Ερώτηση Νο1: Τι είναι χαμηλές - Μπάσσο στην μουσική?

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.963
Reaction score
2.795
Πάντως παρόλο που δεν είμαστε μ@λ@κες, καλά θα κάνουμε αν έρθει κάποιος και μας ρωτήσει την άποψή μας για τα ηχεία που θα θέλει να αγοράσει, να μην του απαντήσουμε για τα αντικραδασμικά...
Είναι μάλλον καλύτερο να του εξηγήσουμε ότι με βάση τον χώρο του, ενδεχομένως το ηχείο που του έκανε κούκου να μην παίξει σωστά αφού σε 10μ δεν ακούγονται οι 20 κύκλοι...
 

Μηνύματα
7.611
Reaction score
2.580
Νίκος Τσαρουχάς said:
Δηλαδή τώρα λες ότι σε κάποιον με 10 τετραγωνικά αν έχει λεφτά θα προτείνεις 801? :shock:
Αυτός που έχει λεφτά δεν ζει σε 10 τετραγωνικά, εκτός κι αν μένει στις φυλακες του Κορυδαλλού.

Αν όμως υπάρχει κάποιος που ζει σε 10 τετραγωνικά θα του πρότεινα να αγοράσει ένα ολοκληρωμένο στερεοφωνικό σύστημα της JVC με 600€, αυτό το μικρό με τα ξύλινα μεγάφωνα, και να μην ασχολέιται με τα στερεοφωνικά γιατί μόνο άγχος θα το προκαλούν.  Να ακούει μόνο την αγαπημένη του μουσική που θα κατεβάζει δωρεάν από το διαδίκτυο.
 


Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.963
Reaction score
2.795
Έχεις ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ, αλλά ξέρεις πόσο δύσκολο είναι να πει κάποιος την αλήθεια (ειδικά αν είναι πωλητής AV και εσύ έχεις και 5 φράγκα)?. Και επειδή έχω δει σε δωμάτιο 3Χ3 ναυτίλους, σε πληροφορώ ότι ούτε τα πολλά λεφτά αλλά ούτε και ο κορυδαλλός είναι ο λόγος...

- Αν θέλετε να επανέρθουμε στο θέμα, πρέπει να συμφωνήσουμε τουλάχιστον στο ότι ο χώρος, ειδικά για τις χαμηλές συχνότητες είναι το Α και το Ω. Και αυτό δεν έχει καμία απολύτως σχέση με χροιές, γούστα, κόλπα και ιταλικές ή αγγλικές κολοκυθόπιτες. Συνεπώς δεν αγοράζουμε ΜΠΑΣΣΑ με το μέγεθος, με τα χαρακτηριστικά, με την λάκα, με το όνομα ή με τον reviewer. Είναι ίσως το δυσκολότερο κομάτι στο σύστημά μας γιατί έχει τόσο πολύ να κάνει με τον χώρο μας.

Άντε γιατί θα σκάσω...
Ενώ δεν νομίζω να διαφωνούμε, δείχνετε να αντιδράτε με το γεγονός ότι προσπαθούμε να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα πράγματα μέσω της συζήτησης. Και από την άλλη κανένας δεν είπε τίποτα στον Λευτέρη που για να ακούσει drums θέλει να πάρει sub, λες και εκεί είναι οι συχνότητες των drums, λες και λύνουμε εύκολα το πρόβλημα τοποθέτησης δύο ηχείων στον χώρο μας για να βάλουμε και extra μπασσοκούτι. Άμα μας ξαναρωτήσει να με χέσετε ρε γμ το χάι έντ μου. :lol:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.963
Reaction score
2.795
g.kar said:
Ομως σε 20 τετραγωνικά, ένα Sonus Faber Domus Piano θα τον χάλαγε ?
Και αν του αρέσουν οι χροιές και είχε τα φράγκα να πάρει stradivari και να γίνει μεγαλοχαϊεντάς? :lol:
 

