Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


TGD

Μηνύματα
8.591
Reaction score
8.604
Η αεροδυναμική αντίσταση πάει με τον κύβο της ταχύτητας. Στα θερμικά δεν φαίνεται τόσο γιατί η μηχανή έχει από μόνη της πολλές απώλειες που είναι ανάλογες με την ταχύτητα.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.238
Reaction score
10.721
Το Θεσσαλονίκη - Γιάννενα είναι όντως 260χλμ, 3 ώρες οδήγησης:

View attachment 335359

Αλλά επειδή έχει τις γνωστές ανηφόρες σε Γρεβενά, Μέτσοβο, κλπ, κι επειδή εμπεριέχει σημαντικά τμήματα δρόμου με επιτρεπτό όριο ταχύτητας 130χλμ/Ω (το μεγάλο κομμάτι του δρόμου για Βέροια, και μεγάλη διαδρομή πριν και μετά την Κοζάνη) θα χρειαστεί στάση φόρτισης για τα περισσότερα EV (εκτός Τέσλα).

Με το Τέσλα κάνω ανετως, και χωρίς να κόβω ταχύτητα για οικονομία, αρκετά μεγαλύτερη διαδρομή, πάνω από 4 ώρες οδήγησης:

View attachment 335360

Κι ας έχει ανηφόρες κι ότι θέλει.

Ομοιως, πήγα από το σπίτι μου μέχρι Σόφια (και σύνορα ενδιάμεσα με 2-ωρες καθυστερήσεις στην ουρά, καλοκαιριατικα με καύσωνα) χωρίς στάση, και χωρίς "χαμηλές ταχύτητες". Μιλάμε για πάνω από 4,5 ώρες στο τιμόνι, ε, κάπου θες και να κάνεις μια στάση, δε γίνεται πολύ παραπάνω.

Εν ολίγοις, αν θες να βγάζει χιλιόμετρα, σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, να μαζεύεις 4-4,5 ώρες οδήγησης σερί, χρειάζεται να έχει αυτά τα 3 μαζί:

1. Υψηλό efficiency
2. Εξαιρετικό συντελεστή αεροδυναμικής
3. Μπαταρία >75 kWh

Η πιο οικονομική επιλογή με τα 3 παραπάνω προαπαιτούμενα, είναι Τέσλα LR.
Κώστα, το θέμα δεν είναι μόνο πως θα φτάσεις, αλλά και πως θα γυρίσεις. Με θερμικό πας όσο σε πάει το ντεπόζιτο, φουλάρεις σε 3' -πρακτικά παντού και χωρίς ουρές- και συνεχίζεις. Με το ηλεκτρικό πας μεν, αλλά μετά είσαι το δουλάκι του αυτοκινήτου: που θα φορτίσεις, αν θα δουλεύει ο φορτιστής, αν θα έχει ουρά κλπ.
Αν μιλάμε δε για περιοχές παραέξω, εκεί όπου δεν υπάρχουν ταχυφορτιστές (δηλαδή το μεγαλύτερο μέρος της Ελλάδας), πρέπει είτε να στρώνεις μπαλαντέζες και να μετράς σταγόνα-σταγόνα είτε να σου καθορίζει το αυτοκίνητο που θα πας και που θα μείνεις ώστε να είσαι κοντά σε AC φορτιστή (και να μετράς ώρες), λες και πάει για διακοπές/δουλειά το αυτοκίνητο κι όχι εσύ. Πρόσφατα μας προέκυψε το όριο του SOC 40% στα καράβια, ως κερασάκι στην τούρτα...

Ε, όχι! Εγώ προσωπικά, δε μπορώ να δεχτώ ότι θα δώσω ένα σκασμό λεφτά για να πάρω ένα όχημα που με μαθηματική ακρίβεια θα είναι πολύ σύντομα ξεπερασμένο -καθώς τα EV είναι ένας τομέας ραγδαία εξελισσόμενος- για να κάνω τη συγκεκριμένη δουλειά (μετακινήσεις εμπρός-πίσω σε απόσταση άνω των 250 χλμ) χειρότερα!
Για εμένα, το βιώσιμο σενάριο στην Ελλάδα σήμερα και για αρκετά χρόνια ακόμα, είναι:
  1. ένα όσο το δυνατόν οικονομικότερο EV που να καλύπτει τις συνήθεις διαδρομές μου χωρίς καθόλου ανάγκη για φόρτιση για το σύνολο της διαδρομής με επιστροφή.
  2. και ένα θερμικό/υβριδικό για τις πιο μακρινές.
Με τον τρόπο αυτό απολαμβάνω καθημερινά τα πολλά πλεονεκτήματα που προσφέρει το ηλεκτρικό στη συντριπτική πλειοψηφία των μετακινήσεών μου, χωρίς κανένα από τα μειονεκτήματά του στις λίγες αυτές περιπτώσεις όπου το θερμικό παίρνει τα ηνία.

