Η σημασία της Κλασικής Μουσικής στην εποχή μας.

Μηνύματα
356
Reaction score
690
Έλα ρε συ τώρα, ποια αποδόμηση? Αν πας το πίκολο 5-6 θέσεις παραδίπλα ο μαέστρος θα πάθει ψυχικό κλονισμό
Εδώ τον ίδιο κλονισμό παθαίνουν κάποιοι με ελάχιστα στραβά ηχεία ή καμπύλες...

Ε, πως να μην την ακούσει και ο έρμος ο μαέστρος με το πίκολο..
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.974
Reaction score
14.795
Κύριε Χρήστο ....και γαιδουράκι καλό είναι.....μη ζείτε επικίνδυνα
απο μικρο παιδακι κανω ιππασια ... ιππασια λεμε με αλογο,:lol:;) αλλο η αλλη ιππασια.
η τζαζ εχει καρα κανονες ΔΕΝ γινεται χωρις κανονες:lol:
 

Μηνύματα
7.779
Reaction score
6.480
Συμφωνώ σχεδόν σε όσα λες, διαφωνώντας! Το πρόβλημα δεν είναι πως έβαλε κανόνες, προφανώς και η αποτύπωση της μουσικής στο πεντάγραμμο είναι απαραίτητη ή ένα τυποποιημένο σύστημα κανόνων και διδασκαλίας. Το πρόβλημα είναι πως έμεινε και μένει προσκολλημένη στους κανόνες και τα στεγανά της. Και μαζί της παρέσυρε και την ποπ μουσική. Αυτό που λέμε "κλασσική" είναι η ποπ των περασμένων αιώνων.

Λες για παράδειγμα "έχουμε πήξει στο κουπλέ ρεφρέν", λοιπόν οι κανόνες φταίνε για αυτό. Όταν "εκπαίδευσες" το κοινό να δέχεται ό,τι είναι αρμονικά εύκολο, δεν προσπάθησες ποτέ να βγεις από τους κανόνες, έφτασες στο σημείο να βρεις τι είναι αυτό που αρέσει περισσότερο. Ουσιαστικά έφτασες να βρεις τι είναι αυτό που ενοχλεί λιγότερο όλους, βγάζεις λοιπόν κονσέρβες ποπ.

Όταν όρισες τι είναι "αρμονικά σωστό", χώρισες τη μουσική σε ημιτόνια και "κούρδισες" όλα τα όργανα ίδια (ακόμα και την ανθρώπινη φωνή) ήταν φυσικό επακόλουθο με τα πέρασμα των αιώνων να καταλήξεις σε ένα μόνο αποτέλεσμα. Αν δεν είχαμε αυτό το σύστημα που περιγράφεις δε θα είχαμε και τάστα στα όργανα, όπως δεν υπήρχαν μέχρι τότε. Δε θα είχαμε τα ίδια όργανα για όλα τα είδη μουσικής και την ουσιαστική κατάργηση των τοπικών παραδοσιακών οργάνων.

Θες άλλη ομοιότητα της ποπ με την "κλασσική"? Τα μόνα είδη χωρίς αυτοσχεδιασμό.

Μπορείς να μου εξηγήσεις για ποιο λόγο ο σολίστ έχει παρτιτούρα μπροστά του στα κονσέρτα κλασσικής? Έχει μελετήσει μήνες και μήνες, έχει σπάσει τα δάκτυλά του, ξέρει και το παραμικρό σημάδι σκόνης ή λεκέ που υπάρχει πάνω στην παρτιτούρα. Γιατί την έχει μπροστά του? Γιατί πρέπει να δείχνει πως ακολουθεί τους κανόνες, πως ό,τι κάνει είναι γραμμένο.

Μια και αναφερθήκαμε και στην ποπ πάλι να πω πως κι εκεί ευτυχώς κάπου στα 90'ς ήρθαν οι αραπάδες και την άλλαξαν.

