Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
36.369
Reaction score
85.544
Είναι πάντως αξεπέραστη η εμμονή με τα VS στα πάντα. Πολιτικά, αθλητικά, φαγητά, γυναίκες, αυτοκίνητα, τηλέφωνα...

Ό,τι και να λέμε, οι κινητήρες IC βαδίζουν προς το τέλος τους. Το μόνο που "παίζει" είναι σε πόσα χρόνια θα σταματήσουν να παράγονται ή αν θα μας αναγκάσουν να τους εγκαταλείψουμε νωρίτερα μέσω φορολογίας.

Οι προτιμήσεις και οι συνήθειές μας είναι υποκειμενικά θέματα. Η ενδιάμεση περίοδος προσαρμογής στα νέα δεδομένα θα κρατήσει αρκετά και θα έχει "βιαστικούς" και "αρνητές".

Το επόμενο αυτοκίνητό μου θα είναι σίγουρα ηλεκτρικό παρόλο που θα με ξεβολέψει. Το πρώτο στοιχείο που υπολογίζω όσο μεγαλώνω είναι η ανεμελιά. Το service και η "ευκολία" στην οδήγηση είναι υπέρ των ηλεκτρικών από τώρα. Αυτό που θα με ξενερώνει (όσο υφίσταται) είναι η προσοχή στην κατανάλωση για να με βγάλει στον προορισμό αν δεν υπάρχουν εύκολα προσβάσιμοι και γρήγοροι φορτιστές. Δεν βλέπω την οδήγηση ως μεταφορά αλλά ως ευχαρίστηση. Άρα το να κάνω υπολογισμούς εμβέλειας και να σκέφτομαι πόσο θα πατήσω το γκάζι είναι εκτός σκέψης.

Ένας άλλος παράγοντας που με απωθεί είναι ότι στους σταθμούς φόρτισης θα είμαι ανάμεσα σε άλλους οδηγούς κι όλο κάποιος θα βρίσκεται που θα θέλει κουβέντα. :hunter:

Μέσα στην πόλη όμως κανένα πρόβλημα.
 

Μηνύματα
3.239
Reaction score
10.689
Τα ηλεκτρικά δεν είναι για «νέους» με βαρύ πόδι , (μπαμπά έμεινα , έλα), ούτε για αμελείς που ξεχνούν να φορτίσουν και το τηλέφωνο τους, θέλει συνετή οδήγηση και σωστό προγραμματισμό/υπολογισμό για ταξίδι (όλοι δεν μπορούν ή δεν θέλουν να το κάνουν).
 

Μηνύματα
1.098
Reaction score
1.646
βάζουν ή έχουν βάλει φορτιστές,
ΔΕΗ, Watt+Volt, Protergia, nrg κλπ

για όλα αυτά μπορεί κανείς να έχει ένα app και τρόπο πληρωμής
ή πρέπει να κάνει εγγραφή σε όλα ;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.095
Reaction score
127.882
για όλα αυτά μπορεί κανείς να έχει ένα app και τρόπο πληρωμής
ή πρέπει να κάνει εγγραφή σε όλα ;
Γίνεται μια προσπάθεια να ενοποιηθούν όλα σε μια εφαρμογή, με ενιαίο τρόπο πληρωμής. Αυτό, προς ώρας, δε καλύπτει παν ενδεχόμενο.
Αναμένεται όμως σύντομα να λειτουργεί.

Μέχρι τότε, χρειάζεται πολλαπλά app.

Ένα app που να τα βρίσκεις όλα, υπάρχει, το plugshare, αλλά δε μπορείς να πληρώσεις από αυτό.
 

