Ερώτηση Νο1: Τι είναι χαμηλές - Μπάσσο στην μουσική?


ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΟΥΚΟΥΡΑΚΗΣ

απο-Συντονιστής
Μηνύματα
3.197
Reaction score
195
Αντιθετως Νικο, πιστευω οτι εχουν! :) Αν εχουμε ενα σημειο αναφορας με καποια καλα ακουστικα, δεν θα ειναι πιο ευκολο να καταλαβουμε τι ζηταμε απο τα ηχεια μας? :wink:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.963
Reaction score
2.795
Σωστόν, αλλά σε θεωρητικό επίπεδο δεν μπορούμε να συγκρίνουμε τους τρόπους με τους οποίους τα δύο μέσα βγάζουν μουσική, οπότε όσον αφορά σε αυτον τον τομέα, μας είναι άχρηστα.
 

ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΟΥΚΟΥΡΑΚΗΣ

απο-Συντονιστής
Μηνύματα
3.197
Reaction score
195
Νίκος Τσαρουχάς said:
Σωστόν, αλλά σε θεωρητικό επίπεδο δεν μπορούμε να συγκρίνουμε τους τρόπους με τους οποίους τα δύο μέσα βγάζουν μουσική, οπότε όσον αφορά σε αυτον τον τομέα, μας είναι άχρηστα.
Οι τροποι που βγαζουν μουσικη μπορει να ειναι διαφορετικοι, αλλα το αποτελεσμα δεν ειναι το ιδιο? Εννοω οτι η μουσικη, δεν ειναι τιποτα αλλο απο ηχητικα κυματα που αναγνωριζονται απο τον εγκεφαλο. Ακομα και τα "πιστα" μουσικα οργανα, δεν ειναι τιποτα παραπανω απο παραγωγεις ηχητικων κυματων. Ποιος μας λεει οτι ειναι και οι ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ? Επειδη ειναι οι αρχικοι παραγωγοι, σημαινει οτι καποιος δεν μπορει να εχει δικη του αντιληψη, οχι για την πιο σωστη, αλλα για την πιο "αρεστη" σε αυτον ηχητικη αναπαραγωγη ενος συγκεκριμενου ηχου? Αρα ο υποκειμενικος παραγοντας ειναι παρων παντα. Εφ'οσον λοιπον ο υποκειμενικος παραγοντας ειναι παρων σε ολες τις φασεις διαλογης και συγκρισης ηχειων, γιατι να μη μπορουμε να συγκρινουμε και δυο διαφορετικους παραγωγεις ηχου, ωστε να εχουμε και ενα σημειο αναφορας σε αυτο που αποκαλουμε "πιστο"?

(Σε διελυσα ο τρισμεγιστος!!!!!! Που τα βρισκω πρωι-πρωι.....) :lol: :lol: :lol: :lol:
 

Μηνύματα
4.927
Reaction score
49
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΟΥΚΟΥΡΑΚΗΣ said:
Νίκος Τσαρουχάς said:
Σωστόν, αλλά σε θεωρητικό επίπεδο δεν μπορούμε να συγκρίνουμε τους τρόπους με τους οποίους τα δύο μέσα βγάζουν μουσική, οπότε όσον αφορά σε αυτον τον τομέα, μας είναι άχρηστα.
Οι τροποι που βγαζουν μουσικη μπορει να ειναι διαφορετικοι, αλλα το αποτελεσμα δεν ειναι το ιδιο? Εννοω οτι η μουσικη, δεν ειναι τιποτα αλλο απο ηχητικα κυματα που αναγνωριζονται απο τον εγκεφαλο. Ακομα και τα "πιστα" μουσικα οργανα, δεν ειναι τιποτα παραπανω απο παραγωγεις ηχητικων κυματων. Ποιος μας λεει οτι ειναι και οι ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ? Επειδη ειναι οι αρχικοι παραγωγοι, σημαινει οτι καποιος δεν μπορει να εχει δικη του αντιληψη, οχι για την πιο σωστη, αλλα για την πιο "αρεστη" σε αυτον ηχητικη αναπαραγωγη ενος συγκεκριμενου ηχου? Αρα ο υποκειμενικος παραγοντας ειναι παρων παντα. Εφ'οσον λοιπον ο υποκειμενικος παραγοντας ειναι παρων σε ολες τις φασεις διαλογης και συγκρισης ηχειων, γιατι να μη μπορουμε να συγκρινουμε και δυο διαφορετικους παραγωγεις ηχου, ωστε να εχουμε και ενα σημειο αναφορας σε αυτο που αποκαλουμε "πιστο"?

