Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.451
Reaction score
135.596
Δεν κερδίζεις τίποτα με μεμβράνες. Έχει φουλ φίλτρο για υπέρυθρες κλπ, δε περνάει ζέστη του ήλιου από ακτινοβολία, απλώς ψήνεται το μαύρο τζάμι και καίει αυτό, το ίδιο.
 


rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.431
Reaction score
98.059

 



Μηνύματα
676
Reaction score
1.220
Καλοριζικο... να το ευχαριστηθεις...!!!

Αν καταλαβα καλα, για ολο το ταξιδι φορτισες σε δημοσιους φορτιστες. Η αποσταση αυτη πηγαινε-ελα καπου 500χλμ αν υπολογιζω σωστα, ποσο σου κοστισε ?
Ευχαριστω!

Με κάποιες τοπικές μετακινήσεις, έγραψα συνολικά 550 χλμ με μέση κατανάλωση 19 κιλοβατώρες ανά 100 χλμ.
Με φόρτιση χαμηλής ταχύτητασ 10kw σε ΔΕΗ blue και κόστος κιλοβατώρας 0.40 ευρώ, θα πλήρωνα 42 ευρω.

Αν φόρτιζα παραδίπλα στο macro με ταχυφορτιστή των 60 kw, θα πλήρωνα 62 ευρώ γιατί εκεί το κόστος είναι 0.60 ευρώ την κιλοβατώρα.

Αν φόρτιζα στο Σκλαβενίτη με ταχυφορτιστή μεγάλο, με 130 kw , θα μου κόστιζε 96 ευρώ.
Στο PlugCharge βλέπω έναν 50άρι στα ΣΕΑ ΒΕΛΟΥ, λίγο παρακάτω έχει 2 x 120άριδες σε BP, και στο Κιάτο βλέπω 2 x 300άριδες, στο Κόρινθος - Πάτρα. Οπότε και με 58άρα μπαταρία αν θες το τρέχεις λίγο. Από Ισθμό μέχρι το Πανεπιστήμιο Πατρών (και στις δύο κατευθύνσεις) μέτρησα άλλους 90 x 22άριδες.

Θέλει προγραμματισμό, και σίγουρα αλλαγή λογικής. Στο θερμικό γεμίζεις και ξαναπάς όταν αδειάσει. Στο ηλεκτρικό με τέτοια μεγέθη μπαταριών θέλει συχνές, όπου βολέψει, και μικρές φορτίσεις. Διαφορετικά αν σηκώνει η τσέπη και γίνονται συχνά ταξίδια πας σε μεγαλύτερη μπαταρία.
Κατ´ αρχήν το δικό μου με AC φορτίζει με 10.5 kw το πολύ , οπότε οι 22άρηδες περιορίζονται στα 10.5.
Μετά από αυτό που ειδα στο Σκλαβενίτη του Ρίου, να είναι κι οι δυο ταχύ φορτιστές κατηλειμμένοι , και να τσακώνονται οι επόμενοι υποψήφιοι για την προτεραιότητα, δεν με βλέπω σύντομα σε ταξίδι με το ID.3.

Και ο κομπρέσορας καλός είναι!
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.433
Reaction score
7.739
Αν φόρτιζα στο Σκλαβενίτη με ταχυφορτιστή μεγάλο, με 130 kw , θα μου κόστιζε 96 ευρώ.
Γιατί καλέ, 90 λεπτά την έχει παει την κιλοβατώρα η ΔΕΗ στον ταχυφορτιστή;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.362
Reaction score
30.212
Και από άλλες συζητήσεις εκτός φόρουμ εγώ διαπιστώνω πως ο κόσμος θέλει χρήση θερμικού σε ηλεκτρικό όχημα. Για να γίνει αυτό θέλει πολλά φράγκα. Καλός ή κακός οι 60άρες μπαταρίες δεν είναι για άνετο ταξίδι αλλά για άνετες διαδρομές εντός νομού άντε και του διπλανού. Άντε τώρα να πεις στον άλλον ότι έδωσε 40φεύγα χιλιάρικα και δεν μπορεί να κάνει άνετο ταξίδι, ή όπως το θέλει αυτός τέλος πάντων. Θα βρίζει και δεν θα έχει άδικο.

Επίσης για κάποιο λόγο (εγώ προσωπικά δεν καταλαβαίνω γιατί είναι τόσο μεγάλο προσόν) πολλοί, και κυρίως κάτοχοι Diesel, εκθειάζουν τα σχετικά οχήματα, καθώς με ένα γέμισμα κάνουν Αθήνα - Γιάννενα και πίσω, για παράδειγμα. Λες και δεν θα κάνουν στάση στο δρόμο.

