Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.558
Reaction score
30.458
Μην πας μακρυά, ο τελευταίος διαγωνισμός που είχε γίνει με το προηγούμενο καθεστώς διαγωνισμών στην Ελλάδα είχε μεσοσταθμική τιμή 3,8 σεντ την κιλοβατώρα και ελάχιστν 3,2. Βέβαια έκτοτε τσίμπησαν πάνω οι τιμές αρκετά, λόγω αύξησης του κόστους των φωτοβολταϊκών κλπ, αλλά τα πάνελ τουλάχιστον έχουν φτηνύνει εκ νέου.
Φτάσαμε στην Ελλάδα στα 38€/MWh; Μωρέ μπράβο...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.812
Reaction score
136.742
 

Μηνύματα
7.469
Reaction score
1.550
Φτάσαμε στην Ελλάδα στα 38€/MWh; Μωρέ μπράβο...

Στις 24 Μαίου 2021 και από τις 10:00 π.μ έως τις 10:30 π.μ. διενεργήθηκε η Ηλεκτρονική Δημοπρασία μεταξύ των έργων της Κατηγορίας V (Κοινή ανταγωνιστική διαδικασία: Φ/Β εγκαταστάσεις ισχύος PPV≤20MW και Αιολικές εγκαταστάσεις ισχύος PWIND ≤50MW) για Δημοπρατούμενη Ισχύ 350 MW και τιμή εκκίνησης τα 53,86 €/MWh. Συμμετείχαν συνολικά 126 έργα και υποβλήθηκαν συνολικά 2188 προσφορές που έγιναν αποδεκτές από το σύστημα της Ηλεκτρονικής Δημοπρασίας. Οι Τιμές Αναφοράς κυμάνθηκαν από 32.97 €/MWh έως 51.2 €/MWh και η μεσοσταθμική τιμή είναι της τάξης του 37.6 €/MWh, δηλαδή παρατηρήθηκε σημαντική μείωση από την τιμή εκκίνησης της τάξης του 30.2%.

Με βάση τους Κανόνες της Προκήρυξης, η συνολική ισχύς που κατακυρώθηκε στους συμμετέχοντες ανήλθε σε 349.911.770Watt, δηλαδή η αδιάθετη ισχύς ήταν μόλις 88.230 Watt.
Βέβαια, υπάρχει και παρασκήνιο, δεν είναι ακριβώς όλα καλώς καμωμένα με τα αποτελέσματα του συγκεκριμένου διαγωνισμού. Αυτοί που τράβηξαν τις τιμές χαμηλά και έδωσαν τις χαμηλότερες προσφορές, ήταν όλα πάρκα του ίδιου ομίλου, ενώ υπήρξε έντονη παραφιλολογία το επόμενο διάστημα, ότι ο λόγος που έγινε αυτό ήταν ουσιαστικά να βγάλει τον ανταγωνισμό από την αγορά, ενώ ο ίδιος είχε σκοπό να συντάξει ιδιωτικά ΡΡΑ για τους σταθμούς του που κέρδισαν. Αποτέλεσμα ήταν να βγει αργότερα νομοθεσία, η οποία επέβαλε σημαντικές ρήτρες για όσους αποχωρήσουν από τη σύμβαση με τον ΔΑΠΕΕΠ σε συνέχεια διαγωνισμού, πληρώνοντας ως πρόστιμο στον ΔΑΠΕΕΠ τη διαφορά της νέας σύμβασης από την τιμή του διαγωνισμού για όλη την περίοδο της εικοσαετίας (η διάρκεια σύμβασης με το ΔΑΠΕΕΠ). Βέβαια επειδή στην Ελλάδα ζούμε, η νέα νομοθεσία δεν συμπεριέλαβε και τον συγκεκριμένο διαγωνισμό, αλλά μόνο τους επόμενους. Έτσι πιθανολογώ ότι κανείς από τους επιτυχόντες εντέλει δεν πρέπει να παρέμεινε στο ΔΑΠΕΕΠ με τις τιμές του διαγωνισμού, αφού οι τιμές που επικρατούσαν στην αγορά την ίδια περίοδο για ιδιωτικά ΡΡΑs ήταν έως και διπλάσιες. Εντούτοις οι τιμές τράβηξαν την ανηφόρα στη συνέχεια, αλλά πέφτουν και θα πέσουν, νομοτελειακά και σε αυτά τα επίπεδα.

