Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
1.459
Reaction score
1.287
Εγώ πάντως αντί για επιδοτήσεις για αγορά αυτοκινήτων, θα έκανα σοβαρές δημόσιες συγκοινωνίες.
(σε όλη τη χώρα, γιατί Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα)
Και ΑΦΟΥ το πετύχαινα αυτό, θα έκανα τη χρήση αυτοκινήτου ακριβή.
Αλλά δεν με κάνατε πρωθυπουργό, οπότε καλά να πάθετε.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.523
Reaction score
84.003
2-4.
Θα έπρεπε να είχα βάλει και ελάχιστο μέγεθος Mercedes και BMW, τα μικρά δεν μετράνε στην συζήτηση
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.538
Reaction score
30.443
Χρόνια τώρα δίνει, είναι πολλά που δεν ξέρεις και παρόλα αυτά νομίζεις ότι καταλαβαίνεις πως κινείται η αγορά.

πολύ πρόχειρα από το πρώτο αποτέλεσμα στο google
Δεν μου είπες κάτι νέο. Δεν το έμαθα σήμερα αν αυτό κατάλαβες. Πλέον τα Mercedes σας θα έχουν κινητήρες Renault - Geely. :o Κινέζικο μοτέρ σε Mercedes. :o Αυτά τα χάλια μοτέρ που οι Κινέζοι δεν ξέρουν να φτιάχνουν θα τα βάζει η Mercedes. :o :biggrin:

Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να κοιτάξει κινέζικο. Ποτέ.
Κανένας που χρεωκόπησε στο μεταξύ, ίσως. Ή για τρίτο αυτοκίνητο για τα παιδιά.

Κάνε ένα γκάλοπ εδώ σε όσους είναι πελάτες αυτών των εταιρειών να δούμε αν θέλουν κινέζικο. Με ουάου σοφτγουερ 🤣
Με αυτό το πλευρό να κοιμάσαι, και θα είσαι ευτυχισμένος. Αν αρχίσω να απαριθμώ όσους είχαν Γερμανικό 30.000€ - 70.000€ και πήραν Κινέζικο θα βαρεθείς. Εχθές πχ ένας χρεωκοπημένος που έχει πολύ ακριβό Γερμανικό θερμικό ήρθε με ηλεκτρικό SERES 5. O χρεοκοπημένος έδωσε 67.000€ για Κινέζικο ηλεκτρικό. Ένας άλλος με ηλεκτρικό BMW ψάχνεται πιο Κινέζικο ηλεκτρικό SUV θα αγοράσει. Άλλος χρεωκοπημένος αυτός. Θα βαρεθείς σου λέω μη το ψάχνεις. Μην κρίνεις με τα δικά σου δεδομένα.
Εγώ, από κάτοχος Mercedes έγινα ευτυχέστατος κάτοχος BYD και, όχι, δε χρεωκόπησα στο μεταξύ. :p
Εσύ δε μετράς. Είσαι χρεοκοπημένος. :biggrin:

Τι διαβάζουμε θεέ μου. Λες και είμαστε στο 1800.

Επίσης μου κάνει εντύπωση που το θέμα της επιδότησης το βάζετε πάντα σε σχέση με το αν θα σωθεί η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία ή όχι.

Η Ελλάδα πρέπει ΧΘΕΣ να μεταβεί σε ηλεκτρικά οχήματα για να απεξαρτηθεί από το εισαγόμενο πετρέλαιο και να το αντικαταστήσει με εγχώριο ρεύμα από ΑΠΕ. Για λόγους γεωστρατηγικούς, οικονομικούς και περιβαλλοντικούς.

Μπροστά σε αυτόν τον στόχο, χεστήκαμε πατόκορφα για τα εργοστάσια των Γερμανών.
Συμφωνώ 1000%. Αυτό ακριβώς. Ακριβώς.
Αυτό θα αργήσει πολύ να συμβεί, όταν κι αν συμβεί, το ξανασυζητάμε σε άλλη βάση.

Η αγοραστική δύναμη ΤΩΡΑ του Γερμανού του Γάλλου και των υπολοίπων Ευρωπαίων, είναι πολύ υψηλότερη των Ελλήνων, και τα αυτοκίνητα έχουν πάνω κάτω ίδια τιμή σε όλη την Ευρώπη, και οι επιδοτήσεις για EV στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι σε πολλές περιπτώσεις ίδιες ή υψηλότερες από αυτές της Ελλάδας.