Τώρα, αν οι "συνήθεις διαδρομές" κάποιου αφορούν αυτοκινητόδρομο και μεγάλες αποστάσεις, δεν υπάρχει λόγος μετάβασης σε ηλεκτρικό: αυτό δεν προσφέρει κανένα πλεονέκτημα σε τέτοιες συνθήκες, ειδικά με χρήση δημόσιου φορτιστή. Προφανώς ο καθένας μπορεί να δώσει διαφορετικά χρήματα για αγορά αυτοκινήτου, αλλά όταν ανεβούμε στα ποσά που απαιτεί ένα ηλεκτρικό για να καλύπτει πραγματικά μεγάλες αποστάσεις σε αυτοκινητόδρομο, θεωρώ βέβαιο ότι ένα θερμικό αντίστοιχου κόστους θα είναι πολύ καλύτερο.
 


Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.167
Reaction score
35.559
Για εμένα, το βιώσιμο σενάριο στην Ελλάδα σήμερα και για αρκετά χρόνια ακόμα, είναι:
  1. ένα όσο το δυνατόν οικονομικότερο EV που να καλύπτει τις συνήθεις διαδρομές μου χωρίς καθόλου ανάγκη για φόρτιση για το σύνολο της διαδρομής με επιστροφή.
  2. και ένα θερμικό/υβριδικό για τις πιο μακρινές.

Δλδ δύο αυτοκίνητα αντί για ένα! Οικολογικότατο, δεν λέω :roflmao:

Για εμένα το βιώσιμο είναι αυτό που λέει η τογιότα, καλύτερα υβριδικά (γιατί όχι και plug-in) με μπαταρία για την πόλη (όπου εκεί και ξεσκίζει η κατανάλωση αλλά και επιβαρύνεται πολύ σε τοπικό επίπεδο το περιβάλλον) και ενσωμάτωση κάποιων μέτρων/τεχνολογιών που να επιβάλλουν τη χρήση του ηλεκτρικού σκέλου εντός πόλεων.
Εδώ έχουμε το κράτη, μεταξύ των οποίων και το δικό μας, που παλεύει να φτιάξει ένα λογικό πλαίσιο πυροπροστασίας και διαρκώς αποτυγχάνει με τραγελαφικό τρόπο, να επιδοτούν αναφανδόν τεχνολογία που δεν υπάρχει όπως βλέπουμε ακόμη ώστε αυτή να αναπτυχθεί. Κράτη που βαυκαλίζονται ως φιλελεύθερα, ντεμέκ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.798
Reaction score
136.695
2. και ένα θερμικό/υβριδικό για τις πιο μακρινές.
Μετά από >100.000 χλμ με EV, αλλά και στο road trip ολόκληρης της Ευρώπης, από Ελλάδα έως Γιβραλτάρ, το ανωτέρω που λες, σε πληροφορώ πως δεν μου χρειάστηκε και γενικά δεν βλέπω να μου χρειάζεται σε καμία περίπτωση.

Βεβαίως, δεν είχα (κι ούτε έχω) κανένα "καημό" να αποφύγω όπως ο δγιάλος το λιβάνι την ενοικίαση ενός θερμικού για μερικές ημέρες για κάποια διαδρομή. Δεν μου χρειάζεται. Αν δω πως όντως χρειάζεται, σιγά τα ωα, θα νοικιάσω ένα.

Οργανώνω σιγά σιγά ένα road trip προς Νορβηγία, μέχρι τέρμα πάνω. Εννοείται με το Τέσλα.

Ομολογουμένως το iD.3 με την 58-αρα μπαταρία και το μέτριο συντελεστή αεροδυναμικής, είναι περιορισμένης χρήσης σε μεγάλες έως πολύ μεγάλες διαδρομές, και λόγω της κατάστασης του δικτύου των ταχυφορτιστών στην Ελλάδα, μπορεί να σε ταλαιπωρήσει με αναμονές φόρτισης, και βεβαίως για road trip στην Ευρώπη δε το χρησιμοποίησα και δε πρόκειται να το χρησιμοποιήσω ποτέ, για πολλαπλούς και αντικειμενικούς λόγους.

