Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.583
Reaction score
30.486
H VW Κίνας ακυρώνει κάθε μελλοντική πλατφόρμα ΜΕΒ για να χρησιμοποιεί της XPENG. Οπότε ένα ηλεκτρικό VW που θα διατίθεται στην Κινεζικη αγορά θα έχει πλατφόρμα XPENG, ηλεκτρονικά XPENG, λογικά και λογισμικό XPENG ή άλλο Κινέζικο αφού έχει αγοράσει τοπική εταιρεία, μπαταρία από Κίνα, ίσως και μοτέρ. Καταπληκτικό Γερμανικό όχημα. :gamer:

Νοέμβριος 2024

Αν πιστεύει κανείς ότι αυτή η κολεγιά θα μείνει μόνο εντός Κίνας, καλά κάνει. 🙃

Ιούλιος 2024
 

Μηνύματα
1.246
Reaction score
1.861
H VW Κίνας ακυρώνει κάθε μελλοντική πλατφόρμα ΜΕΒ για να χρησιμοποιεί της XPENG. Οπότε ένα ηλεκτρικό VW που θα διατίθεται στην Κινεζικη αγορά θα έχει πλατφόρμα XPENG, ηλεκτρονικά XPENG, λογικά και λογισμικό XPENG ή άλλο Κινέζικο αφού έχει αγοράσει τοπική εταιρεία, μπαταρία από Κίνα, ίσως και μοτέρ. Καταπληκτικό Γερμανικό όχημα. :gamer:

Νοέμβριος 2024

Αν πιστεύει κανείς ότι αυτή η κολεγιά θα μείνει μόνο εντός Κίνας, καλά κάνει. 🙃

Ιούλιος 2024

επιλεκτική ανάγνωση κάνεις,
λέει ότι θα αναπτύξουν κοινή πλατφόρμα και το πρώτο αυτοκίνητο με αυτήν θα βγει σε 2 χρόνια (τότε που δε θα υπάρχει η VW σύμφωνα με άλλες προβλέψεις σας)

επίσης τι σε νοιάζει για την πλατφόρμα ΜΕΒ; εσύ σε παλαιότερο ποστ αμφισβητούσες ότι τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη βασίζονται πάνω της

το ID7 όπως και τα υπόλοιπα EV του group κάθονται στη modular platform MEB που ανέοτυξε η VW

Ειδικά από όσα λέει η VW δεν πιστεύω τίποτα. Για αυτό και δεν πρόκειται να της δώσω ποτέ €. Χρωστάει πάνω από 200 δις, οι πωλήσεις στην χώρα που της φέρνει το 50% των κερδών πάνε κάδο, θέλει ένα σκασμό δις για ανάπτυξη EVs. Καλά κρασιά.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.583
Reaction score
30.486
:rolleyes: :biggrin:

Και συνεχίζω να μην την πιστεύω, ούτε πρόκειται ποτέ να δει ευρώ από εμένα. Σε καταλαβαίνω όμως καθώς εσύ τα έχεις ήδη δώσει.

Αν εσύ πιστεύεις ότι είναι τόσο ικανή ώστε να βάλει το λιθαράκι της στην νέα πλατφόρμα με την XPENG, θα το είχε κάνει ήδη και στις ΜΕΒ και δεν θα χρειαζόταν τον Κινέζο. Τώρα ποιος κάνει επιλεκτική ανάγνωση, .....
 

Μηνύματα
1.246
Reaction score
1.861
βρε μη δίνεις ούτε σεντ,
και μην τους πιστεύεις,

αλλά,
άλλα γράφει το λινκ που βάζεις και άλλα αυτά που λες στο αρχικό σου ποστ,

άλλωστε αυτά που γράφει το λινκ (αν τα δεχτούμε ως ακριβή) περί κοινής πλατφόρμας με στοιχεία της πλατφόρμας της VW είναι λόγια από το δελτίο τύπο της XPENG και όχι της VW
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.753
Reaction score
42.920
Εν τω μεταξύ χρόνια τώρα έχουμε γράψει για την παγκοσμιοποίηση της παραγωγής του αυτοκινήτου, από τη σχεδίαση μέχρι την παραγωγή εξαρτημάτων και τη συναρμολόγηση, με την Κίνα να αποτελεί εδώ και δεκαετίες την κύρια χώρα έδρας παραγωγής κάθε τεχνολογικού εξαρτήματος και κάποιοι ακόμα νομίζουν ότι ένα αυτοκίνητο που έχει σήμα γερμανικής φίρμας πάνω του είναι ένα αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί στη γερμανία και στο άκουσμα της παραπάνω είδησης πιστεύουν ότι η εταιρεία έχασε την ταυτότητα της, την τεχνογνωσία της και ότι όπου να 'ναι κλείνει ξερωγώ.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.583
Reaction score
30.486
βρε μη δίνεις ούτε σεντ,
και μην τους πιστεύεις,

