Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.511
Reaction score
135.821
Κρίμα.. το Χόντα ήταν πισοκινητο.

Λόγω της μπαταρίας, είναι βαριά αυτοκίνητα, και λόγω μεγάλου μεταξονιου, είναι πολύ μπροστά οι εμπρός ρόδες (προς όφελος του χώρου επιβατών).

Αυτό σημαίνει πολύ εύκολο σπινιάρισμα, ιδίως σε ανηφόρες, γι'αυτό δεν είναι καλή επιλογή η προσθιοκίνηση σε EV. Το είχα δει και στο παλιό ΚΙΑ.

Τα τυπικά ice, επειδή το περισσότερο βάρος το έχουν μπροστά (κινητήρας) και τις εμπρός ρόδες τις έχουν πιο πίσω, δεν έχουν θέμα με την μπροστά κίνηση.

Στα EV το βάρος είναι μοιρασμένο. Ταιριάζει γάντι η πίσω κίνηση.
 
Last edited:






alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.409
Reaction score
30.265
Χθεσινή διαδρομή.
Ανάβυσσος - Μαρούσι - Χαϊδάρι - Φάληρο - Δάφνη - Καρέας - Ηλιούπολη - Ελληνικό - Ανάβυσσος. Όλη αυτή η βόλτα 124km λέει ο γούγλης, κάπου στα 150km τα έβγαλα εγώ χωρίς να θυμάμαι ακριβώς το κοντέρ. Πες 140km. Μια 40άρα μπαταρία είναι υπεραρκετή για την πόλη. Αν έχει και DC ακόμα καλύτερα.

Screenshot_20240228_102009_Maps.jpg
Screenshot_20240228_102423_Maps.jpg
 

Μηνύματα
6.818
Reaction score
5.354
40kWh μια χαρά είναι, κανονικό αμάξι είναι.

"Πόλης" εγώ θα αποκαλούσα το Ami, όχι αμάξι με 40άρα μπαταρία.
Το Ami και DC να είχε, θα ήταν ανούσιο.

Αμάξι με 40άρα μπαταρία είναι κρίμα να μην έχει DC και να στερηθεί έτσι τη δυνατότητα να βγει παραέξω. Ακόμα και δευτερο-τρίτο αμάξι να είναι στο γκαράζ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.511
Reaction score
135.821
124km λέει ο γούγλης
Δε κάνει λάθος ο γούγλης. 🤪😁😜

Για εντός πόλης, η 40-αρα είναι εξαιρετική επιλογή.

Χρησιμοποιείς το 60% της μπαταρίας (20-80%) οπότε 40×60%=24 kWh.

Σε χαμηλές ταχύτητες πόλης, μια μέση κατανάλωση 13-15 kWh/100km είναι λογική, οπότε θα βγάζεις 160-185χλμ.

Θα έχεις ρεζέρβα 40×20%=8kWh, ικανή για 60-80χλμ.

Μετά από 3-6 χρόνια, που θα πέσει το πολύ έως 10-15% η χωρητικότητα της μπαταρίας, θα μειωθεί αντίστοιχα η χρήσιμη αυτονομία (60% της μπαταρίας) πες στα 140-160χλμ.

Μια χαρά είναι.

Και πάντα το πόδι του οδηγού μπορεί να αλλάξει σημαντικά την όποια κατανάλωση. 😎

Προσωπικά θεωρώ άριστα ικανό για πόλη οτιδήποτε μεταξύ 30-40 kWh.

Για εκτός πόλης, όπως έχω ξαναπεί, οριακά είναι τα 60 και άριστα είναι τα 80, εφόσον όμως μιλάμε για αυτοκίνητο υψηλού efficiency και εξαιρετικής αεροδυναμικής. 😎
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.409
Reaction score
30.265


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.959
Reaction score
11.359
Ναι, το άκουσα και 'γώ το πρωί στις ειδήσεις του BBC (!) και ήθελα να το αναρτήσω.
Η αγορά έχει έναν Δυτικό και μερικούς Ασιάτες παίκτες.
Οι υπόλοιποι ή το σκέφτονται και το αναβάλουν ή το δοκιμάζουν και χάνουν χρήματα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.409
Reaction score
30.265
Αυτή τη στιγμή η Κίνα έχει 90 (90) κατασκευαστές αυτοκινήτων, εκ των οποίων οι περισσότεροι κατασκευάζουν και ηλεκτρικά. Κάποιοι στιγμή κάποιοι από αυτούς θα βγούν και εκτός τοπικής αγοράς. Πολλοί θα κλείσουν. Τα καμπανάκια ήδη χτυπάνε και πολλοί ζητούν από την Κινεζική κυβέρνηση να λάβει μέτρα καθώς βλέπουν πολλά λουκέτα και εκατομμύρια ανέργους. Πιστεύω πως οι καλές θα συνεχίσουν (μόνες τους ή με κάποια συγχώνευση), και οι υπόλοιπες μη τις είδατε.

Αυτά βλέπει η Apple, και αν μετά από +10 μια τέτοια εταιρεία δεν κατάφερε να κάνει τουλάχιστον μια παρουσίαση με deadline, καλά έκανε και το έκλεισε το μαγαζί. Οι άλλοι έρχονται με φόρα και όποιον πάρει ο χάρος. Ο χρόνος δεν τελειώνει, τελείωσε. Πρέπει να έχεις ήδη πρόγραμμα, στρατηγική, και τουλάχιστον, γραμμή παραγωγής για 1-2 σοβαρά μοντέλα με προοπτική και σχεδιασμό σύμφωνα με τις προσταγές της ηλεκτροκίνησης. Όχι να κοιτάς το θερμικό και να νομίζεις ότι αν του βάλεις μπαταρία και μοτέρ έφτιαξες ηλεκτρικό.