Μάλιστα, για τέτοιο, τόσο μεγάλο road trip, δε θα χρησιμοποιούσα κανένα άλλο EV, εκτός από Τέσλα, διότι μόνον με Τέσλα έχεις το κεφάλι σου ήσυχο για πραγματικούς ταχυφορτιστές παντού στην Ευρώπη, χωρίς app χωρίς τίποτα, κουμπώνεις και ξεκινάει στα 250 kW.

Απέχουμε πολλές δεκαετίες μέχρι να ενοποιηθούν όλοι οι ντόπιοι ταχυφορτιστές κάθε χώρας σε ένα ενιαίο app.

Εννοείται πως για μια βόλτα στη Χαλκιδική, όπως προχθές που πήγα Νικήτη, το iD.3 είναι υπέρ του δέοντος επαρκές, δεν χρειάζεται σε καμία περίπτωση φόρτιση στη διαδρομή ούτε στην επιστροφή.

Αλλά για να κατέβω Μάνη, με το Τέσλα.

1000011873.png


780 χιλιόμετρα διαδρομή, 9 ώρες στο τιμόνι, το Τέσλα απαιτεί μόνον 1 στάση φόρτισης, στα ΣΕΑ Αταλάντης, 392 χλμ απόσταση από το σπίτι μου, το έχω κάνει αρκετές φορές. Θα έχει φορτίσει πριν ολοκληρώσουμε εμείς τη στάση μας για κατούρημα, καφέ και κάτι να πάρουμε για να τσιμπήσουμε.

Μάλιστα θεωρώ απολύτως βέβαιο πως θα κάνουμε και δεύτερη στάση στην ανωτέρω διαδρομή, για να κάτσουμε να φάμε κάπου, χωρίς να χρειάζεται φόρτιση το αυτοκίνητο, αυτό θα φορτίσει στο ξενοδοχείο που πάμε εκεί κοντά στη Μάνη, κατά τη διάρκεια της νύχτας (ναι, επιλέγουμε μόνον τα ξενοδοχεία που διαθέτουν φόρτιση). Τώρα αν τυχόν έχει διαθέσιμο φορτιστή εκεί κοντά που θα κάτσουμε για φαγητό, δεν έχω κανένα λόγο να μη το κουμπώσω για φόρτιση, ακόμα και σε 11-ρη.

Βεβαίως την ίδια διαδρομή δε θα την πρότεινα σε κανέναν με iD.3, λόγω έλλειψης σοβαρού δικτύου ταχυφορτιστών στη διαδρομή, ειδάλλως, εάν είχαμε τέτοιο δίκτυο, και το iD.3 θα την έβγαζε ωραιότατα, με 3 σχετικά σύντομες στάσεις φόρτισης, ότι πρέπει για να ξεπιαστείς (σταματάς τη φόρτιση στο 75% SOC) και εάν το συνδυάσεις με στάση φαγητού κάπου που να έχει ταχυφορτιστή, ακόμα καλύτερα. Δηλαδή, θέλει κάποιο προγραμματισμό, έτσι κι αλλιώς.

Με το LR της Τέσλα, είδα από πρώτο χέρι (ακόμα και στο road trip που είχα 700-950 χλμ να κάνω σε 1 μέρα) πως το αυτοκίνητο απαιτεί λιγότερες και συντομότερες στάσεις (φόρτισης) από όσες στάσεις χρειάζονται οι επιβάτες κι ο οδηγός. 😎

Είδα στην πράξη, πως έφτανε 100% το Τέσλα, κι εμείς δεν θέλαμε ακόμα να ξεκινήσουμε.
Ποτέ δε "περιμέναμε" το αυτοκίνητο να φορτίσει για να συνεχίσουμε τη διαδρομή μας.
Αντιθέτως, αυτό είχε φορτίσει πλήρως, και περίμενε εμάς να πάμε για να φύγει.
Δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις που το μετακίνησα από τη θέση φόρτισης, για να μη χρεωθώ με έξτρα χρήμα λόγω κατάληψης της θέσης. Αρκετές φορές το άφησα κουμπωμενο πολύ ώρα ενώ είχε φτάσει 100%, βαριόμουν να το μετακινήσω, ας με χρεώσουν (δεν με χρέωσαν).
Αυτά είναι τα δεδομένα χρήσης.