(Σε διελυσα ο τρισμεγιστος!!!!!! Που τα βρισκω πρωι-πρωι.....) :lol: :lol: :lol: :lol:
Φυσικά και συμφωνώ!!
Είσαι παμμέγιστος!!
Το καλύτερο θα ήταν να μπορούσε κανείς να ακούσει με του άλλου τα αυτιά! Για την ακρίβεια η όλη ιστορία είναι ο κοχλίας και το όργανο του corti στο έσω ούς, όπου αν μπορούσε να μεταφερθεί σαν "ανταλλακτικό" απο άνθρωπο σε άνθρωπο, τότε θα ξέραμε τι είναι το υποκειμενικό του αλλουνού!!! και του άλλου νού!
Που ξέρεις μπορεί και να γίνει κάποτε!!! :shock:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.963
Reaction score
2.795
Βρε τρισμέγιστε δεν διαφωνούμε ότι τα ακουστικά μπορεί να είναι η αναφορά. Εξάλλου αυτό εμείς εδώ το λέμε και κολοκυθόπιτα καμιά φορά. Εκεί που διαφωνούμε είναι ότι επειδή ακουστικά και ηχεία, δουλεύουν με διαφορετικό τρόπο στον χώρο, δεν μπορούν να συγκριθούν οι αρχές κατασκευής τους. Είναι μήλα και καρύδια ένα πράμα. :wink: :lol:
 


Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.963
Reaction score
2.795
Έπειδή έχουν πέσει πολλές απόψεις και επειδή το συμπέρασμα σίγουρα δεν είναι:
1. Πάρτε xanadu, άμα βρείτε,
2. Πάρτε montana, θα τσούξει λίγο παραπάνω αλλά θα βρείτε και δεν θα μπουμάρει κιόλας,
3. Πάρτε sub,

...θα προσπαθήσω να κάνω μια ανακεφαλαίωση.

- Γνωρίζουμε καλά πλέον ποιές συχνότητες βγαίνουν από τα φυσικά όργανα. Με βάση αυτές πρέπει να έχουμε και έναν μπούσουλα για το τι ζητάμε, σε σχέση με την μουσική που ακούμε. Ο Παναγιώτης ο Κρόκος είπε πολύ σωστά ότι αν κάποιος έχει ηχείο που πάει έως τους 40 κύκλους, είναι μια χαρά για το 90% των μουσικών του κόσμου... Βέβαια όλοι θέλουμε το 100%, ξέρουμε και ποιό είναι και γι αυτό προσπαθούμε. Το θέμα είναι να μην προσπαθούμε τζάμπα και βερεσέ.

- Όλοι παραδέχονται από την αρχή του thread ότι, το 99% των μεγάλων ηχείων με εκτεταμένη απόκριση στις χαμηλές συχνότητες, θέλει ικανό χώρο ή  πολύ καλή φροντίδα χώρου για να παίξει σωστά. Σε κάποιες περιπτώσεις αυτό είναι αδύνατο με αποτέλεσμα να συνηθίζουμε  πλέον να ακούμε με λάθος τρόπο αλλά σε κάθε περίπτωση εντυπωσιακά.

