Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.291
Reaction score
10.921
Όσο για την Toyota η παρουσία της στην συγκεκριμένη έκθεση ήταν τραγική κατά την άποψη μου, όπως και των υπόλοιπων Ιαπώνων. Όσο για νέα ηλεκτρικά οχήματα είχε μόνο τα Bz3x & Bz3c (μα τι Παναγία δηλαδή ποιός τα σκέφτηκε αυτά τα ονόματα 😅 ), τα οποία βέβαια βγήκαν σε συνεργασία με την ........... BYD.
Η BYD έβαλε τα αμάξια κι η Toyota τα... εμπνευσμένα ονόματα; :roflmao:
 




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.320
Reaction score
138.041
European carmakers, I just Brought Your Death.

Geely και BYD παίρνουν τα ηνία.
Το 2025 θα είναι ο επίλογος.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.320
Reaction score
138.041
Οι 2 τελευταίοι μήνες, παραδοσιακά θα φορτώσουν.

Οι 2 πρώτοι μήνες του έτους, ήταν χαμηλοί σε πωλήσεις, για γνωστούς λόγους.

Ως τώρα, έτσι έχουν τα πράγματα, και φυσικά πρωταγωνιστής είναι η Κίνα:


Όσον αφορά την Ευρώπη:

EU & EFTA & UK

Just over 260,000 EVs were sold in the EU & EFTA & UK in October 2024, growing by 1% year-on-year but falling by 14% month-on-month. The drop on a monthly basis is mostly due to falling automotive sales in the UK following high seasonal sales in September because of new registration plates. The German market has grown by 12% month-on-month and by 3% year-on-year, however, year-to-date (YTD) the EV market is still down by 18%. Serval markets continue to be strong, with the UK growing by 14% YTD, the Portuguese market by 11% and the Danish market by 31%.

Volkswagen (VW), Europe’s largest automaker announced its intentions to close three German plants to cut costs, coming against the backdrop of VW scaling back its cell production plans. Nissan also plans to cut jobs, as part of an effort to trim costs, at currently undisclosed locations. Svolt announced it will abandon plans to build two factories in Europe and will also shut down its European operations entirely by January 2025, describing it as a strategic decision driven by the underperformance of the European EV market. Other Chinese OEMs are still planning to build out EV production in Europe, for instance BYD.
 






TGD

Μηνύματα
8.748
Reaction score
8.783
IMG_20241117_115529.jpg

Fiat Topolino στο φυσικό του στοιχείο. Είναι αφάνταστα πιο όμορφο από το Ami. Το είδα σε χρήση μέσα την πόλη, αλλά και πολλά μέσα στο αεροδρόμιο.
Τέτοια μικρά αμαξάκια υπάρχουν παρκαρισμένα γύρω από το πανεπιστήμιο στην Κατάνη, υποθέτω ανήκουν σε φοιτητές. Τα περισσότερα είναι της Aixam, αλλά είδα και Ligier (που είναι περισσότερο πολυτελή), συνεπώς δεν σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση (στο πανεπιστήμιο είχε μερικά Ami, αλλά μόνο ένα Topolino), αλλά δείχνουν ότι υπήρχε από παλιότερα ανάγκη για τέτοια μικρά οχήματα. Έχουν πινακίδες για παπάκι, όπως και στην Ελλάδα.
 

Μηνύματα
7.506
Reaction score
1.613
Η μόνη χρησιμότητα που μπορώ να δω σε αυτά τα οχήματα, είναι ως εναλλακτική σκούτερ - παπιού σε πιτσιρικάδες που χρειάζονται ελευθερία μετακινήσεων, ώστε να κοιμούνται πιο ήσυχα οι γονείς τους.

Προσωπικά θα φοβόμουν να κυκλοφορήσω στην Αθήνα με κάτι τέτοιο.

Παρότι είναι έξυπνο ως ιδέα, πανέμορφο (ακόμη και το Ami).
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.837
Reaction score
30.764
Η Chery ετοίμασε γραμμή παραγωγής solid state μπαταριών. Για αρχή θα παράγει 1.25GWh το έτος. Η πρώτη φάση του έργου καλύπτει 100.000 m2. To εργοστάσιο αναμένετε να επεκταθεί σε 5 στάδια στο μέλλον. Πρόκειται για ένα βιομηχανικό πάρκο solid-state μπαταριών συνεργασίας των Anhui Anwa New Energy Co. Ltd. και Wuhu Economic and Technological Development Zone, ελεγχόμενο από την Chery Holdings. Οι πρώτες μπαταρίες θα είναι στις 280Wh/kg, τέλος 2025 θα φτάσουν τις 400Wh/kg, και το 2027 τις 500Wh/kg. Αν το υπολογίσουμε με όρους LFP ίσως να ακουμπάμε και τα 2000χλμ αυτονομία, αν σκεφτεί κανείς πως σήμερα οι LFP δεν ξεπερνούν εύκολα τις 200Wh/kg. Αν υπάρχει κάτι θα είναι το πολύ 205Wh/kg. Η παραγωγή θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένη, με την Αnwa να λέει πως έχει καταφέρει να μειώσει τα στάδια παραγωγής από 11 σε 5, το οποίο προσφέρει 30% μείωση στην έκταση του εργοστασίου και 25% μείωση κόστους ηλεκτρικής ενέργειας.

