Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
1.592
Reaction score
1.428
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.944
Reaction score
85.197
Ισπανική εταιρεία είναι και τα φτιάχνει εκεί που τα φτιάχνουν οι 99 στις 100 δυτικές εταιρείες.
Επίτηδες έγραψα για την Ζάρα, γνωρίζοντας πως δεν είναι κινέζικη. Για να εξηγήσω πως δεν είμαι της λογικής «οι άλλοι μας κλέβουν, να αυτά είναι φτηνά και μοντέρνα και κάνουν την δουλειά, με τα άλλα πετάς τα λεφτά σου», ακόμα και με εταιρείες που δεν είναι κινέζικες.
Όσο για τα υπόλοιπα απλά δεν με διαβάζεται εδώ και δεν βλέπετε όσα videos ανεβάζω. Γιατί αν το κάνατε θα γνωρίζατε ήδη πως αν διαφωνείτε μαζί μου στην ουσία δεν διαφωνείτε με μένα αλλά με ανθρώπους που ξέρουν πολλά περισσότερα από εμένα και εσάς.
Κατέβα λίγο από το καλάμι. Εικασίες ανεβάζεις. Σιγά τα αυγά.

Και στο κάτω κάτω, όπως έχω ξαναγράψει, δεν μας ενδιαφέρει η χρηματιστηριακή πορεία στο μέλλον του ενός και του άλλου. Χ3στήκαμε. Δεν έχουμε μετοχές.
Εδώ γράφουμε ποιο αυτοκίνητο μας αρέσει και ποιο όχι. Να γουστάρουμε.
 

Μηνύματα
1.276
Reaction score
1.912
@KiriakR Δηλαδή, χώνοντας το κεφάλι στην άμμο...σώζεσαι;
Οι κινέζοι στην καινοτομία είναι από τους πρώτους.
Και στην τεχνητή νοημοσύνη, το παιχνίδι παίζεται μεταξύ Αμερικής & Κίνας, η Ευρώπη είναι απλά ανύπαρκτη.
εντάξει, πέρα από την πλάκα ρίχνουν πολύ χρήμα σε έρευνα, είναι και μεγάλη χώρα και είναι πολύ ψηλά στον αριθμό πατεντών,
αλλά σοβαρά τώρα, πες μου 2-3 πράματα που ξεκίνησαν από εκεί,
όχι που τα κάνανε καλύτερα, μεγαλύτερα, φθηνότερα
αλλά που ξεκίνησαν από εκεί
 

Μηνύματα
1.592
Reaction score
1.428
Έστω τίποτα.
Και;
Αυτό τι σημαίνει; Ότι δεν θα κυριαρχήσουν;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.941
Reaction score
30.879
Κατέβα λίγο από το καλάμι. Εικασίες ανεβάζεις. Σιγά τα αυγά.

Και στο κάτω κάτω, όπως έχω ξαναγράψει, δεν μας ενδιαφέρει η χρηματιστηριακή πορεία στο μέλλον του ενός και του άλλου. Χ3στήκαμε. Δεν έχουμε μετοχές.
Εδώ γράφουμε ποιο αυτοκίνητο μας αρέσει και ποιο όχι. Να γουστάρουμε.
Ποιο καλάμι. Που τον είδες το καλάμι; Και γιατί να υπάρχει καλάμι; 🙂

Όχι δεν μας ενδιαφέρει η χρηματιστηριακή αξία, δεν γράφουμε για αυτά. Μας ενδιαφέρουν όμως τα αμάξια και η εξέλιξη από όπου και αν προέρχεται. Όχι μόνο ότι μας/ σας αρέσει. 🙂
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.944
Reaction score
85.197
Ποιο καλάμι. Που τον είδες το καλάμι;
Εδώ:
απλά δεν με διαβάζεται
.
.
και τις τουλάχιστον 5 εταιρείες αυτόνομων ΤΑΧΙ που δουλεύουν σήμερα στην Κίνα.
Να πάρουν άδεια στην Δύση να δούμε.
Γιατί με τον τρόπο που αυτοί δίνουν άδειες για ασφάλεια του κοινού, γεμίζει ο πλανήτης πανδημίες.
:tongue:
 



Μηνύματα
1.276
Reaction score
1.912
Έστω τίποτα.
Και;
Αυτό τι σημαίνει; Ότι δεν θα κυριαρχήσουν;
το "έστω τίποτα" το καταλαβαίνω, ότι ούτε εσένα σου έρχεται στο μυαλό κάποια καινοτομία των κινέζων (δε μιλάμε για την αρχαιότητα), αν και σίγουρα άμα ψάξεις θα βρεις κάτι.

Δεν είναι παράξενο καθώς τα απολυταρχικά καθεστώτα δεν φημίζονται για καινοτομία και νέες ιδέες.
 