αλλά,
άλλα γράφει το λινκ που βάζεις και άλλα αυτά που λες στο αρχικό σου ποστ,

άλλωστε αυτά που γράφει το λινκ (αν τα δεχτούμε ως ακριβή) περί κοινής πλατφόρμας με στοιχεία της πλατφόρμας της VW είναι λόγια από το δελτίο τύπο της XPENG και όχι της VW
Μπορείς να πιστεύεις ότι θες. Δεν με απασχολεί. Λέω μόνο αυτό. Μετά από τα δις που έσκασε η VW στην XPENG τι ακριβώς περίμενες ως ανακοίνωση δηλαδή; Ότι θα παίρνουν έτοιμα πράγματα; Φυσικά θα μιλάνε για συνεργασία. Ακόμη και αν η VW συμβάλει σε μικρότερο ποσοστό από την XPENG. Αν ήταν ικανή δεν θα τα έσταζε στον Κινέζο. Ο οποίος by the way εκπροσωπεί την Premium & High End κατηγορία των Κινέζικων BEVs.

Εν τω μεταξύ χρόνια τώρα έχουμε γράψει για την παγκοσμιοποίηση της παραγωγής του αυτοκινήτου, από τη σχεδίαση μέχρι την παραγωγή εξαρτημάτων και τη συναρμολόγηση, με την Κίνα να αποτελεί εδώ και δεκαετίες την κύρια χώρα έδρας παραγωγής κάθε τεχνολογικού εξαρτήματος και κάποιοι ακόμα νομίζουν ότι ένα αυτοκίνητο που έχει σήμα γερμανικής φίρμας πάνω του είναι ένα αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί στη γερμανία και στο άκουσμα της παραπάνω είδησης πιστεύουν ότι η εταιρεία έχασε την ταυτότητα της, την τεχνογνωσία της και ότι όπου να 'ναι κλείνει ξερωγώ.
Πάλι δεν (με) κατάλαβες. Άλλο να κατασκευάζονται στην Κίνα τα εξαρτήματα που σχεδίασα να μπαίνουν στο όχημα μου, και άλλο να κατασκευάζονται στην Κίνα τα εξαρτήματα που σχεδίασαν Κινέζοι, να μπαίνουν στο όχημα μου. Πόσο μάλλον όταν αυτά τα εξαρτήματα είναι το Α και το Ω της ηλεκτροκίνησης. Δηλαδή πλατφόρμα - μπαταρία - μοτέρ - λογισμικό. Εντελώς διαφορετικά πράγματα.

Αν δεν υπάρχει επιτυχία στα παραπάνω ( πλατφόρμα - μπαταρία - μοτέρ - λογισμικό ), είσαι καταδικασμένος.
 
Last edited:

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.753
Reaction score
42.920
Πάλι δεν (με) κατάλαβες. Άλλο να κατασκευάζονται στην Κίνα τα εξαρτήματα που σχεδίασα να μπαίνουν στο όχημα μου, και άλλο να κατασκευάζονται στην Κίνα τα εξαρτήματα που σχεδίασαν Κινέζοι, να μπαίνουν στο όχημα μου. Εντελώς διαφορετικά πράγματα.
Πάλι δεν (με) κατάλαβες, γιατί δεν ξέρεις.
Δεν είμαστε στη δεκαετία του 80 που η Κίνα ήταν απλά φασονατζής. Εδώ και 20-30 χρόνια θες ένα high tech εξάρτημα και το αναθέτεις εξ ολοκλήρου σε μια εταριεία στην Κίνα και στο αναπτύσσει. Και φυσικά δεν είναι όλα τόσο απλά όσο απλά τα γράφουμε εδώ. Η VW ήταν από τις πρώτες εταιρείς που εφάρμοσαν την ιδέα της κοινής πλατφόρμας, του κοινού πυρήνα ενός αυτοκίνητου, που διαφοροποείται σε κάποια υποσύνολα για να φορέσει το σήμα κάθε εταιρείας και να απευθυνθεί στο αντίστοιχο target group. Και αυτό έγινε standard practice σε όλη τη βιομηχανία (και σε άλλα προιόντα). Και πέρα από το τεχνολογικό πεδίο δεν πιάνω καθόλου το θέμα της εμπορικής διάθεσης, του after sales, για να μην πούμε για μετοχικές συνθέσεις.

Μιλάμε για αυτοκίνητα που είναι από τα πλέον παγκοσμιοποιημένα προιόντα σε "υποατομικό" επίπεδο. Πως νομίζετε ότι δημιουργήθηκε στην Κίνα το τεχνολογικό οικοσύστημα που βλέπετε σήμερα και μπορούν και φτιάχνουν προϊόντα ΑtoZ; Κάθε λογής προιόντα.

