Ερώτηση Νο1: Τι είναι χαμηλές - Μπάσσο στην μουσική?

Μηνύματα
1.468
Reaction score
1.252
g.kar,

Παιζεις κλασικη κιθαρα, οποτε γνωριζεις τις διαφορες μεταξυ οργανων, ειδικα μεταξυ μιας κιθαρας των 300 Ε και μιας των 3000 Ε. Πιστευω οτι το παραδειγμα του κοντραμπασιστα ειναι ατυχες. Ναι, θ'ακουσεις ενα φυσικο οργανο κατευθειαν απο την πηγη, δηλαδη τα χερια του μουσικου. Μαζι ομως θα παρεις την ηχητικη υπογραφη του μουσικου, του οργανου και του δωματιου. Αλλοι παραγοντες που επηρεαζουν ειναι αν οι χορδες ειναι καινουργιες, αν το οργανο ειναι ρυθμισμενο, ακομα και η θερμοκρασια επηρεαζει αμεσα τα ξυλα ενος οργανου. Αν ειχαμε δυο μουσικους τοτε θα ακουγαμε και τις διαφορες μεταξυ τους.

Aν μας ενδιαφερουν μονο οι χαμηλες συχνοτητες, καποιο συμπερασμα θα βγαλουμε. Σε επιπεδο χροιων ομως δεν μπορω να δεχθω οτι ενας συγκεκριμενος μουσικος και ενα συγκεκριμενο οργανο μπορουν να οριστουν ως αναφορα. Το κοντραμπασο οπως και το καθε οργανο, μπορει να ακουστει οπως θελει ο καθε μουσικος. Ή ο καθε παραγωγος/ηχοληπτης.

Αν ψαχνουμε για το απολυτο χαμηλο, τοτε πρεπει να επισκεφθουμε καθολικο ναο που διαθετει εκκλησιαστικο οργανο. Φιλοι που ειχαν τετοια εμπειρια, το αναφερουν σαν κατι μοναδικο. Ας σκεφτουμε οτι οσες εκκλησιες εχουν εκκλησιαστικο οργανο, εχουν χτιστει βαση σχεδιου ωστε το οργανο να μπορει να λειτουργησει εκει μεσα και δεν το εβαλαν εκ των υστερων. Αρα εχουμε το οργανο με το βαθυτερο χαμηλο σε χωρο ειδικα διαμορφωμενο.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.984
Reaction score
2.839
Προς Λευτέρη Κουκουράκη, ενταύθα. :wink:

Σύντροφε αν θέλεις να ακούσεις σωστά drums, αυτό δεν θα το κάνεις αγοράζοντας ένα subwoofer. Ή για να το θέσω διαφορετικά, ένα sub δεν αρκεί για να ακούσεις καλά drums. Ένα καλό ζευγάρι ηχεία συνοδευόμενο από ένα καλό ενισχυτή, μπορεί να σου δώσει τα δυναμικά των κρουστών, την ατάκα, το punch, καθώς και το συχνοτικό περιεχόμενο των drums (που μπροστά στα προηγούμενα τελικά έχει λιγότερη σημασία), πολύ καλύτερα από ότι ένα sub σε συνδιασμό με τα υπάρχοντα ηχεία σου.