Αυτό δεν έχει καμία λογική. Θα έπρεπε να έχουμε τις υψηλότερες επιδοτήσεις ολόβε, λόγω της μέσης ηλικίας του στόλου μας και λόγω της μέσης αγοραστικής δύναμης.

Θα έπρεπε εδώ και τώρα ο Έλληνας να μπορεί να αγοράσει πιο φτηνά ένα γαλλικό EV ή ένα γερμανικό EV ή ένα Τέσλα, από όλους τους υπόλοιπους Ευρωπαίους.
Συν ότι σε αυτούς που λες όσοι τρέχουν επιδοτήσεις τις έχουν μέσα στην τιμή. Δεν πληρώνεις και μετά περιμένεις να τα πάρεις. Άσε που Γάλλοι και Ιταλοί έχουν και εισοδηματικά κριτήρια. Τα έχω γράψει και στο παρελθόν. Ο Έλληνας με χαμηλό εισόδημα που θα θελήσει το R5 για παράδειγμα πρέπει να βγάλει από την τσέπη 32.500€. O Γάλλος με το ίδιο εισόδημα πρέπει να δώσει 19.500€. Τι συζητάμε τώρα. Η μέρα με τη νύχτα. Τα ίδια πάνω κάτω και στην Ιταλία.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.767
Reaction score
136.603
. Ο Έλληνας με χαμηλό εισόδημα που θα θελήσει το R5 για παράδειγμα πρέπει να βγάλει από την τσέπη 32.500€. O Γάλλος με το ίδιο εισόδημα πρέπει να δώσει 19.500€.Τι συζητάμε τώρα. Η μέρα με τη νύχτα. Τα ίδια πάνω κάτω και στην Ιταλία.
Το ξέρω.

Γι'αυτό λέω όσα λέω.

Εφόσον ο Γάλλος το παίρνει 19,500 λέω πως ο Έλληνας θα έπρεπε να το πάρει στα 15.000.

Για τους λόγους που ανέφερα.
 

Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.854
και πέρα από το χαβαλέ με το 1-0 και 2-1 κλπ, επειδή ενδέχεται με αφορμή ίδρυση εταιρείας και λόγω κινήτρων να χρειαστεί να αλλάξω το ηλεκτρικό το επόμενο έτος,

θα πάω να δω τέσλα και γνωστά ευρωπαϊκά άντε και κορεάτικο και τέλος,
από κίνα μεριά ούτε από έξω θα περάσω,

μπαταρίες η ίδια τεχνολογία είναι για όλους, software για την ώρα μόνο Τεσλα, αναρτήσεις - powertrain - φρένα οι περισσότεροι γερμανοί έχουν εμπειρία και καλή ποιότητα και η Τέσλα έχει αφήσει μάλλον πίσω προηγούμενα θέματα ποιότητας,
με τους κινέζους θα πάρω στην ίδια τιμή περισσότερο εξοπλισμό (και μάλλον "οικονομία" σε σημεία που δεν φαίνονται με πρώτη ματιά), δε συγκινούμαι καθόλου
 

Μηνύματα
7.469
Reaction score
1.550
Εγώ, από κάτοχος Mercedes έγινα ευτυχέστατος κάτοχος BYD και, όχι, δε χρεωκόπησα στο μεταξύ. :p
Θα τολμήσω να πω ότι δεν πιάνεται η σύγκριση: Από ένα αμάξι που είχε 15 χρόνια πριν 40.000€ πήγες σήμερα σε ένα κινέζικο ηλεκτρικό των 26.000€, όταν το αντίστοιχο της Mercedes που είχες κοστίζει 60.000€.

Επίλεξες να αλλάξεις κατηγορία, για τον α ή β λόγο - αλλά δεν πήρες αντίστοιχο αμάξι με αυτό που είχες.
Εγώ από BMW (άντε και έναν Ιαγουάρο) ΑΝΕΤΩΣ θα πήγαινα σε Κινέζικο.

2-1 (ο κύριος από πάνω δεν μετράει, κατά ομολογία του δεν είναι πελάτης).

Επίσης μου κάνει εντύπωση που το θέμα της επιδότησης το βάζετε πάντα σε σχέση με το αν θα σωθεί η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία ή όχι.

Η Ελλάδα πρέπει ΧΘΕΣ να μεταβεί σε ηλεκτρικά οχήματα για να απεξαρτηθεί από το εισαγόμενο πετρέλαιο και να το αντικαταστήσει με εγχώριο ρεύμα από ΑΠΕ. Για λόγους γεωστρατηγικούς, οικονομικούς και περιβαλλοντικούς.