Αυτή είναι μια πραγματικότητα που υπάρχει ήδη εδώ και πολλά χρόνια και δεν έφερε την καταστροφή (από μόνη της) σε καμία εταιρεία. Και σαφώς η αδράνεια του συστήματος έφερε τις δυτικές εταιρείες σε μια κατάσταση όπου είδαν πρόσφατα πως μαζί με τα όποια οφέλη υπήρξαν από αυτήν την πρακτική παράλληλα υπάρχει και κόστος σε άλλες πτυχές του επιχειρηματικού γίγνεσθαι που συνδυασμό με τις γεωπολιτικές προεκτάσεις καλούνται να αναθεωρήσουν και να χαράξουν (και) άλλους δρόμους για το μέλλον.

Το κυριότερο που δεν καταλαβαίνετε κάποιοι είναι ότι το αυτοκίνητο είναι από τα πλέον πολύπλοκα τεχνολογικά προιόντα, ένα καταναλωτικό προιόν μακράς διάρκειας όπου η απόφαση αγοράς του δεν γίνεται καθημερινά ή κάθε χρόνο ή κάθε 2-3 χρόνια. Ενας μέσος σύγχρονος άνθρωπος θα πάρει απόφαση αγοράς αυτοκινήτου 3-4 φορές στη διάρκεια της καταναλωτικής του ζωής το πολύ. Η απόφαση αυτή, η οποία δεν είναι στιγμιαία - δεν αφορά και δεν διαμορφώνεται μόνο τη στιγμή της αγοράς δλδ, ουσιαστικά αφορά μια διαρκή συμπεριφορά του ατόμου που μπορεί να εξηγηθεί/αναλυθεί με ψυχολογικούς όρους και για αυτό αποτελεί αντικείμενο της επιστήμης του μαρκετινγκ.

Με το να λέτε ότι αύριο το πρωί (μέσα σε 5 χρόνια) ότι θα σβήσουν οι εταιρείες που ξέραμε, το οικοσύστημα της αυτοκίνησης που ξέραμε, επειδή συντελείται μια τεχνολογική αλλαγή και εμφανίστηκαν οι tesla, byd, xtr, oirqii, κλπ που έχουν φθηνότερα ή ανώτερα τεχνολογικά προιόντα ή επειδή η τάδε δυτική εταιρεία αγοράζει το σασί ή το μοτέρ ή την μπαταρία από μια κινέζικη (εδώ κάποιες παίρνουν ολόκληρο αυτοκίνητο και αλλάζουν απλά σήμα) δείχνει ότι δεν έχετε καταλάβει γρι από αυτή τη σύνθετη αγορά, από το παρελθόν και παρόν και πολύ περισσότερο να προβλέψετε με ασφάλεια ποιο θα είναι το μέλλον.

Οπου εν τέλει ακόμα και αν υποτεθεί ότι σε αυτό το ανταγωνιστικό παιχνίδι πάρουν κεφάλι οι Κινέζικες εταιρείες και κάποιες δυτικές κλείσουν, κάποιες άλλες κάνουν downsizing και κάποιες άλλες γίνουν παραρτήματα Κινέζικων αφεντικών, τι ακριβώς μας λέει αυτό για το σήμερα και τις αποφάσεις που πρέπει να κάνει κάποιος για την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου;

Από ότι κατάλαβα όσοι τρέχουν να αγοράσουν σήμερα κινέζικο το κάνουν γιατί θεωρούν ότι είναι ένα πολύ καλό προιόν (και ότι θα παραμείνει καλό στα επόμενα χρόνια) και σε εξαιρετική τιμή.
Κάποιοι δεν έχουν καμία συναισθηματικού τύπου σύνδεση με το προιόν που χρησιμοποιούν οπότε το brand δεν έχει καμία αξία για αυτούς. Αυτό ΔΕΝ τους κάνει καλύτερους ή πιο έξυπνους ανθρώπους από άλλους που μπορεί να έχουν τέτοιες συνδέσεις (ας το ξεκαθαρίσουμε και αυτό). Δεν τους ενδιαφέρει επίσης αν το προιόν θα έχει αξιοπιστία στο μέλλον, αν θα έχει την υποστήριξη που θα έπρεοε να έχει, αν θα έχει μεταπωλητική αξία και άλλα τέτοια ποταπά που συνήθως υπεισέρχονται ως παράμετροι στις αποφάσεις άλλων αγοραστών. Τέλος, δεν τους ενδιαφέρει καθόλου, μα καθόλου, αν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές γίνουν eventually δουλάκια των κινέζων. Κάποιοι μάλιστα μπορεί ενδόμυχα και να ηδονίζονται με αυτό το ενδεχόμενο ως άλλοι "ουτοπικοί κομμουνιστές" γιατί πιστεύουν ότι έτσι δικαιώνεται η σημερινή τους απόφαση αγοράς (ενώ κάποιοι μπορεί να το καλύπτουν αυτό το αίσθημα και με την προβιά ότι κάπως έτσι αποκαθίσταται κάποια συμπαντική ισορροπία ξερωγω). Τελικά όλα αυτά, με ή χωρίς, δεν είναι τίποτα άλλο από μια ανάγκη ψυχολογική (αυτο)επιβεβαίωσης των αποφάσεων τους, ανάγκη που την έχουν όλοι οι αγοραστές, από αυτόν που αγοράζει το ψωμί της ημέρας μέχρι το σπίτι των ονείρων του. Δυστυχώς όμως για κάποιους αυτή η ανάγκη επιβεβαίωσης καταλήγει σε εμμονή και OCD.