Μηνύματα
1.426
Reaction score
1.192
Σιγουρα πάμε προς την ηλεκτροκινηση δε ξερω ποσο γρήγορα αλλά πάμε. Έχει μέλλον από θέμα εξέλιξης μπόλικο σε πολλούς τομείς ακόμα. Προσφέρει μια άλλη άνεση που δεν την έχει ένας κινητήρας μεκ. Το μέλλον όμως θα συνεχίσει να είναι με μηχανές μεκ. Απλα όχι με τα καύσιμα που ξέρουμε. Θα είναι υβριδικά σύνολα. Κινητήρας υδρογόνου ο οποίος δε θα κινεί αυτός τους τροχους αλλά θα παράγει ρεύμα για τα ηλεκτρικά μοτέρ. Θα υπάρχουν φυσικά και μπαταρίες πολύ μικρότερες.
Αυτό ειναι το μέλλον. Οτιδήποτε λιγότερο είναι ημίμετρο. Το όλο θέμα είναι συμφέροντα απλα και ξεκάθαρα
Σε μερικα χρόνια θα δείτε τί θα γίνει με εταιρείες που θα προσπαθήσουν να πάρουν κομμάτι στην αγορά από την πώληση ενέργειας. Σφαγή. Μέχρι και εταιρείες κινητής τηλεφωνίας πολύ πιθανόν θα πουλάνε ενέργεια
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.317
Reaction score
28.846

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.171
Reaction score
7.148
Το μέλλον όμως θα συνεχίσει να είναι με μηχανές μεκ. [...] Κινητήρας υδρογόνου ο οποίος δε θα κινεί αυτός τους τροχους αλλά θα παράγει ρεύμα για τα ηλεκτρικά μοτέρ.
ΜΕΚ υδρογόνου είναι το μόνο σίγουρο που αποκλείεται να δούμε, καθώς αφενός δεν έχει υπάρξει μεγάλη έρευνα προς αυτή την κατεύθυνση, αφετέρου δεν είναι μηδενικών ρύπων, οπότε αποκλείεται να ξεκινήσει η έρευνα τώρα.

Αν πάλι, όταν λες ΜΕΚ υδρογόνου, εννοείς κυψέλες καυσίμου (που ΔΕΝ είναι ΜΕΚ) εκεί ίσως κάτι να υπάρξει. Σχεδόν "σίγουρα" θα το δούμε για πιο εξειδικευμένες χρήσεις (π.χ. φορτηγά) αλλά ίσως και για αυτοκίνητα.

Κανείς όμως δεν μπορεί να πει με σιγουριά πως "αυτό είναι το μέλλον". Πολύ απλά γιατί το μέλλον και η μορφή που θα έχει εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την εξέλιξη των μπαταριών. Αν μέσα στα επόμενα χρόνια υπάρξει κάποιο μεγάλο breakthrough στην τεχνολογία αυτή, τότε bye bye υδρογόνο. Αν τα χρόνια περνάνε και οι μπαταρίες δεν αλλάζουν δραματικά, τότε ίσως σιγά σιγά το υδρογόνο να αρχίσει να μπαίνει στα οχήματα, πρώτα στα φορτηγά όπως είπα και μετά βλέπουμε.
 

Μηνύματα
15.456
Reaction score
21.634
παιδγια παιδγιά
το μεθάνιο είναι πηγή υδρογόνου
μην το πείτε πουθενά όμως γιατί διακυβεύονται συμφέροντα
 