Ultra Audio

Επαγγελματίας
Μηνύματα
4.245
Reaction score
2.638
Νίκος Τσαρουχάς said:
Δηλαδή τώρα λες ότι σε κάποιον με 10 τετραγωνικά αν έχει λεφτά θα προτείνεις 801?  :shock:
Nίκο σε 10 τετραγωνικά θα πρότεινα ένα Montana επαναλαμβάνω δεν θα μπουμάρει ποτέ, επίσης εντύπωση μου έχει κάνει το Stradivari σε μεσαίους χώρους που δεν μασάει επίσης όσο για το νέο Amati το έχω ακούσει μόνο σε μεγάλο χώρο και δεν έχω άποψη για μικρό, ενώ το Verity Sarastro αν έχεις μεγάλο χώρο και ειδικά μεταξύ τους 2,70-3μ. θα πάρεις άλλα πράγματα, όλα σχετικά είναι. Δηλαδή τη λύση θα τη βρεις γενικά αν το ψάξεις και θες και μπορείς να ξοδέψεις αλλιώς ακολούθα τη πρόταση Gkar JVC με ξύλινα ηχειάκια σε 5-8 τετραγωνικά και μην αναλώνεσαι τσάμπα και θα περνάς και καλύτερα, το μύνημα της μουσικής θα το λάβεις έτσι κι αλλιώς.

Τώρα επειδή παρεξήγησες το θέμα κεραυνού έχω ακούσει ηχεία μπασομηχανές (και μεγάλα σαμπγούφερ) που με φόβισαν περισσότερο από τον κεραυνό, λες να μπορούν να αναπαράγουν καλύτερα χαμηλές συχνότητες από τη φύση.....όχι μάλλον παρά φύσι είναι.....και κακώς αναπαράγουν έτσι και μαθαίνουν το κόσμο λάθος.
 


Μηνύματα
7.611
Reaction score
2.580
Ενα άλλο φυσικό φαινόμενο με σωστό και βαθύ χαμηλό είναι ο σεισμός. Μακριά από εμάς.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.963
Reaction score
2.795
Και οι κλ@νιές επίσης, μετά από φασολάδα και ειδικά οι προερχόμενες από στρουμπουλό κ@λο..

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


kisses πάω για τσίπουρα!
 

Μηνύματα
1.467
Reaction score
1.249
Καλο θα ειναι καποια στιγμη να απομυθοποιησουμε το live

Το διαβαζω απο την πρωτη μερα που αρχισα να surfαρω στα ελληνικα audio forums. Το live δεν ειναι το αληθινο και σιγουρα δεν ειναι το μετρο συγκρισης. Για τον απλουστατο λογο οτι κανενα live δεν ειναι το ιδιο με το επομενο ή προηγουμενο live. Ακομα και στον ιδιο χωρο με την ιδια μπαντα και τα ιδια μηχανηματα, ο ηχος θα ειναι διαφορετικος σημερα απο οτι θα ειναι αυριο.

Ο ηχος σε ενα live επηρεαζεται απο πολυ περισσοτερες παραμετρους απο οτι το audio συστημα στο δωματιο μας. Σε ενα live επηρεαζει o χωρος (εσωτερικος ή ανοικτος), ο ηχοληπτης, ο κοσμος, τα μηχανηματα, τα οργανα και φυσικα τα καιρικα φαινομενα αν μιλαμε για ανοικτο χωρο. Η προταση που αναφερθηκε για "ενοικιαση" κοντραμπασιστα θα μας δειξει μονο πως ακουγεται το κοντραμπασο του παιγμενο απο τον ιδιο στον συγκεκριμενο χωρο. Με ενα αλλο κοντραμπασο θα ακουγεται διαφορετικα. Με το ιδιο οργανο σε αλλο χωρο θα ακουστει παλι διαφορετικα.

Οποιος παιζει καποιο οργανο, ειδικα εγχωρδο, γνωριζει οτι κανενα οργανο δεν μοιαζει με αλλο. Το ξυλο αναπνεει και επηρεαζει την χροια του οργανου, ακουστικου ή ηλεκτρικου. Κανενα κομματι ξυλο δεν μοιαζει με ενα αλλο. Οι εμπειροι μουσικοι, παντα αγοραζουν το demo οργανο που ακουσαν & επαιξαν στο μαγαζι. Γνωριζουν οτι αν αγορασουν αλλο κομματι, ας ειναι το ιδιο μοντελο, θα ειναι διαφορετικο. Ποσο; Αυτο υποκειται στα αυτια του καθενος. Αλλα αν καποιοι εδω ακουνε διαφορες απο αντικραδασμικα... τοτε δεν ειναι δυσκολο να γινει πιστευτο αυτο που λεω.