Για κάποιους άλλους όμως αυτή η προοπτική της ολικής επικράτησης των κινέζων δεν δημιουργεί ευχάριστα αισθήματα. Είτε γιατί απλά θέλουν να ικανοποιείται και στο απώτερο ορατό μέλλον η δική τους ψυχολογική ανάγκη ικανοποίησης να οδηγούν ένα αυτοκίνητο με το σήμα της εταιρείας που νιώθουν ευχάριστα παιδιόθεν είτε γιατί αναγνωρίζουν ότι μια τέτοια προοπτική δεν θα είναι θετική και για τους ίδιους και τα παιδιά τους ακόμα και αν η δουλειά τους είναι δημόσιος υπάλληλος σε κάποια υπηρεσία. Και εδώ πάλι ψυχολογικά κυρίως είναι τα θέματα. Οπότε η σημερινή τους απόφαση αγοράς καταλήγει σε άλλα μονοπάτια.

Αν κάποιος νομίζει ότι βάζοντας κάτω τα pdf πήρε καλύτερη απόφαση αγοράς από τον διπλανό του και αυτό τον κάνει να νιώθει ανώτερος άνθρωπας η συμβουλή μου είναι να το κυττάξει με κάποιον ειδικό.
Επίσης αν κάποιος νομίζει ότι είναι σε θέση να γνωρίζει από τώρα αδιαμφισβήτητα ποιος θα είναι ο νικητής στον ανταγωνισμό της αυτοκίνησης και δεν έχει ήδη βάλει για αυτή του τη γνώση ή έστω την ανάλυση του βρε παιδί μου ως senior strategic consultant μερικά εκατομμύρια στο λογαριασμό του η συμβουλή μου, σε αντίθεση με πιο πάνω, είναι να μην το κυττάξει, να μην πετάξει λεφτά από το παράθυρο, ας μείνει με τις πεποιθήσεις του. Αντε, το πολύ να φτιάξει μερικά βίντεο όπως η κυρία παρακάτω για να μαζέψει κάμποσα likes μήπως πάρει καμιά διαφήμιση από τον αλγόριθμο.

 


gid

Μηνύματα
8.190
Reaction score
9.434
Στο 1:02:47 ο παραπάνω "ειδήμων" μας λέει πως "9 κιλοβατώρες μπαταρίας χοντρικά αντιστοιχούν σε ένα λίτρο βενζίνης".

Μπούρδες.
 

Μηνύματα
1.494
Reaction score
1.238
Εγώ να σου πω πως τα όσα γράφεις είναι σωστά αλλά η πλειοψηφία τον καταναλωτών που αγοράζουν αυτοκίνητο δεν έχουν τόσο πολύπλοκη σκέψη
Η πλειοψηφία ( αυθερετα κρίνοντας από την εμπειρία μου το ορίζω σε 70%) αγοράζει αυτοκίνητο είτε γιατί πιστεύει πως τα γερμανικά είναι αξιόπιστα αυτοκίνητα γιατί εχει αποτυπωθεί με διάφορους τρόπους στο μυαλό τους το παραπάνω συμπέρασμα η τα ιαπωνικά είναι αξιόπιστα και δε με νοιάζει ιδιαίτερα το πρεστίζ και η άνεση
Μετά ένα μικρότερο ποσοστό (20%) αγοράζει αυτοκίνητο μόνο για το πρεστίζ, σκάει 30 - 40 χιλιάρικα από τις αποταμιεύσεις του γιατί θέλει να έχει κατι σχετικά καλό αλλά ΔΕΝ σκέφτεται πως θα το συντηρήσει μετά (θεωρεί πως παίρνει ένα σχετικά καλό αυτοκίνητο και δε θα έχει πολλα έξοδα συντήρησης). Δεν αναφέρω για άνω των 40 χιλιάδων ευρώ γιατί θεωρώ πάμε σε άλλο καταναλωτικό κοινό
Και τέλος (10%) το υπόλοιπο καταναλωτικό κοινό αγοράζει αυτοκίνητο με πιο πολύπλοκο σκεπτικό που δεν είναι πάντα σωστό
Δεν είναι αυτές οι 3 κατηγορίες καταναλωτών αλλά θεωρώ πως είναι η πλειοψηφία των καταναλωτών αυτά που περιγράφω
 

Μηνύματα
16.553
Reaction score
23.488
Στο 1:02:47 ο παραπάνω "ειδήμων" μας λέει πως "9 κιλοβατώρες μπαταρίας χοντρικά αντιστοιχούν σε ένα λίτρο βενζίνης".