Θέλει άλλη νοοτροπία και βέβαια περισσότερους ταχυφορτιστές.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.663
Reaction score
42.732
Είναι πολλοί που δεν τους αρέσει να κάνουν στάση σε ένα ταξίδι, θέλουν απλά να φτάσουν στον προορισμό τους. Δεν είναι αναγκαία η στάση σε ένα ταξίδι ως και 5 ωρών θα έλεγα εγώ. Ακόμη και οι οδηγοί λεωφορείων υποχρεούνται να κάνουν στάση μετά από 4.5 ώρες οδήγησης.
Μετά είναι και αρκετοί που δεν θέλουν να βάζουν καύσιμο σε τυχαίο βενζινάδικο παρά μόνο σε αυτό/ά που εμπιστεύονται. Μερικές φορές ίσως και για σωστό λόγο που δεν αφορά την τιμή του καυσίμου.
Οπότε ναι, είναι εύλογο κάποιος που έχει συνηθίσει στη ζωή του να ταξιδεύει χωρίς στάσεις, πόσο μάλλον αναγκαστικές και μάλιστα στην πρίζα ή στο βενζινάδικο, να αξιολογεί την αυτονομία με ένα γέμισμα μεγάλο πλεονέκτημα.
Και αυτό θέλουν και θα θέλουν οι περισσότεροι χρήστες ηλεκτρικών και για αυτό η βιομηχανία δίνει και θα δίνει μεγάλο βάρος σε αυτό τον τομέα.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
20.997
Reaction score
35.297
Και από άλλες συζητήσεις εκτός φόρουμ εγώ διαπιστώνω πως ο κόσμος θέλει χρήση θερμικού ιχ αυτοκινήτου σε ηλεκτρικό όχημα.

fxd
Είναι πολλοί που δεν τους αρέσει να κάνουν στάση σε ένα ταξίδι, θέλουν απλά να φτάσουν στον προορισμό τους. Δεν είναι αναγκαία η στάση σε ένα ταξίδι ως και 5 ωρών θα έλεγα εγώ. Ακόμη και οι οδηγοί λεωφορείων υποχρεούνται να κάνουν στάση μετά από 4.5 ώρες οδήγησης.
Μετά είναι και αρκετοί που δεν θέλουν να βάζουν καύσιμο σε τυχαίο βενζινάδικο παρά μόνο σε αυτό/ά που εμπιστεύονται. Μερικές φορές ίσως και για σωστό λόγο που δεν αφορά την τιμή του καυσίμου.
Οπότε ναι, είναι εύλογο κάποιος που έχει συνηθίσει στη ζωή του να ταξιδεύει χωρίς στάσεις, πόσο μάλλον αναγκαστικές και μάλιστα στην πρίζα ή στο βενζινάδικο, να αξιολογεί την αυτονομία με ένα γέμισμα μεγάλο πλεονέκτημα.
Και αυτό θέλουν και θα θέλουν οι περισσότεροι χρήστες ηλεκτρικών και για αυτό η βιομηχανία δίνει και θα δίνει μεγάλο βάρος σε αυτό τον τομέα.

Μα δεν μιλάμε ούτε για 5 ούτε καν για 4,5 ωρών ταξίδι. Εδώ μας λένε ότι και το Θεσσαλονίκη - Γιάννενα των 260 χιλιομέτρων που απλώς βγαίνω από το σπίτι ανεβαίνω στο ιχ μου και κατεβαίνω στα Γιάννενα, πρέπει να το κάνω είτε με άγχος εάν θα φτάσει, είτε σαν σχολική εκδρομή αρχών του 80, ιπι-ιπι-ουμε σας ευχαριστούμε, αντε τρέχα οδηγε για να τους περάσουμε και να σε κεράσουμε ένα παγωτό κλπ.

Θα λέω της συζύγου να παίρνει και ταπεράκι με κεφτεδακια εάν πάρουμε ηλεκτρικό μου φαίνεται
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.451
Reaction score
135.596
Εδώ μας λένε ότι και το Θεσσαλονίκη - Γιάννενα των 260 χιλιομέτρων που απλώς βγαίνω από το σπίτι ανεβαίνω στο ιχ μου και κατεβαίνω στα Γιάννενα, πρέπει να το κάνω είτε με άγχος εάν θα φτάσει, είτε..
Το Θεσσαλονίκη - Γιάννενα είναι όντως 260χλμ, 3 ώρες οδήγησης:

1000011870.png


Αλλά επειδή έχει τις γνωστές ανηφόρες σε Γρεβενά, Μέτσοβο, κλπ, κι επειδή εμπεριέχει σημαντικά τμήματα δρόμου με επιτρεπτό όριο ταχύτητας 130χλμ/Ω (το μεγάλο κομμάτι του δρόμου για Βέροια, και μεγάλη διαδρομή πριν και μετά την Κοζάνη) θα χρειαστεί στάση φόρτισης για τα περισσότερα EV (εκτός Τέσλα).