Ο καθε μουσικος εχει εναν προσωπικο ηχο που τον κουβαλαει μαζι του ανεξαρτητως οργανου. Ειναι παρα πολλες οι ιστοριες ανθρωπων που απογοητευτηκαν γιατι νομιζαν οτι αν παρουν π.χ. την κιθαρα και τον ενισχυτη του Santana θα εχουν τον ιδιο ηχο. Το πως κτυπας την χορδη, σε αριστερο και δεξι χερι, το πως πιανεις το οργανο, το δερμα, το μηκος/πλατος/βαρος δακτυλου... ολα συντελουν σε κατι μοναδικο που δεν το εχει αλλος. Αυτα που λεω τα πιστευουν οι περισσοτεροι μουσικοι αλλα τα εχω καταλαβει και απο προσωπικες εμπειριες, οταν βλεπω οτι αλλον ηχο εχει φιλος που παιζει με την κιθαρα μου, και αλλον εχω εγω.

Οποτε τι ειναι live; Μπορει οι Metallica ή η Πασπαλα ή ο Sonny Rollins, etc, να δωσουν ενα live σημερα στον Χ χωρο και αυριο στον Ψ χωρο. Να ειστε σιγουροι οτι το ηχητικο αποτελεσμα θα ειναι διαφορετικο τις δυο βραδιες. Τις διαφορες θα τις κανουν αυτα που ανεφερα παραπανω. Ακομα και η ψυχολογια του μουσικου μπορει να επηρεασει το παιξιμο του και φυσικα τον ηχο του. Το live μπορει να ειναι σημερα γλυκο και αυριο να "ξυνουν" τα πριμα. Μπορει το χαμηλο να ειναι ανυπαρκτο την μια μερα, και την αλλη να επησκιαζει τις υπολοιπες περιοχες. Μπορει το βαθος ή το delay που θα χρησιμοποιησει ο ηχοληπτης να χαλασει ολη την μπαντα. Πολυ περισσοτερο το equalization που θα κανει ή το αν ακουει η μπαντα απο τα monitors. Moυ εχει τυχει σε συναυλια να μην βλεπει ο κιθαριστας με τον συγκεκριμενο φωτισμο και να σταματησει η μπαντα!

Η εμπειρια μου απο τα live ως ακροατης αλλα και ως ηχοληπτης/φωτιστης, μου λεει οτι τα live κρεμονται σε μια κλωστη. Aν πολλοι παραγοντες συνενεσουν, τοτε εχουμε ενα "μαγικο" live. Αλλιως, παντα κατι θα μου φταιει. Μπορει να ειναι απο τη διαθεση μου, μπορει μια μπαντα να ειναι πολυ δεμενη αλλα να παιζει τελειως μηχανικα-χωρις συναισθημα, μπορει καποιο οργανο να μην ακουγεται, κτλ.

Κλεινοντας, θα ηθελα να πω οτι αν θελουμε μια αναφορα, τοτε αυτο πρεπει να ειναι ενας δισκος που γνωριζουμε καλα και εχουμε ακουσει σε πολλους χωρους/συστηματα. Αλλωστε και οι περισσοτεροι μουσικοι, το studiακο αποτελεσμα εχουν σαν μετρο συγκρισης και αναλογως αναπαραγουν ή δοκιμαζουν να διαφοροποιησουν τα κομματια τους στα live.

Για εναν μουσικο, το live ειναι οτι το θεατρο για τον ηθοποιο. Αυθορμητισμος, επικοινωνια, ελευθερια, χαρα. Σιγουρα ομως διαφερει απο το τελειο ή το αληθινο. Για τον απλουστατο λογο οτι μεταβαλεται συνεχεια!
 

Μηνύματα
957
Reaction score
498
Έχω μία φοβία με το μπουμάρισμα από μικρός. Η μόνη περίπτωση που θα έπαιρνα full range (όπου είναι και η καλύτερη λύση βεβαίως βεβαίως) θα ήτανε εάν είχα έναν

μεγάλο χώρο και θα ήξερα πως δεν θα άλλαζε για τα επόμενα 5 χρόνια πράγμα που δεν ισχύει επί της παρούσης. Μπορεί αύριο να πάω σε χώρο 10τμ..