Τα υπόλοιπα που λέτε, δεν είναι δεδομένα χρήσης, είναι φαντασία χρήσης. 🤣😁😜
 
Last edited:

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.238
Reaction score
10.721
Δλδ δύο αυτοκίνητα αντί για ένα! Οικολογικότατο, δεν λέω :roflmao:

Για εμένα το βιώσιμο είναι αυτό που λέει η τογιότα, καλύτερα υβριδικά (γιατί όχι και plug-in) με μπαταρία για την πόλη (όπου εκεί και ξεσκίζει η κατανάλωση αλλά και επιβαρύνεται πολύ σε τοπικό επίπεδο το περιβάλλον) και ενσωμάτωση κάποιων μέτρων/τεχνολογιών που να επιβάλλουν τη χρήση του ηλεκτρικού σκέλου εντός πόλεων.
Εδώ έχουμε το κράτη, μεταξύ των οποίων και το δικό μας, που παλεύει να φτιάξει ένα λογικό πλαίσιο πυροπροστασίας και διαρκώς αποτυγχάνει με τραγελαφικό τρόπο, να επιδοτούν αναφανδόν τεχνολογία που δεν υπάρχει όπως βλέπουμε ακόμη ώστε αυτή να αναπτυχθεί. Κράτη που βαυκαλίζονται ως φιλελεύθερα, ντεμέκ.
Γιατί βρε, πόσα αυτοκίνητα έχεις τώρα; Αλλάζεις το μικρό με ένα ηλεκτρικό και αναβαθμίζεσαι από βαρόνος σε... δούκας. Κρατάς και το μεγάλο για να πηγαίνεις.... ακατούρητος στα Γιάννενα και το αλλάζεις όταν έρθει η ώρα!
Όσο για τα plugin υβριδικά δε λέω τη γνώμη μου, γιατί θα σε στεναχωρήσω. :p
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.542
Reaction score
30.448
Δλδ δύο αυτοκίνητα αντί για ένα! Οικολογικότατο, δεν λέω :roflmao:
Βεβαίως και είναι οικονομικότερο. Κρατάς τα παλαιό θερμικό σου που θα κινείται μόνο στα ταξίδια (3-5-8 φορές το χρόνο ; ), και για όλο τον υπόλοιπο χρονικό διάστημα έχεις ηλεκτρικό. Το οποίο φορτίζει από ΑΠΕ και φυσικό αέριο, το οποίο είναι πολύ οικολογικότερο από το να ήσουν με το θερμικό. 8-)
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.167
Reaction score
35.559
Κακώς έχω δεύτερο. Είχα πάρει ένα μεταχειρισμένο για την πόλη να κινούμαι επειδή μου είχαν τρακάρει παρκαρισμένο στο φτερό το άλλο μέχρι να το φτιάξω, και μήπως φιλοτιμηθεί η σύζυγος να ξαναμάθει οδήγηση που έχει το δίπλωμα διακοσμητικό. Τώρα το κρατάω για να το χαλάσουν οι γιοι καθώς μαθαίνουν. Ειλικρινά με τα χιλιόμετρα που κάνουμε ετησίως, αφού εδώ και σχεδόν 3ετία οι μετακινήσεις εντός πόλης γίνονται κατά 99% με ποδήλατο (συμβατικό και πλέον ηλεκτρικό, εκεί ναι είναι ωριμότατη η τεχνολογία!) δεν δικαιολογείται καν η κατοχή αυτοκινήτου, αλλά η ευκολία δεν κοστολογείται ακριβώς. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι σε τέτοιες περιπτώσεις που η διατήρηση του αυτοκινήτου γίνεται κατά μεγάλο μέρος λόγω της ευκολίας που προσφέρει και όχι για λόγους οικονομίας στις μετακινήσεις, το πρόσθετο άγχος των περιορισμών που η παρούσα τεχνολογία (πλην των ακριβών) θέτει, είναι σοβαρός αποτρεπτικός παράγοντας.




..... Το ηλεκτρικό ποδήλατο μου καίει ούτε μία κιλοβατώρα την εβδομάδα. Μάλλον μισή ανά 70-80 χιλιόμετρα. Beat that!
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.238
Reaction score
10.721
Μετά από >100.000 χλμ με EV, αλλά και στο road trip ολόκληρης της Ευρώπης, από Ελλάδα έως Γιβραλτάρ, το ανωτέρω που λες, σε πληροφορώ πως δεν μου χρειάστηκε και γενικά δεν βλέπω να μου χρειάζεται σε καμία περίπτωση.

