Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.032
Reaction score
130.903
66χλμ τάρανδο πρέπει να κάνει το μαζδα με σκασμένο λάστιχο
Πολύ πιθανώς (δε ξέρω κιόλας, άμα βρεις τεστ δείξτο μας) το Μάζδα που λες, να μην είναι καλύτερο στο τεστ ταράνδου από το εν λόγω Μερτσέντες, αλλά για να δεις το σκεπτικό μου, ας υποθέσουμε (φανταστικό σενάριο) πως το Μάζδα κάνει το τεστ ταράνδου επιτυχώς με 82 χλμ/Ω όπως το Τέσλα, και το Μερτσέντες στα 66.

Εάν λοιπόν μου έδιναν το δίλημμα να διαλέξω ανάμεσα στο εν λόγω Μάζδα και στο εν λόγω Μερτσέντες, σε κλάσματα του πικοσεκόντ θα φώναζα: "Μερτσέντες" φυσικά.

Ταυτόχρονα, άμα σου δώσουν εσένα προσωπικά το εν λόγω Μερσεντές δωρεάν, και το χρησιμοποιήσεις για κάνα δίμηνο, μετά ανέτως θα έβαζες φωτχιά στη μέση της πλατείας το Μάζδα, και θα το φχαριστηθει η καρδούλα σου κιόλας να το δεις στις φλόγες.
 

Μηνύματα
7.341
Reaction score
1.371
2.3 τονους και 1000+ ίππους από ότι φαίνεται.

Ίσως φτασει το χρόνο της cayman gt4 rs των 500 ίππων και δεκάδων εκδόσεων της 911.

Πρόοδος.
Είναι βέβαια μάλλον λάθος η σύγκριση, η Taycan είναι το ηλεκτρικό αντίστοιχο της Panamera. Και με την Panamera κάνει αντίστοιχους χρόνους, για την ακρίβεια είναι μέχρι στιγμής ελάχιστα πιο αργή (7:33 αντί 7:30 με ένα γρήγορο γκουγκλάρισμα).
Στην Ελλάδα κάνουμε τη ζωή πατίνι στις ενεργειακές κοινότητες μη μας φάνε καμιά κιλοβατώρα, και στην Ευρώπη οι ενεργειακές κοινότητες τρέχουν ήδη car sharing projects με μικρά EVs.


Στην Ελλάδα οι ενεργειακές κοινότητες λειτούργησαν ως παραθυράκι για να πάρουν γρήγορα όρους σύνδεσης και αυξημένη τιμή πώλησης οι επιτήδειοι - δικτυωμένοι παραγωγοί, εξ ου και η σχετική αντιμετώπιση.

Αν είχαμε δει πραγματικές ενεργειακές κοινότητες σε ευρεία κλίμακα μάλλον θα ήταν διαφορετική και η αντιμετώπιση.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.825
Reaction score
29.504
Ρε μανία με τον τάρανδο. 😅

Φίλος πάντως με KTM που έκανε crash test με τάρανδο πήγε νοσοκομείο με σπασμένο πόδι. Η μηχανή πήγε για πέταμα και αυτός επέστρεψε με αεροπλάνο μετά από ένα μήνα. :sneaky:
Στην Ελλάδα οι ενεργειακές κοινότητες λειτούργησαν ως παραθυράκι για να πάρουν γρήγορα όρους σύνδεσης και αυξημένη τιμή πώλησης οι επιτήδειοι - δικτυωμένοι παραγωγοί, εξ ου και η σχετική αντιμετώπιση.

Αν είχαμε δει πραγματικές ενεργειακές κοινότητες σε ευρεία κλίμακα μάλλον θα ήταν διαφορετική και η αντιμετώπιση.
Θα μπορούσαν να τις χωρίσουν σε δύο κατηγορίες. Σε αυτές που έχουν 5 μέλη (ξεκάθαρη εκμετάλλευση του νόμου), και στις άλλες που έχουν 50-100-200 και είναι οι κανονικές κοινότητες πολιτών.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.032
Reaction score
130.903
Εμ, δε πήρε κάνα τανκς 2-τονο να κάνει κιμά τον τάρανδο και με φουλ μικτή να πάρει καινούριο τανκς μετά..
 

Μηνύματα
3.324
Reaction score
10.932
Λοιπόν , Τα τανκς δεν περνούν το τεστ ταράνδου, …. Πάει ευθεία, γιατί περνάει πάνω απο τον …. Τάρανδο :laugh: :whistling:
Επιπλέον οι τάρανδοι (απο έφηβοι) υποχρεούνται να περνούν το τεστ αποφυγής μερσεντές :thumbsup:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.825
Reaction score
29.504
Αν είχαμε δει πραγματικές ενεργειακές κοινότητες σε ευρεία κλίμακα μάλλον θα ήταν διαφορετική και η αντιμετώπιση.
Εδώ πριν αλλάξει ο νόμος διάφοροι (μη λέμε ονόματα) έφτιαξαν κοινότητες των 5 ατόμων σε dt. Γιατί; Μα επειδή ο παλιός νόμος επιτρέπει την πώληση ενέργειας με το 100% των εσόδων να πηγαίνει στα μέλη, ενώ ο νέος μόνο το 20%. Το 80% μένει κεφάλαιο στην κοινότητα.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.341
Reaction score
1.371
Ρε μανία με τον τάρανδο. 😅