Μπούρδες.
Γιατί μπούρδες; Αυτό είναι το ενεργειακό περιεχόμενο ενός λίτρου βενζίνης.
 

gid

Μηνύματα
8.190
Reaction score
9.434
Ξέρουμε πως στις χειρότερες συνθήκες (δηλαδή χωρίς αναγέννηση) το ηλεκτρικό καίει περί τις 20ΚΒΩ για 100χλμ.

Δηλαδή θα θέλαμε 2.22 λίτρα για να πάμε 100χλμ με το θερμικό.

Αν πάρουμε το άλλο άκρο, 15ΚΒΩ για 100χλμ, το αποτέλεσμα είναι, φυσικά, ακόμη λίγότερα λίτρα για 100χλμ., 1.67 λίτρα

Πώς το βλέπεις εσύ;
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.583
Reaction score
30.486
Πάλι δεν (με) κατάλαβες, γιατί δεν ξέρεις.
Δεν είμαστε στη δεκαετία του 80 που η Κίνα ήταν απλά φασονατζής. Εδώ και 20-30 χρόνια θες ένα high tech εξάρτημα και το αναθέτεις εξ ολοκλήρου σε μια εταριεία στην Κίνα και στο αναπτύσσει. Και φυσικά δεν είναι όλα τόσο απλά όσο απλά τα γράφουμε εδώ. Η VW ήταν από τις πρώτες εταιρείς που εφάρμοσαν την ιδέα της κοινής πλατφόρμας, του κοινού πυρήνα ενός αυτοκίνητου, που διαφοροποείται σε κάποια υποσύνολα για να φορέσει το σήμα κάθε εταιρείας και να απευθυνθεί στο αντίστοιχο target group. Και αυτό έγινε standard practice σε όλη τη βιομηχανία (και σε άλλα προιόντα). Και πέρα από το τεχνολογικό πεδίο δεν πιάνω καθόλου το θέμα της εμπορικής διάθεσης, του after sales, για να μην πούμε για μετοχικές συνθέσεις.

Μιλάμε για αυτοκίνητα που είναι από τα πλέον παγκοσμιοποιημένα προιόντα σε "υποατομικό" επίπεδο. Πως νομίζετε ότι δημιουργήθηκε στην Κίνα το τεχνολογικό οικοσύστημα που βλέπετε σήμερα και μπορούν και φτιάχνουν προϊόντα ΑtoZ; Κάθε λογής προιόντα.

Αυτή είναι μια πραγματικότητα που υπάρχει ήδη εδώ και πολλά χρόνια και δεν έφερε την καταστροφή (από μόνη της) σε καμία εταιρεία. Και σαφώς η αδράνεια του συστήματος έφερε τις δυτικές εταιρείες σε μια κατάσταση όπου είδαν πρόσφατα πως μαζί με τα όποια οφέλη υπήρξαν από αυτήν την πρακτική παράλληλα υπάρχει και κόστος σε άλλες πτυχές του επιχειρηματικού γίγνεσθαι που συνδυασμό με τις γεωπολιτικές προεκτάσεις καλούνται να αναθεωρήσουν και να χαράξουν (και) άλλους δρόμους για το μέλλον.

Το κυριότερο που δεν καταλαβαίνετε κάποιοι είναι ότι το αυτοκίνητο είναι από τα πλέον πολύπλοκα τεχνολογικά προιόντα, ένα καταναλωτικό προιόν μακράς διάρκειας όπου η απόφαση αγοράς του δεν γίνεται καθημερινά ή κάθε χρόνο ή κάθε 2-3 χρόνια. Ενας μέσος σύγχρονος άνθρωπος θα πάρει απόφαση αγοράς αυτοκινήτου 3-4 φορές στη διάρκεια της καταναλωτικής του ζωής το πολύ. Η απόφαση αυτή, η οποία δεν είναι στιγμιαία - δεν αφορά και δεν διαμορφώνεται μόνο τη στιγμή της αγοράς δλδ, ουσιαστικά αφορά μια διαρκή συμπεριφορά του ατόμου που μπορεί να εξηγηθεί/αναλυθεί με ψυχολογικούς όρους και για αυτό αποτελεί αντικείμενο της επιστήμης του μαρκετινγκ.