Η δουλειά του καλού sub είναι να παίξει σε ικανές εντάσεις (90-110db) συχνοτικό περιεχόμενο 45-55Hz και κάτω. Τέτοιες συχνότητες ΔΕΝ έχουν τα κρουστά, παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις μόνον η μπότα την οποίαν για να αντιληφθείς σωστά πρέπει να την ακούσεις σε συγκεκριμένη ένταση. Με βάση τον χώρο σου θα διαλέξουμε ηχεία που θα μπορούν να αποδώσουν όσο το δυνατόν καλύτερα και με περισσότερο ρεαλισμό τα drums. Καλούπια του τύπου, sub, επαγγελματικά, χαϊεντάδικα, δαπέδου, βάσης, κόρνες, ιταλικά και κογκολέζικα, απλά δεν υπάρχουν. Καλά ηχεία είναι αυτό που χρειάζεσαι... ΟΚ?
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.984
Reaction score
2.839
kostas said:
Αρα εχουμε το οργανο με το βαθυτερο χαμηλο σε χωρο ειδικα διαμορφωμενο.
Από κιθάρες δεν ξέρω... Τα παραπάνω όμως πάνε πακέτο, όπως ακριβώς και ο χώρος με τα ηχεία μας.
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Εχει δίκιο ο Κώστας σε αυτό που λέει για την ταυτότητα που δίνει στο κάθε όργανο ο χρήστης,αν και δεν είναι αυτό το θέμα μας.
Εχω πάει και εγώ σε ωδείο και η κιθάρα, η ίδια κιθάρα ακουγόταν διαφορετικά ανάλογα με την πίεση των δακτύλων του αριστερού χεριού.
Ακόμη στο βιολί το πως κράταγε το δοξάρι,ή στο πιάνο το πως χτύπαγε τα πλήκτρα.
 

Μηνύματα
742
Reaction score
2
Αν κατα την διαρκεια ακροασης σε κοματια με ορθιο μπασσο ηλεκτρικο μπασο πιανο με ουρα εκκλησιαστικο νιωσεις λιγο απο το αισθημα που νιωθει ο μουσικος εκεινη την στιγμη που παιζει εισαι σε καλο δρομο.Αν για παραδειγμα μπορεις ανετα να διακρινεις το κτυπημα των χορδων του ορθιου μπασσου την κινηση την χορδη να παλλεται το σωστο σβησιμο των χορδων του πιανου στις χαμηλοτερες οκταβες εχεις καλο μπασσο.Σε καλα ρυθμισμενο συστημα εκτος απο την ακοη σχεδον βλεπεις τους μουσικους και σε αυτο παιζουν πολλοι παραγοντες ρολο
 

Μηνύματα
16.961
Reaction score
24.155
ερωτησεις:

γιατι ντε και καλα ηχεια με μεγαλα γουφερ η μεγαλες καμπινες πρεπει να μπουμαρουν σε μικρους χωρους? το πιστευα και εγω παλιοτερα αλλα τελικα το μπουμαρισμα δεν εχει τοσο να κανει με το θεμα του ογκου και του μεγεθους.
πως εξηγειται αλλωστε οτι υπαρχουν ηχεια με καμπινες 15 λιτρων που μπουμαρουν σε 20 τετραγωνικα ,ενω απο την αλλη υπαρχουν ηχεια 45 λιτρων που δεν μπουμαρουν σε 13?
επισης γιατι τα πρωτα ηχεια μπουμαρουν με ενισχυτη 2χ50 και δεν μπουμαρουν με ενισχυτη 2χ150?

εγω πιστευω (γιατι το εχω ακουσει να συμβαινει δηλαδη) οτι μπορουμε να εχουμε και μεγαλα ηχεια και με βαθυ χαμηλο που να σηκωνουν και μεγαλες εντασεις  και να τοποθετουν σταθερα τα οργανα στο χωρο και να μην τσιριζουν και να μην μπερδευουν και να εχουν και αναλυση και τα μεσαια τους να εχουν και μια γλυκα. επισης να μην κοστιζει το συστημα 50000 . ουτε καν 10000.

ηθελα παλιοτερα να φτιαξω ηχειο μικρο (περι τα 20 λιτρα) σκεφτομενος οτι καλυτερα να χασουμε λιγο μπασσο αλλα τουλαχιστον να εχουμε μια εικονα ,μια μεσαια περιοχη και να μην μπουμαρει. πιστευα και εγω οτι ενα μεγαλο ηχειο σε μικρο χωρο θα μπουμαρει οτι και να γινει(διοτι οντως οτι μεγαλο ειχα ακουσει μεχρι τοτε ειχε τετοια προβληματα). ε τελικα μαλλον δεν ηταν αυτος ο λογος.

