Ηχεία...άσωτα

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.572
Reaction score
57.846
.

Το ανησυχητικό είναι ότι το Atalante 5 ήταν, προ δύο ετών, εκείνο το ηχείο που στην έκθεση hifi (κάπου στην Κηφησίας) άρεσε σε πάρα πολύ κόσμο -και σε εμένα ομολογώ- τουλάχιστον στα ήπια ακούσματα που έπαιζαν στο δωμάτιο (γιατί σε κάποια ροκ παρενθέσεις δεν...). Είμαστε άραγε τόσο αδαείς ή τόσο "κατευθυνόμενοι" από την εικόνα αντί του ήχου;
Ο συνήγορος του διαβόλου - και των μη εξωφρενικών ασώτων - στο νου μου θα σου έλεγε ότι περισσότεροι είναι οι ελαττωματικοί τρόποι εφαρμογής παρά τα ελαττωματικά προϊόντα. Εφόσον άρεσε τόσο πολύ μπορείς τουλάχιστον να ευφρανθείς που δεν έπεσες και σε ελαττωματικό τρόπο εφαρμογής όπως εκείνο το Linn Akurate με τα μπιτάτα κομμάτια... :sneaky:

View attachment 352144
Έπαιξε και στην φετινή.
Απέχει πάντως από φορτίο ιδανικό για λυχνιακούς τελικούς... Εφόσον το ηχείο έπαιζε full range ενδεχομένως να είχαμε κάποια τόνωση στα 50 Hz αλλά η διακύμανση φάσης εκεί κοντά και στις μεσαίες θα καταπονούσε το σύστημα.
specs
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.572
Reaction score
57.846
Σε προηγούμενη ανάρτηση αναφέρθηκε ένα περιστατικό σχετιζόμενο με το επόμενο ηχείο...
Sonus Faber Olympica Nova 1
1733863013350.png

1733863074937.png


Δεν χορταίνουμε να το βλέπουμε αλλά όχι κατ'ανάγκη και να το ακούμε...

Για τη συμπεριφορά του port μπορεί να σχολιαστεί χιουμοριστικά ότι δεν κάνει να είμαστε αχάριστοι αφού έτσι εμπλουτίζεται... η διασπορά του ηχείου στις μεσαίες... :roflmao:
220SFON1fig3

Fig.3 Sonus Faber Olympica Nova 1, acoustic crossover on tweeter axis at 50", corrected for microphone response, with the nearfield responses of the woofer (blue) and port (red), respectively plotted below 350Hz and 800Hz.


220SFON1fig4

Fig.4 Sonus Faber Olympica Nova 1, anechoic response on tweeter axis at 50", averaged across 30° horizontal window and corrected for microphone response, with the complex sum of the nearfield woofer and port responses plotted below 300Hz.

Ο Παντελής από το γνωμικό ''Τα ίδια Παντελάκη μου...'' μπορεί να νιώθει ικανοποιημένος με τις off-axis και τα γνωστά τους αμαρτήματα:

220SFON1fig5

Fig.5 Sonus Faber Olympica Nova 1, lateral response family at 50", normalized to response on tweeter axis, from back to front: differences in response 90–5° off axis, reference response, differences in response 5–90° off axis.

220SFON1fig6

Fig.6 Sonus Faber Olympica Nova 1, vertical response family at 50", normalized to response on tweeter axis, from back to front: differences in response 45–5° above axis, reference response, differences in response 5–45° below axis.

Στο χώρο του άτιμου John η ενοχοποιητική τόνωση στις υψηλές:

220SFON1fig7

Fig.7 Sonus Faber Olympica Nova 1, spatially averaged, 1/6-octave response in JA's listening room (red) and of the KEF LS50 (blue).

Μετά απ'όλα αυτά ακολούθησε η ανταπόκριση από τον τεχνικό διευθυντή της εταιρείας:
"
Editor: When it comes to electroacoustic design choices, Sonus Faber's tradition, approach, and philosophy is to trust human perception over measurements, valuing vivid and natural sound over all else. However, we do feel that measurements, instruments, and technology are essential tools in achieving the final goal of the most natural sound reproduction possible. We always place emphasis on the electrical behavior of our creations; our impedance response never drops below 85% of the nominal value and always with minimum phase rotation (within ±36 degrees) in order to guarantee an easy match with virtually any amplifier.

Studying human hearing perception means being aware that it is not linear at all, another cultural asset which influenced Sonus Faber in designing speakers the way we do. The slight lack of energy in the crossover region is purposeful because this is the range of frequencies where our human hearing is most sensitive, and we compensate for that. For the exact same reason, we also introduced increased energy in the high frequencies: There, the human hearing apparatus is less sensitive.

One of the benefits of this design choice is testified to by the excellent staging ability of the Olympica Nova I (also highlighted by the review) and of course requires a custom-designed tweeter able to sound transparent and detailed without being harsh or aggressive when pushed.