Δεν το βλέπω καθόλου οικονομικά. Καθαρά πρακτικά για προσωπικούς λόγους. Είπαμε καλύτερα τα μεγάλα αλλά εάν κι εφόσον..

Για αυτό Guarneri και τα μυαλά στα κάγκελα... :wink: :mrgreen:
 

Μηνύματα
1.346
Reaction score
2
Οσο για το live σκοπος του hi-end για μενα ειναι να σε ΠΑΕΙ στο χςρο που εγινε η ηχογραφηση και οχι να φερει τα οργαναστο δωματιο σου.....και αυτο φυσικα γιατι ποτε δεν προκειται να ακουστει ενα οργανο στο χωρο σου οπως στο χωρο που ηχογραφηθηκε λογω του reverb του καθε χωρου.....
 

Μηνύματα
7.611
Reaction score
2.580
Kostas,  πολύ καλά αυτά που γράφεις για τα live ηλεκτρονικά ακούσματα και συμφωνώ με τις δυσκολίες που αναφέρεις.

Το θέμα μας όμως εδώ είναι διαφορετικό.  Εχει να κάνει με τις χαμηλές συχνότητες και με τον τρόπο που εμείς αντιλαμβανόμαστε την ποιότητα της αναπαραγωγής του μπάσου μέσα από τα ηχεία μας.

Το πρόβλημά μας δεν είναι αν θα παίξει καλά ο κοντραμπασίστας την ημέρα που θα τον ακούσουμε. Δεν θα τον κρίνουμε σαν μουσικό ούτε σαν ερμηνευτή. Θέλουμε να ακούσουμε μόνο την φυσική χροιά του οργάνου με τα ίδια μας τα αυτιά από τις χαμηλότερες οκτάβες του οργάνου  μέχρι τις υψηλότερες.

Η αντιπαράθεση με το φυσικό όργανο είναι το καλύτερο μέτρο σύγκρισης και μάλιστσ το πιο οικονομικό.
Δεν μπορούμε να έχουμε σαν μέτρο σύγκρισης το μπάσο που αναπαράγει ένα σύστημα που βρίσκεται στην Αμερική και κοστιζει 40 εκατομ. δολλάρια.

Πιστεύω ότι καταλαβαίνεις τι θέλω να πω.
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Ωφείλω να συμφωνήσω,ότι ποτέ δεν πρόκειται να αναπαράγουμε το live στον χώρο μας απο το σύστημά μας,διότι έχουμε τους περιορισμούς του χώρου.
Ακόμη και μια απλή κιθάρα στον χώρο μας,το πιθανότερο είναι ότι θα μπουμάρει,πόσο μάλλον πολλά όργανα μαζί.

Εκεί που έπαθα πλάκα πριν απο μερικά χρόνια ήταν όταν σε παραλιακό κέντρο στην περιοχή της Ανδραβίδας και ενώ έκανα βόλτα στην θάλασσα,άκουσα να παίζει δυνατά ζωντανή μουσική και ξεκίνησα να δω ποιό συγκρότημα έπαιζε.
Το συγκρότημα λοιπόν που έπαιζε,ήταν ..... ένα ζευγάρι ηχεία της JBL, :o :shock: με έναν ολοκληρωμένο ενισχυτή 2Χ60 ή 2Χ80 της Kenwood,σε ανοικτό χώρο με τα ηχεία να βλέπουν προς την θάλασσα και να μην έχουν κανέναν τοίχο τριγύρω τους.

Δεν γνωρίζω τι συμπέρασμα βγάζετε εσείς,όμως εγώ έκανα το πείραμα βγάζοντας τα ηχεία μου εκτός σπιτιού και το αποτέλεσμα ήταν καλύτερο και απο live. :)

Aυτό φυσικά δεν μπορεί να γίνεται συνέχεια,οπότε αναγκαστικά ξανα προσγειώθηκα και προσπαθώ απο τότε να φτιάξω τον χώρο μου,στο μέτρο του δυνατού πάντα,έτσι ώστε να επεμβαίνει όσο το δυνατόν λιγότερο. :(
 