Εκτός από την Tesla και μερικούς μεγάλους Κινέζους, οι δυτικοί που έχουν καταλάβει τι συμβαίνει και τα κάνουν ήδη είναι ελάχιστοι.

Υπάρχει ένας καθηγητής που σπούδασε στο MIT και διδάσκει στο Stanford. Από το 2010 λέει στα βιβλία του ότι το 2030 η ηλεκτροκίνηση θα είναι καθολική, και ότι τα φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα θα παράγουν σχεδόν όλη την ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζεται. Έχει προβλέψει με ακρίβεια το κόστος των μπαταριών και των EVs. Η δουλειά του είναι να αναλύει καμπύλες κόστους και πως συμπεριφέρονται στα χρόνια. Τότε τον έλεγαν τρελό και σήμερα τον πληρώνουν αδρά για να τους μιλήσει. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που συναντά στους περισσότερους παραδοσιακούς κατασκευαστές οχημάτων είναι η αδυναμία να αλλάξουν νοοτροπία. Το παρομοίασε ως εξής στις ομιλίες του για να γίνει κατανοητό. Πολλοί παραδοσιακοί κατασκευαστές φτιάχνουν κάμπιες. Υπάρχουν και οι νέοι κατασκευαστές που φτιάχνουν πεταλούδες. Αυτά είναι δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα. Δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους. Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές νομίζουν ότι η πεταλούδα είναι κάμπια με φτερά. Αυτό είναι τεράστιο πρόβλημα και θα τους στοιχίσει πιθανόν και την ύπαρξη τους.

Έχει πει και άλλα για την τροφή και που πάμε.
 
Last edited:




Μηνύματα
1.235
Reaction score
1.849
οι κινέζοι για την ώρα κάνουν αυτό που έκαναν πάντα,
καλή και φθηνή αντιγραφή, δεν έχουν παρουσιάσει τίποτα καινούριο

αυτό βέβαια στο κοντινό μέλλον μπορεί να αλλάξει καθώς έχουν κάνει μεγάλα βήματα και ρίχνουν χοντρό χρήμα,
από την άλλη όμως στα απολυταρχικά καθεστώτα δεν γεννιούνται εύκολα ιδέες και καινοτομίες
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.409
Reaction score
30.265
Για το κόστος ενέργειας από φωτοβολταϊκά πάντως έχει πέσει μέσα τόσο πολύ που είναι να γελάς. Βρήκα πρόσφατα πως εδώ και δύο χρόνια τα PPA στο Dubai κλείνουν στο 1.5 cent/kWh. Ενάμιση cent η κιλοβατώρα. Απίστευτα πράγματα.
Tα PPA (Power Purchase Agreement), είναι συμβόλαια συμφωνίας αγοράς - πώλησης ενέργειας μεταξύ παραγωγού - πελάτη. Και η παραγωγή σε αυτά συγκεκριμένα ήταν από φωτοβολταϊκά πάρκα.

Στην Arizona τώρα και συγκεκριμένα στην Tucson, τα PPA και μάλιστα με αποθήκευση τρέχουν λίγο κάτω από 4cents ανά kWh.
Εδώ έχει μια μικρή σύνοψη για το τι πιστεύει ο Tony Seba που αναφέρει ο alexis και έχει πολύ ενδιαφέρον.

Τα πλάνα αυτά είναι από την Σαουδική Αραβία το 2023. Αυτή είναι η ομιλία του.
 
Last edited:


Μηνύματα
7.435
Reaction score
1.515
Για το κόστος ενέργειας από φωτοβολταϊκά πάντως έχει πέσει μέσα τόσο πολύ που είναι να γελάς. Βρήκα πρόσφατα πως εδώ και δύο χρόνια τα PPA στο Dubai κλείνουν στο 1.5 cent/kWh. Ενάμιση cent η κιλοβατώρα. Απίστευτα πράγματα.
Tα PPA (Power Purchase Agreement), είναι συμβόλαια συμφωνίας αγοράς - πώλησης ενέργειας μεταξύ παραγωγού - πελάτη. Και η παραγωγή σε αυτά συγκεκριμένα ήταν από φωτοβολταϊκά πάρκα.

Στην Arizona τώρα και συγκεκριμένα στην Tucson, τα PPA και μάλιστα με αποθήκευση τρέχουν λίγο κάτω από 4cents ανά kWh.

Τα πλάνα αυτά είναι από την Σαουδική Αραβία το 2023. Αυτή είναι η ομιλία του.
Μην πας μακρυά, ο τελευταίος διαγωνισμός που είχε γίνει με το προηγούμενο καθεστώς διαγωνισμών στην Ελλάδα είχε μεσοσταθμική τιμή 3,8 σεντ την κιλοβατώρα και ελάχιστν 3,2. Βέβαια έκτοτε τσίμπησαν πάνω οι τιμές αρκετά, λόγω αύξησης του κόστους των φωτοβολταϊκών κλπ, αλλά τα πάνελ τουλάχιστον έχουν φτηνύνει εκ νέου.
 


Τελευταια Μηνυματα

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.338
Μηνύματα
2.937.318
Members
38.172
Νεότερο μέλος
GBOUGAS
Top