Μπροστά σε αυτόν τον στόχο, χεστήκαμε πατόκορφα για τα εργοστάσια των Γερμανών.
Η Ελλάδα το 2023 είχε εξαγωγές 50 δις €. Από αυτά τα 15 δις € ήταν πετρελαιοειδή. Δεν είναι τόσο απλό ούτε τόσο μονοσήμαντο το ζήτημα της ενεργειακής απεξάρτησης από το πετρέλαιο - πόσο μάλλον όταν αυτή επιτυγχάνεται με δις σε ενεργειακό εξοπλισμό από την Κίνα.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.237
Reaction score
10.715
Θα τολμήσω να πω ότι δεν πιάνεται η σύγκριση: Από ένα αμάξι που είχε 15 χρόνια πριν 40.000€ πήγες σήμερα σε ένα κινέζικο ηλεκτρικό των 26.000€, όταν το αντίστοιχο της Mercedes που είχες κοστίζει 60.000€.

Επίλεξες να αλλάξεις κατηγορία, για τον α ή β λόγο - αλλά δεν πήρες αντίστοιχο αμάξι με αυτό που είχες.
Εδώ κάνεις λάθος: η κανονική τιμή του BYD ήταν όσο μου είχε κοστίσει η Mercedes. Τα 26.500€ προέκυψαν με την κρατική επιδότηση και την έκπτωση γνωριμίας από την εταιρεία. Είδα την ευκαιρία να πάρω ένα αυτοκίνητο καλύτερο στα πάντα -ακόμα και στην ποιότητα κατασκευής- σε εξαιρετική τιμή και δεν την άφησα να πάει χαμένη.
Αυτό ήταν το ζητούμενο. Από εκεί και πέρα, το κριτήριο κινέζικο, ευρωπαϊκό ή αμερικάνικο μου ήταν αδιάφορο.
 


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.485
Reaction score
7.866
Η Ελλάδα το 2023 είχε εξαγωγές 50 δις €. Από αυτά τα 15 δις € ήταν πετρελαιοειδή. Δεν είναι τόσο απλό ούτε τόσο μονοσήμαντο το ζήτημα της ενεργειακής απεξάρτησης από το πετρέλαιο
Αυτό είναι άσχετο.

Ας συνεχίσει η ΕΛΠΕ και η Motor Oil να εισάγουν πετρέλαιο (όπως κάνουν και τώρα, δεν το παράγουν μόνες τους), να το επεξεργάζονται και να το εξάγουν εκεί που το εξάγουν, εφόσον είναι επικερδές. Πως επηρεάζεται αυτό από το αν η Ελλάδα μειώσει την εξάρτησή της από το πετρέλαιο;

Προφανώς δεν εξάγουν μόνο, πουλάνε και στην ελληνική αγορά και από εκεί τα κέρδη τους θα μειωθούν. Αλλά αυτή είναι η κάψα μας τώρα; Μην φτωχύνει ο Βαρδινογιάννης;
 

Μηνύματα
7.469
Reaction score
1.550
Δική μας όχι. Αλλά προφανώς τα πετρελαιοειδή είναι σημαντικό μέρος της ελληνικής οικονομίας και δεν είναι τόσο απλή κουβέντα το ότι θα σταματήσουμε να εισάγουμε πετρέλαιο άρα θα πάμε καλύτερα.

Εξάλλου επαναλαμβάνω, θα αντικαταστήσουμε την αγορά φτηνού αργού πετρελαίου, με τις διαρκείς αγορές φωτοβολταϊκών, inverters μπαταριών και όλων των υπόλοιπων components από την Κίνα.
Εδώ κάνεις λάθος: η κανονική τιμή του BYD ήταν όσο μου είχε κοστίσει η Mercedes. Τα 26.500€ προέκυψαν με την κρατική επιδότηση και την έκπτωση γνωριμίας από την εταιρεία. Είδα την ευκαιρία να πάρω ένα αυτοκίνητο καλύτερο στα πάντα -ακόμα και στην ποιότητα κατασκευής- σε εξαιρετική τιμή και δεν την άφησα να πάει χαμένη.
Αυτό ήταν το ζητούμενο. Από εκεί και πέρα, το κριτήριο κινέζικο, ευρωπαϊκό ή αμερικάνικο μου ήταν αδιάφορο.
Σε κάθε περίπτωση καλά έκανες, δεν κρίνω αυτό, δεν μου πέφτει και λόγος.

Αλλά αυτό που έχει σημασία είναι τα χρήματα που δίνει κάποιος, όχι τα θεωρητικά χρήματα που κοστίζει το μοντέλο χωρίς εκπτώσεις και επιδοτήσεις.