Μηνύματα
1.426
Reaction score
1.192
μεκ είναι και ο κινητήρας υδρογόνου. Πιθανόν να είναι με κυψέλες υδρογόνου(δεν είναι μεκ) το πιθανότερο μάλλον. Είναι τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας μηδενικών ρύπων; Ή η παραγωγή θα είναι μόνο με ΑΕΠ σε μερικά χρόνια.Το υδρογόνο έχει μηδενικό c02 που θέλουν, νεράκι και λίγα οξείδια του αζώτου
Όσον αφορά τις μεκ υδρογόνου μπορεί και ένας κινητήρας μεκ με τροποποιήσεις να λειτουργεί με υδρογόνο. Δε λέω πως έτσι θα γίνει.Πολύ πιθανόν να είναι ασύμφορο και όχι τόσο αξιόπιστο.Θέλω να πω δεν χρειάζεται τόση έρευνα πάνω σε αυτό το κομμάτι όσο η αποθήκευση και ο ανεφοδιασμός που και για εκεί υπάρχουν λύσεις
Έχουν υπάρξει μερικά τέτοια αυτοκίνητα και το τελευταίο είναι πρόσφατα της toyota με το όνομα mirai.Η τεχνολογία και τεχνογνωσία υπάρχει.και συνεχώς συνεχίζουν να γίνονται έρευνες πάνω στο θέμα...
@pankrok διαφωνείς πως παίζονται οικονομικά συμφέροντα για το τι τεχνολογία θα επικρατήσει;
Μήπως πιστεύεις πως χτες τους ήρθε η ιδέα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ; Mήπως ο elon πίεσε την αγορά να τον ακολουθήσει;
 
Last edited:

Μηνύματα
310
Reaction score
450
Ολοι μας δεν εχουμε ιδεα.
Μας παει το ρεμα και τα συμφεροντα του δυτικου κοσμου. Τι ειπα παλι ο ιμπεριαλιστης!!

Προσωπικα χεστηκα αν θα καιει πετρελαιο,μαζουτ, φυσικο αεριο η ρευμα η οτι αλλο θελετε.

Ολα ειναι ρυπογονα, ολα ενεχουν συμφεροντα και κερδη πολυεθνικων απο πισω οποτε οτι και να λεμε εμεις....σακουρτελε....

Το θεμα ειναι τι συμφερει τον καθενα μας. Πλεον ειναι απλα μαθηματικα. Ηλεκτρικο για πολη και για πολυ κοντινα ταξιδια εντος 1,2 ωρων μαξ απο κει που μενουμε, για να μαστε safe.

Το μονο "καθαρο" καυσιμο ειναι το υδρογονο οπου καιει νερακι και μερικα αλλα ασημαντα. Αλλα do the math ειναι δυνατον να μπει σε παραγωγη κατι τετοιο; Η τεχνολογια υπαρχει χρονια αλλα τι θα γινουν οι πετρελαικες και οι εταιρειες ενεργειας;;; Κλεφτες;

Εγω απλα προς το παρων βολευομαι με το φιατ 500λ που μου χει παρει τα σωβρακα στο θεμα χωρων και λογικα το επομενο θα ναι ηλεκτρικο. Μεχρι τοτε ομως υπομονη.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.095
Reaction score
127.882
Mήπως ο elon πίεσε την αγορά να τον ακολουθήσει;
Αυτό έγινε 100%.

Χωρίς την Τεσλα, τα ev θα ήταν ελάχιστα.


ΥΓ. Το υδρογόνο για τα ΙΧ είναι dead.

ΥΓ. 2. Τα υπόλοιπα καύσιμα (όλα) για τα ΙΧ είναι στη ΜΕΘ, με καρκίνο και πολλαπλές μεταστασεις, δε σώζονται. Κρατιούνται με νύχια και δόντια στη ζωή, με μηχανήματα υποστήριξης. Είναι στο πλάνο να βγουν όλοι αυτοί οι ασθενείς από τη μπριζα (αν δε τα κακαρωσουν στο ενδιάμεσο), μπαίνουν οι υπογραφές των συγγενών.
 

Μηνύματα
1.426
Reaction score
1.192
Αυτό έγινε 100%.

Χωρίς την Τεσλα, τα ev θα ήταν ελάχιστα.