Φίλος πάντως με KTM που έκανε crash test με τάρανδο πήγε νοσοκομείο με σπασμένο πόδι. Η μηχανή πήγε για πέταμα και αυτός επέστρεψε με αεροπλάνο μετά από ένα μήνα. :sneaky:

Θα μπορούσαν να τις χωρίσουν σε δύο κατηγορίες. Σε αυτές που έχουν 5 μέλη (ξεκάθαρη εκμετάλλευση του νόμου), και στις άλλες που έχουν 50-100-200 και είναι οι κανονικές κοινότητες πολιτών.
Ουσιαστικά αυτό που λες έγινε πρόπερσι το καλοκαίρι, πριν την κατάργηση της δυνατότητας ίδρυσης νέων Εν.Κοιν με τον νόμο του Απριλίου (5037/2023), όταν και για να μπορείς να εισπράξεις μέρισμα το όριο αυξήθηκε από 15 μέλη στα 60. Τότε ήταν αργά βέβαια, το μεγάλο μπαμ έγινε το 2018 με το που βγήκε ο αρχικός νόμος, όταν αιτήσεις για φωτοβολταϊκά παραγωγών έμεναν χωρίς εξέταση από τον ΔΕΔΔΗΕ για 1 - 1,5 χρόνο, επειδή τους περνούσαν στην προτεραιότητα τα νέα αιτήματα ενεργειακών κοινοτήτων.

Έβαζε ο άλλος μέλος τον ίδιο, τη γυναίκα του, τα παιδιά του, έφτιαχνε και δέκα ΙΚΕ με τη μία μέτοχο της άλλης και να σου τα 15 μέλη για να παίρνει το μέρισμα με 10% μεγαλύτερη αποζημίωση από τον απλό επενδυτή για σταθμό διπλάσιας ισχύος.

Ε αυτοί ουσιαστικά πρόλαβαν και εξάντλησαν το διαθέσιμο ηλεκτρικό χώρο του ΔΕΔΔΗΕ όπου υπήρχε φτηνή γη, και το έκαναν και σε περίοδο που έφτασαν τα κατασκευαστικά κόστη στο ναδίρ μέχρι τον κορωνοϊό.

Το Μάρτιο του 2020 μπήκαν όρια στις προτεραιότητες των ΕνΚοιν, αλλά ήταν πια αργά.
 

Μηνύματα
15.906
Reaction score
22.289
Πολύ πιθανώς (δε ξέρω κιόλας, άμα βρεις τεστ δείξτο μας) το Μάζδα που λες, να μην είναι καλύτερο στο τεστ ταράνδου από το εν λόγω Μερτσέντες, αλλά για να δεις το σκεπτικό μου, ας υποθέσουμε (φανταστικό σενάριο) πως το Μάζδα κάνει το τεστ ταράνδου επιτυχώς με 82 χλμ/Ω όπως το Τέσλα, και το Μερτσέντες στα 66.

Εάν λοιπόν μου έδιναν το δίλημμα να διαλέξω ανάμεσα στο εν λόγω Μάζδα και στο εν λόγω Μερτσέντες, σε κλάσματα του πικοσεκόντ θα φώναζα: "Μερτσέντες" φυσικά.

Ταυτόχρονα, άμα σου δώσουν εσένα προσωπικά το εν λόγω Μερσεντές δωρεάν, και το χρησιμοποιήσεις για κάνα δίμηνο, μετά ανέτως θα έβαζες φωτχιά στη μέση της πλατείας το Μάζδα, και θα το φχαριστηθει η καρδούλα σου κιόλας να το δεις στις φλόγες.
για το θκομ δεν βρήκα αλλά τα μεταγενέστερα cx5 που δεν φημίζονται για τα κρατήματα τους τα βρήκα με 78+

το πρόβλημα δεν είναι αυτό, μέχρι λίγα χρόνια πριν το αυτοκινητιστικό προϊόν παρουσίαζε εξέλιξη.
γινόντουσαν μεν περικοπές σε μη εμπορεύσιμα θέματα όπως πχ ανάρτηση (φεύγαν τα multilinks για να μπουν ημιάκαμπτοι άξονες κλπ) αλλά το απερχόμενο μοντέλο ήταν γενικά χειρότερο παντού.
εσχάτως πάθαμε κοκομπλόκο με τις μπαταρίες γιατί μας πιάσανε στον ύπνο και φτάσαμε οχήματα c segment να φτάνουν τους 2 τόνους , τα δε μεγαλύτερα που μέχρι πριν 10 χρόνια δεν ξεπερνούσαν τους 2 τόνους τώρα πλησιάζουν τους 3.

αυτό δεν είναι εξέλιξη , είναι μηχανολογική ένδεια. δεν ξέρω να φτιάξω αυτοκίνητο και του βάζω μεγάλη μηχανη και μπαταρία για να κινηθεί.
315 λάστιχο σε suv.