Με το να λέτε ότι αύριο το πρωί (μέσα σε 5 χρόνια) ότι θα σβήσουν οι εταιρείες που ξέραμε, το οικοσύστημα της αυτοκίνησης που ξέραμε, επειδή συντελείται μια τεχνολογική αλλαγή και εμφανίστηκαν οι tesla, byd, xtr, oirqii, κλπ που έχουν φθηνότερα ή ανώτερα τεχνολογικά προιόντα ή επειδή η τάδε δυτική εταιρεία αγοράζει το σασί ή το μοτέρ ή την μπαταρία από μια κινέζικη (εδώ κάποιες παίρνουν ολόκληρο αυτοκίνητο και αλλάζουν απλά σήμα) δείχνει ότι δεν έχετε καταλάβει γρι από αυτή τη σύνθετη αγορά, από το παρελθόν και παρόν και πολύ περισσότερο να προβλέψετε με ασφάλεια ποιο θα είναι το μέλλον.

Οπου εν τέλει ακόμα και αν υποτεθεί ότι σε αυτό το ανταγωνιστικό παιχνίδι πάρουν κεφάλι οι Κινέζικες εταιρείες και κάποιες δυτικές κλείσουν, κάποιες άλλες κάνουν downsizing και κάποιες άλλες γίνουν παραρτήματα Κινέζικων αφεντικών, τι ακριβώς μας λέει αυτό για το σήμερα και τις αποφάσεις που πρέπει να κάνει κάποιος για την αγορά ενός νέου αυτοκινήτου;

Από ότι κατάλαβα όσοι τρέχουν να αγοράσουν σήμερα κινέζικο το κάνουν γιατί θεωρούν ότι είναι ένα πολύ καλό προιόν (και ότι θα παραμείνει καλό στα επόμενα χρόνια) και σε εξαιρετική τιμή.
Κάποιοι δεν έχουν καμία συναισθηματικού τύπου σύνδεση με το προιόν που χρησιμοποιούν οπότε το brand δεν έχει καμία αξία για αυτούς. Αυτό ΔΕΝ τους κάνει καλύτερους ή πιο έξυπνους ανθρώπους από άλλους που μπορεί να έχουν τέτοιες συνδέσεις (ας το ξεκαθαρίσουμε και αυτό). Δεν τους ενδιαφέρει επίσης αν το προιόν θα έχει αξιοπιστία στο μέλλον, αν θα έχει την υποστήριξη που θα έπρεοε να έχει, αν θα έχει μεταπωλητική αξία και άλλα τέτοια ποταπά που συνήθως υπεισέρχονται ως παράμετροι στις αποφάσεις άλλων αγοραστών. Τέλος, δεν τους ενδιαφέρει καθόλου, μα καθόλου, αν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές γίνουν eventually δουλάκια των κινέζων. Κάποιοι μάλιστα μπορεί ενδόμυχα και να ηδονίζονται με αυτό το ενδεχόμενο ως άλλοι "ουτοπικοί κομμουνιστές" γιατί πιστεύουν ότι έτσι δικαιώνεται η σημερινή τους απόφαση αγοράς (ενώ κάποιοι μπορεί να το καλύπτουν αυτό το αίσθημα και με την προβιά ότι κάπως έτσι αποκαθίσταται κάποια συμπαντική ισορροπία ξερωγω). Τελικά όλα αυτά, με ή χωρίς, δεν είναι τίποτα άλλο από μια ανάγκη ψυχολογική (αυτο)επιβεβαίωσης των αποφάσεων τους, ανάγκη που την έχουν όλοι οι αγοραστές, από αυτόν που αγοράζει το ψωμί της ημέρας μέχρι το σπίτι των ονείρων του. Δυστυχώς όμως για κάποιους αυτή η ανάγκη επιβεβαίωσης καταλήγει σε εμμονή και OCD.

Για κάποιους άλλους όμως αυτή η προοπτική της ολικής επικράτησης των κινέζων δεν δημιουργεί ευχάριστα αισθήματα. Είτε γιατί απλά θέλουν να ικανοποιείται και στο απώτερο ορατό μέλλον η δική τους ψυχολογική ανάγκη ικανοποίησης να οδηγούν ένα αυτοκίνητο με το σήμα της εταιρείας που νιώθουν ευχάριστα παιδιόθεν είτε γιατί αναγνωρίζουν ότι μια τέτοια προοπτική δεν θα είναι θετική και για τους ίδιους και τα παιδιά τους ακόμα και αν η δουλειά τους είναι δημόσιος υπάλληλος σε κάποια υπηρεσία. Και εδώ πάλι ψυχολογικά κυρίως είναι τα θέματα. Οπότε η σημερινή τους απόφαση αγοράς καταλήγει σε άλλα μονοπάτια.