υπαρχει μια θεωρια που αναφερει οτι
"εκτος απο το στησιμο , το σημαντικοτερο σημειο στο να αποφυγει κανεις το μπουμαρισμα ειναι να εχει καλη οδηγηση. αυτο επιτυγχανεται με δυο τροπους: μια σχεδιαση κρος που προσφερει ενα οσο το δυνατον πιο ευκολο (ωμικο) φορτιο στον ενισχυτη (καμια σχεση με ευαισθησια) και με εναν ενισχυτη που γ@μ@ει και δερνει στο θεμα του ελεγχου. (αν παλι εχεις και τα δυο ποιος τι χαρη σου)"
μιας και κατι τετοιο το ακουσα να συμβαινει (και το βιωνω σε καποια κλιμακα στο δικο μου συστημα) μαλλον εινια πιο σωστο απο οτι το η σχεση του μεγεθους του ηχειου κα.

συνεπως:
γιατι συγχεουμε σε ολο σχεδον αυτο το θεμα το βαθυ χαμηλο με το μπουμαρισμα? καμια σχεση.

και κλεινοντας μια προσπαθεια προσδιορισμου του καλου χαμηλου:
να εχει εκταση
να εχει ενταση (φυσικη οχι χομοσινεμαδικη, ουτε χαιενταδικη)
να μην μπουμαρει
να εστιαζεται, να εχει συγκεκριμενη θεση (εκτος βεβαια αν ο ηχοληπτης ειχε αλλη θεωρηση επι του θεματος, αν δεν επροκειται για φυσικο οργανο που εχει συγκεκριμενη θεση στο χωρο)
να μην επιρρεαζει η αναπαραγωγη του το υπολοιπο φασμα.
και φυσικα να εχει ολα εκεινα τα χαρακτηριστικα (pitch, attack, decay κλπ ) που θα ξεχωρισουν το κοντρα μπασσο απο το ηλεκτρικο μπασσο κλπ κλπ κλπ...

αυτα μεχρι να ακουσω κατι που θα με συγκλονισει περισσοτερο (διοτι οπως ειχε γραψει και ο προεδρος (προεδρε!) "ολα ειναι δρομος")

στο θεμα ακουσμα αναφορας θα συμφωνησω με τον kostas και με την τελευταια μονο αναφορα του g.kar (για ηχογραφηση και αναπαραγωγη)
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.984
Reaction score
2.839
Παναγιωτης Κροκος said:
συνεπως:
γιατι συγχεουμε σε ολο σχεδον αυτο το θεμα το βαθυ χαμηλο με το μπουμαρισμα? καμια σχεση.
Παναγιωτης Κροκος said:
και κλεινοντας μια προσπαθεια προσδιορισμου του καλου χαμηλου:
να μην μπουμαρει
Ακριβώς με την λογική που αναφέρεις Πάνο το αναφέρουμε.
- Το θέμα που ίσως έχει περισσότερη σημασία είναι αν σε έναν τηλεφωνικό θάλαμο, μπορεί κάποιος να ακούσει 20Ηz. Αυτό, μετά από 85 μηνύματα δεν το λύσαμε ακόμη...
 

Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
Γιατί σε έναν τηλεφωνικό θάλαμο μπορεί κανείς να ακούσει σωστά τον ήχο της φωνής του και μας μάραναν τα 20HZ?

Ο κύριος λόγος που μπουμάρουν τα μικρά ηχεία είναι ότι από τις ανακλάσεις ενισχύεται ιδιαίτερα το σημείο εκείνο του φάσματος που βγάζουν την περισσότερη ένταση και το σημείο αυτό είναι από τα 350-150 HZ. Όπως έγραψα και πιο πάνω ένα ηχείο 3-4 δρόμων έχει δυνατότητες για μεγάλες εντάσεις και στα δύο άκρα του φάσματος και δεν υφίσταται το φαινόμενο του μπουμαρίσματος σε αυτές τις συχνότητες , η μάλλον υφίσταται αλλά οι μεγάλες εντάσεις στα δύο άκρα του φάσματος δεν το αφήνουν να εκδηλωθεί η να γίνει εύκολα αντιληπτό.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.984
Reaction score
2.839
f = V / (2*L)