The highlighted midband emission coming out of the duct is an effect relative to the minimal fill displacement inside the enclosure. Adding some extra damping material would have avoided this emission but would have seriously compromised bass speed and articulation, so, after having carefully checked that such rear-firing emission has no impact in the front side midband presentation, we made our choice after also evaluating that this will be easily dissipated by the listening environment.—Paulo Tezzon, Chief of Acoustics Sonus Faber
 
Last edited:




Μηνύματα
402
Reaction score
298
.

Το ανησυχητικό είναι ότι το Atalante 5 ήταν, προ δύο ετών, εκείνο το ηχείο που στην έκθεση hifi (κάπου στην Κηφησίας) άρεσε σε πάρα πολύ κόσμο -και σε εμένα ομολογώ- τουλάχιστον στα ήπια ακούσματα που έπαιζαν στο δωμάτιο (γιατί σε κάποια ροκ παρενθέσεις δεν...). Είμαστε άραγε τόσο αδαείς ή τόσο "κατευθυνόμενοι" από την εικόνα αντί του ήχου;
Μηπως αυτο λεει κατι για το ποσο σημασια πρεπει να δινουμε μονο στις μετρησεις?;)

Αν ηταν ετσι δεν νομιζω οτι υπαρχει κατασκευαστης που δεν μπορει να κανει τις μετρησεις του οποιου reviewer και ακομα καλυτερες και προφανως για καποιο λογο αποκλεινει απο το μετρητικα σωστο. Αλλιως ολοι θα εκαναν τα ιδια και θα ειχαμε και σχεδον τα ιδια αποτελεσματα.
 

Μηνύματα
2.547
Reaction score
5.428
Μηπως αυτο λεει κατι για το ποσο σημασια πρεπει να δινουμε μονο στις μετρησεις?;)

Αν ηταν ετσι δεν νομιζω οτι υπαρχει κατασκευαστης που δεν μπορει να κανει τις μετρησεις του οποιου reviewer και ακομα καλυτερες και προφανως για καποιο λογο αποκλεινει απο το μετρητικα σωστο. Αλλιως ολοι θα εκαναν τα ιδια και θα ειχαμε και σχεδον τα ιδια αποτελεσματα.
Νομίζω ότι, όπως έχει ήδη λεπτομερώς εξηγηθεί, ναι υπάρχουν πάρα πολλοί κατασκευαστές ηχείων που δεν μπορούν να κάνουν ένα σωστό ηχείο (από άποψη μετρήσεων).
 

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
7.854
Reaction score
8.885
Κανένα ηχείο σε μέσα κόστη που να αξίζει θα μας προτείνετε? Πολύ απογοήτευση έπεσε.....
Τελικά τα ασωτα είναι περισσότερα από ότι νόμιζα.
Πάλι γκίνιας στάθηκα. Είδα το συγκεκριμένο θέμα μετά την αγορά των ηχείων....
 

Μηνύματα
179
Reaction score
502
Κανένα ηχείο σε μέσα κόστη που να αξίζει θα μας προτείνετε? Πολύ απογοήτευση έπεσε.....
Τελικά τα ασωτα είναι περισσότερα από ότι νόμιζα.
Πάλι γκίνιας στάθηκα. Είδα το συγκεκριμένο θέμα μετά την αγορά των ηχείων....
Είπαμε όλα είναι άσωτα!! όσο λιγότερες παραχωρήσεις θέλουν για να παίξουν σωστά τόσο καλύτερα
 

Μηνύματα
1.851
Reaction score
2.124
Κανένα ηχείο σε μέσα κόστη που να αξίζει θα μας προτείνετε? Πολύ απογοήτευση έπεσε.....
Τελικά τα ασωτα είναι περισσότερα από ότι νόμιζα.
Πάλι γκίνιας στάθηκα. Είδα το συγκεκριμένο θέμα μετά την αγορά των ηχείων....
Τυχερός είσαι διότι αγορασες τα συγκεκριμένα ηχεία και γκίνιας εγώ γιατί δεν διέθετα τα μετρητά εγκαίρως ώστε να σε προλάβω.Και όταν μπορώ να αγοράσω αυτό που θέλω,καμμία καμπύλη δε μπορεί να μ' αποτρέψει!
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.762
Reaction score
27.757
Οποιος θέλει να ακούσει ιδιαίτερα ηχεία , και όχι ότι του πασσάρουν οι εταιρείες μπορεί να μου στείλει πμ.
Δεν αναφέρομαι στα δικά μου , αν και αυτά είναι διαθέσιμα προς ακρόαση .
 
Last edited:


Μηνύματα
402
Reaction score
298
Νομίζω ότι, όπως έχει ήδη λεπτομερώς εξηγηθεί, ναι υπάρχουν πάρα πολλοί κατασκευαστές ηχείων που δεν μπορούν να κάνουν ένα σωστό ηχείο (από άποψη μετρήσεων).
Επετρεψε μου να αμφιβαλλω. Ειναι αδιανοητο το δεν μπορουν οσο και ελεγχομενο το "σωστο" (μετρητικα)
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.717
Μηνύματα
2.949.896
Members
38.230
Νεότερο μέλος
doageorge
Top