Τέλος πάντων, ό,τι του αρέσει του καθένα. Αυτό που εγώ δε γουστάρω είναι να θεωρούν οι "κλασσικοί" πως ακούν κάτι σπουδαίο, κάτι το υπέρτατο που εξυψώνει το πνεύμα και καλλιεργεί τον άνθρωπο. Προσωπικά τους κατατάσσω χαμηλότερα και από αυτούς που λένε "αχ 70'ς δε βγαίνει τέτοια μουσική πια".
Όταν "συμφωνείς" διαφωνώντας, φαντάζομαι τι θα συμβεί να "διαφωνείς" συμφωνώντας...
Εκείνο που μπορώ να σε διαβεβαιώσω είναι ότι, οψέποτε θα κατανοήσεις (όχι απλά θα καταλάβεις) γιατί η Κλασική Μουσική είναι όντως όχι απλά σπουδαίο ή υπέρτατο (και άλλα τέτοια ηχηρά), αλλά η...Μουσική, απλά θα...συμφωνήσεις. Μέχρι τότε, κάτι οι πολύ χρήσιμοι "αραπάδες", πότε ο φοβερός αυτοσχεδιασμός, ποτε οι "σπασμένοι" κανόνες θα κάνουν τη δουλειά...
Επειδή αποτελεί πραγματικά επίπονο έργο να σχολιάσω κάθε παράγραφο ακόμη και λέξεις από όλα τα "ωραία" που αναφέρεις, απλά σε ενημερώνω ότι ο αυτοσχεδιασμός υπήρχε σε όλες τις περιόδους της Κλασικής Μουσικής. Η διαφορά εστιάζεται στο ότι οι ικανοί συνθέτες μπορούσαν και τις αποτύπωναν -εκ των υστέρων- στην παρτιτούρα (βλ. Bach: π.χ. άκουσε το σόλο στο κλειδοκύμβαλο στο 5ο Βραδεμβούργιο Κοντσέρτο. Εάν δεν το ζήλευε και ο πιο έμπειρος Τζαζίστας, σίγουρα θα το μελετούσε...επισταμένως). Επίσης, υπάρχει και η δυνατότητα εκτός παρτιτούρας αυτοσχεδιασμού στις Καντέντσες (Cadenza) των περισσότερων Κοντσέρτων και σε ουκ ολίγες Άριες στην Όπερα.
Όσο εκείνο το πολύ "ωραίο" για τις παρτιτούρες όταν παίζουν οι μουσικοί της Κλασικής, μάθε ότι ουκ ολίγοι σολίστες μπορούν και παίζουν χώρις παρτιτούρες αρκετά έργα που τα γνωρίζουν καλώς, αλλά όταν παίζουν σε σύνολα και πολύ περισσότερο σε ορχήστρες, η παρτιτούρα είναι sine qua non για τον συντονισμό τουλάχιστον. Μη ξεχνάμε ένα μέτρο να χαθεί από έναν, χάθηκαν όλοι. Η ακρίβεια δεν συμβιβάζεται.
Όσο για αυτές τις τόσο ωραίες συγκρίσεις μεταξύ ποπ/ροκ (και των συναφών) και Κλασικής, ένας καθηγητής μου, χρόνια πολλά πριν, το είχε θέσει πολύ προσφυώς: Η ποπ/ροκ μουσική είναι μια μουσική με τρεις νότες που την ακούν χιλιάδες άνθρωποι, ενώ η Κλασική μια μουσική με χιλιάδες νότες που την ακούν τρεις άνθρωποι!
 


Μηνύματα
813
Reaction score
1.789
Το σπάω σε κομμάτια. Τα βλέπω λίγο διαφορετικά τα πράγματα.

Συμφωνώ σχεδόν σε όσα λες, διαφωνώντας! Το πρόβλημα δεν είναι πως έβαλε κανόνες, προφανώς και η αποτύπωση της μουσικής στο πεντάγραμμο είναι απαραίτητη ή ένα τυποποιημένο σύστημα κανόνων και διδασκαλίας. Το πρόβλημα είναι πως έμεινε και μένει προσκολλημένη στους κανόνες και τα στεγανά της. Και μαζί της παρέσυρε και την ποπ μουσική. Αυτό που λέμε "κλασσική" είναι η ποπ των περασμένων αιώνων.
Συνεχίζεις να αγνοείς την εξέλιξη της "κλασσικής" μέχρι τον 20ο αιώνα. Άλλο αναγεννησιακή άλλο μπαρόκ, άλλο κλασσική άλλο ρομαντική κ.ο.κ. Είναι άλλες μουσικές. Το θεωρητικό υπόβαθρο παραμένει ίδιο απλώς. Αλλά ακόμα και αυτές είναι πολύ γενικές κατηγοριοποιήσεις αφού ουσιαστικά το ιδίωμα εξελισσόταν ανά γενιά. Όπως η pop του 80 δεν έχει σχέση με την σημερινή έτσι γινόταν και τότε. Δεν είναι αρειανή η "κλασσική" μουσική, στους ίδιους ανθρώπινους κανόνες βασίζεται.