Με δυναμική ζήτηση και εφαρμογή του Demand Response, η ηλιακή φωτοβολταϊκή ενέργεια είναι μάλλον η φτηνότερη μορφή ενέργειας στον πλανήτη.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.558
Reaction score
30.458
Τι λες βρε παιδί μου. Πολύ μπροστά το υπουργείο. Ταξινομήσεις ανά μέρα.

Screenshot_20240229_141523_Free Adblocker Browser.jpg
 








alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.558
Reaction score
30.458
Που το ξέθαψες; Αυτό είναι αρκετά παλιό video από το Fully Charged Show. Λέει και άλλα.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.812
Reaction score
136.742
Τα συμπεράσματα του αποπάνω βίντεο

1000010746.png


1000010747.png


Εντυπωσιακό το efficiency του iD.7 με heat pump.

Φυσικά το Τέσλα είναι μια κατηγορία μόνο του στο efficiency.

Απογοήτευση το βολβό. Ίσα ίσα πάνω από τα λεξους.

Lexus, η ντροπή της κοινωνίας..🤪🙂🤣😁
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.812
Reaction score
136.742
Στα υπέρ να σημειώσουμε πως το "claimed efficiency" από τις επίσημες προδιαγραφές των εταιρειών, είναι πέρα για πέρα αληθές στο Volvo και στα Lexus (ενώ δεν είναι καλά τα νούμερα - τελευταίοι της λίστας), δηλαδή προς τιμή τους, δε τάζουν παπάδες με πετραχήλια. 👍

Αντιθέτως, τα BYD, τάζουν. 🤣😜🤪😁
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.558
Reaction score
30.458
Lexus, η ντροπή της κοινωνίας..🤪🙂🤣😁
Ναι αλλά στην λίστα με τα καθαρότερα οχήματα No1 είναι Toyota, λέει το Αμερικανικό συμβούλιο ενέργειας. 🙃


Στο Top5 μάλιστα έχει 2 Toyota, ένα Lexus, ένα Nissan και κανένα Tesla.

:biggrin:
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.818
Reaction score
10.697
Η Tesla πιάνει 75% από αυτά που λέει.
Ενω η BYD που πιάνει 72% τάζει λαγούς με πετραχήλια.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.812
Reaction score
136.742
Η Tesla πιάνει 75% από αυτά που λέει.
Ενω η BYD που πιάνει 72% τάζει λαγούς με πετραχήλια.
Κάνεις πως δε καταλαβαίνεις.
Για efficiency μίλησα. Είμαι σαφής.

Η BYD τάζει efficiency 3,9 μίλια ανά κιλοβατώρα, και γίνεται ρόμπα στις μετρήσεις, βγαίνει 3,1 (η μεγαλύτερη απόκλιση από κάθε κατασκευαστή).

Η Τέσλα τάζει efficiency 3,9 μίλια ανά κιλοβατώρα, και επιβεβαιώνεται στις μετρήσεις, καρφί 3,9 μετρήσανε.

Κι όχι μόνον η Τέσλα, οι περισσότεροι κατασκευαστές επιβεβαιώνονται στις μετρήσεις, αλλά βέβαια, να χρησιμοποιήσεις τη Τέσλα, γιατί είναι "πιασάρικο".


ΥΓ. Η BYD όντως τάζει παπάδες, γιατί τάζει τις απολύτως κορυφαίες επιδόσεις efficiency, επιδόσεις που έχει μόνον η Τέσλα και κανένας άλλος κατασκευαστής (με μόνη εξαίρεση τη Λουσίντα). 😎
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.818
Reaction score
10.697
Εσύ κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις ότι με τις αυτονομίες που έχουν η Λέξους καμία βαρύτητα δεν έχει το εφίσιενσι.
Σημασία έχει η πραγματική αυτονομία.

ΥΓ : To Polestar που ξεκίνησε δυναμικά σαν να χάθηκε από τα συγκριτικά και μάλλον τις πωλήσεις.
 



Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.556
Μηνύματα
2.944.069
Members
38.197
Νεότερο μέλος
YiorgosM
Top