Με τιμή αγοράς 38.000€ θα αγόραζες πάλι το Atto;

Επίσης τα χρήματα αυτά τα έδωσες 15 χρόνια πριν. Δεν είναι αντιπροσωπευτικά του τι θα αγόραζε κανείς σήμερα. Σήμερα η αντίστοιχη Mercedes ξαναλέω έχει 60.000€.

Συγκρίνεται σε κάτι το Atto με τη Mercedes C klass?

Νομίζω ότι όχι. Είναι μικρότερο, μικρότερης κατηγορίας αυτοκίνητο.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.538
Reaction score
30.443
Extended-Range Electric Vehicles a.k.a. eREVS

Tα γράφω εδώ καθώς τα eREVS είναι ηλεκτρικά οχήματα με γεννήτρια ηλεκτρικής ενέργειας. Δεν είναι θερμικά όπως νομίζουν μερικοί (έχουν την λογική πως ότι καίει καύσιμο είναι θερμικό), δεν είναι PHEVs όπως νομίζουν ακόμα και δημοσιογράφοι. Το PHEV το κινεί ένα θερμικό και ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Το eREV το κινεί μόνο ηλεκτρικό.

Δεν θα τα βρείτε εύκολα, πρώτων επειδή είναι καινούργια*, και δεύτερων επειδή το τεράστιο μπαμ που υπάρχει συμβαίνει μόνο στην Κίνα για την ώρα, κατέχοντας ήδη το 30% των συνολικών πωλήσεων "PHEVs". Τι λέγαμε πριν; Ακόμα και οι δημοσιογράφοι τα υπολογίζουν ως PHEVs. Και τα βάζουν μέσα στις πωλήσεις των NEVs (New Energy Vehicles) όπως ονομάζουν όλη την γκάμα (PHEVs + eREVS + BEVs). Οπότε θέλει σκάψιμο για να τα βρεις.

*αστεράκι εδώ καθώς αν και καινούργια ως μαζική παραγωγή από αρκετούς κατασκευαστές, το πρώτο eREV ήταν η BMW i3 REX.

Ο λόγος που έχουν την μεγαλύτερη ανάπτυξη στην Κίνα (μεγαλύτερη και από τα ηλεκτρικά) είναι επειδή με τα eREVs επιτυγχάνονται δύο στόχοι. Ο πρώτος είναι ο εξηλεκτρισμός της μετακίνησης με καθαρότερα οχήματα, και ο δεύτερος η διαγραφή του άγχους αυτονομίας μιας μπαταρίας. Η Κίνα είναι μια τεράστια χώρα, και η επαρχία έχει πρόβλημα με τους φορτιστές. Αντίθετα βενζινάδικα έχει παντού. Οπότε το range anxiety πάει περίπατο. Όσο αφορά την απόδοση του θερμικού κινητήρα τους (ως γεννήτρια), ο λόγος που τα κάνει πολύ αποδοτικότερα και πολύ καθαρότερα από τα PHEVs είναι ότι αυτά τα μοτέρ είναι μικρά και ότι δουλεύουν σταθερά, επιτυγχάνοντας αποδόσεις που αγγίζουν ή και ξεπερνούν ακόμα και το 50%, όταν ένα θερμικό όχημα με το ζόρι θα πιάσει τα μισά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την επίτευξη αυτονομίας που πλησιάζει τα 1500χλμ, ενώ υπάρχουν Κινέζοι κατασκευαστές που υπόσχονται έως και 2000χλμ. Μαντέψτε λοιπόν σε ποιες άλλες χώρες θα έχουν τρελή πέραση τα eREVS. Βόρεια και Νότια Αμερική, Αυστραλία κ.α.

Καταλαβαίνουμε από τα παραπάνω ότι τα PHEVs έχουν μπει ήδη στα βιβλία ιστορίας της αυτοκίνησης και δεν το ξέρουν ( * ).
Οφείλω όμως ένα ακόμα αστεράκι εδώ καθώς η BYD ακόμα το παλεύει, με τον 5ης γενιάς DM-i (Dual Mode) που φοράει το BYD Qin L και υπόσχεται αυτονομία 2100χλμ, μέσω ενός πολύ περίπλοκου συστήματος, που η αλήθεια είναι ότι μόνο φήμες υπάρχουν για το πως τα καταφέρνει. Σε κάποια tests οδηγοί πέτυχαν αυτονομία 2400χλμ με ένα φουλ γέμισμα μπαταρίας και ρεζερβουάρ. Το Google Maps την ίδια απόσταση την μετρά στα 2.034χλμ, οπότε παίζει να άλλαξαν κάπου διαδρομή, ή να είναι τα πέρα δώθε εντός πόλεων καθώς έκαναν διανυκτερεύσεις και προφανώς φαγητό, ή όλα αυτά πακέτο. Να σημειωθεί εδώ πως υπάρχει συζήτηση στα media για την χρήση του συστήματος της BYD και από την Toyota.