ΥΓ. Το υδρογόνο για τα ΙΧ είναι dead.
Έτσι.Χωρίς χωρίς τεσλα τα ηλεκτρικά θα ήταν όνειρο ακόμα.
Μην είσαι τόσο απόλυτος. Μπορεί και να έχεις δίκιο μπορεί και όχι ;)
Υπάρχουν πολλά που πρέπει να σκεφτείς πριν να είσαι σίγουρος σε κάτι
1)Μπορούν να παράξουν τόσες μπαταρίες; Μπορούν γίνονται τεράστιες επενδύσεις αυτή τη στιγμή σε εργοστάσια
2)Έχουν τόσο υλικά για αυτές; Δύσκολο θα πρέπει να υπάρξει τεχνολογική εξέλιξη
3)Τι θα τις κάνουν στο τέλος της ζωής τους; Θα τις πάνε για αποθήκευση ενέργειας σε ΑΕΠ; Όλες; και μετά απο εκεί;
και πολλά άλλα...
Γι αυτό θεωρώ μικρός όγκος μπαταριών (δε σημαίνει και μικρή χωρητικότητα θα εξελιχθεί το πράγμα) με φόρτιση on the go
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.095
Reaction score
127.882
1)Μπορούν να παράξουν τόσες μπαταρίες;
Ναι.
Γίνονται gigafactories την ώρα που μιλάμε από όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Όλοι. Ένας προς έναν.

Σε 1-2 χρόνια, θα μπορούν να γεμίσουν όλη τη γη με μπαταρίες.

2)Έχουν τόσο υλικά για αυτές;
Ναι.
Επιλέγουν υλικά κατασκευής που είναι σε τρελή αφθονία.


3)Τι θα τις κάνουν στο τέλος της ζωής τους;
Τέλος ζωής ακόμα δεν υπάρχει και δε θα υπάρχει για μια 10-ετια.

Οσες βγαίνουν από αυτοκίνητα, μπαίνουν σε αποθήκες σε ΑΠΕ.

Μετά από κει, αφού ψοφήσουν, πιθανώς σε 15 χρόνια, θα πάνε για ανακύκλωση.

Ήδη είναι υποχρεωμένοι όλοι οι κατασκευαστές να έχουν εγκαταστάσεις για ανακύκλωση, και ήδη έχουν.

Ταυτόχρονα, πολλές ανεξάρτητες φίρμες που βλεπουν το μέλλον, έχουν ξεκινήσει ήδη τεράστιες εγκαταστάσεις ανακύκλωσης, γνωρίζοντας πως στην επόμενη 10-ετια πρακτικά δεν θα έχουν καθόλου δουλειά.

Ήδη γίνονται αυτά τα τερατώδη εργοστάσια.

Όλα έχουν προβλεφθεί. Δεν τίθεται θέμα.
Δεν υπάρχουν αναπάντητα ερωτήματα, όπως στον ήχο. Όλα έχουν αναλυθεί διεξοδικά.

Στην πράξη, η αντικατάσταση των μπαταριών δε θα απασχολήσει ποτέ τους ιδιώτες κατόχους.

Πιο σύντομα θα περάσουμε σε αυτόνομη οδήγηση και σε πλαίσιο ενοικίασης υπηρεσίας μετακίνησης, οπότε θα πάψει να έχει νόημα η ιδιοκτησία αυτοκινήτου, παρά να τελειώσει η ζωή των μπαταριών.

Οι μεγάλες φίρμες που θα ενοικιαζουν την υπηρεσία αυτόνομης μετακίνησης, θα έχουν πλάνα ανακύκλωσης μπαταριών, και αλλαγής μπαταριών αντί φόρτισης. Όλα τα θέματα της ηλεκτροκίνησης που τώρα αφορούν ιδιώτες, θα τα αντιμετωπίσουν μαζικά και αποτελεσματικά οι μεγάλες φίρμες.

Σκέψου πως στην ενοικίαση υπηρεσίας αυτόνομης μετακίνησης, για ταξίδι 1.500 χλμ, μπαίνεις σε ένα όχημα, σε κάνει στάση 2' για καφέ στα 300χλμ, και μπαίνεις μέσα σε άλλο αυτοκίνητο πλήρως φορτισμένο να συνεχίσεις τη διαδρομή, μέχρι την επόμενη 2' στάση που πάλι θα μπεις μέσα σε άλλο αυτοκίνητο.