Αν κάποιος νομίζει ότι βάζοντας κάτω τα pdf πήρε καλύτερη απόφαση αγοράς από τον διπλανό του και αυτό τον κάνει να νιώθει ανώτερος άνθρωπας η συμβουλή μου είναι να το κυττάξει με κάποιον ειδικό.
Επίσης αν κάποιος νομίζει ότι είναι σε θέση να γνωρίζει από τώρα αδιαμφισβήτητα ποιος θα είναι ο νικητής στον ανταγωνισμό της αυτοκίνησης και δεν έχει ήδη βάλει για αυτή του τη γνώση ή έστω την ανάλυση του βρε παιδί μου ως senior strategic consultant μερικά εκατομμύρια στο λογαριασμό του η συμβουλή μου, σε αντίθεση με πιο πάνω, είναι να μην το κυττάξει, να μην πετάξει λεφτά από το παράθυρο, ας μείνει με τις πεποιθήσεις του. Αντε, το πολύ να φτιάξει μερικά βίντεο όπως η κυρία παρακάτω για να μαζέψει κάμποσα likes μήπως πάρει καμιά διαφήμιση από τον αλγόριθμο.

Στο κείμενο σου δεν υπάρχει κάτι που θα διαφωνήσω, και όσο παράξενο και αν σου φανεί δεν υπάρχει και κάτι που να μην ξέρω. Δεν γίνονται όμως όλα στην Κίνα από Κινέζους. Γίνονται και στην δύση από δυτικούς. Αν γίνονταν δεν θα βλέπαμε ότι βλέπουμε σήμερα με πλατφόρμες και λογισμικά τραγωδίες για παράδειγμα, που οδηγούν σε πανάκριβα μη αποδοτικά σύνολα. Αυτά δεν είναι θέμα κρατικών επιδοτήσεων προς την Κινεζική βιομηχανία αλλά ικανοτήτων και διαφορετικής σκέψης. Αυτό. Δεν χρειάζεται να πω κάτι άλλο.
Όσο για την συναισθηματική ένωση - αξία με ένα προϊόν, αν και το ξέρω ότι είναι έτσι, θεωρώ εντελώς βλακεία να αγοράζει κάποιος κάτι που εν γνώση του είναι κατώτερο, μόνο και μόνο επειδή μπαίνει στη μέση το συναίσθημα. Και να φανταστείς ότι έχω γράφει εδώ, εδώ και χρόνια πως ο άνθρωπος ΔΕΝ αγοράζει με τη λογική αλλά με τα μάτια και το συναίσθημα. Θέλει πολύ δουλειά εσωτερικά για να ξεπεραστεί αυτό.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.553
Reaction score
23.488
Ξέρουμε πως στις χειρότερες συνθήκες (δηλαδή χωρίς αναγέννηση) το ηλεκτρικό καίει περί τις 20ΚΒΩ για 100χλμ.

Δηλαδή θα θέλαμε 2.22 λίτρα για να πάμε 100χλμ με το θερμικό.

Αν πάρουμε το άλλο άκρο, 15ΚΒΩ για 100χλμ, το αποτέλεσμα είναι, φυσικά, ακόμη λίγότερα λίτρα για 100χλμ., 1.67 λίτρα

Πώς το βλέπεις εσύ;
Μα σοβαρά τώρα ;
Θα ανακαλύψουμε την Αμερική;
Τώρα πρέπει να εξηγήσουμε ότι η εκμετάλλευση του ενεργειακού περιεχομένου των υγρών καυσίμων σε κινητήρα αυτοκινήτου σε πραγματικές συνθήκες κίνησης είναι κάτω του 20%;

Δεν ξέρω τι να γράψω παραπάνω, περίπου 11kwh ανά κιλό έχουν όλα τα υγρά καύσιμα είτε τύπου diesel κίνησης είτε βενζίνη, δεν έχει διαφορά καθώς αποτελούνται από παραπλήσιο ποσοστό άνθρακα και υδρογόνου κατά βάρος.
Όλοι οι υπολογισμοί γίνονται σε αυτή τη βάση (για την ακρίβεια σε μονάδες διεθνούς συστήματος MJ/kg , που για diesel κίνησης είναι 42.4)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.583
Reaction score
30.486
Έβλεπα το πρόσφατο XPENG AI DAY στο οποίο ο CEO παρουσίασε τα νέα δεδομένα της εταιρείας πάνω στα οχήματα της, την αυτόνομη οδήγηση, την φόρτιση και τα humanoid robots. Ξεκινώντας από το τελευταίο το robot της XPENG δουλεύει ήδη στην γραμμή παραγωγής του νέου ηλεκτρικού sedan της XPENG, το P7+.