Βεβαίως, δεν είχα (κι ούτε έχω) κανένα "καημό" να αποφύγω όπως ο δγιάλος το λιβάνι την ενοικίαση ενός θερμικού για μερικές ημέρες για κάποια διαδρομή. Δεν μου χρειάζεται. Αν δω πως όντως χρειάζεται, σιγά τα ωα, θα νοικιάσω ένα.

Οργανώνω σιγά σιγά ένα road trip προς Νορβηγία, μέχρι τέρμα πάνω. Εννοείται με το Τέσλα.

Ομολογουμένως το iD.3 με την 58-αρα μπαταρία και το μέτριο συντελεστή αεροδυναμικής, είναι περιορισμένης χρήσης σε μεγάλες έως πολύ μεγάλες διαδρομές, και λόγω της κατάστασης του δικτύου των ταχυφορτιστών στην Ελλάδα, μπορεί να σε ταλαιπωρήσει με αναμονές φόρτισης, και βεβαίως για road trip στην Ευρώπη δε το χρησιμοποίησα και δε πρόκειται να το χρησιμοποιήσω ποτέ, για πολλαπλούς και αντικειμενικούς λόγους.

Μάλιστα, για τέτοιο, τόσο μεγάλο road trip, δε θα χρησιμοποιούσα κανένα άλλο EV, εκτός από Τέσλα, διότι μόνον με Τέσλα έχεις το κεφάλι σου ήσυχο για πραγματικούς ταχυφορτιστές παντού στην Ευρώπη, χωρίς app χωρίς τίποτα, κουμπώνεις και ξεκινάει στα 250 kW.

Απέχουμε πολλές δεκαετίες μέχρι να ενοποιηθούν όλοι οι ντόπιοι ταχυφορτιστές κάθε χώρας σε ένα ενιαίο app.

Εννοείται πως για μια βόλτα στη Χαλκιδική, όπως προχθές που πήγα Νικήτη, το iD.3 είναι υπέρ του δέοντος επαρκές, δεν χρειάζεται σε καμία περίπτωση φόρτιση στη διαδρομή ούτε στην επιστροφή.

Αλλά για να κατέβω Μάνη, με το Τέσλα.

View attachment 335421

780 χιλιόμετρα διαδρομή, 9 ώρες στο τιμόνι, το Τέσλα απαιτεί μόνον 1 στάση φόρτισης, στα ΣΕΑ Αταλάντης. Θα έχει φορτίσει πριν ολοκληρώσουμε εμείς τη στάση μας για κατούρημα, καφέ και κάτι να πάρουμε για να τσιμπήσουμε.

Μάλιστα θεωρώ απολύτως βέβαιο πως θα κάνουμε και δεύτερη στάση στην ανωτέρω διαδρομή, για να κάτσουμε να φάμε κάπου, χωρίς να χρειάζεται φόρτιση το αυτοκίνητο, αυτό θα φορτίσει στο ξενοδοχείο που πάμε, κατά τη διάρκεια της νύχτας (ναι, επιλέγουμε μόνον τα ξενοδοχεία που διαθέτουν φόρτιση). Τώρα αν τυχόν έχει διαθέσιμο φορτιστή εκεί κοντά που θα κάτσουμε για φαγητό, δεν έχω κανένα λόγο να μη το κουμπώσω για φόρτιση, ακόμα και σε 11-ρη.

Βεβαίως την ίδια διαδρομή δε θα την πρότεινα σε κανέναν με iD.3, λόγω έλλειψης σοβαρού δικτύου ταχυφορτιστών στη διαδρομή, ειδάλλως, εάν είχαμε τέτοιο δίκτυο, και το iD.3 θα την έβγαζε ωραιότατα, με 3 σχετικά σύντομες στάσεις φόρτισης, ότι πρέπει για να ξεπιαστείς (σταματάς τη φόρτιση στο 75% SOC) και εάν το συνδυάσεις με στάση φαγητού κάπου που να έχει ταχυφορτιστή, ακόμα καλύτερα. Δηλαδή, θέλει κάποιο προγραμματισμό, έτσι κι αλλιώς.

Με το LR της Τέσλα, είδα από πρώτο χέρι πως το αυτοκίνητο απαιτεί λιγότερες και συντομότερες στάσεις (φόρτισης) από όσες στάσεις χρειάζονται οι επιβάτες κι ο οδηγός. 😎

Είδα στην πράξη, πως έφτανε 100% το Τέσλα, κι εμείς δεν θέλαμε ακόμα να ξεκινήσουμε.
Αυτά είναι τα δεδομένα χρήσης.