f = συχνότητα
V = ταχύτητα ήχου
L = μήκος κύματος

Με βάση τον παραπάνω τύπο και εφόσον στον αέρα που είναι κατάλληλος για αναπνοές V=344 m/s, σε έναν χώρο 10 τετραγωνικών δηλαδή με μήκος πλευράς περίπου 3m, δεν μπορεί να παραχθεί συχνότητα μεγαλύτερη των 58Hz. Αν λάβουμε υπόψη μας ότι τα ηχεία δεν είναι εντοιχισμένα, πιάστε το αυγό και κουρέψτε το. Φυσικά σε κάθε περίπτωση στο μπαλκόνι θα παίζει καλύτερα. Βέβαια το παραπάνω δεν είναι παρά ένας νόμος της φυσικής. Στα σπίτια μας υπάρχουν άλλοι χίλιοι λόγοι για εξαιρέσεις και παρεκλήσεις αυτού. Αλλά σε γενικές γραμμές this is it...

- Για να αναρωτηθούμε πάλι γιατί τα εκκλησιαστικά όργανα υπάρχουν μόνο σε μεγάλες εκκλησίες...
 

Μηνύματα
4.927
Reaction score
49
Συγνώμη γιατι μπερδεύτηκα!
Ο χώρος αυτός δεν μπορεί να τον αναπαράγει έτσι?? Σωστά!!
Μπορεί όμως να τον μεταδώσει, αναμεταδώσει!! Ομως έτσι??
Αρα φαντάζομαι το θέμα είναι πως μπορεί να αναμεταδοθεί και διαδοθεί σωστά μία συχνότητα σε οποιοδήποτε χώρο έτσι???
Ακόμα και σε έναν τηλεφωνικό θάλαμο??? ας πούμε!!!
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.984
Reaction score
2.839
Αν αναπαραχθεί κάπου αλλού το κύμα, μέσα στον χώρο μας θα εξασθενήσει λόγω περιορισμένου... χώρου. Το ίδιο είναι.
 

ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΟΥΚΟΥΡΑΚΗΣ

απο-Συντονιστής
Μηνύματα
3.197
Reaction score
195
Νίκος Τσαρουχάς said:
Προς Λευτέρη Κουκουράκη, ενταύθα. :wink:

Σύντροφε αν θέλεις να ακούσεις σωστά drums, αυτό δεν θα το κάνεις αγοράζοντας ένα subwoofer. Ή για να το θέσω διαφορετικά, ένα sub δεν αρκεί για να ακούσεις καλά drums. Ένα καλό ζευγάρι ηχεία συνοδευόμενο από ένα καλό ενισχυτή, μπορεί να σου δώσει τα δυναμικά των κρουστών, την ατάκα, το punch, καθώς και το συχνοτικό περιεχόμενο των drums (που μπροστά στα προηγούμενα τελικά έχει λιγότερη σημασία), πολύ καλύτερα από ότι ένα sub σε συνδιασμό με τα υπάρχοντα ηχεία σου.