Στην φόρτιση τοποθετεί ήδη φορτιστές 800kW στην Κίνα. Δεν έκανα λάθος. 800kW. H μπαταρία που ετοιμάζει για τα επόμενα μοντέλα της θα έχουν την maximum δυνατότητα φόρτισης 1 χλμ το δευτερόλεπτο. :oops:

Στην αυτόνομη οδήγηση πάει παρέα με την Tesla καθώς είναι η μια από τις τρείς εταιρείες στην Κίνα που αναπτύσσουν Vision only FSD.

Και ερχόμαστε τώρα και στις πωλήσεις, που αναφέρθηκαν στον event, εντός Ευρώπης, καθώς το φθηνότερο όχημα της είναι ο ανταγωνιστής του Model Υ, το G6 με αρχική τιμή τα 47.000€. Το επόμενο SUV της εταιρείας είναι το G9 με αρχική τιμή τα 67.000€, ενώ το μεγάλο μοντέλο ξεκινά από τα 85.000€. Οι χρεοκοποιμένοι που λέτε στα σκανδιναβικά κράτη, όπως Δανία και Νορβηγία έχουν το XPENG G9 No1 σε πωλήσεις στην High End κατηγορία των ηλεκτρικών SUVs.
469236_f405aba05df1d1adac2fb434bc9811c5.jpeg


 

Μηνύματα
16.553
Reaction score
23.488
Επιτέλους!
Μικρότερο μη αναρτημένο βάρος στον τροχό, απλούστερος μηχανισμός , fail safe , λιγότερη ρύπανση από υλικά τριβής, μηδενική απαίτηση για ψύξη από τον τροχό (άρα βελτιωμένη αεροδυναμική), μοτέρ-διαφορικο-φρένα όλα σε ένα.
Αααα και καθαρές ζάντες!
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.753
Reaction score
42.920
Οταν βλέπετε αποκομμένα αποτελέσματα ανά τετράμηνο, τρίμηνο ή μήνα να είστε επιφυλακτικοί, ο καθένας μπορεί έτσι να παρουσιάζει μόνο τα αποτελέσματα που τον συμφέρουν.
Να, εδώ για παράδειγμα οι πωλήσεις BEV τον Οκτώβριο στη Νορβηγία με πρωτιά στην Τογιότα :biggrin:

Screenshot 2024-11-24 at 15.19.17.png
 

gid

Μηνύματα
8.190
Reaction score
9.434
Μα σοβαρά τώρα ;
Θα ανακαλύψουμε την Αμερική;
Τώρα πρέπει να εξηγήσουμε ότι η εκμετάλλευση του ενεργειακού περιεχομένου των υγρών καυσίμων σε κινητήρα αυτοκινήτου σε πραγματικές συνθήκες κίνησης είναι κάτω του 20%;
Δηλαδή, εσύ που ΔΕΝ παίρνεις υπόψη την τεράστια διαφορά στην απόδοση του ηλεκτρικού σε σχέση με το θερμικό είσαι ο σοβαρός, κι εγώ που την παίρνω, βλέποντας το ζήτημα από την πρακτική του σκοπιά, είμαι ο ασόβαρος;;;

Έλα τώρα καημένε....

Τι με νοιάζει πόση ενέργεια ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ περιέχει ένα λίτρο βενζίνης;;; Όταν ξέρω πως θα πάρω ένα μικρό κλάσμα αυτής από το μοτέρ;;; Η τελική ενέργεια που θα πάρω με ενδιαφέρει, όχι η θεωρητική....
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.753
Reaction score
42.920
Επιτέλους!
Μικρότερο μη αναρτημένο βάρος στον τροχό, απλούστερος μηχανισμός , fail safe , λιγότερη ρύπανση από υλικά τριβής, μηδενική απαίτηση για ψύξη από τον τροχό (άρα βελτιωμένη αεροδυναμική), μοτέρ-διαφορικο-φρένα όλα σε ένα.
Αααα και καθαρές ζάντες!
και εκεί που "μπρουμούντιζε" όλο το αυτοκίνητο σε ένα δυνατό φρενάρισμα τώρα θα κάνει rolling :roflmao:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.583
Reaction score
30.486
Δεν έδειξα συνολικές πωλήσεις που είναι το Model Y πιθανότατα, αλλά συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων για το διάστημα που βρήκα από ανεξάρτητη πηγή. Που αν θυμάμαι καλά είναι Ιανουάριος - Μάιος. Στην παρουσίαση δεν υπήρχαν slides πωλήσεων. Και ας αναφέρθηκαν και άλλα πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για τις πωλήσεις της στην Ευρώπη. Σκοπός ήταν να δείξω τι αγοράζουν οι χρεοκοπούμενοι σε άλλες χώρες με άλλα μυαλά πιθανότατα.

🙃:)
 
Last edited:


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.590
Μηνύματα
2.945.291
Members
38.201
Νεότερο μέλος
Ants
Top