Το eREV λοιπόν δεν έχει την άχρηστη πολυπλοκότητα του PHEV με τα σιχαμερά κιβώτια ταχυτήτων και τα άλλα συμπράγκαλα για να δουλέψουν όλα αυτά μαζί. Τα καλύτερα εξαρτήματα είναι αυτά που δεν χρειάζονται, λένε. Λιγότερα εξαρτήματα, λιγότερες πιθανότητες βλάβης, λιγότερη ταλαιπωρία και έξοδα. Συν ότι πλησιάζει περισσότερο την οδική αίσθηση ενός ηλεκτρικού παρά θερμικού. Ένα eREV έχει μικρότερη μπαταρία από ένα ΒΕV και μεγαλύτερη από ένα PHEV, με έναν θερμικό κινητήρα κάπου κοντά στα 1000cc (ίσως και παραπάνω ανάλογα το όχημα), να τροφοδοτεί με ενέργεια το όχημα. Τι πιο απλό. Τι πιο εύκολο για εξοικείωση και καθημερινή χρήση. Φορτίζει με το καλώδιο στο σπίτι για τα καθημερινά, έχει και βενζίνη για μεγάλη διαδρομή, τέλος. Τα eREVS είναι ακόμα στην αρχή. Οι εταιρείες ψάχνουν τους καλύτερους συνδυασμούς μεγέθους μπαταρίας - θερμικού κινητήρα για καλύτερα αποτελέσματα. Μόλις μάθουν οι οδηγοί τα βασικά για την ηλεκτροκίνηση μέσω των eREVs μετά έχεις έτοιμο το ΒΕV. θα βγάλουν τους θερμικούς κινητήρες στα επόμενα μοντέλα, θα μεγαλώσουν τις μπαταρίες και θα τα κάνει κουμάντο και ο "μέχρι χθες¨ άσχετος.

Τώρα όσο αφορά τα οχήματα. Στην Κίνα μερικά από τα eREVS που βγήκαν το 2024 είναι:
- Voyah Free. Αυτονομία 1360χλμ
- Huawei ΑΙΤΟ Μ9. 1210χλμ
- Changan DEEPAL S07. 1200χλμ
-
Li Auto L9. 1350χλμ
-
Li Auto L6. 1160χλμ
-
Huawei AITO Μ7. 1050χλμ

Επίσης..
- Η Xiaomi έχει ήδη ανακοινώσει πως το τρίτο της όχημα θα είναι eREV και θα βγει το 2026.
- H Hyundai ετοιμάζει 3 νέα eREVS για Κίνα και Αμερική, με το πρώτο να βγαίνει στην παραγωγή το 2026.
- H Nissan ετοιμάζει 3 eREVS, ενώ διαθέτει ήδη και στη Ελληνική αγορά τα e-Power τα οποία δεν χρειάζονται φόρτιση μέσω καλωδίου.
- Η Μazda έχει ήδη το MX-30 e-skyactive eREV, και στην Ελληνική αγορά με αυτονομία 630χλμ, ενώ ετοιμάζει το ΕΖ-6 με αυτονομία 1290χλμ.
- H Stellantis ετοιμάζει eREVs για την JEEP, ενώ διαθέτει ήδη ένα για την RAM, το Ramcharger 1500.
- H Ford ετοιμάζει eREVS.

Μετά από όλα αυτά τι έχετε την αίσθηση ότι απουσιάζει; Mήπως η Ευρώπη; Λέω εγώ τώρα. Μετά θα φταίει ο φούφουτος πάλι. :)
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.485
Reaction score
7.866
Εξάλλου επαναλαμβάνω, θα αντικαταστήσουμε την αγορά φτηνού αργού πετρελαίου, με τις διαρκείς αγορές φωτοβολταϊκών, inverters μπαταριών και όλων των υπόλοιπων components από την Κίνα.
Το έχεις ξαναγράψει αυτό και έχουμε διαφωνήσει ξανά. Δες το σε επίπεδο παραγόμενης μονάδας.