Με το Τέσλα κάνω ανετως, και χωρίς να κόβω ταχύτητα για οικονομία, αρκετά μεγαλύτερη διαδρομή, πάνω από 4 ώρες οδήγησης:

1000011871.png


Κι ας έχει ανηφόρες κι ότι θέλει.

Ομοιως, πήγα από το σπίτι μου μέχρι Σόφια (και σύνορα ενδιάμεσα με 2-ωρες καθυστερήσεις στην ουρά, καλοκαιριατικα με καύσωνα) χωρίς στάση, και χωρίς "χαμηλές ταχύτητες". Μιλάμε για πάνω από 4,5 ώρες στο τιμόνι, ε, κάπου θες και να κάνεις μια στάση, δε γίνεται πολύ παραπάνω.

Εν ολίγοις, αν θες να βγάζει χιλιόμετρα, σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, να μαζεύεις 4-4,5 ώρες οδήγησης σερί, χρειάζεται να έχει αυτά τα 3 μαζί:

1. Υψηλό efficiency
2. Εξαιρετικό συντελεστή αεροδυναμικής
3. Μπαταρία >75 kWh

Η πιο οικονομική επιλογή με τα 3 παραπάνω προαπαιτούμενα, είναι Τέσλα LR.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.362
Reaction score
30.212
Τα βενζινοκίνητα έτσι και αλλιώς δεν κάνουν τεράστιες αποστάσεις με ένα γέμισμα. Τώρα στα diesel αν έχει ο άλλος θέμα με το καύσιμο και που θα βάλει, δεν παίρνει diesel. Αυτή είναι η άποψη μου, και ένας από τους λόγους που δεν θέλω diesel.

Για την χρήση "σαν ΙΧ" σε ηλεκτρικό όχημα που λέει ο Abessalom, για τα Ελληνικά δεδομένα να υπολογίζουμε σε μια δεκαετία, κατά το 2035, και αν. Για να γίνει "κανονική χρήση" ενός οχήματος κατηγορίας 25.000€ που είναι και η πλειοψηφία των Ελληνικών πωλήσεων, θα πρέπει ένα όχημα σαν τα Clio, 208, R5, C3, Yaris Cross, Polo, Corsa κ.α. να κάνει όσα χλμ κάνει ένα Tesla LR. Η μπαταρία του Tesla LR δεν χωράει σε αυτά τα οχήματα, δεν υπάρχει χώρος. Οπότε αυτό που έμεινε είναι να εκτοξευθεί η χωρητικότητα αποθηκευμένης ενέργειας ανά κιλό μπαταρίας, και ταυτόχρονα να γίνει πολύ φθηνότερη. Αν βάλεις μέσα και το efficiency, μιλάμε για δυνατότητες 85άρας και βάλε μπαταρίας σε μια 50άρα σε σημερινά δεδομένα. Αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο energy density στο μισό κόστος. Δεν θα έρθει ούτε εύκολα, ούτε σύντομα, ούτε φθηνά. Και ακόμα και αν το ετοιμάσουν οι Κινέζοι ως γκουρού της μπαταρίας, αυτό το όχημα δεν θα έχει 25.000€ στην Ευρώπη. Ότι κάνουν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές. Οπότε το 2035 ίσως να είναι και αισιόδοξο.

Και αυτά που λέει ο Κώστας καλά τα λέει, αλλά αφορούν Tesla LR, όχι απλό. Δηλαδή 50.000€. Για να έρθει η απόδοση των 50.000€ στα 25.000€ θέλει πολύ ψωμί ακόμα. Άσχετα τι κάνουμε στην Ελλάδα με τους ταχυφορτιστές. Το οποίο δεν είναι Ελληνικό θέμα αλλά πανευρωπαϊκό.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.619
Reaction score
103
Με κάποιες τοπικές μετακινήσεις, έγραψα συνολικά 550 χλμ με μέση κατανάλωση 19 κιλοβατώρες ανά 100 χλμ.


Αν φόρτιζα στο Σκλαβενίτη με ταχυφορτιστή μεγάλο, με 130 kw , θα μου κόστιζε 96 ευρώ.

Κατ´ αρχήν το δικό μου με AC φορτίζει με 10.5 kw το πολύ , οπότε οι 22άρηδες περιορίζονται στα 10.5.
Δηλαδη, το δικο σου ειτε σε ταχυφορτιστη ειτε στους πλεον αργους θα κανει την ιδια ωρα να φορτισει πχ απο 20-80 % ?

