melina
Cargo 200
- Μηνύματα
- 24.376
- Reaction score
- 44.069
Με τις τρέχουσες τιμες, και με την επιδότηση, ταξί ηλεκτρικά δεν θα δούμε.
Άμα τους τάξουν τζάμπα ρεύμα στις πιάτσες, θα δούμε.Με τις τρέχουσες τιμες, και με την επιδότηση, ταξί ηλεκτρικά δεν θα δούμε.
Και μόνο firmware upgrade να σου κάνει, εάν δεν μπορείς να το κάνεις μόνος σου, χρεώνει όσο θέλει.Με αρέσει που όταν μιλάμε για ηλεκτρικά τα ρίχνουμε όλα στον ίδιο κουβά, από Kia μέχρι Mercedes.
Ας κοστίζει το ένα 40Κ και το άλλο 100+
Αυτό που δεν έχω καταλάβει είναι τι εργασίες κάνουν στο service του Model S και χρεώνουν 800€
Εχεις πεσεις τρομερα εξω.Στο site που αντιστοιχεί στο link που έχω βάλει! (απλά χρειάζεται να κάνεις την μετατροπή από το κινέζικο νόμισμα σε ευρώ).
επειδή έχω κάνει το επάγγελμα και πολλά χρονια όλα αυτά που υπολογίζεις κάνοντας τυχαίες παραδοχές εγώ τα υπολογιζα καταγράφοντας έσοδα και έξοδα.Το καύσιμο δεν είναι το βασικό έξοδο του ταξί, πρακτικά καύσιμο πληρώνει όταν κινείται το ταξί και το ταξί κινείται όταν έχει πελάτη. Όταν λοιπόν έχει πελάτη το ταξίμετρο γράφει €0,6/Km (χωρίς το ΦΠΑ, και το υπολογίζω με το παλιό 24%). Το κόστος του καυσίμου είναι στη (πολύ πολύ) χειρότερη περίπτωση €0,1/Km. Αρα μιλάμε για μισό ευρώ το χιλιόμετρο έσοδο χωρίς το καύσιμο (χοντρικά, στην πράξη και πολύ καλύτερα με σημαία, χρονοχρέωση λόγω κίνησης κλπ). Αυτά για το κόστος καυσίμου.
Στις καλές εποχές και μέρες θα κάνει μέσο όρο την ημέρα 200χλμ (12+ ώρες), ας πούμε όλα με πελάτη, και θα βγάλει 100 ευρώ χωρίς το καύσιμο. Από αυτά πρέπει να καλύψει συντήρηση (λάστιχα, λάδια, τακάκια, ζημιές), ασφάλεια αυτοκίνητου (100+ το μήνα), ασφάλεια δικιά του και να κάνει και απόσβεση της επένδυσης.
Με τα σημερινά δεδομένα θα πρέπει να αλλάξει αυτοκίνητο στα 18 χρόνια εκ του νόμου και στην πράξη αυτό συμβαίνει (και παραπάνω τους έχει βγει με κάτι χαριστικές διατάξεις τελευταία επί σύριζα). Δεν νομίζω ότι μπορεί να κάνει κάποιος αντίστοιχη πρόβλεψη για 18 χρόνια για ηλεκτρικά, ας δεχτούμε αντικατάσταση στα 10 χρόνια. Άρα θα έχει περίπου διπλάσιο κόστος απόσβεσης από τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου, με τα σημερινά δεδομένα, και διπλάσιο κόστος λόγω αρχικής επένδυσης, αμέσως πάμε σε απόσβεση επί 4 περίπου.
Αν τώρα συμπεριλάβουμε την σχεδόν απόλυτη καταστροφή λόγω κορονοϊού στον κλάδο δεν βλέπω κάποια ουσιαστική κίνηση για αλλαγή σε ηλεκτρικό για τα επόμενα 2-3 χρόνια τουλάχιστον. Μετά αν έχουν πέσει οι τιμές και πλησιάσουν τα συμβατικά και αρχίσει πάλι η δουλειά ίσως κάτι να γίνει.
