Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.442
Reaction score
30.326
Το θέμα δεν είναι μόνο τι κάνει αλλά κυρίως πόσο έχει. Για αυτό τους έχει πάρει τα σώβρακα η Tesla. Ως ανταγωνιστής του Model 3, ακόμη και αν βάλω μέσα την πολυτέλεια της Mercedes, δεν το βλέπω να έχει κάποια τύχη αν ξεκινά από 50k-55k.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.589
Reaction score
136.098
Εντάξει, αυτά είναι εντελώς άχρηστα στην πράξη, καθώς είναι αδύνατο να κάνεις σερί 100 χλμ με 210 χλμ/Ω σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη, ούτε καν στην φημισμένη οτομπαν της Γερμανίας, μόνον σε πίστα ειδική για αυτό το σκοπό.

Το χρήσιμο δίδαγμα από τέτοιες επιδόσεις, είναι πως για να φτάσεις όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στον προορισμό σου σε πολύ μεγάλες διαδρομές σε αυτοκινητόδρομο, κάνεις πολλές μικρής διάρκειας στάσεις φόρτισης, από τέρμα χαμηλά στο SOC, μέχρι κει που έχει υψηλή ισχύ φόρτισης, συνήθως μέχρι 70% και ποτέ μα ποτέ πάνω από 80%.

Αυτοί στο επιτυχημένο πείραμα που έκαναν, φορτιζαν σε κάθε στάση 10-55%.

Προφανώς από 55% και πάνω, η ισχύς φόρτισης θα έπεφτε σημαντικά, πλησιάζοντας την μέση κατανάλωση, οπότε δεν έχει νόημα.

Πιστεύω πως θα μπορούσαν να επιτύχουν λίγο καλύτερη επίδοση, εάν έκαναν 5-55%, διότι το 0-10% SOC είναι το ταχύτερης φόρτισης ποσοστό σε κάθε μπαταρία, αλλά πιθανώς να ανέβαζε θερμοκρασία η μπαταρία με τέτοια συνεχή χρήση για 24 ώρες.

Επίσης είναι επίφοβο με τέτοια κατανάλωση το 5% SOC να φτάσει πολύ γρήγορα το πραγματικό 0% της μπαταρίας (να εξαντληθεί και το μπάφερ) και να μείνει στο δρόμο το αυτοκίνητο, ή στο εύρος κάτω από 10% να έχει υποδεέστερες επιδόσεις ισχύος ο κινητήρας, κάτι που μάλλον είναι βέβαιο για κάτω από 5%.

Και για να διατηρεί τέτοια ταχύτητα, χρειάζεται πρακτικά όλη την ισχύ του κινητήρα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.442
Reaction score
30.326
Αυτό είναι το μυστικό στα γρήγορα ταξίδια. Πολλές μικρές φορτίσεις. 15% - 20% μέχρι 50% - 55% ανάλογα την καμπύλη φόρτισης του κάθε οχήματος.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.697
Reaction score
42.789
Μην τα λέτε έτσι ανοικτά τα μυστικά γιατί θα τα μάθουν όλοι και να, θα πηγαίνουν να κάνουν όλοι πολλές μικρές φορτίσεις και θα στεκόμαστε στην ουρά στο φορτιστή κανά 3ωρο και εμείς που θα θέλουμε να κάνουμε μία και καλή.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.072
Reaction score
35.412
καλή τύχη με αυτό και καλό παράδεισο
Ποιον παράδεισο, πριν 10 χρόνια το είχε κάνει ο Ζιζίκος και περισσότερες από μια φορές θαρρώ.

Και είχε και ένα ροζ πατσγουορκ χαλί να το αποδεικνύει
 

Μηνύματα
7.441
Reaction score
1.518
καλή τύχη με αυτό και καλό παράδεισο
Δεν είναι ότι το προτείνω.

Πάντως δίνει μία απάντηση στους καυλόγκαζους - πάω στοίχημα ότι ουκ ολίγοι έχουν ταξιδέψει στο παρελθόν με ταχύτητες πάνω από 200 χαω στο Αθήνα - Θεσσαλονίκη για κάποιο αρκετό διάστημα και πολλοί από αυτούς θα σκέφτονται "σιγά μην πάω σε ηλεκτρικό, ούτε που θα φτάνει τα 200". Ε να που βγαίνουν σιγά σιγά και ηλεκτρικά που λογικά θα έχουν 250 τελική (για να έχεις 210 μωτ θα πρέπει να την ξεπερνάει αισθητά η τελική) και θα μπορούν να την διατηρήσουν και για αρκετή ώρα. Εξάλλου και τα θερμικά σε τέτοιες ταχύτητες θα αδειάζουν γρήγορα το ντεπόζιτο. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι η CLA AMG A35 π.χ. με τελική 250 χαω θα καίει λιγότερο από 30 λτ./100 χλμ κινούμενη με την τελική της - ε αυτό είναι με το ζόρι 160-170 χλμ., δηλαδή πάλι θα απαιτούσε ανεφοδιασμό σε λιγότερο από ώρα.

Και ξαναλέω, αν στα 210 καίει 43 kWh/100 χλμ, παίζει στα 110-120 να καίει και λιγότερο από 20 kWh/100 χλμ, δηλαδή με μπαταρία 90 kWh να βγάζει όλη τη διαδρομή με μία στάση για την πλάκα της και κινούμενη με λογικές ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου.
Το θέμα δεν είναι μόνο τι κάνει αλλά κυρίως πόσο έχει. Για αυτό τους έχει πάρει τα σώβρακα η Tesla. Ως ανταγωνιστής του Model 3, ακόμη και αν βάλω μέσα την πολυτέλεια της Mercedes, δεν το βλέπω να έχει κάποια τύχη αν ξεκινά από 50k-55k.
Η σημερινή CLA AMG A35 έχει πόσο; 70Κ; Δεν μπορώ να φανταστώ ότι η ηλεκτρική θα έχει λιγότερο από 90-100. Πες με την επιδότηση να πάει στα 90. 20.000€ διαφορά δεν είναι μικρή, δεν είναι και ανυπέρβλητη για κάποιον που ειδάλλως θα έδινε τα 70.

Δεν νομίζω ότι η CLA έχει στόχο τον ίδιο πελάτη με την Tesla.
 

gid

Μηνύματα
8.150
Reaction score
9.381
Όποιος ταξιδεύει με 200+ ΜΩΤ σε Ελληνικό δρόμο έχει άαααααλλα θέματα να τον προβληματίσουν... Ας μην πολυ-σκοτίζεται με αυτονομίες και φορτίσεις...
 

Μηνύματα
228
Reaction score
256
ΣΕΑ Αταλάντης, τώρα.

Άδεια θέση φόρτισης υπάρχει, άδεια αντλία δεν υπάρχει.
Σημερα τα ηλεκτρικα αυτοκινητα ειναι περιπου το 9% του στολου που κυκλοφορει στη ελλαδα.
Οταν γινει 39 η 49 τοτε να δουμε τι θα γινει με τις θεσεις φορτισης.
 






Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.813
Reaction score
10.689



Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.072
Reaction score
35.412

Μέση 155 είχε
210 είναι η τελική.

Ο, τι να ναι δημοσιογραφια δλδ.

155 την ώρα σε βενζινοκινητο είναι γύρω στα 12 λίτρα /100. Σε μερικά και λιγότερο.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.384
Μηνύματα
2.939.291
Members
38.176
Νεότερο μέλος
ziki
Top