Εγώ στο σπίτι μου με περίπου 8 χιλιάρικα μπορώ να αγοράσω panels, inverters και μπαταρίες για να καλύπτω το ρεύμα που χρειάζομαι για θέρμανση για 25 χρόνια. Εγώ σου λέω βάλε άλλα 5 για ό,τι μπορεί να χαλάσει μέσα στα 25 χρόνια, σύνολο 13. Αυτή η τιμή περιλαμβάνει ΦΠΑ, κέρδος Έλληνα εμπόρου κλπ.

Το αντίστοιχο κόστος για να ζεσταινόμαστε με πετρέλαιο για 25 χρόνια δεν ξέρω πόσο θα ήταν ακριβώς, αλλά σίγουρα πάνω από 60.000€ με όλα μέσα. ΟΚ, στο πετρέλαιο οι φόροι είναι μεγαλύτεροι, αλλά το κόστος ποιο να είναι;

Έχουμε λοιπόν ένα σενάριο στο οποίο ο καταναλωτής πληρώνει 60.000€ για να καίει άνθρακα και να ντουμανιάζει την ατμόσφαιρα και ένα δεύτερο στο οποίο πληρώνει 13.000€ και δεν εκπέμπει τίποτα. Ταυτόχρονα οι εισαγωγές της χώρας μειώνονται αλλά και μειώνει την εξάρτησή της που είναι από μόνο του σημαντικό. Γιατί σε περίοδο αναμπουμπούλας, αν σταματήσουν τα τάνκερ να έρχονται, την έκατσες, ενώ οι ΑΠΕ θα συνεχίσουν να παράγουν για πολύ μεγάλο διάστημα μέχρι να χρειαστούν αντικατάσταση/ανταλλακτικά.

Οπότε τι συζητάμε ακριβώς;

Δική μας όχι. Αλλά προφανώς τα πετρελαιοειδή είναι σημαντικό μέρος της ελληνικής οικονομίας και δεν είναι τόσο απλή κουβέντα το ότι θα σταματήσουμε να εισάγουμε πετρέλαιο άρα θα πάμε καλύτερα.
Μα δεν θα σταματήσουμε να εισάγουμε για να το επεξεργαστούμε και να το εξάγουμε. Δεν καταλαβαίνω γιατί μπαίνουν οι εξαγωγές στην κουβέντα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.767
Reaction score
136.603
Extended-Range Electric Vehicles a.k.a. eREVS

Tα γράφω εδώ καθώς τα eREVS είναι ηλεκτρικά οχήματα με γεννήτρια ηλεκτρικής ενέργειας. Δεν είναι θερμικά όπως νομίζουν μερικοί (έχουν την λογική πως ότι καίει καύσιμο είναι θερμικό), δεν είναι PHEVs όπως νομίζουν ακόμα και δημοσιογράφοι. Το PHEV το κινεί ένα θερμικό και ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Το eREV το κινεί μόνο ηλεκτρικό.

Δεν θα τα βρείτε εύκολα, πρώτων επειδή είναι καινούργια*, και δεύτερων επειδή το τεράστιο μπαμ που υπάρχει συμβαίνει μόνο στην Κίνα για την ώρα, κατέχοντας ήδη το 30% των συνολικών πωλήσεων "PHEVs". Τι λέγαμε πριν; Ακόμα και οι δημοσιογράφοι τα υπολογίζουν ως PHEVs. Και τα βάζουν μέσα στις πωλήσεις των NEVs (New Energy Vehicles) όπως ονομάζουν όλη την γκάμα (PHEVs + eREVS + BEVs). Οπότε θέλει σκάψιμο για να τα βρεις.

*αστεράκι εδώ καθώς αν και καινούργια ως μαζική παραγωγή από αρκετούς κατασκευαστές, το πρώτο eREV ήταν η BMW i3 REX.