το θέμα δεν είναι μόνο ενεργειακό.
αυτά τα υπερβολικά βαριά οχήματα θα κινηθούν σε δρόμους που κανονικά κυκλοφορούσαν ιχ με το μισό βάρος, θα συγκρουστούν με παλαιότερα οχήματα πολύ ελαφρύτερα, θα είναι γρήγορα αλλά δύσκολα στον χειρισμό από τους άσχετους που τα οδηγούν κλπ.

είναι εντελώς στρεβλό αυτό το σενάριο , δεν πανάνε το καλύτερο όχημα στον κόσμο όλο η s class , αυτά τα προϊόντα δεν πρέπει να βγουν στον δρόμο με τους παρόντες χρήστες.
αυτό που διάβασα για δίπλωμα τύπου Β+ για οχήματα μεγάλου βάρους , αν έχει όντως να προσφέρει στην εκπαίδευση των χειριστών (που γενικά δεν έχει άλλα έστω) είναι κάτι.

εγώ αυτοκίνητο αυτού του βάρους αρνούμαι να το χρησιμοποιήσω.

εντελώς τυχαία τα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων είναι πλεον είδος πολυτελείας.
θα δεις διαστάσεις αλλά όχι βάρος (!!!!) , θα δεις ισχύ αλλά όχι τύπο μετάδοσης (με πολύ διάβασμα θα καταλάβεις εμμέσως αν είναι προσθιοκίνητο, πισοκίνητο ή 4κίνητο).
το όχημα γίνεται ξαφνικά καταναλωτικό είδος τύπου κινητού.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.032
Reaction score
130.903
φτάσαμε οχήματα c segment να φτάνουν τους 2 τόνους , τα δε μεγαλύτερα που μέχρι πριν 10 χρόνια δεν ξεπερνούσαν τους 2 τόνους τώρα πλησιάζουν τους 3.

αυτό δεν είναι εξέλιξη , είναι μηχανολογική ένδεια.
Ξέρω πάντως ένα τζιπάκι, που από παλιά δεν ήταν ιδιαίτερα ελαφρύ, το Χάμερ. 😁

Γενικά μιλώντας, έχεις απόλυτο δίκιο.
Τα ΙΧ πλέον, έχουν ένα έξτρα βάρος περίπου μισό τόνο, από τις μπαταρίες. Η έλλειψη παραδοσιακού κινητήρα, βλέπουμε πως δεν αντισταθμίζει την παρουσία των μπαταριών.

Ο ηλεκτροκινητήρας δεν ξεπερνάει τα εκατό κιλά, αλλά βλέπουμε αυτοκίνητα με 2 και 3 κινητήρες, οπότε τα κιλά μαζεύονται κι από κει. Τα παραδοσιακά ice δεν είχαν 2 κινητήρες για να είναι 4-κινητα, ωστόσο η παρουσία ξεχωριστών κινητήρων (κι ένας σε κάθε ρόδα αν γίνεται) προσφέρει πολλά.

Πιθανώς να μειωθεί το βάρος των μπαταριών όταν θα είναι σε ευρεία κλίμακα (και φτηνά) διαθέσιμες οι solid state, μεγάλης ενεργειακής πυκνότητας (ίσως σε 15 χρόνια, καλό 2040 πες), αλλά και πάλι θα έχουν σημαντικό βάρος, άντε να είναι το μισό των τωρινών στην καλύτερη περίπτωση (δύσκολα), δηλαδή από 500 κιλά οι μπαταρίες να πάει στα 250, παρακάτω δεν.

Όπως και να'χει, το βάρος ενός ice κινητήρα 1-1,5 λίτρου, δεν μπορούν να το πιάσουν μπαταρίες + ηλεκτροκινητήρες, τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα (που δε βλέπω να αλλάζουν). Όμως αλλάζουν άλλα πράγματα, όπως το μεγάλο efficiency, η άμεσα διαθέσιμη άφθονη ροπή ανά πάσα στιγμή, οι δυνατότητες των συστημάτων ασφαλείας κλπ, πράγματα που δε θα μπορούσαν να πιάσουν ice κινητήρες, συν έλλειψη κραδασμών και ησυχίας, μηδενικό κόστος συντήρησης κλπ.

Δηλαδή, σε σημαντικούς τομείς, υπάρχει σημαντική εξέλιξη.

Στο δια ταύτα:
Νομίζω πως θα πρέπει να συμβιβαστούμε σιγά σιγά σε ΙΧ αυξημένου βάρους σε σχέση με παλιά.

Τα ειδικά κράματα αλουμινίου και ανθρακονήματα και δεξερωγωτι για σασί κλπ, είναι ακριβές υποθέσεις, και θα είναι διαθέσιμα μόνο σε πολύ ακριβά σπορ αυτοκίνητα, όπως και οι ειδικές μπαταρίες πολύ υψηλής ενεργειακής πυκνότητας.

Στις μπαταρίες "για τον πολύ κόσμο" η ενεργειακή πυκνότητα έρχεται σε δεύτερη και τρίτη μοίρα, καθώς πιο σημαντικές παράμετροι επικρατούν (ανθεκτικότητα σε πολλούς κύκλους φόρτισης και μικρές απώλειες, να μη παίρνουν εύκολα φωτιά, ταχύτητα φόρτισης >3C, κλπ).