Η δουλειά του καλού sub είναι να παίξει σε ικανές εντάσεις (90-110db) συχνοτικό περιεχόμενο 45-55Hz και κάτω. Τέτοιες συχνότητες ΔΕΝ έχουν τα κρουστά, παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις μόνον η μπότα την οποίαν για να αντιληφθείς σωστά πρέπει να την ακούσεις σε συγκεκριμένη ένταση. Με βάση τον χώρο σου θα διαλέξουμε ηχεία που θα μπορούν να αποδώσουν όσο το δυνατόν καλύτερα και με περισσότερο ρεαλισμό τα drums. Καλούπια του τύπου, sub, επαγγελματικά, χαϊεντάδικα, δαπέδου, βάσης, κόρνες, ιταλικά και κογκολέζικα, απλά δεν υπάρχουν. Καλά ηχεία είναι αυτό που χρειάζεσαι... ΟΚ?
Το "καλα" σηκωνει πολυυυυυ συζητηση Νικο... Βασικα, δεν εχω "χοντρο" κολλημα με τον ηχο. Μου αρκει που ακουω καθαρα και σε επαρκεις εντασεις. Προτιμω τα "σκληρα" πριμα, δεν με τρελαινουν και τοσο οι μεσαιες, αλλα το χαμηλο το θελω πολυ και δυνατο(Μη βαρατε, υπαρχει λογος! Μετα απο τοσα χρονια "μπαμ-μπουμ" η ακουστικη ευαισθησια εχει μειωθει και προτιμω τον πιο "προβολικο" ηχο).Αυτο που μου λειπει μερικες φορες, ειναι το εξτρα "μπουμ" που εχει ενα καλο επαγγελματικο ηχειο για συναυλιες. Τα ηχεια που εχω (Κlipch KG3,5) αν και δεν ειναι Hi End, μου ειναι απολυτως επαρκη, για το 90% των ακροασεων μου. Απο κει και περα, αυτο που μου λειπει ειναι ο χτυπος που μπορει να αποδωσει μονο ενα sub. Την αισθηση του χτυπου εννοω και οχι την ακουστικη του, αφου απο καποιο σημειο και μετα, τις χαμηλες τις νοιωθουμε. Και μιλαμε για pop-rock μουσικη, ετσι? Γιατι αν το παμε στην κλασσικη, εκει οντως το ηχειο ειναι που διαδραματιζει τον πρωτο ρολο στην πιστη αποδοση των οργανων. Ειχα ακουσει πριν απο χρονια ενα Magnepan να παιζει μιας υψηλης ευκρινειας εκτελεση ενος εργου για πιανο. Εχοντας πολλα χρονια στο ωδειο και γνωριζοντας καλα τον ηχο του πιανου, δεν πιστευα στα αυτια μου, οτι μπορει να αποδωσει ενα ηχειο ετσι τον πολυπλοκο πλουτο ηχοχρωματος των χορδων του. Μετα ακουσα και την τιμη βεβαια και μου φυγαν οι ορεξεις...
Το θεμα "χαμηλο" νομιζω οτι δεν ειναι το ιδιο σε ολες τις περιπτωσεις ακροασεων. Αλλο ειδος χαμηλου το Εκκλησιαστικο οργανο και αλλο ειδος η μποτα των ντραμς. Αναμφιβολα, τα κορυφαια ηχεια θα μπορουν να αποδωσουν πιο πιστα τις χαμηλες και των δυο, αλλα αν δεν ακους το ενα απο τα δυο, ποιος ο λογος να παιδευεσαι?
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.984
Reaction score
2.839
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΟΥΚΟΥΡΑΚΗΣ said:
Το θεμα "χαμηλο" νομιζω οτι δεν ειναι το ιδιο σε ολες τις περιπτωσεις ακροασεων. Αλλο ειδος χαμηλου το Εκκλησιαστικο οργανο και αλλο ειδος η μποτα των ντραμς. Αναμφιβολα, τα κορυφαια ηχεια θα μπορουν να αποδωσουν πιο πιστα τις χαμηλες και των δυο, αλλα αν δεν ακους το ενα απο τα δυο, ποιος ο λογος να παιδευεσαι?
Συμφωνούμε απόλυτα!
 

Μηνύματα
16.961
Reaction score
24.155
μηπως τα μεγαλα 3δρομα η 4δρομα ηχεια δεν μπουμαρουν για συνοδευονται απο θηριωδεις ενισχυτες?

οσο για τα 20... ενταξει δε λεω, αλλα σε τι ποσοστο υπαρχει τετοια πληροφορια στη μουσικη?
εδω υπαρχουν αλλοι που απαρνιουνται τα 60 και κατω επειδη φοβουνται οτι θα μπουμαρει το ηχειο.
νομιζω οτι οποιος εχει διαθεσιμα τα 40Hz εστω και -3dB εχει ελαχιστα πραγματα να του λειπουν στο 90% της μουσικης.