Δεν θεωρώ πολύ πετυχημένη τη σύγκριση με την ποπ. Εκτός και αν μου βρεις ποπ 20άλεπτο οργανικό κομμάτι που δεν σε διασκεδάζει :). Ακόμα και στα φόρτε της η "κλασσική" ήταν κουλτουριάρα μουσική με την καλή ή την κακή έννοια. Υπήρχε αντίστοιχη ποπ και τραγούδια που ευχαριστιόταν ο κόσμος στις ταβέρνες. Δεν άκουγε μπετόβεν προφανώς με το παϊδάκι στο χέρι. Ήθελε πιο αγαπησιάρικα πράγματα... Δεν έχουν αλλάξει τόσο πολύ τα πάθη των ανθρώπων.

Λες για παράδειγμα "έχουμε πήξει στο κουπλέ ρεφρέν", λοιπόν οι κανόνες φταίνε για αυτό. Όταν "εκπαίδευσες" το κοινό να δέχεται ό,τι είναι αρμονικά εύκολο, δεν προσπάθησες ποτέ να βγεις από τους κανόνες, έφτασες στο σημείο να βρεις τι είναι αυτό που αρέσει περισσότερο. Ουσιαστικά έφτασες να βρεις τι είναι αυτό που ενοχλεί λιγότερο όλους, βγάζεις λοιπόν κονσέρβες ποπ.
Για την σύγχρονη popular μουσική ευθύνεται κυριότερα το αμερικάνικο όνειρο και οι ζυμώσεις που έλαβαν χώρα στο USA (που περιλαμβάνει προφανώς και την τεράστια μουσική επιρροή της μαύρης μουσικής) πάρα η κλασσική. Το αρμονικά δύσκολο δοκιμάστηκε και απέτυχε (με εμπορικούς όρους). Οι κλασσικοί προτιμούν να ακούσουν Beethoven σε σχέση με Ξενάκη και οι Jazzίστες το Blue Train σε σχέση με το Interstellar. Αυτό λέω. Το "εγκεφαλικό" που δεν προσφέρει διασκέδαση έχει απορριφθεί από την μεγάλη μάζα των ακροατών.

Όταν όρισες τι είναι "αρμονικά σωστό", χώρισες τη μουσική σε ημιτόνια και "κούρδισες" όλα τα όργανα ίδια (ακόμα και την ανθρώπινη φωνή) ήταν φυσικό επακόλουθο με τα πέρασμα των αιώνων να καταλήξεις σε ένα μόνο αποτέλεσμα. Αν δεν είχαμε αυτό το σύστημα που περιγράφεις δε θα είχαμε και τάστα στα όργανα, όπως δεν υπήρχαν μέχρι τότε. Δε θα είχαμε τα ίδια όργανα για όλα τα είδη μουσικής και την ουσιαστική κατάργηση των τοπικών παραδοσιακών οργάνων.
Συμφωνώ ότι ένας αρμονικός πλούτος που υπήρχε σε όργανα κατά κύριο λόγω στην ανατολική λεκάνη της μεσογείου χάθηκε. Ωστόσο και σε αυτά τα όργανα υπήρχε κούρδισμα. Εγκυκλοπαιδικά είχα διαβάσει μια πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη για το ότι η εξάπλωση του τονικού συστήματος σε βάρος των τοπικών κουρδισμάτων οφείλεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην εφεύρεση του ακορντεόν. Ως δυνατό, μεταφερόμενο και σχετικά πλήρες όργανο έγινε άμεσα αγαπητό από περιφερόμενους μουσικούς και τσιγγάνους. Έτσι το συγκερασμένο σύστημα επικράτησε των τοπικών κουρδισμάτων σύμφωνα με την έρευνα.

Δεν βλέπω δυστυχώς πως έχουμε καταλήξει σε "ένα μόνο αποτέλεσμα". 500 ζωές να είχαμε δεν θα μπορούσαμε να ακούσουμε τόσα διαφορετικά αποτελέσματα που έχει παράγει η μουσική των τελευταίων 400 ετών (δεν μιλάω μόνο για κλασσική).

Θες άλλη ομοιότητα της ποπ με την "κλασσική"? Τα μόνα είδη χωρίς αυτοσχεδιασμό.