Βέβαια τα παραπάνω είναι ο ορθολογικός τρόπος αντιμετώπισης των πραγμάτων. Επειδή όμως είναι γνωστό ότι ο ορθολογισμός δεν είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα του κλάδου θα μπορούσε κανείς να πει ότι πολλοί θα τσιμπήσουν στο τυράκι του "δωρεάν καυσίμου". Αυτό που θα γίνει πρακτικά είναι να τρέξουν όλοι να ρωτήσουν πόσο θα τους στοιχίσει το ηλεκτρικό και μόλις δουν ότι θα πρέπει να δώσουν x2 θα στρίψουν με μπαντιλίκια. Δεν είναι τυχαίο που τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι skoda octavia 1.6 manual.
Δεν κάνω τυχαίες παραδοχές, τα στοιχεία αφορούν την Αθήνα και είναι τεκμηριωμένα.επειδή έχω κάνει το επάγγελμα και πολλά χρονια όλα αυτά που υπολογίζεις κάνοντας τυχαίες παραδοχές εγώ τα υπολογιζα καταγράφοντας έσοδα και έξοδα.
οι υπολογισμοί μου είχαν δείξη ότι για το κάθε χιλιόμετρο τα έξοδα συντήρησης του αυτοκινητου μαζι με τις ζημιες ήταν ακριβώς όσο και το καύσιμο.δεν ξέρω για την αθηνα αλλα εδώ ένα ταξί που δουλεύει κατά κύριο λόγω στην πολη και όχι με αεροδρόμια και τουρίστες κάνει το χρόνο 100.000χλμ και φυσικά ούτε καντα διάνοια δεν κανη όλα τα χιλιομετρα με πελάτη.
δεν είναι τα μισά γεματα είναι λίγο παραπάνω.τα είχα υπολογισει αλλα ξέχασα πανε χρονια.το κόστος αντικατάστασης δεν είναι μεσα αλλα δεν είναι το μεγαλύτερο το καύσιμο είναι το μεγαλύτερο μιλάμε για 12-13 χιλ το χρόνο.φυσικα αν ας υποθέσουμε ότι έχει δίκιο για την αθηνα το κόστος πάει στα 6-7χιλ πάλι είναι το μεγαλύτερο.αν το αλλάξεις με ηλεκτρικό και το ρευμα είναι δωρεάν θα χρειαστει υπολογισμός που βαριεμε να κάνω αφού σίγουρα οι μπαταριες 18 χρονια δεν θα αντέξουν και θα θέλεις δυο αυτοκίνητα στα 18 χρονια αλλα εκ πρωτης όψεως πάλι συμφέρει αφού στα 9 χρονια τα καύσιμα είναι 60χιλ+ και θα έχεις και μειωμένη συντήρηση λαδια φίλτρα κλπ.Δεν κάνω τυχαίες παραδοχές, τα στοιχεία αφορούν την Αθήνα και είναι τεκμηριωμένα.
Στην επαρχία κάνουν περισσότερα άδεια χιλιόμετρα σαφώς. Αν ισχύει το νούμερο που έβαλες τότε μιλάμε για 350-450 χλμ την ημέρα. Αν από αυτά είναι τα μισά γεμάτα (πήγαινε έλα διαδρομές απομακρυσμένες) τότε βγαίνουμε περίπου πάλι στα νούμερα της Αθήνας. Αφήνεις απέξω το κόστος απόσβεσης που είναι ίσως το μεγαλύτερο, και βάζω μόνο το αυτοκίνητο γιατί αν βάλουμε και το κόστος άδειας...άστο καλύτερα. Μιλάμε για έναν που έχει ήδη ταξί και θα κληθεί να αλλάξει αυτοκίνητο. Στην Αθήνα προβλέπεται να γίνει ένας σχετικός χαμούλης τον επόμενο Μάρτιο όπου λήγει ο χρόνος των διατάξεων που πήραν παράταση τα προηγούμενα χρόνια. Λεφτά δεν υπάρχουν. Ούτε στην επαρχία εκτιμώ ότι υπάρχουν λεφτά για να πάνε να επενδύσουν σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ειδικά όσοι δεν δουλεύουν αεροδρόμια και με τουρίστες. Χωριά που οι τελευταίοι είναι κατά κανόνα μερσεντάκηδες for a reason. Χώρια που φέτος τον πίνουν όλοι γενικότερα.
