- Μηνύματα
- 3.488
- Reaction score
- 11.549
Να συμπληρώσω και να εξηγηθώ.Μεμονωμένα αλλάζουν τις μπαταριες που αστόχησαν εξαρχής πχ στο πρώτο τρίμηνο.
μετα από πχ 7 χρόνια τις αλλάζεις ΟΛΕΣ
Διότι, αν σε ένα string που έχει πχ 20 μπαταριες , αλλάξεις τις 12 , επειδή μειώθηκε η χωρητικότητα τους, τότε η συνολική χωρητικότητα των 20 θα εξαρτηθεί και θα διαμορφωθεί από τη χειρότερη μπαταρία από τις υπόλοιπες 8 (παλιές. )
οι «έξυπνοι» φορτιστές μπαταριών δεν κάνουν μια είδους φόρτιση !
Το λογισμικό που (αν) έχουν επιβάλει 2 ή 3 διαφορετικούς τρόπους φόρτισης και αυτό το κάνουν για την υγεία και μακροημέρευση των μπαταριών.
Μία εξ´αυτών είναι η equalization δηλ ο φορτιστής επιχειρεί με ειδικό αλγόριθμο να φέρει στο ίδιο επίπεδο χωρητικότητας ΟΛΕΣ τις μπαταριες ,τότε και μόνο τότε το συνολικό ποσοστό φόρτισης είναι πραγματικό.
Αν δηλ ένα στοιχείο έχει φορτιστεί κατά 85%, ένα άλλο 87%, το παράλλο 78% , 95….. κοκ τότε το συνολικό-συγκεντρωτικό ποσοστό που μπορεί να είναι πχ 92% δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα (είναι πλασματικό, γιαυτο δεν σου φτάνει να κάνεις το ταξίδι σου).
Σ´αυτό οφείλεται και η «αργή» φόρτιση από το 80% στο 100% διότι γίνεται ισοσταθμιση των μπαταριών που εξ´ ορισμού είναι πιο αργή διαδικασία.
Αυτό το σενάριο ισχύει όταν οι μπαταριες είναι καινούριες και δεν έχουν κατασκευαστική εργοστασιακή αστοχία.
Αν τώρα μετά απο πχ 7 χρόνια η χωρητικότητα-υγεία κάποιων στοιχείων ή ενός , έχει πέσει στο 90% τότε η ισοσταθμιση έχει ως μέγιστη φόρτιση το 90 και όχι το 100%. (Πόσω μάλλον αν είναι 70%).
Και επειδή κανείς (πλην του εργοστασίου και ίσως ελαχίστων εξαιρέσεων) δεν μπορεί να μετρήσει με ακρίβεια την χωρητικότητα μιας μεταχειρισμένη μπαταρίας (ως μεμονωμένο στοιχείο) ώστε να αλλάξει χειρουργικά «κάποιες», γιαυτο λοιπόν τις αλλάζεις όλες για να έχεις και ανανεωμένη εγγύηση καλής λειτουργίας.
Αυτό ειναι το πρόβλημα (η ομοιόμορφη φόρτιση) όλων των μπαταριών που είναι συνδεδεμένες σε σειρά και αντίστοιχα, των string (παράλληλα).