Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.228
Reaction score
10.681
Όσο για την Toyota η παρουσία της στην συγκεκριμένη έκθεση ήταν τραγική κατά την άποψη μου, όπως και των υπόλοιπων Ιαπώνων. Όσο για νέα ηλεκτρικά οχήματα είχε μόνο τα Bz3x & Bz3c (μα τι Παναγία δηλαδή ποιός τα σκέφτηκε αυτά τα ονόματα 😅 ), τα οποία βέβαια βγήκαν σε συνεργασία με την ........... BYD.
Η BYD έβαλε τα αμάξια κι η Toyota τα... εμπνευσμένα ονόματα; :roflmao:
 



Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.815
Reaction score
10.690
Ευτυχώς το διάγραμμα μας ενημερώνει με στοιχεία από το 2013 γιατί καιγόμασταν να μάθουμε.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.708
Reaction score
136.435
European carmakers, I just Brought Your Death.

Geely και BYD παίρνουν τα ηνία.
Το 2025 θα είναι ο επίλογος.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.708
Reaction score
136.435
Οι 2 τελευταίοι μήνες, παραδοσιακά θα φορτώσουν.

Οι 2 πρώτοι μήνες του έτους, ήταν χαμηλοί σε πωλήσεις, για γνωστούς λόγους.

Ως τώρα, έτσι έχουν τα πράγματα, και φυσικά πρωταγωνιστής είναι η Κίνα:


Όσον αφορά την Ευρώπη:

EU & EFTA & UK

Just over 260,000 EVs were sold in the EU & EFTA & UK in October 2024, growing by 1% year-on-year but falling by 14% month-on-month. The drop on a monthly basis is mostly due to falling automotive sales in the UK following high seasonal sales in September because of new registration plates. The German market has grown by 12% month-on-month and by 3% year-on-year, however, year-to-date (YTD) the EV market is still down by 18%. Serval markets continue to be strong, with the UK growing by 14% YTD, the Portuguese market by 11% and the Danish market by 31%.

Volkswagen (VW), Europe’s largest automaker announced its intentions to close three German plants to cut costs, coming against the backdrop of VW scaling back its cell production plans. Nissan also plans to cut jobs, as part of an effort to trim costs, at currently undisclosed locations. Svolt announced it will abandon plans to build two factories in Europe and will also shut down its European operations entirely by January 2025, describing it as a strategic decision driven by the underperformance of the European EV market. Other Chinese OEMs are still planning to build out EV production in Europe, for instance BYD.
 






Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.471
Μηνύματα
2.941.478
Members
38.188
Νεότερο μέλος
kotsos134
Top