Τα υπόλοιπα που λέτε, δεν είναι δεδομένα χρήσης, είναι φαντασία χρήσης. 🤣😁😜
Ε να, αυτά δε μπορώ: γιατί πρέπει να προγραμματίζω τη διαδρομή μου ώστε να περνάει από φορτιστές και να ψάχνω ευκαιρία (και να χάνω έστω λίγο χρόνο στη διαδικασία) να φορτίζω κάθε λίγο; Και καλά εσύ, έχεις πλέον... μαύρη ζώνη στο σπορ, οι υπόλοιποι θα ζοριστούμε στην αρχή, όπως κι εσύ...

Να διευκρινίσω ότι δεν είμαι κάθετα αρνητικός στο ενδεχόμενο να παίρνω πχ το ηλεκτρικό μου όταν ξέρω ότι το ξενοδοχείο που θα μείνω έχει AC φορτιστή -έστω κι αν υπάρχει πάντα το ρίσκο να πάω και να είναι πιασμένος για ώρες, όταν θα τον χρειαστώ. Αυτό που δε μου πάει καθόλου, είναι να πρέπει να επιλέξω ένα ξενοδοχείο επειδή έχει φορτιστή, αντί να επιλέξω αυτό που μου αρέσει. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα, ειδικά στην Ελλάδα...
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.542
Reaction score
30.448
Βασικά και ο CostasEAR και ο MaxHeadroom έχουν δίκιο.

Με τον αριθμό των φορτιστών που έχει η Tesla στην Ευρώπη ένα LR είναι μονόδρομος για τους ταξιδιάρηδες. Κανένα άγχος. Από την άλλη, αν δεν έχεις τα χρήματα για LR (για πολύ κόσμο και τα 30Κ είναι ένας σκασμός λεφτά, πόσο μάλλον τα 50Κ), η συμβίωση με ηλεκτρικό στη Ελλάδα για ταξίδια είναι μπελάς, κακά τα ψέματα. Οπότε ο MaxHeadroom εδώ έχει δίκιο.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.798
Reaction score
136.695
Αυτό που δε μου πάει καθόλου, είναι να πρέπει να επιλέξω ένα ξενοδοχείο επειδή έχει φορτιστή, αντί να επιλέξω αυτό που μου αρέσει. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα, ειδικά στην Ελλάδα...
Λόγω της μεγάλης μπαταρίας του Τέσλα LR, δεν είναι αναγκαίο σώνει και καλά να έχει φορτιστή το ξενοδοχείο που θα πάμε διακοπές, αλλά είναι μια παροχή που διατίθεμαι να την πληρώσω και θέλω να την έχω στην Ελλάδα, λόγω κακού δικτύου ταχυφορτιστών.

Στο ταξίδι μου στην Ευρώπη, δεν έκλεισα κανένα ξενοδοχείο με "προαπαιτούμενο" να έχουν φόρτιση. Δεν ασχολήθηκα καν. Πισίνα ήθελα να έχουν οπωσδήποτε.

Ωστόσο, έτυχε τα μισά ξενοδοχεία να έχουν Tesla destination chargers (δωρεάν φόρτιση όλη νύχτα), κάποια να έχουν δωρεάν δικιά τους φόρτιση, και 2 είχαν Τέσλα superchargers στο πάρκινγκ τους! 🤣😁😜🙂😊🤪

Τέλος πάντων, σε ολόκληρο το road trip αυτό, νομίζω πως μόνον 1 ξενοδοχείο δεν είχε φόρτιση στο πάρκινγκ του, και διόλου δε με ενδιέφερε.

Ελλάδα είναι αλλιώς.

Στην ευρύτερη περιοχή της Μάνης, δεν υπάρχει αξιόλογο δίκτυο ταχυφορτιστών, οπότε θα παίρνει από μένα επιβράβευση κάθε ξενοδοχείο που θα διαθέτει τέτοια παροχή, έστω μια μπριζα σουκο στο χώρο του πάρκινγκ, αρκεί.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.542
Reaction score
30.448
δεν θα έκανες για δικαστής :roflmao:
Καλύτερα. Εξάλλου η συμβίωση με ηλεκτρικό, και κυρίως στην Ελλάδα, είναι, και θα είναι για πολλά χρόνια, θέμα τσέπης. Όσο περισσότερα μπορείς να δώσεις τόσο καλύτερα θα περάσεις.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.542
Reaction score
30.448
Σχετικά με τους destination chargers, η μεγάλη μπαταρία καθιστά μη απαραίτητη την παρουσία τους. Από την άλλη αυτοί μόνο θα αυξάνονται σε κάθε προορισμό, οπότε δεν υπάρχει θέμα. Είναι η κλασική περίπτωση του
Όσο περισσότερα μπορείς να δώσεις τόσο καλύτερα θα περάσεις.
Η ταχυφόρτιση στους destination chargers δεν έχει νόημα. Αυτοί θα βρίσκονται μόνο στα εθνικά δίκτυα κατά κύριο λόγο, και κάποιοι διάσπαρτοι μέσα στις πόλεις.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.798
Reaction score
136.695




ΥΓ. 😎
Όσο για τους destination chargers, είναι πάνω από 40.000 σε όλη την Ευρώπη, κυρίως σε ξενοδοχεία.