Δείτε το κι αλλιώς, αν το καύσιμο ήταν το σημαντικότερο θα είχε γεμίσει η Αθήνα, και όχι μόνο, prius.
την τελευταία φορά που ειχα κυτταξει δεν είχαν τέλος ταξινόμησης (και είχαν τις τιμες που είχαν!!! )Δε μου λέτε ρε παίδες; Επιβαρύνονται τα συγκεκριμένα οχήματα με τέλη ταξινόμησης; Γιατί αν βάλω στη ζυγαριά την τριτεκνική έκπτωση μπορεί να αξίζει τον κόπο. Ρεύμα υπάρχει στο γκαράζ, ρίχνω και κανένα φωτοβολταϊκό στην ταράτσα αν χρειαστεί.
δεν καταλαβαινω το σκεπτικό σου.Επειδή θα χαθούμε στη μετάφραση να το πω πιο σωστά τεχνικά, το κόστος καυσίμου είναι μεταβλητό κόστος και ως εκ τούτου δεν είναι αυτό που καίει πρωτίστως τον αυτοκινητιστή. Αν δουλέψει θα του το πληρώσει ο πελάτης. Το ίδιο και για τη συντήρηση. Η απόσβεση της επένδυσης, οι ασφάλειες και η πρόβλεψη για την αναπάντεχη ζημιά είναι πάγιο κόστος και επιμερίζεται στα χιλιόμετρα ή αλλιώς, δουλέψεις-δεν δουλέψεις θα τα πληρώσεις.
Αυτό που ισχυρίζομαι είναι ότι και και με δωρεάν το ρεύμα (για λίγο, δεν πιστεύω να νομίζει κανείς ότι θα πείσει κάποιον ότι θα έχει δωρεάν ρεύμα για το ταξί του για τα επόμενα 10 χρόνια) είναι οι άλλοι παράμετροι που θα καθορίσουν την απόφαση της επένδυσης. Όταν θα έχει μπροστά του το οκταβια που θα το πάρει 17Κ και το καύσιμο θα είναι ένα μεταβλητό κόστος που αν δουλέψει θα του το πληρώσει ο πελάτης και το αντίστοιχο ηλεκτρικό που θα βγαίνει 35Κ και το μεταβλητό κόστος αβέβαιο εκτιμώ ότι δεν θα πάρει ηλεκτρικό.
23k κανη το Octavia το station άντε το sedan να κανη 21kΟπως το λετε παραπανω, 200 χιλιομετρα ημερησιως προς 10 λεπτα το χιλιομετρο, μεταφραζονται σε 600 ευρω μηνιαίως. 7.200 ετησιως.
Εαν το ηλεκτρικο δοθει με μηδενικο κοστος φορτισης (ή εστω με φθηνή φορτιση) και δεν διαφερει στα εξοδα συντηρησης (δεν γνωριζω γρυ) δεν καταλαβαινω γιατι να μην ειναι συμφερον για ταξι. Εαν μιλαμε για 15.000 διαφορα σε κοστος αποκτησης, αυτη καλυπτεται σε σχεδον 2 χρονια ή παντως αρκετα συντομα.
Το μέσο ταξί δουλεύει πολύ πάνω από 10 ώρες τη μέρα. Στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο η μπαταρία πεθαίνει πρώτη, όχι το μοτέρ.Βεβαια το μοτερ σε ενα ταξι μπορει να δουλευει πανω απο 10 ωρες ημερησιως, μπορει και 4.000 ωρες στο χρονο. Ποσες χιλιαδες ωρες να ειναι η διαρκεια ζωης ενος ηλεκτροκινητηρα αυτοκινητου;