Ειδικές μπαταρίες ειδικού σκοπού..
 

Μηνύματα
15.906
Reaction score
22.289
η ενεργειακή πυκνότητα είναι το βασικό θέμα και η χρήση σύγχρονων τεχνολογιών στην κατασκευή.
βιαστήκανε να βγάλουν ηλεκτρικά εταιρίες που δεν ήταν έτοιμες να αλλάξουν τον τρόπο παραγωγής (ούτε καν τον τρόπο σχεδίασης).

δεν ήταν μλκς στην Toyota και την Nissan να περιμένουν , εταιρίες με εμπειρία στην ηλεκτροκίνηση και γνώση των προβλημάτων. Λύνουν θέματα παραγωγής και σχεδιασμού και προχωράνε.

Δεν την χάλασε η τεσλα την πιάτσα , ούτε οι κινέζοι που προσφέρουν φθηνό προϊόν γιατί έχουν πρόσβαση σε υλικά και αισχρά χαμηλές απαιτήσεις σε περιβαλλοντικά θέματα βιομηχανίας. Την χαλάσανε οι γερμανοί που προσφέρουν σχεδιαστικά ελαττωματικά προϊόντα (βαριά ενεργοβόρα οχήματα) και τελικά πέφτουν στον λάκκο που σκάψανε.

η εμπειρία δείχνει οτι έπρεπε να περιμένουν. Θα πουλάγανε συμβατικά οχήματα ή έστω υβριδικά μη-plugin με μεγάλο περιθώριο κέρδους και θα στρώνανε μια γραμμή παραγωγής για την περίοδο που θα μπορούσαν να προσφέρουν σωστό προϊόν.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.507
Reaction score
42.456
H nissan δεν περίμενε τόσο όσο η τογιοτα, κυκλοφορεί τόσα χρόνια ήδη το leaf.
Oπως το καταλαβαίνω εγώ μόνο αν είσαι μεγέθους και νοοτροπίας τογιότα μπορείς να μείνεις εκτός παιχνιδιού μέχρι τη στιγμή που θεωρείς εσύ (η τογιότα) κατάλληλη να μπεις στην αγορά με τους όρους σου και όχι να σε τραβάνε οι άλλοι.

Οι υπόλοιποι δεν θα μπορούσαν να αφήσουν την τέσλα να παίζει μπάλα μόνη της για πολύ καιρό. Το έκαναν στην αρχή γιατί δεν πίστευαν ότι θα μπορεί να φτιάξει αξιοπρεπές αυτοκίνητο, πήγε ο άλλος και σήκωσε όλη την μπάνκα και έκανε τρελές επενδύσεις, εξέλιξε και το προιόν και προσφέρει στην αγορά προιόν σε τιμή και τεχνολογία που οι άλλοι κυττάνε με τα κυάλια. Για την ώρα, οι άλλοι, ακουμπάνε κυρίως πάνω στο βαρύ brand name τους, την εμπειρία στο σχεδιασμό και στην παραγωγη, στα εγκατεστημένα κανάλια τους. Θα δείξει που θα κάτσει η μπίλια, οι εκτιμήσεις μου (και όλων όσοι είναι πίσω από τις οθόνες) έχουν αξία όσο τα καυσαέρια που βγάζουν τα ev.

Παρόλα αυτά δεν απαγορεύεται και να την λέμε και να την γράφουμε εδώ μέσα να περνά η ώρα :biggrin:
Ο Ηλον πάει να παίξει σε ένα πεδίο όπου μάλλον θα τον πιει από τους κινέζους. Φτηνό και καλούτσικο. Εβαλε τα χεράκια του και έβγαλε τα ματάκια του ακολουθώντας τη στρατηγική της χαμηλής τιμής στα προιόντα του, έβλαψε έτσι ανεπανόρθωτα την μπράντα του που θα μπορούσε να ήταν συνώνυμο μόνο της τεχνολογικής καινοτομίας και υπεροχής, ήδη λέμε tesla όπως λέγαμε πριν λίγα χρόνια hyundai, kia. Η tesla δεν θα γίνει ποτέ η μάρκα του αυτοκινήτου που θα ονειρεύεται κάποιος να αγοράσει. Θα το αγοράζει κάποιος όσο δεν έχει άλλη επιλογή στα ίδια χρήματα. Αυτό όπως πόσο καιρό θα κρατήσει; Και πόσο ισχυρή θέση δημιουργεί στην αγορά; Προφανώς οι strategy managers του ήλωνα πιστεύουν ότι είναι η κατάλληλη, εγώ πάλι όχι :roflmao::biggrin:

Από την άλλη πιθανά να έρχεται σαρωτική αλλαγή στην όλη ιδέα της αυτοκίνησης. Προσωπικά δεν το βλέπω για τόσο σύντομα αλλά και δεν το παραβλέπω. Εκεί θα νικήσει το καλύτερο τάμπλετ με ρόδες. Αλλά τότε θα είναι όλοι έτοιμοι. Σε 5-10 χρόνια δεν θα τίθεται το θέμα πλεονεκτήματος αυτού που ξεκίνησε πρώτος μια τεχνολογία, μια αγορά. Ολοι θα είναι εκεί, έτοιμοι στα χαρακώματα και ο καλύτερος θα κερδίζει.