- Το θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό και πρέπει να δίνουμε μεγάλη προσοχή. Γι αυτό εφόσον σκεφτόμαστε να αγοράσουμε ένα ηχείο που είναι σχεδόν πλήρους φάσματος, είναι σημαντικό πριν προβούμε στην αγορά, να ζούμε λίγο με αυτό στον δικό μας χώρο, για να δούμε αν:
α. Το ηχείο μπορεί να «αναπνεύσει» και να βγάλει όλο το φάσμα του σωστά ή
β. Μπορούμε να τροποποιήσουμε έτσι τον χώρο μας ώστε να βρούμε μια μέση λύση, όπου το ηχείο δεν θα είναι σε καμία περίπτωση ενοχλητικό.

- Επίσης είναι καλό να μην δίνουμε μεγάλη σημασία στα νούμερα των κατασκευαστών. Ένα ηχείο με απόκριση στους 28 κύκλους, μπορεί στον χώρο μας να δίνει ασθενικότερη αίσθηση στα χαμηλά, από ένα ηχείο με απόκριση στους 38 κύκλους. Οι ιδιαιτερότητες του χώρου που μπορεί να ενισχύσει ή να εξασθενίσει κάποιες συχνότητες, η κατασκευή του ηχείου και η τοποθέτησή του, είναι οι κύροιο λόγοι που ευθύνονται γι αυτό. Το μέγεθος δε του χώρου, είναι αποκλειστικά υπεύθυνο για το ποιές συχνότητες θα... συχνάζουν εκεί μέσα, άρα από ένα σημείο και μετά τζάμπα καίει η λάμπα. Το εκκλησιαστικό όργανο δεν το βάζουμε σπίτι μας όχι γιατί δεν χωράει αλλά γιατί δεν θα το ακούμε...

- Επειδή αυτό που συνήθως συμβαίνει είναι σε ένα μουσικό κομάτι όλα να πηγαίνουν καλά και το μπάσσο να έχει φοβερή ατάκα, γρήγορο σβήσιμο και μεγάλη έκταση και στο επόμενο κομάτι η κομπόστα να χαλάει, οποιαδήποτε έξωθεν του βασικού συστήματος βοήθεια με εργαλεία, (άλλοι είπαμε τα λένε μαντζούνια), είναι φυσικά θεμιτή. Εντελώς προσωπική άποψη είναι ότι κορυφαίο βοήθημα είναι η ψηφιακή βελτίωση χώρου ειδικά όταν τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα...
 

ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΟΥΚΟΥΡΑΚΗΣ

απο-Συντονιστής
Μηνύματα
3.197
Reaction score
195
Νικο, πρεπει να εχεις φαει πολλες παντοφλιές απο την γυναικα σου ετσι? :lol: :lol: :lol: :lol:


Σοβαρα τωρα.
Αλλη μια λυση, ειναι νομιζω και τα περισσοτερα του ενος ηχεια, ειδικα τωρα που εχουμε πολυκαναλο ηχο στην μουσικη. Απο την στιγμη που το χαμηλο ενος καλου ηχειου ειναι ικανοποιητικο, δεν θα φερει μεγαλυτερη βελτιωση η αναληψη και διαχειρηση των χαμηλων απο ακομα ενα ζευγαρι? Ασε που θα εχουμε και μεγαλυτερη ενταση εφοσον θα εχουμε τον διπλασιο ογκο μετακινησης αερα...
Βεβαια τιθονται εδω ακομα περισσοτερα θεματα προς διευθετηση. Τοποθετηση, επιπλεον διαρυθμιση του χωρου, ψηφιακη επεξεργασια και φυσικα το θεμα της παντοφλας.....
 




Μηνύματα
16.912
Reaction score
24.055
ευχαριστω ρεεεεεε!!!

εχω παντως θελω να τονισω οτι τα 40 (και τα 35 μην πω) ειναι κατι απολυτος εφικτο σε οποιοδηποτε δωματιο και δεν βρισκω λογο να τα απαρνιουμαστε (διοτι πολυ τα απαρνηθηκαν) φοβουμενοι το τα προβληματα που ισως δημιουργηθουν. φυσικα 35 δεν προκειται να βγουν απο επιφανεια ενος 6αριου (θελει σιγουρα δυο και καλυτερα να ειναι 7αρια η 8αρια) ουτε απο 20 λιτρα.