και αλλη ερωτηση:
ενω τοθεμα των διαστασεων εχει ενα λογο στην αναπαραγωγη των χαμηλων (λογω μηκους κυματος) ποσο καθοριστικος εινια αυτος (μαχαιρι πεφτει?) ? τοτε πως εξηγειται η αποκριση των ακουστικων σε πολυ μικροτερες αποστασεις?
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.984
Reaction score
2.839
Παναγιωτης Κροκος said:
οσο για τα 20... ενταξει δε λεω, αλλα σε τι ποσοστο υπαρχει τετοια πληροφορια στη μουσικη?
εδω υπαρχουν αλλοι που απαρνιουνται τα 60 και κατω επειδη φοβουνται οτι θα μπουμαρει το ηχειο.
νομιζω οτι οποιος εχει διαθεσιμα τα 40Hz εστω και -3dB εχει ελαχιστα πραγματα να του λειπουν στο 90% της μουσικης.
Άνα γειά σου! Αυτό που λέω προσθετικά είναι ότι μαζί με αυτό που λες εσύ που είναι πολύ σωστό, δρα και ο χώρος, με την λογική του τύπου που έδωσα σε παραπάνω post. Άρα από ένα σημείο και μετά ότι ηχείο και να πάρεις, συχνοτικά τουλάχιστον, στα ίδια επίπεδα θα παίζεις. Νομίζω ότι τα κορυφαία ηχεία έχουν απόκριση γύρω στα 35Hz-38Ηz +-3db. Εκεί σταματά η συζήτηση, πάντα με βάση, όχι τον μέσο όρο, αλλά ένα αρκετά μεγάλο σπίτι. Ο μέσος όρος μας ρίχνει πάνω από τα 40Ηz. Συνεπώς ένα τέρας σε ένα κοτέτσι μόνο προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει, προβλήματα που για να λυθούν θέλουν μερικά χρόνια από πλευράς του κατόχου σε πειράματα για βελτίωση χώρου.


Παναγιωτης Κροκος said:
και αλλη ερωτηση:
ενω τοθεμα των διαστασεων εχει ενα λογο στην αναπαραγωγη των χαμηλων (λογω μηκους κυματος) ποσο καθοριστικος εινια αυτος (μαχαιρι πεφτει?) ? τοτε πως εξηγειται η αποκριση των ακουστικων σε πολυ μικροτερες αποστασεις?
Δεν ελέγχω ρε φιλαράκι. Ντεν καταλαβαίνει... :(
 

Μηνύματα
16.961
Reaction score
24.155
εννοει οτι ο φυσικος περιορισμος που θετει ο παραπανω τυπος (βαριεμαι να αλλαζω στα αγγλικα) ποσο ισχυρος ειναι στον περιορισμο της αποκρισης των χαμηλων?
απο οσο θυμαμαι δεν υπαρχουν μονο οι αξονικοι ρυθμοι (εκει δεν βασιζεται?) αλλα και εφαπτομενικοι (καλα τα λεω?) που εχουν μεγαλυτερα μηκη.
επιπλεον αυτες οι θεωριες δεν προυποθετουν ακλονητα τοιχωματα?
αν ανοιξουμε μια πορτα τι γινεται?
η αποκριση των χαμηλων στα ακουστικα πως εξηγειται? εκει τοσο η αποσταση απο το αυτι ειναι εξαιρετικα μικροτερη ενω η αποκριση τους ειναι μαλλον αμεταβλητη ειτε ειμαστε σε τηλεφωνικο θαλαμο ειτε στην εξοχη.
με αυτα τελει να πει οτι στα σπιτια μας πιστευει οτι μπορουμε να παρουμε και χαμηλοτερες συχνοτητες σε ικανη σταθμη (ε τωρα μη με πειτε οτι αν ειχε καποιος 20Hz στα -10dB θα τον εχαλαγε η δε θα καταλαβαινε τη διαφορα?)
στο οτι ενα πολυ μεγαλο ηχειο θα ειναι προβλημα για ενα μικρο χωρο συμφωνω εν μερει (κυριως διοτι θα χρειαστει επιπονο στησιμο ενω λογω διαστασεων θα ειναι αδυνατο να τοποθετηθει σε ενα μη dedicated χωρο (με πραγματικα επιπλα κλπ). εκει που σιγουρα θα διαφωνισω ειναι μαλλον το μεγεθος αυτο , καθως δεν ειναι λιγες οι φορες που εχω διαβασει αποψεις του στυλ:
"διπλο 8αρι και 70 λιτρα ηχειο για 16 τετραγωνικα ειναι υπερβολη , θα μπουμαρει θα κανει θα ρανει κλπ" με την οποια διαφωνω σχεδον καθετα. ενα 801 απο την αλλη σε 14 τετραγωνικα πιστευω οτι απλα δεν χωραει (και οχι τοσο οτι δε θα παιξει και δε θα φανει διαφορα απο το 803 πχ)
τωρα καταλαβει η τα εκανα χειροτερα?
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.984
Reaction score
2.839
ΟΚ, αλλά τα ακουστικά τι αποκρίσεις έχουν, πως τα μετράμε δηλαδής? Δεν έχω ιδέα...
 


Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
Παναγιωτης Κροκος said:
και αλλη ερωτηση:
ενω τοθεμα των διαστασεων εχει ενα λογο στην αναπαραγωγη των χαμηλων (λογω μηκους κυματος) ποσο καθοριστικος εινια αυτος (μαχαιρι πεφτει?) ? τοτε πως εξηγειται η αποκριση των ακουστικων σε πολυ μικροτερες αποστασεις?
Με τον ίδιο τρόπο που μετράμε την απόκριση τον ηχείων με την διαφορά ότι το μικρόφωνο δεν είναι σε ανηχοικό θάλαμο αλλά ενσωματωμένο μέσα σε ψεύτικο κεφάλι που φορεί τα ακουστικά. Και η απόκριση συχνότητας σε σωστά ακουστικά είναι πολύ πιο εκτεταμένη και ευθεία ακόμα και από τα καλύτερα ηχεία.
 

ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΟΥΚΟΥΡΑΚΗΣ

απο-Συντονιστής
Μηνύματα
3.197
Reaction score
195
Οι αποκρισεις των (καλων) ακουστικων πρεπει λογικα να ειναι καλυτερες απο αυτες των ηχειων, γιατι ΔΕΝ υπεισερχονται οι εξης παραγωντες:
1) Αναγκη για db. Εφοσον τα ακουστικα εφαπτονται στο αυτι και παρεχουν αμεση "παραδοση" των ηχητικων κυματων στον ακουστικο πορο, με αποτελεσμα να μην υπαρχουν απωλειες απο την αποσταση, τοτε και το συχνοτικο περιεχομενο παραδιδεται ακεραιο και με ενταση υπερεπαρκη ωστε να ικανοποιει. Στα ηχεια η αναγκη για db, ειδικα στο χαμηλο, ειναι γνωστο οτι απαιτει πολυ καλη σχεδιαση, μεγαλες επιφανειες παραγωγης ηχητικων κυματων, ικανους ενισχυτες, κτλ. και παλι δεν ειμαστε σιγουροι οτι ακουμε "πιστο" χαμηλο.

2) Χωρος. Οσο καλα ηχεια και να εχουμε και οσο καλη και να ειναι η τοποθετηση τους, εφ'οσον υπαρχουν σε ενα χωρο, ειτε ειναι αδρανης ή οχι, θα υπαρχουν και οι αναλογες ενισχυσεις ή ακυρωσεις του ηχητικου σηματος, αρα και αναλογη παραποιηση αυτου. Με τα ακουστικα, αυτο δεν γινεται. Η αποσταση απο το αυτι ειναι ελαχιστη και το κυμα δεν υφισταται παραμορφωσεις, αλλα παραδιδεται αυτουσιο στον ακουστικο πορο.

Στο κατω κατω της γραφης, το αυτι μας ειναι αυτο που κρινει την πιστοτητα ολων των ηχων. Ετσι δεν ειναι?



:? :? :? :?Ή μηπως λεω μ@λ@κιες? :lol:
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.303
Μηνύματα
2.970.992
Members
38.297
Νεότερο μέλος
Monarchix
Top