1000011875.png


Πρακτικά, είναι σπάνιο να βρεις ξενοδοχείο χωρίς Tesla destination charger, εφόσον διαθέτει δικό του χώρο στάθμευσης. Βασικά όλα τα "καλά" ξενοδοχεία, έχουν. 😎

Τα "πολύ καλά" ξενοδοχεία, έχουν Tesla superchargers στο πάρκινγκ τους. 😁

Είναι μεγάλη εξυπηρέτηση τα Tesla destination chargers στο ξενοδοχείο σου, είναι παντού δωρεάν, ξυπνάς με το αυτοκίνητό σου φορτισμένο. Μεγάλη υπόθεση.

Δεν παλεύεται το δίκτυο της Τέσλα, χωρίς app χωρίς τίποτα, κουμπώνεις και φορτίζει.

Ειδάλλως, μπλέκεις με την κάθε "ΔΕΗ blue" της κάθε χώρας, με ένα σωρό apps, που πολλές φορές ούτε να κάνεις λογαριασμό δε σε αφήνουν (ζητάνε ντόπιο ΑΦΜ), ή δε δουλεύουν. 🤪😜🤣

Το έζησα κι αυτό. Πήγα να κάνω λογαριασμό σε τοπικό πάροχο επειδή είχε δικό του φορτιστή σε ξενοδοχείο, και μετά από 3 ώρες παίδεμα, δεν. Τι βρισιδι έριξα, δε λέγεται. 🤣
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.542
Reaction score
30.448
γιατί όχι και plug-in
To PHEV είναι κακή επιλογή αν δεν γίνεται σωστή χρήση σύμφωνα με τις ικανότητες του (και όχι τις ανάγκες του οδηγού).

Όσο αφορά το PHEV που είχες, ήταν ένα ακατάλληλο για τις ανάγκες σου όχημα, και θα σου πω και γιατί. Το PEHV πρέπει να κουμπώνει με τις καθημερινές ανάγκες του οδηγού. Αν δεν κουμπώνει είναι ένα "κακό" όχημα. Όχι επειδή κατασκευάστηκε έτσι, αλλά επειδή η κακή χρήση του οδηγεί σε αυξημένη κατανάλωση (που είχες), και σε battery degradation (που επίσης είχες).
Στα ταξίδια σέρνεις ένα άχρηστο βάρος, που αυξάνει την κατανάλωση. ΔΕΝ παίρνεις PHEV για μεγάλες αποστάσεις. Καλύτερα πάρε ένα diesel αν ψάχνεις την οικονομία, αλλιώς βενζίνης. Για την καθημερινή χρήση είναι ότι πρέπει, φτάνει να χρησιμοποιείται σωστά. Εσύ δεν το χρησιμοποιούσες όπως έχεις πει. Οπότε η μπαταρία έμενε είτε άδεια, είτε γεμάτη, περιμένοντας την επόμενη χρήση. Ότι χειρότερο δηλαδή.
Σχετικά με το "σωστά" που έγραψα. Οι μπαταρίες των PHEVs είναι μικρές. Οπότε και οι αποστάσεις που μπορούν να διανύσουν και αυτές μικρές. Για να κάνεις την μεγαλύτερη δυνατή απόσταση με μπαταρία θα πρέπει να την φορτίζεις κάθε μέρα στο 100%, και να την αδειάσεις εντελώς, ή έστω μέχρι το buffer που πιθανότατα να έχει. Αν δεν την φορτίσεις στην δουλειά κα την αφήνεις άδεια μέχρι το βράδυ που θα πας σπίτι να κουμπώσεις, πάλι της κάνεις κακό. Ο συνδυασμός των παραπάνω σταδιακά μειώνει την χωρητικότητα της.
Η σωστή χρήση ενός PHEV θέλει τις καθημερινές σου ανάγκες να μην υπερβαίνουν το 60%-70% των δυνατοτήτων της μπαταρίας. Η μεγάλη σε χρόνο στάθμευση του οχήματος θέλει την μπαταρία κοντά στο 50%, ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών*. Έτσι θα έχεις την καλύτερη δυνατή υγεία της.