τουλαχιστον αφου κατι τετοιο συμβαινει στο δωματιο μου των 14 τετραγωνικων και με περιορισμους στο στησιμο (εμ δε χωρανε δυο ηχεια ενα κρεβατι ενα γραφειο μια βιβλιοθηκη και να ανοιγουν και οι πορτες στα διαλα) νομιζω οτι μπορουν να το εχουν ολοι.

τωρα το θεμα των ντιμπιων θα το πιασουμε τωρα η μετα?
 


Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Παναγιωτης Κροκος said:
ευχαριστω ρεεεεεε!!!

εχω παντως θελω να τονισω οτι τα 40 (και τα 35 μην πω) ειναι κατι απολυτος εφικτο σε οποιοδηποτε δωματιο και δεν βρισκω λογο να τα απαρνιουμαστε...
Παναγιώτη,άστο καλύτερα. :)
Χρειαζόμαστε τουλάχιστον 6 μέτρα για να μπορέσει να αναπτυχθεί το χαμηλό και να μην συσωρευθεί στις γωνίες σαν στάσιμο. :(
 

Μηνύματα
16.912
Reaction score
24.055
το ακουστικο αποτελεσμα των στασιμων στον ηχο πως (με ποιο τροπο) το αντιλαμβανεσαι?
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.963
Reaction score
2.795
Τα στάσιμα αν δεν κάνω λάθος, δημιουργούνται από πρόωρες αντανακλάσεις.

- Αν η συχνότητα που θέλεις να ακούσεις είναι 30-35Ηz, αυτή έχει μήκος κύματος περίπου 6m. Τι ακριβώς νομίζεις ότι ακούς στα 3m? Ή καθόλου αυτές τις συχνότητες και γλιτώνεις ή έναν αχταρμά.
 

Μηνύματα
16.912
Reaction score
24.055
και στο αυτοκινητο τοτες γιατι τα ακουμε?
και το χειροτερο ,γιατι ακουμε και 25 ακομα?
(και για να σας προλαβω ΔΕΝ μιλαω για boom cars, μιλαω για αυτοκινητα που παιζουν μουσικη που εχουν πολυ καλη τονικη ισορροπια απο 25μεχρι 20Κ (και δε μιλαω για rta αποκριση) που εχουν πολυ καλες επιδοσεις σε θεματα staging που διακρινουν τα οργανα πανω στο ταμπλω τελοσπαντων δεν εχουν καμια σχεση με οτι εχετε ακουσει σε αυτοκινητο (καθως αυτα δεν ειναι πανω απο 20 σε ολη την ευρωπη , 3-4 στην ελλαδα)(σε καποιες περιπτωσεις μακαρι να υπαρχαν demo σε εκθεσεις highend που να ειχανε τετοια στοιχεια) και εντελη αυτα τα οχηματα εχουν μια αξιολογοτατη αναπαραγωγη βαθεως χαμηλου που δεν εχει καμια σχεση με την βαβουρα που ζαλιζει τα αυτια το καλοκαιρι)
διοτι και αυτο γινεται , υπαρχουν μαρτυρες!

αρα μηπως περνουμε την θεωρια με τα μηκη αυτα με πολλες απλοποιησεις?
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.963
Reaction score
2.795
Δηλαδή βρε Πάνο μέσα στο αυτοκίνητο νομίζεις ότι ακούς 20Hz ή 30Hz?...
Αν βάλεις μέσα σε ένα αυτοκίνητο έναν AV με ένα ζευγάρι 601S3 θα αντέξεις?
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.963
Reaction score
2.795
Ακόμη και έτσι όπως τα λες να είναι πάλι για 20 αυτοκίνητα μιλάμε τώρα?
Πάντως δεν νομίζω ότι υπάρχει τέτοια περίπτωση, αλλά από την άλλη είναι εντελώς ανούσια η σύγκριση...
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.232
Μηνύματα
2.967.517
Members
38.293
Νεότερο μέλος
SotosΑ
Top