Δε νοικιάζεις το αυτοκίνητο, την υπηρεσία μετακίνησης πληρώνεις. Ε, θα σε πάει. Χωρίς οδηγό. Ούτε συ δε θα μπορείς να οδηγήσεις, δε θα έχει τιμόνι.
 
Last edited:

vasilisnt

Golden Boy!
Μηνύματα
2.106
Reaction score
2.740
Ναι.
Γίνονται gigafactories την ώρα που μιλάμε από όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Όλοι. Ένας προς έναν.

Σε 1-2 χρόνια, θα μπορούν να γεμίσουν όλη τη γη με μπαταρίες.


Ναι.
Επιλέγουν υλικά κατασκευής που είναι σε τρελή αφθονία.



Τέλος ζωής ακόμα δεν υπάρχει και δε θα υπάρχει για μια 10-ετια.

Οσες βγαίνουν από αυτοκίνητα, μπαίνουν σε αποθήκες σε ΑΠΕ.

Μετά από κει, αφού ψοφήσουν, πιθανώς σε 15 χρόνια, θα πάνε για ανακύκλωση.

Ήδη είναι υποχρεωμένοι όλοι οι κατασκευαστές να έχουν εγκαταστάσεις για ανακύκλωση, και ήδη έχουν.

Ταυτόχρονα, πολλές ανεξάρτητες φίρμες που βλεπουν το μέλλον, έχουν ξεκινήσει ήδη τεράστιες εγκαταστάσεις ανακύκλωσης, γνωρίζοντας πως στην επόμενη 10-ετια πρακτικά δεν θα έχουν καθόλου δουλειά.

Ήδη γίνονται αυτά τα τερατώδη εργοστάσια.

Όλα έχουν προβλεφθεί. Δεν τίθεται θέμα.
Δεν υπάρχουν αναπάντητα ερωτήματα, όπως στον ήχο. Όλα έχουν αναλυθεί διεξοδικά.

Στην πράξη, η αντικατάσταση των μπαταριών δε θα απασχολήσει ποτέ τους ιδιώτες κατόχους.

Πιο σύντομα θα περάσουμε σε αυτόνομη οδήγηση και σε πλαίσιο ενοικίασης υπηρεσίας μετακίνησης, οπότε θα πάψει να έχει νόημα η ιδιοκτησία αυτοκινήτου, παρά να τελειώσει η ζωή των μπαταριών.

Οι μεγάλες φίρμες που θα ενοικιαζουν την υπηρεσία αυτόνομης μετακίνησης, θα έχουν πλάνα ανακύκλωσης μπαταριών, και αλλαγής μπαταριών αντί φόρτισης. Όλα τα θέματα της ηλεκτροκίνησης που τώρα αφορούν ιδιώτες, θα τα αντιμετωπίσουν μαζικά και αποτελεσματικά οι μεγάλες φίρμες.

Σκέψου πως στην ενοικίαση υπηρεσίας αυτόνομης μετακίνησης, για ταξίδι 1.500 χλμ, μπαίνεις σε ένα όχημα, σε κάνει στάση 2' για καφέ στα 300χλμ, και μπαίνεις μέσα σε άλλο αυτοκίνητο πλήρως φορτισμένο να συνεχίσεις τη διαδρομή, μέχρι την επόμενη 2' στάση που πάλι θα μπεις μέσα σε άλλο αυτοκίνητο.