Μηνύματα
7.611
Reaction score
2.580
mixalis kanakakis said:
Οσο για το live σκοπος του hi-end για μενα ειναι να σε ΠΑΕΙ στο χςρο που εγινε η ηχογραφηση και οχι να φερει τα οργαναστο δωματιο σου.....και αυτο φυσικα γιατι ποτε δεν προκειται να ακουστει ενα οργανο στο χωρο σου οπως στο χωρο που ηχογραφηθηκε λογω του reverb του καθε χωρου.....
Μιχάλη, αν υπήρχε τρόπος να ηχογραφήσουμε στον χώρο σου ένα κοντραμπάσο και στη συνέχεια να παίζαμε το ίδιο κομμάτι μέσα από το σύστημά σου, πιστεύω ότι θα είχες ένα καλό μέτρο σύγκρισης. Θα ακούσεις το κοντραμπάσο μέσα από τα ηχεία σου στον ίδιο χώρο που ηχογραφήθηκε, με την μόνη διαφορά ότι θα ακούσεις την φυσική αντήχηση του χώρου σου δύο φορές.  Αυτό δεν μπορούμε εύκολα να το διορθώσουμε.
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
mixalis kanakakis said:
Οσο για το live σκοπος του hi-end για  μενα ειναι να σε ΠΑΕΙ στο χςρο που εγινε η ηχογραφηση και οχι να φερει τα οργαναστο δωματιο σου.....και αυτο φυσικα  γιατι ποτε δεν προκειται να ακουστει ενα οργανο στο χωρο σου οπως στο χωρο που ηχογραφηθηκε λογω του reverb του καθε χωρου.....
Αυτό φυσικά σκέπτονται και αυτοί που επεξεργάζονται τις ηχογραφήσεις.
 

Μηνύματα
7.611
Reaction score
2.580
Γιώργος(MAC)Αναμουρλίδης said:
Ακόμη και μια απλή κιθάρα στον χώρο μας,το πιθανότερο είναι ότι θα μπουμάρει,πόσο μάλλον πολλά όργανα μαζί.
Γιώργο, η κιθάρα όσο δυνατά και να παίξει δεν θα μπουμάρει με τίποτα.
Ούτε το κοντραμπάσο θα μπουμάρει.
Και όλα αυτά στον χώρο σου.
 


V

VIDEOMIX

Guest
Θα γράψω και εγώ την γνώμη μου, δίχως να έχω διαβάσει κανενός το post. Και ήδη, ζωή νά'χετε έχετε κάνει 70 και, ενώ το thread είναι μόλις 2 ημερών!!!!! (θα τα διαβάσω όταν θά'χω χρόνο)
Το μπάσο για μένα, είναι το ποιό εντυπωσιακό στοιχείο στο φάσμα του ήχου.
Φυσικά μιλάω για ποιοτικό και βαθύ μπάσο και οχι απο φθηνά και μικρά ηχεία.
 

Μηνύματα
1.346
Reaction score
2
g.kar said:
mixalis kanakakis said:
Οσο για το live σκοπος του hi-end για μενα ειναι να σε ΠΑΕΙ στο χςρο που εγινε η ηχογραφηση και οχι να φερει τα οργαναστο δωματιο σου.....και αυτο φυσικα γιατι ποτε δεν προκειται να ακουστει ενα οργανο στο χωρο σου οπως στο χωρο που ηχογραφηθηκε λογω του reverb του καθε χωρου.....
Μιχάλη, αν υπήρχε τρόπος να ηχογραφήσουμε στον χώρο σου ένα κοντραμπάσο και στη συνέχεια να παίζαμε το ίδιο κομμάτι μέσα από το σύστημά σου, πιστεύω ότι θα είχες ένα καλό μέτρο σύγκρισης. Θα ακούσεις το κοντραμπάσο μέσα από τα ηχεία σου στον ίδιο χώρο που ηχογραφήθηκε, με την μόνη διαφορά ότι θα ακούσεις την φυσική αντήχηση του χώρου σου δύο φορές.  Αυτό δεν μπορούμε εύκολα να το διορθώσουμε.


Γιωργο ετσι μαλιστα.... :D
 


Staff online

  • rose.athens
    Not in the mood Mod
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.237
Μηνύματα
2.967.641
Members
38.292
Νεότερο μέλος
SotosΑ
Top