Με δεδομενο οτι ολοι οι ηλεκτρικοι ζητανε ταχυφορτιστες παντου και με την "προνομιακη" ακομα τιμη των 90 λεπτων που βρηκες, ελεω προωθησης... το κοστος κινησης (με φορτιση εκτος οικιας) δεν το λες και οικονομικοτερο της βενζινης, και αν υπολογισεις και τους περιορισμους στην ταχυτητα σου... μαλλον ακριβοτερο το λες.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.362
Reaction score
30.212
Δεν υπάρχει χρέωση 0.90€/kWh στην Ελλάδα. Ούτε στην Αγγλία δεν υπάρχει τέτοια χρέωση που είναι πανάκριβη.

Στα καταστήματα Σκλαβενίτης που είδα έχει 300άριδες στα 0.53€/kWh, και 60άριδες με 0.42€/kWh. Από την άλλη, αν το όχημα δεν υποστηρίζει 300αρι δεν υπάρχει λόγος να πας σε 300αρι αν βρεις άλλον μικρότερο που να ταιριάζει με την ταχύτητα φόρτισης του οχήματος.

Τέλος, οι 22άριδες είναι πάρα πολλοί σε όλη την Ελλάδα. Οπότε είναι σοφό θα έλεγα να επιλέγονται οχήματα με τέτοια δυνατότητα. Το παρατάς σε έναν 22άρι για λίγες ώρες και πας να κάνεις τις δουλειές σου.
 

Attachments

Last edited:

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.431
Reaction score
98.059
Οι 300άρηδες ΔΕΗ Blue (ΙΚΕΑ της Λάρισας) χρεώνουν 0,59€/kWh και νομίζω ότι είναι οι ακριβότεροι σε χρέωση.
Οι Incharge χρεώνουν από 0,42 έως 0,53€.
Οι Chargespot (ΣΕΑ Αλμυρού) χρεώνουν επίσης 0,53€.

0,90€/kWh δεν υπάρχουν ΠΟΥΘΕΝΑ στην Ελλάδα.
 


Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
20.997
Reaction score
35.297
Δλδ εάν κατάλαβα καλά ένα ηλεκτρικό των 25.000 με την επιδότηση είναι για το Θεσσαλονίκη - Τρίκαλα ή το Αθήνα - Λαμία και μέχρι εκεί.

Είναι μεγάλη απαίτηση δλδ ένα ταξίδι 2,5 ωρών και 260 χιλιομέτρων χωρίς στάση με 120-130; Δεν λέω για αναψυχή, εχω πες ένα δικαστήριο στην Κομοτηνή ή τα Γιάννενα, περιπτώσεις πραγματικές που οπότε θα τύχουν πήγαινα αυθημερόν απλώς ξεκινώντας λιγάκι πιο πρωί.

Δεν λέω που αμέσως πριν την καραντίνα είχα ξεκινήσει στις 4 για ενα δικαστήριο στην Πάτρα, 5 ώρες και κάπου 470 χιλιόμετρα από την Ιόνια, έφτασα στις 9, τελείωσα στις 11, έβαλα αέριο (είπα να πάω με το μικρό και οικονομικό μια και ήμουν μόνος, 130 κολλημένα), πήρα τον δρόμο της επιστροφής και ήμουν στην ώρα μου για το ραντεβού των 5 στο γραφείο. Καταλαβαίνω ότι είναι ακραίο σενάριο (για εμένα, άλλοι το έχουν ψωμοτύρι). Δεν γράφω πόσο μου είχε βγει το καύσιμο, πολύ λίγα, δεν θυμάμαι ακριβώς, πάντως είχα εξαντλήσει τη δεξαμενή αερίου και σε κάθε διαδρομή έκανα και από 100 χλμ βενζίνη, μια και ο χρόνος ήταν σημαντικός.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.451
Reaction score
135.596
Είναι μεγάλη απαίτηση δλδ ένα ταξίδι 2,5 ωρών και 260 χιλιομέτρων χωρίς στάση με 120-130;
Όχι, αν δεν έχει υψομετρική διαφορά, στην ευθεία.

Η αεροδυναμική το σκίζει όμως.

Με 130 ένα μικρό με μέτρια αεροδυναμική θα έχει 22-23kwh/100km, δηλαδή για 260km θα χρειαστεί ~60kWh.

Αν έχει και υψομετρική διαφορά, θες κι άλλη ενέργεια.

Με 90-100χλμ/Ω, θα έχει πολύ χαμηλότερη κατανάλωση (~15kWh/100km) και για 260χλμ θα χρειαστεί μόλις 40kWh.

Τώρα πόσο χρόνο χάνεις αν πας με 100 αντί να πας με 130, υπολόγισέ το. Αλλά με 100, θα τη βγάλεις τη διαδρομή. Χαλαρά.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
20.997
Reaction score
35.297
Είναι όντως τόσο μεγάλη η διαφορά, όταν στο δικό μου η διαφορά των σταθερά 100 με τα 130 ειναι να πάει από τα 6.6 στα περίπου 7.6;
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.287
Μηνύματα
2.935.659
Members
38.169
Νεότερο μέλος
Prants
Top