Δε νοικιάζεις το αυτοκίνητο, την υπηρεσία μετακίνησης πληρώνεις. Ε, θα σε πάει. Χωρίς οδηγό. Ούτε συ δε θα μπορείς να οδηγήσεις, δε θα έχει τιμόνι.
και θα βγαζω βαζω βαλιτσες καθε 300 χλμ? δεν σφαξανε!!!
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.714
Reaction score
80.997
Σκέψου πως στην ενοικίαση υπηρεσίας αυτόνομης μετακίνησης, για ταξίδι 1.500 χλμ, μπαίνεις σε ένα όχημα, σε κάνει στάση 2' για καφέ στα 300χλμ, και μπαίνεις μέσα σε άλλο αυτοκίνητο πλήρως φορτισμένο να συνεχίσεις τη διαδρομή, μέχρι την επόμενη 2' στάση που πάλι θα μπεις μέσα σε άλλο αυτοκίνητο.
Είμαι 54. Μάλλον δεν προλαβαίνω να το δω
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.095
Reaction score
127.882
Είμαι 54. Μάλλον δεν προλαβαίνω να το δω
Σε πάω ένα στοίχημα.

(μπύρες κρέατα, τα γνωστά).


Σήμερα οδήγησα το i3, την τελευταία του έκδοση προ της επικείμενης απόσυρσης.

Ωραία ποιότητα κατασκευής και ηχομόνωση καλή.

Ελάχιστα τριξιματα τα είχε πάντως, αν και καινούριο.

Δε μου άρεσε καθόλου το κάθισμα, είναι πολύ σκληρό μπάκετ στα πλαϊνά εκεί που κάθεσαι, και πόνεσε ο κωλος μου στους γοφούς σε μισή ώρα. Αισχρό κάθισμα, λες και θα πας στην πίστα με την κλανια...

Φτωχό το infotainment, σχετικά λίγες οι δυνατότητες.

Σκληρές οι αναρτήσεις, βαράει τζάμπα κι άδικα.

Στο πίσω κάθισμα έγινα σίγμα τελικό για να μπω, και ακουμπούσε κανονικά το κεφάλι μου στο ταβάνι. Δεν παίζει να κάθομαι πίσω σε τέτοιο αυτοκίνητο, θα βγω σηκωτός..

Καλή κατανάλωση, καλή αυτονομία, καλό στο Γκάζι, καλά τα φρένα, καλή η οδηγική συμπεριφορά και γενικά ένα καλό αυτοκίνητο, που όμως δείχνει πλέον την ηλικία του, ας πούμε δεν έχει τατς σκριν, αντροιντ Ότο, κλπ μπλιμπλικια.
 



Μηνύματα
63
Reaction score
108
Το μονο "καθαρο" καυσιμο ειναι το υδρογονο οπου καιει νερακι και μερικα αλλα ασημαντα. Αλλα do the math ειναι δυνατον να μπει σε παραγωγη κατι τετοιο; Η τεχνολογια υπαρχει χρονια αλλα τι θα γινουν οι πετρελαικες και οι εταιρειες ενεργειας;;; Κλεφτες;
Δεν μπορείς να βγάζεις συμπεράσματα απο το τελικό στάδιο μόνο.
Το Η με τί μέθοδο θα το παράγεις; distribute;
Πως/πού θα το αποθηκεύεις μέχρι να φτάσει στα βενζινάδικα/ΙΧ;
Θα το παράγεις τοπικά ;
Υπάρχουν πολλες παράμετροι.

Μην αγχώνεσαι για τους μεγάλους, έχουν κάνει τα κουμάντα τους εδώ και χρόνια.
Όλοι επενδύουν και σε ΑΠΕ και σε FCEVs και σε EVs και σε biofuels.
Δεν σε κοροϊδεύουν, απλά δεν είναι κολλημένοι και δεν ψάχνουν μεσσίες. Ποντάρουν και στο μαύρο και στο κόκκινο (σε αντίθεση με τα fanboys ένθεν και ένθεν).
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.179
Μηνύματα
2.891.632
Members
38.003
Νεότερο μέλος
Periklis1987
Top