Μηνύματα
1.592
Reaction score
1.428
τα απολυταρχικά καθεστώτα δεν φημίζονται για καινοτομία και νέες ιδέες
Επιμένεις, ξαναβάζω το λινκ αν και μάταια απ' ότι κατάλαβα: https://www.visualcapitalist.com/ranked-the-worlds-most-innovative-countries-in-2024/


Και μερικά ακόμα:

According to the 2023 Global Innovation Index of the World Intellectual Property Organization, 24 Chinese science and technology clusters made it to the list of top 100 science and technology clusters in the world, the highest of all countries





 
Last edited:

Μηνύματα
16.776
Reaction score
23.803
Ατσα και ντεστινεισον τσαρτζερ.
1000006577.jpg


Αλλά 600χλμ στη συλλογή με θερμοκρασίες από -8 μέχρι 0.
Με 2 στάσεις και 110χαω μέση ταχύτητα όσο κινουμουν.
Σε αυτό το ταξίδι έπαιξε πολύ μανουαλ με ταχύτητες 120-140 γιατί ήξερα ότι έτσι και αλλιώς θέλω 2 στάσεις ενώ το να φτάσεις στο φορτιστή με 10% ή με 20% δεν έχει χρονικό κόστος , από το 10 στο 20 είναι δεν είναι 3 λεπτά ενώ το κέρδος στη μέση ταχύτητα ξεπερνά το 20λεπτο, άρα ηθικό δίδαγμα , αν δεν γλυτώνουμε μια στάση συμφέρει να το πατήσεις μέχρι να φτάσεις μονοψήφιο ποσοστό φόρτισης.
Δω χάμω βέβαια που ακόμα και αν βρεις μια συστοιχία φορτιστών που δεν δουλεύουν για κάποιο λόγο με την κάρτα σου, έχει 500μετρα παρακάτω μια άλλη συστοιχία που σίγουρα δουλεύει.
Για Ελλάδα δεν παίρνω όρκο δεν έχω δοκιμάσει
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.941
Reaction score
30.879
Βρε ό,τι θες κάνε, απλά μην απορείς όταν σου μιλάνε για καλάμι.
Δεν καταλαβαίνω από που προκύπτει τον καλάμι από εμένα, όταν άλλοι θεωρούν ότι ξέρουν καλύτερα από CEOs.

Ας ασχοληθεί ο καθένας με τα οχήματα που τον ενδιαφέρουν να το κλείσουμε εδώ.
 

Μηνύματα
1.276
Reaction score
1.912
Επιμένεις, ξαναβάζω το λινκ αν και μάταια απ' ότι κατάλαβα: https://www.visualcapitalist.com/ranked-the-worlds-most-innovative-countries-in-2024/


Και μερικά ακόμα:







ναι τόσο innovation που σε τομείς όπου η κλοπή τεχνολογίας είναι πιο δύσκολη είναι λίγες δεκαετίες πίσω
πχ κατασκευή αεροπλανοφόρου, πολεμικών αεροπλάνων και υποβρυχίων
εκεί ακόμη και η αντιγραφή είναι δύσκολη

 

Μηνύματα
1.592
Reaction score
1.428
Εντάξει, τότε άδικα ανησυχούμε, όλα οκ.
Cancel AUKUS τώρα! (Ήλον ακούει; )
 
Last edited:

Zizik

Safety Last * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.919
Reaction score
76.568
Υπάρχει νήμα για αυτόνομα οχήματα. Μην τα ανακατεύετε.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.400
Reaction score
138.275
άρα ηθικό δίδαγμα , αν δεν γλυτώνουμε μια στάση συμφέρει να το πατήσεις μέχρι να φτάσεις μονοψήφιο ποσοστό φόρτισης.
Ακριβώς! 👍👍👍

Ανακαλύπτεις στην πράξη αυτά που έχω πει εδώ και ...χρόνια. 😜😁🤣

Έχω δείξει αρκετές φορές να φτάνω στην ενδιάμεση στάση φόρτισης με 1-3% SOC. 😎

Απλώς το πατάω παραπάνω στα τελευταία 10-20 χλμ, ώστε να φτάσω με το ελάχιστο το δυνατόν SOC, ενώ εξ'αρχης κινούμαι με ταχύτητες που υπολογίζει το infotainment πως θα φτάσω με 7-10%.

Μας συμφέρει στην κάθε ενδιάμεση στάση φόρτισης να χρησιμοποιούμε την μέγιστη ισχύ φόρτισης του ΕV μας, η οποία βρίσκεται στο φάσμα 1-25% SOC (το 1/4 της χωρητικότητας της μπαταρίας μας).

Ο "κανόνας" για την ολοκλήρωση μιας μεγάλης διαδρομής (αυτοκινητόδρομου υψηλών ταχυτήτων) στο συντομότερο το δυνατόν χρόνο, είναι:

Να κάνεις τις ελάχιστες το δυνατόν στάσεις φόρτισης(*), στις οποίες να φτάνεις με <5% SOC και από τις οποίες να φεύγεις με την ελάχιστη το δυνατόν φόρτιση, όση ακριβώς χρειάζεται για να φτάσεις στον επόμενο προορισμό σου με <5% SOC. (εφόσον εμπιστεύεσαι την πρόγνωση αυτονομίας του σοφτγουερ του ΕV σου).