500Wh/kg σημαίνει 1400χλμ αυτονομία σε ένα πολύ αποδοτικό όχημα όπως τα Tesla LR με 80kWh μπαταρία. Αν δεν κρατηθεί αυτή η απόδοση τότε πάμε σε μικρότερες μπαταρίες και ελαφρύτερα ηλεκτρικά οχήματα από τα σημερινά, με τις σημερινές δυνατότητες σε κάλυψη αποστάσεων. Φυσικά στην αρχή θα είναι ακριβές μπαταρίες, αλλά σημασία έχει ότι η παραγωγή ξεκινά και οι τιμές μόνο θα πέφτουν.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.320
Reaction score
138.041
500Wh/kg σημαίνει
2 κιλά η kWh.
Δηλαδή η 80-αρα μπαταρία, 160 κιλά τα στοιχεία.

Κι η Καλιφορνέζικη Amprius φαινόταν δυνατή:


Ωστόσο στα Τέσλα έχει ξεπεραστεί το 260 Wh/kg, και στις 4680 έχει ξεπεραστεί και το 275 ήδη.

Με 250Wh/kg έχουμε 4 κιλά στην kWh.

Άρα μια 80-αρα μπαταρία πάει 320 κιλά τα στοιχεία.

Από τα 160 κιλά της 500Wh/kg, η διαφορά είναι 160 κιλά.



Μη τρελαίνεσαι. 150 κιλά ελαφρύτερο αυτοκίνητο θα είναι αυτό που υπόσχονται για το 2027 με solid, αν όλα πάνε καλά.

Δηλαδή το 2.3 τόνων αυτοκίνητο, θα γίνει 2.15 τόνους. Αυτά.

Άντε καλημέρα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.837
Reaction score
30.764
Screenshot_20241121_092432_YouTube.jpg
Screenshot_20241121_092440_YouTube.jpg

Δεν είναι τρολιά. Είναι τα νέα ηλεκτρικά τρακτέρ της VW που κατασκευάζει στην Ρουάντα για την Αφρικανικη αγορά. Μοτέρ 20kW και μπαταρία 35kWh η οποία αλλάζει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.320
Reaction score
138.041
35 kWh βάζεις σε μηχανάκι, ή τελοσπαντων σε μικροκινητικότητας ελαφρύ όχημα πόλης (μηχανάκι σε 4 Ρόδες).

Αλλά άμα δεν έχουν μπαταρίες, αυτές τις μ@λακίες θα κάνουν. Να χρειάζεται 4 σετ μπαταρίες να τις αλλάζουν κάθε 20'.

Ένα τρακτέρ θα έπρεπε να έχει 200-αρα μπαταρία μίνιμουμ και 150+ kW μοτέρ.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.837
Reaction score
30.764
Μη τρελαίνεσαι. 150 κιλά ελαφρύτερο αυτοκίνητο θα είναι αυτό που υπόσχονται για το 2027 με solid, αν όλα πάνε καλά.
Ότι γίνεται καλό είναι. 150 από εδώ, 50 από εκεί, 20 από την άλλη να τα 200-250 κάτω.

Το Tesla Model 3 LR RWD είναι 1820 κιλά από ότι βλέπω. Δεν είναι καθόλου άσχημα να πάει 1670 και να κάνει τα ίδια.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.320
Reaction score
138.041
Ότι γίνεται καλό είναι. 150 από εδώ, 50 από εκεί, 20 από την άλλη να τα 200-250 κάτω.

Το Tesla Model 3 LR RWD είναι 1820 κιλά από ότι βλέπω. Δεν είναι καθόλου άσχημα να πάει 1670 και να κάνει τα ίδια.
Οι μπαταρίες στο μ3 LR, όπως είπα, λογικά έχουν ήδη ξεπεράσει τις 275 Wh/kg, και συνεχίζουν (αργά και σταθερά) να βελτιώνονται.

3,64 kg/kWh, 291 kg η 80-αρα.

(Βάρος από τα στοιχεία μόνον)

Στις 350 Wh/kg που προβλέπεται να φτάσουν του χρόνου ίσως, θα πάει 2,86 kg/kWh, 229 kg η 80-αρα.

Κέρδος 62 κιλά.

Από 1820 θα πάει 1758 κιλά το ΙΧ.

Το θεωρώ ασήμαντο.

Από τα υπόλοιπα, ότι μπορούσαν να αφαιρέσουν, το έχουν αφαιρέσει ήδη. Μέχρι και τις βίδες τις έκοψαν στο άκρως αναγκαίο μήκος, πχ βίδα από 14 mm μήκος την έκοψαν στα 12,5 mm (true story). Έχουν κόψει ότι κόβεται, με μανία. Δεν έχει άλλο, πέραν της εφαρμογής 48 V αρχιτεκτονικής, που θα έχει κέρδος από το βάρος των καλωδίων. Δεν ξέρω πότε και αν θα περάσουν τέτοια τεχνολογία στα 3/Υ/S/X. Στα υπόλοιπα, είναι και θα είναι στάνταρ.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.856
Μηνύματα
2.954.578
Members
38.250
Νεότερο μέλος
paris29
Top