Αν όμως παραμείνει η αυτοκίνηση όπως την ξέρουμε σήμερα, και το αυτοκίνητο θα αποτελεί προϊόν που καλύπτει πολύ περισσότερες ανάγκες από την απλή της μετακίνησης από το Α στο Β τότε η συσσωρευμένη εμπειρία και αξία των σημάτων θα είναι πάντα ένα ισχυρό χαρτί στην αγορά. Ενα χαρτί που δεν θα το έχει ποτέ η tesla.
 

TGD

Μηνύματα
8.143
Reaction score
8.126
Αν όμως παραμείνει η αυτοκίνηση όπως την ξέρουμε σήμερα, και το αυτοκίνητο θα αποτελεί προϊόν που καλύπτει πολύ περισσότερες ανάγκες από την απλή της μετακίνησης από το Α στο Β τότε η συσσωρευμένη εμπειρία και αξία των σημάτων θα είναι πάντα ένα ισχυρό χαρτί στην αγορά. Ενα χαρτί που δεν θα το έχει ποτέ η tesla.
Μπα, όλα σε autopilot θα είναι για την επόμενη γενιά... Όπως είναι ήδη streaming από το κινητό σε ακουστικά και το ηχοσύστημα απλά πιάνει χώρο. Θυμάστε το Minority Report που όλα τα αυτοκίνητα πήγαιναν μόνα τους, μέχρι που ανέβαιναν στον τοίχο και σε άφηναν μέσα στο σπίτι; Έ, αυτό είναι το μέλλον. Υπήρχε κι ένα που έπρεπε πραγματικά να το οδηγήσεις για να βγεις έξω από την πόλη και τον αυτοκινητόδρομο, αλλά σιγά μην κάποιος πάρει δίπλωμα μόνο για αυτό.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.910
Reaction score
11.228
για το θκομ δεν βρήκα αλλά τα μεταγενέστερα cx5 που δεν φημίζονται για τα κρατήματα τους τα βρήκα με 78+

το πρόβλημα δεν είναι αυτό, μέχρι λίγα χρόνια πριν το αυτοκινητιστικό προϊόν παρουσίαζε εξέλιξη.
γινόντουσαν μεν περικοπές σε μη εμπορεύσιμα θέματα όπως πχ ανάρτηση (φεύγαν τα multilinks για να μπουν ημιάκαμπτοι άξονες κλπ) αλλά το απερχόμενο μοντέλο ήταν γενικά χειρότερο παντού.
εσχάτως πάθαμε κοκομπλόκο με τις μπαταρίες γιατί μας πιάσανε στον ύπνο και φτάσαμε οχήματα c segment να φτάνουν τους 2 τόνους , τα δε μεγαλύτερα που μέχρι πριν 10 χρόνια δεν ξεπερνούσαν τους 2 τόνους τώρα πλησιάζουν τους 3.

αυτό δεν είναι εξέλιξη , είναι μηχανολογική ένδεια. δεν ξέρω να φτιάξω αυτοκίνητο και του βάζω μεγάλη μηχανη και μπαταρία για να κινηθεί.
315 λάστιχο σε suv.

το θέμα δεν είναι μόνο ενεργειακό.
αυτά τα υπερβολικά βαριά οχήματα θα κινηθούν σε δρόμους που κανονικά κυκλοφορούσαν ιχ με το μισό βάρος, θα συγκρουστούν με παλαιότερα οχήματα πολύ ελαφρύτερα, θα είναι γρήγορα αλλά δύσκολα στον χειρισμό από τους άσχετους που τα οδηγούν κλπ.

είναι εντελώς στρεβλό αυτό το σενάριο , δεν πανάνε το καλύτερο όχημα στον κόσμο όλο η s class , αυτά τα προϊόντα δεν πρέπει να βγουν στον δρόμο με τους παρόντες χρήστες.
αυτό που διάβασα για δίπλωμα τύπου Β+ για οχήματα μεγάλου βάρους , αν έχει όντως να προσφέρει στην εκπαίδευση των χειριστών (που γενικά δεν έχει άλλα έστω) είναι κάτι.

εγώ αυτοκίνητο αυτού του βάρους αρνούμαι να το χρησιμοποιήσω.

εντελώς τυχαία τα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων είναι πλεον είδος πολυτελείας.
θα δεις διαστάσεις αλλά όχι βάρος (!!!!) , θα δεις ισχύ αλλά όχι τύπο μετάδοσης (με πολύ διάβασμα θα καταλάβεις εμμέσως αν είναι προσθιοκίνητο, πισοκίνητο ή 4κίνητο).
το όχημα γίνεται ξαφνικά καταναλωτικό είδος τύπου κινητού.
Α, μπράβο!

η ενεργειακή πυκνότητα είναι το βασικό θέμα και η χρήση σύγχρονων τεχνολογιών στην κατασκευή.
βιαστήκανε να βγάλουν ηλεκτρικά εταιρίες που δεν ήταν έτοιμες να αλλάξουν τον τρόπο παραγωγής (ούτε καν τον τρόπο σχεδίασης).