Μπορείς να μου εξηγήσεις για ποιο λόγο ο σολίστ έχει παρτιτούρα μπροστά του στα κονσέρτα κλασσικής? Έχει μελετήσει μήνες και μήνες, έχει σπάσει τα δάκτυλά του, ξέρει και το παραμικρό σημάδι σκόνης ή λεκέ που υπάρχει πάνω στην παρτιτούρα. Γιατί την έχει μπροστά του? Γιατί πρέπει να δείχνει πως ακολουθεί τους κανόνες, πως ό,τι κάνει είναι γραμμένο.
Η αλήθεια είναι ότι η "κλασσική" ξεκίνησε αυτοσχεδιαστικά (βλέπε basso continuo που είναι απόλυτος αυτοσχεδιασμός πάνω σε ένα bass line που θα λέγαμε και σήμερα), έκλεισε σε αυτοσχεδιαστικές δυνατότητες όσο οι δομές των έργων μεγάλωναν με την εξαίρεσεις της cadenza στα κονσέρτα που αναφέρεσαι και κατέληξε στο παρακάτω (τυχαίο παράδειγμα από wiki αλλά μπορείς να βρεις πολλές αντίστοιχες "παρτιτούρες" από Cage, Ξενάκη, Stockhausen κτλ.)

1588775833247.png


Οι σολίστ δεν έχουν ποτέ παρτιτούρες μπροστά τους. Κακώς για εμένα θεωρείται δείγμα αδυναμίας όταν δεν θυμάσαι το κονσέρτο απ' έξω και δεν σου επιτρέπουν οι "τύποι" να έχεις μπροστά σου την πάρτα σε περίπτωση που κολλήσεις. Η προσέγγιση μου θυμίζει την παπαγαλία χωρίς ουσία που κάναμε στο σχολείο. Μουσικός είσαι όχι παπαγαλάκι. Αυτή η κακή μόδα ξεκίνησε με τους πιανίστες που λόγω εύκολης οπτικής απομνημόνευσης λόγω του οργάνου έκαναν "επίδειξη" χωρίς παρτιτούρες. Τα τελευταία χρόνια έχουν ηρεμήσει τα πράγματα με αυτή την βλακεία.

Μια και αναφερθήκαμε και στην ποπ πάλι να πω πως κι εκεί ευτυχώς κάπου στα 90'ς ήρθαν οι αραπάδες και την άλλαξαν.
Δεν γνωρίζω... φαντάζομαι ότι θα έχεις δίκιο.

Τέλος πάντων, ό,τι του αρέσει του καθένα. Αυτό που εγώ δε γουστάρω είναι να θεωρούν οι "κλασσικοί" πως ακούν κάτι σπουδαίο, κάτι το υπέρτατο που εξυψώνει το πνεύμα και καλλιεργεί τον άνθρωπο. Προσωπικά τους κατατάσσω χαμηλότερα και από αυτούς που λένε "αχ 70'ς δε βγαίνει τέτοια μουσική πια".
Συμφωνώ. Είναι άδικο όμως να στοχοποιούμε τη μουσική με κριτήριο τους θαυμαστές της. ;)
 


Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.221
Reaction score
42.427
... παντως, το νημα πετυχε τον (αυτο)σκοπο του να μας βαλει σε επικοινωνια ...αδιαφορο μου ειναι το γεγονος οτι εχει μπλεχτει το πραμα, αλλα η μουσικη ειναι μπλεξιμο εξ΄ορισμου...
μπραβο απο 'μενα σε ολους συμμετεχοντες.
..να ενα αλογο..

(και ο μονος λογος να κινηθω σε ιμερζιβ σεταπ, η αβαγκαρντ)
μηπως ειμαι και γω ενας (ξυπολητος !?) πριγκιψ...μπα...η μονη σχεση μου με το καθεστος (βασιλεια) ειναι η εκτιμηση στον Βασιλια Ελβις.. 🐒
 
Last edited:

Μηνύματα
7.779
Reaction score
6.480
Το ότι έπαιξαν ή/και παίζουν σε Ορχήστες ή ότι κάποιοι έχουν συνθέσει όπερες, δεν σε καλύπτει, ε; Πρέπει να παίξουν Σουΐτες του Bach ή του Beethoven για να είναι άξιοι της ακρόασής σου;

Καλά, ό,τι πεις.
Κάθε μουσικός που έχει Κλασική παιδεία έχει τη δυνατότητα να παίξει σε μια Ορχήστρα και, με λίγη τύχη και ταλέντο, και σε καλή. Αυτό δεν τους κάνει σολίστες ως εμφανίζονται σε αυτό το "κατασκεύασμα" που το ονομάζουν Apocalyptica.
Το ότι "κάποιοι έχουν συνθέσει "όπερες" δεν λέει από μόνο του τίποτε. Τι είδους "Όπερες" έγραψαν, τι επίδραση είχαν, πόσο συχνά παίζονται, ποίοι τραγουδιστές του είδους τις ετίμησαν με τη συμμετοχή τους και άλλα ακόμη έχουν βασική σημασία και δεν μου φαίνεται να είμαστε ακόμη εκεί. Εν πάσει περίπτώσει, για αυτό που παρουσιάζουν, το τι έχει συνθέσει κάποιος ή κάποιοι από αυτούς ήκιστα ενδιαφέρει.
 