Ο λόγος που έχουν την μεγαλύτερη ανάπτυξη στην Κίνα (μεγαλύτερη και από τα ηλεκτρικά) είναι επειδή με τα eREVs επιτυγχάνονται δύο στόχοι. Ο πρώτος είναι ο εξηλεκτρισμός της μετακίνησης με καθαρότερα οχήματα, και ο δεύτερος η διαγραφή του άγχους αυτονομίας μιας μπαταρίας. Η Κίνα είναι μια τεράστια χώρα, και η επαρχία έχει πρόβλημα με τους φορτιστές. Αντίθετα βενζινάδικα έχει παντού. Οπότε το range anxiety πάει περίπατο. Όσο αφορά την απόδοση του θερμικού κινητήρα τους (ως γεννήτρια), ο λόγος που τα κάνει πολύ αποδοτικότερα και πολύ καθαρότερα από τα PHEVs είναι ότι αυτά τα μοτέρ είναι μικρά και ότι δουλεύουν σταθερά, επιτυγχάνοντας αποδόσεις που αγγίζουν ή και ξεπερνούν ακόμα και το 50%, όταν ένα θερμικό όχημα με το ζόρι θα πιάσει τα μισά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την επίτευξη αυτονομίας που πλησιάζει τα 1500χλμ, ενώ υπάρχουν Κινέζοι κατασκευαστές που υπόσχονται έως και 2000χλμ. Μαντέψτε λοιπόν σε ποιες άλλες χώρες θα έχουν τρελή πέραση τα eREVS. Βόρεια και Νότια Αμερική, Αυστραλία κ.α.

Καταλαβαίνουμε από τα παραπάνω ότι τα PHEVs έχουν μπει ήδη στα βιβλία ιστορίας της αυτοκίνησης και δεν το ξέρουν ( * ).
Οφείλω όμως ένα ακόμα αστεράκι εδώ καθώς η BYD ακόμα το παλεύει, με τον 5ης γενιάς DM-i (Dual Mode) που φοράει το BYD Qin L και υπόσχεται αυτονομία 2100χλμ, μέσω ενός πολύ περίπλοκου συστήματος, που η αλήθεια είναι ότι μόνο φήμες υπάρχουν για το πως τα καταφέρνει. Σε κάποια tests οδηγοί πέτυχαν αυτονομία 2400χλμ με ένα φουλ γέμισμα μπαταρίας και ρεζερβουάρ. Το Google Maps την ίδια απόσταση την μετρά στα 2.034χλμ, οπότε παίζει να άλλαξαν κάπου διαδρομή, ή να είναι τα πέρα δώθε εντός πόλεων καθώς έκαναν διανυκτερεύσεις και προφανώς φαγητό, ή όλα αυτά πακέτο. Να σημειωθεί εδώ πως υπάρχει συζήτηση στα media για την χρήση του συστήματος της BYD και από την Toyota.

Το eREV λοιπόν δεν έχει την άχρηστη πολυπλοκότητα του PHEV με τα σιχαμερά κιβώτια ταχυτήτων και τα άλλα συμπράγκαλα για να δουλέψουν όλα αυτά μαζί. Τα καλύτερα εξαρτήματα είναι αυτά που δεν χρειάζονται, λένε. Λιγότερα εξαρτήματα, λιγότερες πιθανότητες βλάβης, λιγότερη ταλαιπωρία και έξοδα. Συν ότι πλησιάζει περισσότερο την οδική αίσθηση ενός ηλεκτρικού παρά θερμικού. Ένα eREV έχει μικρότερη μπαταρία από ένα ΒΕV και μεγαλύτερη από ένα PHEV, με έναν θερμικό κινητήρα κάπου κοντά στα 1000cc (ίσως και παραπάνω ανάλογα το όχημα), να τροφοδοτεί με ενέργεια το όχημα. Τι πιο απλό. Τι πιο εύκολο για εξοικείωση και καθημερινή χρήση. Φορτίζει με το καλώδιο στο σπίτι για τα καθημερινά, έχει και βενζίνη για μεγάλη διαδρομή, τέλος. Τα eREVS είναι ακόμα στην αρχή. Οι εταιρείες ψάχνουν τους καλύτερους συνδυασμούς μεγέθους μπαταρίας - θερμικού κινητήρα για καλύτερα αποτελέσματα. Μόλις μάθουν οι οδηγοί τα βασικά για την ηλεκτροκίνηση μέσω των eREVs μετά έχεις έτοιμο το ΒΕV. θα βγάλουν τους θερμικούς κινητήρες στα επόμενα μοντέλα, θα μεγαλώσουν τις μπαταρίες και θα τα κάνει κουμάντο και ο "μέχρι χθες¨ άσχετος.