Από εδώ
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.798
Reaction score
136.695
To PHEV είναι κακή επιλογή αν δεν γίνεται σωστή χρήση σύμφωνα με τις ικανότητες του (και όχι τις ανάγκες του οδηγού).

Όσο αφορά το PHEV που είχες, ήταν ένα ακατάλληλο για τις ανάγκες σου όχημα, και θα σου πω και γιατί. Το PEHV πρέπει να κουμπώνει με τις καθημερινές ανάγκες του οδηγού. Αν δεν κουμπώνει είναι ένα "κακό" όχημα. Όχι επειδή κατασκευάστηκε έτσι, αλλά επειδή η κακή χρήση του οδηγεί σε αυξημένη κατανάλωση (που είχες), και σε battery degradation (που επίσης είχες).
Στα ταξίδια σέρνεις ένα άχρηστο βάρος, που αυξάνει την κατανάλωση. ΔΕΝ παίρνεις PHEV για μεγάλες αποστάσεις. Καλύτερα πάρε ένα diesel αν ψάχνεις την οικονομία, αλλιώς βενζίνης. Για την καθημερινή χρήση είναι ότι πρέπει, φτάνει να χρησιμοποιείται σωστά. Εσύ δεν το χρησιμοποιούσες όπως έχεις πει. Οπότε η μπαταρία έμενε είτε άδεια, είτε γεμάτη, περιμένοντας την επόμενη χρήση. Ότι χειρότερο δηλαδή.
Σχετικά με το "σωστά" που έγραψα. Οι μπαταρίες των PHEVs είναι μικρές. Οπότε και οι αποστάσεις που μπορούν να διανύσουν και αυτές μικρές. Για να κάνεις την μεγαλύτερη δυνατή απόσταση με μπαταρία θα πρέπει να την φορτίζεις κάθε μέρα στο 100%, και να την αδειάσεις εντελώς, ή έστω μέχρι το buffer που πιθανότατα να έχει. Αν δεν την φορτίσεις στην δουλειά κα την αφήνεις άδεια μέχρι το βράδυ που θα πας σπίτι να κουμπώσεις, πάλι της κάνεις κακό. Ο συνδυασμός των παραπάνω σταδιακά μειώνει την χωρητικότητα της.
Η σωστή χρήση ενός PHEV θέλει τις καθημερινές σου ανάγκες να μην υπερβαίνουν το 60%-70% των δυνατοτήτων της μπαταρίας. Η μεγάλη σε χρόνο στάθμευση του οχήματος θέλει την μπαταρία κοντά στο 50%, ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών*. Έτσι θα έχεις την καλύτερη δυνατή υγεία της.

Από εδώ
Σωστά.

Η BMW (και κάποιοι λίγοι άλλοι) έχουν βγάλει phev με πραγματική αυτονομία μπαταρίας έως 100km, οπότε εάν οι καθημερινές σου διαδρομές είναι έως 60km, είναι μια εξαιρετική επιλογή που θα διαρκέσει για πολλά χρόνια η μπαταρία του και θα (μπορείς να) κινείσαι αποκλειστικά με ρεύμα εντός πόλης, για πολλά χρόνια.

Φυσικά, πρόκειται για αυτοκίνητα ακριβότερα από ένα Tesla LR. Εννοείται. Μπεμβέ.
Και με φουλ πρόγραμμα σέρβις, για τον θερμικό κινητήρα (το Τέσλα δεν έχει σέρβις).
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.542
Reaction score
30.448
Και το Renault Rafale έχει απίστευτη αυτονομία για PHEV. Αν πάρεις και το τούμπανο έχει δύο ηλεκτροκινητήρες, τετραδιεύθυνση κ.α. Αμαξάρα για PHEV. Τσιμπάει βέβαια,
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.798
Reaction score
136.695
Τσιμπάει βέβαια
Φυσικά, πρόκειται για αυτοκίνητα ακριβότερα από ένα Tesla LR. Εννοείται.
Λογικό.

Έχουν και ηλεκτροκινητήρα (-ρες) με καμιά 20-αριά κιλοβατώρες μπαταρία, και φουλ θερμική μηχανή.
 


Staff online

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.544
Μηνύματα
2.943.554
Members
38.195
Νεότερο μέλος
Polatof
Top