δεν ήταν μλκς στην Toyota και την Nissan να περιμένουν , εταιρίες με εμπειρία στην ηλεκτροκίνηση και γνώση των προβλημάτων. Λύνουν θέματα παραγωγής και σχεδιασμού και προχωράνε.

Δεν την χάλασε η τεσλα την πιάτσα , ούτε οι κινέζοι που προσφέρουν φθηνό προϊόν γιατί έχουν πρόσβαση σε υλικά και αισχρά χαμηλές απαιτήσεις σε περιβαλλοντικά θέματα βιομηχανίας. Την χαλάσανε οι γερμανοί που προσφέρουν σχεδιαστικά ελαττωματικά προϊόντα (βαριά ενεργοβόρα οχήματα) και τελικά πέφτουν στον λάκκο που σκάψανε.

η εμπειρία δείχνει οτι έπρεπε να περιμένουν. Θα πουλάγανε συμβατικά οχήματα ή έστω υβριδικά μη-plugin με μεγάλο περιθώριο κέρδους και θα στρώνανε μια γραμμή παραγωγής για την περίοδο που θα μπορούσαν να προσφέρουν σωστό προϊόν.
Α, μπράβο!
Είναι βέβαια μάλλον λάθος η σύγκριση, η Taycan είναι το ηλεκτρικό αντίστοιχο της Panamera. Και με την Panamera κάνει αντίστοιχους χρόνους, για την ακρίβεια είναι μέχρι στιγμής ελάχιστα πιο αργή (7:33 αντί 7:30 με ένα γρήγορο γκουγκλάρισμα).


Στην Ελλάδα οι ενεργειακές κοινότητες λειτούργησαν ως παραθυράκι για να πάρουν γρήγορα όρους σύνδεσης και αυξημένη τιμή πώλησης οι επιτήδειοι - δικτυωμένοι παραγωγοί, εξ ου και η σχετική αντιμετώπιση.

Αν είχαμε δει πραγματικές ενεργειακές κοινότητες σε ευρεία κλίμακα μάλλον θα ήταν διαφορετική και η αντιμετώπιση.
Πολύ σωστή παρατήρηση για τις πόρσε.

Και μπράβο πόρσε που έβγαλες πολύ σοβαρό ev στην αγορά, όχι κοινωνικά επικίνδυνα τανκς σαν τους άλλους Γερμανούς ή σκοτωστρες σαν το Σμαρτ μπραμπους.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.825
Reaction score
29.504
Μερικές πληροφορίες, από άνθρωπο στην Αμερική που λόγω δουλειάς έχει επαφές με την μαμά TOYOTA, κατά δήλωση του. Μαθαίνει πως η εταιρεία άργησε με την ηλεκτροκίνηση επειδή α) δεν πίστευε ότι θα γίνει τόσο γρήγορα αρεστή στο κοινό, και β) δεν περίμενε να πέσουν τόσο γρήγορα οι τιμές στις μπαταρίες.
Εδώ που τα λέμε, αν δεν υπήρχε ο μουρλός με την Tesla δεν θα γινόταν τίποτα. Και όλοι τον χλεύαζαν μέχρι το 2014-2015 ότι παίζει και καίει δις δολάρια. Όταν όμως σου παίρνει εκατομμύρια πωλήσεις είναι αλλιώς. Και ακόμα και σήμερα υπάρχουν εταιρείες που εν έτη 2023 δεν είναι καν εκεί που ήταν η Tesla το 2010 και το 2012. Όποιος νομίζει ότι θα κατασκευάσει φθηνά ηλεκτρικά μαζικών πωλήσεων με την λογική των θερμικών τον περιμένει λουκέτο και ακόμα δεν το έχει καταλάβει.

Σχετικά με την Κίνα, άλλη πηγή με επαγγελματική ιδιότητα την παροχή συμβούλων για εταιρικές στρατηγικές, και με πελάτες κατασκευαστές από όλα τα σημεία της γης, λέει ότι οι Κινέζοι είναι διαφορετικοί από τους υπόλοιπους πελάτες. Για παράδειγμα, είναι πολύ σημαντικότερο για αυτούς να υπάρχει ένα feature παρά να δουλεύει σωστά. Για παράδειγμα, ας έχει lane assist ή FSD και ας μη δουλεύει που και που βρε παιδί, τι έγινε, σιγά :biggrin:. Για την πολυαναμενόμενη για αρκετούς Κινέζικη επέλαση, θα ξεκινήσει μόλις παραδοθούν τα 2 νέα πλοία χωρητικότητας 4500 οχημάτων έκαστο. Η παράδοση έχει προγραμματιστεί για το 2026. Νομίζω πως κάποιος είχα αναφερθεί στα πλοία.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.825
Reaction score
29.504
Χθες πήγαμε και στην Αυτοκίνηση Electromobility στο Φάληρο. Είσοδος 8€ το άτομο. Αν ήταν τριπλάσια σε μέγεθος, είχε όλους τους κατασκευαστές και σε ένα ποιο σοβαρό περιβάλλον ΟΚ. Η συγκεκριμένη όμως έπρεπε να είναι στα 2€-3€ το πολύ.