Τώρα όσο αφορά τα οχήματα. Στην Κίνα μερικά από τα eREVS που βγήκαν το 2024 είναι:
- Voyah Free. Αυτονομία 1360χλμ
- Huawei ΑΙΤΟ Μ9. 1210χλμ
- Changan DEEPAL S07. 1200χλμ
-
Li Auto L9. 1350χλμ
-
Li Auto L6. 1160χλμ
-
Huawei AITO Μ7. 1050χλμ

Επίσης..
- Η Xiaomi έχει ήδη ανακοινώσει πως το τρίτο της όχημα θα είναι eREV και θα βγει το 2026.
- H Hyundai ετοιμάζει 3 νέα eREVS για Κίνα και Αμερική, με το πρώτο να βγαίνει στην παραγωγή το 2026.
- H Nissan ετοιμάζει 3 eREVS, ενώ διαθέτει ήδη και στη Ελληνική αγορά τα e-Power τα οποία δεν χρειάζονται φόρτιση μέσω καλωδίου.
- Η Μazda έχει ήδη το MX-30 e-skyactive eREV, και στην Ελληνική αγορά με αυτονομία 630χλμ, ενώ ετοιμάζει το ΕΖ-6 με αυτονομία 1290χλμ.
- H Stellantis ετοιμάζει eREVs για την JEEP, ενώ διαθέτει ήδη ένα για την RAM, το Ramcharger 1500.
- H Ford ετοιμάζει eREVS.

Μετά από όλα αυτά τι έχετε την αίσθηση ότι απουσιάζει; Mήπως η Ευρώπη; Λέω εγώ τώρα. Μετά θα φταίει ο φούφουτος πάλι. :)
Όπως έχω ξαναγράψει, τα eREVs είναι τα τέλεια ice.

Έτσι θα έπρεπε να είναι όλα τα ice.

Φυσικά ανήκουν στην κατηγορία των ice, αφού διαθέτουν "internal combustion engine".

Η κίνηση ενός ice αποκλειστικά και μόνον με ηλεκτροκινητήρα, είναι η απολύτως καλύτερη δουλειά που μπορείς να κάνεις στον σχεδιασμό ενός ice οχήματος.

Στα eREVs, η δουλειά του ice είναι αποκλειστικά και μόνον η παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος (δουλεύει σα γεννήτρια) και το ρεύμα που παράγει, είτε καταναλώνεται άμεσα στον ηλεκτροκινητήρα, είτε γεμίζει την μπαταρία, και αυτά τα δύο, μπορούν να γίνονται και ταυτόχρονα.

Γνώμη μου είναι πως για τα τυπικά ΙΧ, με λίγη παραπάνω κάλυψη από ταχυφορτιστές, οι ανάγκες καλύπτονται στο 99,5% με BEV.

Τα eREVs αποκτούν σημαντική αξία όταν τα οχήματα έχουν πολύ υψηλή κατανάλωση, είτε λόγω βάρους είτε λόγω απαιτούμενου έργου, όπως πχ σε μεγάλα γεωργικά μηχανήματα, σε μεγάλα φορτηγά που κουβαλάνε πέτρες, μάρμαρα, κλπ (κάτι τέρατα τέλος πάντων).

Τα πλοία βασικά eREVs είναι. Έχουν ηλεκτροκινητήρες και καίνε πετρέλαιο.

Με τόσο υψηλές καταναλώσεις, και όταν απαιτείται τεράστια κάλυψη απόστασης, δεν βγαίνουν τα κουκιά με μπαταρίες, είναι ασύμφορο.

Σίγουρα τα eREVs έχουν μέλλον.

Αντιθέτως, όπως πολύ σωστά είπες, τα τυπικά phev's με ύπαρξη τυπικού κινητήρα ice αυτοκινήτου, και επιπρόσθετου ηλεκτροκινητήρα, είναι μια βλακεία και μισή, που θα πεθάνει λίαν συντόμως.
 
Last edited:

TGD

Μηνύματα
8.581
Reaction score
8.596
Μόνο που eREV ήταν και το Opel Ampera και το Chevrolet Volt. Και πούλησαν λιγότερο από την κακή υλοποίηση του BMW i3.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.767
Reaction score
136.603
Μόνο που eREV ήταν και το Opel Ampera και το Chevrolet Volt. Και πούλησαν λιγότερο από την κακή υλοποίηση του BMW i3.
Ναι, γιατί δεν χρειάζεται για μικρά IX πόλης.
Τζάμπα πολυπλοκότητα.

Στα μικρά ΙΧ πόλης, αρκεί η φόρτιση κατ'οικον.
 

TGD

Μηνύματα
8.581
Reaction score
8.596
Το Ampera ήταν λίγο μεγαλύτερο από το Astra, δεν θα το έλεγες αυτοκίνητο πόλης. Και η γεννήτρια οδηγούσε απ' ευθείας τον ηλεκτροκινητήρα σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Μόνο αν περίσσευε έστελνε ρεύμα στην μπαταρία.
 





Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.519
Μηνύματα
2.942.895
Members
38.194
Νεότερο μέλος
led106
Top