Σε καμία περίπτωση δεν περιμένεις σε στάση φόρτισης να φτάσει >80% SOC (το αφήνεις να πάει >80% και έως 100% μόνον εάν είσαι απασχολημένος με κάτι άλλο -πχ φαϊ-, όχι να περιμένεις όμως) - ίσα ίσα, κοιτάς το σχεδιάγραμμα φόρτισης του αυτοκινήτου και βλέπεις μέχρι που είναι σχετικά "γρήγορη" η φόρτισή του, συνήθως μέχρι 71-74% είναι αρκετά καλές οι ταχύτητες φόρτισης, μετά ξεκινάει άσχημη κατηφόρα.


* Η κάθε επιπρόσθετη στάση φόρτισης, ακόμα κι αν είναι μόνον για 10', σημαίνει επιπρόσθετη καθυστέρηση τουλάχιστον 20-30' στην ολοκλήρωση της διαδρομής, διότι κόβεις ταχύτητα, μπαίνεις σε παράκαμψη, κλπ, οπότε κατεβαίνει πολύ η μέση ταχύτητα του ταξιδιού.
Πάντα συμφέρει χρονικά να κάνεις τις ελάχιστες το δυνατόν στάσεις φόρτισης, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει κίνηση πχ με 100χλμ/Ω σε σχέση με κίνηση με 120χλμ/Ω, διότι το κέρδος χρόνου λόγω υψηλότερης ταχύτητας κίνησης δεν γίνεται σε καμία περίπτωση να είναι σημαντικότερο της καθυστέρησης χρόνου από μια επιπρόσθετη στάση φόρτισης, συν τον επιπρόσθετο χρόνο φόρτισης που χρειάζεται για να καλύψεις την μεγαλύτερη κατανάλωση.

Η πραγματικά μεγαλύτερη χρήσιμη αυτονομία ενός EV στον αυτοκινητόδρομο (μεγαλύτερο efficiency σε συνδυασμό με μεγαλύτερη μπαταρία) είναι αναντικατάστατα πλεονεκτήματα στα μεγάλα ταξίδια, γι'αυτό οι παράμετροι που καθορίζουν το υψηλό efficiency (αεροδυναμικός συντελεστής, βάρος, μικρή ζάντα με στενό ελαστικό χαμηλής αντίστασης κύλισης, αντλία θερμότητας, σοφτγουερ, preconditioning κλπ) θα πρέπει να απασχολήσουν σοβαρά όσους ενδιαφέρονται για ταξίδια. Αντιθέτως, μέσα στην πόλη και σε μικρές διαδρομές, όλα αυτά είναι άνευ σημασίας.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.944
Reaction score
85.197
Δυστυχώς δεν έχουμε για το 2025 δωρεάν στάθμευση. Φαγωθήκατε, πάρτε ηλεκτρικά, πάρτε ηλεκτρικά....

Και τα κονδύλια επιδότησης τελείωσαν, και το παρκάρισμα γιόκ, άντε και του χρόνου να μας κόψουν και τις υπεραποσβέσεις, :mad:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.400
Reaction score
138.275
Δες το βιζί (ωραίο όνομα για αυτοκίνητο):


Η cupra γενικώς, πάει δυνατά στην ηλεκτροκίνηση, με άφθονα μοντέλα, αλλά μικρή παραγωγή.
Όποιος προλάβει.

 

Μηνύματα
1.641
Reaction score
127
Η πραγματικά μεγαλύτερη χρήσιμη αυτονομία ενός EV στον αυτοκινητόδρομο (μεγαλύτερο efficiency σε συνδυασμό με μεγαλύτερη μπαταρία) είναι αναντικατάστατα πλεονεκτήματα στα μεγάλα ταξίδια, γι'αυτό οι παράμετροι που καθορίζουν το υψηλό efficiency (αεροδυναμικός συντελεστής, βάρος, μικρή ζάντα με στενό ελαστικό χαμηλής αντίστασης κύλισης, αντλία θερμότητας, σοφτγουερ, preconditioning κλπ) θα πρέπει να απασχολήσουν σοβαρά όσους ενδιαφέρονται για ταξίδια.
Αυτο που ειδα εγω να απασχολει τους ηλεκτρικους που κινουνταν στις εθνικες οδους Ουγγαριας, Σερβιας και Βουλγαριας φετος το καλοκαιρι (για ταξιδι και οχι απο το ενα χωριο στο αλλο), ηταν να βρουν μια νταλικα που να πηγαινει με 90-100 χλμ και να κολλησουν πισω της.
Διπλο το κερδος και λογω χαμηλης συνιστωμενης ταχυτητας και λογω.... slipstream 8-)
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.970
Μηνύματα
2.957.653
Members
38.272
Νεότερο μέλος
xardavelas89
Top