Επιβεβαιώσαμε τον ενθουσιασμό μας για το Megane e-Tech. Φανταστικό, μέσα έξω. Για τα χρήματα του όμως είναι μικρό. Ακριβώς δίπλα του το Capture που είναι στο ίδιο μέγεθος και τολμώ να πω με λίγο μεγαλύτερους χώρους έχει τα μισά λεφτά. Δεν θέλω να σκεφτώ πως θα είναι το 5EV που θα έχει τα μισά χρήματα του Megane. Σε γενικές γραμμές τελικά τα Renault μας αρέσουν πολύ.
20230926_181027.jpg
IMG-abc6099a2a6bf0b712f0b5e487f57550-V.jpg


Το MG ZS EV είναι ένα πολύ ωραίο EV και στο μέγεθος και χρήματα που ζητά, δεν υπάρχει δεύτερο. 28.000€ μετά την επιδότηση με μπαταρία 51kWh, και 32.000€ μετά την επιδότηση με την 72kWh.
IMG-7351fc6831af8071d83c2343bdd86c9d-V.jpg


Το Nissan Ariya είναι επίσης ωραίο και ποιοτικό. Και μεγάλο, πολύ μεγάλο.
IMG-52434e72d64ea25f4e15bd0f9b0b87f2-V.jpg
IMG-736c4c79d4eb279803956654d67737ba-V.jpg

IMG-3b3706f361549a5eb5c163793cf1bfde-V.jpg
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.825
Reaction score
29.504
Πάμε στην Tesla. Όπως καθόμαστε στο Y έρχεται η κοπέλα και μου λέει "το έχουμε έξω σε Test Drive", να σας βάλω; Είναι μέχρι τις 19:00". Και δεν με βάζεις λέω, 18:40 είναι, αν προλάβαμε προλάβαμε. Ναι καλά, σε 5' ήμασταν έξω 😅. Πάμε στο σημείο μας λένε κλείσαμε. Μα ξέρετε μέσα λένε άλλα. Ναι το ξέρουμε έχουμε ενημερώσει και μέσα πως δεν προλαβαίνουμε μέχρι τις 19:00 που φεύγουμε. Μπίρι μπίρι τελικά τα κατάφερα. Και σου έρχεται ένας τύπος, ήταν η σειρά του να το πάρει, φεύγει 18:50 και το έφερε 19:15. Μέχρι και μέσα πήγαν να τον ψάξουν, μάλλον, να δουν που είναι. Μου το δίνει το παλικάρι 19:20, μου εξηγεί 5 πράγματα και με παρακαλεί να μην αργήσω. Ε εντάξει, και μισή ήμουν πίσω. Έπρεπε να είχαν φύγει από τις 19:00.

Πρώτη εμπειρία με ηλεκτρικό. Tesla Model Y Dual Motor. Όπως φαίνεται το σανίδωσα. 😅
Screenshot_20230926_220207_Gallery.jpg

Πέρα από την πλάκα τρελό γκάζι, πολύ πέρα από όσα έχω συνηθίσει και οδηγήσει. Λατρέψαμε την ησυχία και ηρεμία της καμπάνιας, και εγώ της αίσθησης οδήγης. Δεν υπάρχει, απλά, και τέλος.

Όταν φύγαμε με το δικό μας η σύζυγος μου λέει "σε αυτό πατάμε φρένο, μην ξεχάσεις". Πέθανα στα γέλια 😅
 
Last edited:


Μηνύματα
15.906
Reaction score
22.289
. Για την πολυαναμενόμενη για αρκετούς Κινέζικη επέλαση, θα ξεκινήσει μόλις παραδοθούν τα 2 νέα πλοία χωρητικότητας 4500 οχημάτων έκαστο. Η παράδοση έχει προγραμματιστεί για το 2026. Νομίζω πως κάποιος είχα αναφερθεί στα πλοία.
οι κινέζοι έχουν συστήσει μια εταιρία κολοσσό την china merchants.
μέχρι σήμερα έχουν μηδενική εμπειρία διαχείρισης πλοίων. μηδέν μεσάνυχτα.
έχουν στόχο να ξεπεράσουν σε εξαγωγές τους κορεάτες και τους ιάπωνες , να πάνε δηλαδή στα 5+εκ εξαγωγών ετησίως.

σε αυτό το πλάνο είναι απαραίτητο να βρεθεί tonnage που αυτή τη στιγμή είναι δυσεύρετο.
οι απολύτως κορυφαίοι διαχειριστές στις μεταφορές οχημάτων είναι οι Ιάπωνες και οι οι Σκανδιναβοί. Έχουν εμπειρία ετών από την αρχή ως το τέλος τις πιο μικρής λεπτομέριας.
Παγκόσμιοι πρωταγωνιστές στα οχήματα είναι η NYK, K-LINE, MOL (με συμβόλαια Toyota/Nissan και γενικά τους ιάπωνες κατασκευαστές) GLOVIS,EUKOR (η δεύτερη ήταν η κοινή εταιρία της Wallenius με την Hyundai με σκοπό να συστηθεί μια εταιρία που θα μεταφέρει τα οχήματα του ομίλου, ενώ η πρώτη είναι αποκλειστικό μέλος του ομίλου Hyundai - υπάρχει και ένα οικογενειακό ιστορικό τεσπα μεγάλη ιστορία - και έχει απορροφήσει όλο το μεταφορικό έργο της eukor) , HOEGH Autoliners , Wallenius Wilhelmsen από Ευρώπη.

αυτοί μεταφέρουν το 95% των οχημάτων παγκοσμίως.

οι κινέζοι είχαν ξεκινήσει με την China Shipping 15 χρόνια πριν και πήγαν άπατοι, δεν βρήκαν ούτε τα δικά τους φορτία.
Σήμερα ζητούν απεγνωσμένα tonnage πληρώνοντας εως και τα διπλά αλλά δεν βρίσκουν. Προσπάθηασν να φορτώσουν οχήματα σε εμπορευματοκιβώτια για να λύσουν το πρόβλημα τους (για όσους ξέρουν είναι για γέλια, οι υπόλοιποι ανακαλύψαν τον τροχό)
Η China Merchants είναι ένας όμιλος με δραστηριότητα στην ναυπήγηση και την βιομηχανία γενικότερα.
έχουν δικές τους παραγγελίες 130-150 πλοία σε κινεζικά ναυπηγεία του ομίλου με παραδόσεις 2024-2027
θέλουν να αποκτήσουν ικανότητα να διαχειρίζονται τα δικά τους πλοία με 100% κινεζικούς πόρους, κινεζική σημαία, κινεζικό πλήρωμα, κινεζικό γραφείο διαχείρισης , κινεζικό νηογνώμονα.
Τα πλοία PCTC έχουν για στάνταρ μεγέθη και κάποιους περιορισμούς.
για να δουλέψεις στην Ιαπωνία το μήκος πρέπει (είναι μπερδεμένος ο λόγος) να είναι εως 200 μετρα (199,98) ενώ για να δουλέψεις στην Toyota πρέπει να μπορείς να περάσεις από την γέφυρα του Tokai (βύθισμα εως 8.75 και air draft εως 32 , αλλιώς δεν μπορείς να περάσεις). Τα πλοία που πληρούν αυτές τις προϋποθέσεις στο παρελθόν (με πλάτος παναμα 32,2 μέτρα) είχαν ονομαστική χωρητικότητα 6500 οχήματα και θεωρείται το στάνταρ στις μεταφορές. Ελάχιστα πλοία είχαν μεγαλύτερο μήκος (μέχρι 230 μέτρα κάποια) και κανένα μεγαλύτερο πλάτος.
με την διάνοιξη του παναμά πλέον φτάσαμε στα 7500 οχήματα (με 35 μέτρα πλάτος)
Οι κινέζοι μην έχοντας τον περιορισμό της Ιαπωνίας ζητάνε αυτή τη στιγμή πλοία και με μεγαλύτερο μήκος και ονομαστικές χωρητικότητες 8000-9000 οχήματα.
(4500 είναι μικρό πλοίο που σπάνια χρησιμοποιείται για μεγάλες αποστάσεις γιατί θέλει περισσότερο καύσιμο ανά μονάδα οχήματος)

τα προβλήματα που πρέπει να λυθούν είναι τα εξής
α) να παραδοθούν τα πλοία στα χρονοδιαγράμματα - μη πιθανό σενάριο ,αναμένονται μεγάλες καθυστερήσεις.
β) υπάρχει μεγάλη ανεπάρκεια έμπειρου πληρώματος με κινεζικό φυλλάδιο
γ) υπάρχει μεγάλο έλλειμα εμπειρίας στην οργάνωση των δρομολογίων
δ) υπάρχει μεγάλο έλλειμα εμπειρίας στην τεχνική διαχείριση.
αναμένουμε τελικά να παραδοθεί κάποιος αριθμός πλοίων και να δημιουργηθεί ανταγωνιστικό δίκτυο μεταφορών χαμηλής ποιότητας. Αυτό σημαίνει οτι είναι απίθανο μέσα σε 5 χρόνια που έχουν στόχο να ξεπεράσουν σε εξαγωγές τους ιάπωνες και τους κορεάτες.
η χαμηλή ποιότητα και η φτωχή εμπειρία θα οδηγήσουν σε χαμηλό βαθμό εκμετάλλευσης του διαθέσιμου tonnage και γενικά αυτή η κινεζική επανάσταση θα αργήσει πολύ, αν έρθει.

ο μεγαλύτερος φόβος είναι οτι αφού αποτύχει το πείραμα (που σε κάποιο βαθμό θα αποτύχει είναι δεδομένο) θα βρεθούν στην αγορά φθηνά πλοία με χαμηλά ναύλα και θα καταστρέψουν την αγορά. Βέβαια λόγω ποιοτικών και σχεδιαστικών χαρακτηριστικών τείθονται εκτός κάποιας αγοράς αλλά θα είναι διαθέσιμα για άλλες.
 


Staff online

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.603
Μηνύματα
2.910.899
Members
38.074
Νεότερο μέλος
gnpapast
Top