Μηνύματα
2.002
Reaction score
4.712
Όταν όρισες τι είναι "αρμονικά σωστό", χώρισες τη μουσική σε ημιτόνια και "κούρδισες" όλα τα όργανα ίδια (ακόμα και την ανθρώπινη φωνή) ήταν φυσικό επακόλουθο με τα πέρασμα των αιώνων να καταλήξεις σε ένα μόνο αποτέλεσμα
Ναι λίγες είναι οι επαναστάσεις στη μουσική.
Τις τρεις τέσσερεις τις έχει κάνει
ο Miles Davis (σύμφωνα με τον ίδιο) :laugh:
 

Μηνύματα
7.779
Reaction score
6.480
... παντως, το νημα πετυχε τον (αυτο)σκοπο του να μας βαλει σε επικοινωνια ...αδιαφορο μου ειναι το γεγονος οτι εχει μπλεχτει το πραμα, αλλα η μουσικη ειναι μπλεξιμο εξ΄ορισμου...
μπραβο απο 'μενα σε ολους συμμετεχοντες.
..να ενα αλογο..

(και ο μονος λογος να κινηθω σε ιμερζιβ σεταπ, η αβαγκαρντ)
μηπως ειμαι και γω ενας (ξυπολητος !?) πριγκιψ...μπα...η μονη σχεση μου με το καθεστος (βασιλεια) ειναι η εκτιμηση στον Βασιλια Ελβις.. 🐒
Εάν μετά την "εκτίμησή" σου, δείξεις και την πίστη σου στον Βασιλέα Έλβις, μπορεί να σε κάνει και...Πρίγκιπα. Για το "ξυπόλητος" δεν μπορώ να στο εγγυηθώ...
 

Μηνύματα
208
Reaction score
292
Τώρα έπεσα τυχαία στο νήμα και δεν μπορώ να το διαβάσω όλο, στα πεταχτά πέρασα 5-6 σελίδες. Πρώτα απ' όλα είναι λάθος ο ορισμός. Δεν υπάρχει κλασσική μουσική, θα έπρεπε να λέγεται "κεντροευρωπαϊκή μουσική του 17ου αιώνα". Επίσης είναι το είδος μουσικής με τους περισσότερους κανόνες και περιορισμούς, βασικά αυτοί είναι που εφεύραν τους κανόνες και εγκλωβίστηκαν σε αυτούς. Ευτυχώς για εμάς (για πολλούς έστω από μας) ήρθαν οι αραπάδες το 19ο αιώνα να παρανομήσουν και να σπάσουν τους κανόνες.
Νομίζω ότι η μεσαιωνική, μπαρόκ, κλασική κλπ έχει τις ρίζες της στον νότο και συγκεκριμένα στην ανατολική (Βυζάντιο.... αρχαία Ελλάδα) και δυτική ρωμαϊκή αυτοκρατορία επίσης στις παραδοσιακές μουσικές όλης της Ευρώπης. Ο αυτοσχεδιασμός δε υπάρχει πολλούς αιώνες π.Χ. και τον βρίσκουμε στην Ηπειρώτικη μουσική παράδοση. Εξαιρετική δουλειά πάνω σε αυτά έχει γίνει με το γνωστό έργο "Η Ήπειρος της πεντατονίας και σε ένα νέο βιβλίο "Ηπειρώτικο μοιρολόι- Κρίστοφερ Κιγκ". Όσο τώρα για τους κανόνες δεν ξέρω πόσο έπαιζαν με αυτούς. Κάποια στιγμή είδα ζωντανά ένα μπαρόκ κουαρτέτο και είχαν έναν μουσικό διάλογο που ήταν απρόσμενα οικείο για τα jazz ακούσματά μου.....
 

Attachments


Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.221
Reaction score
42.427
Εάν μετά την "εκτίμησή" σου, δείξεις και την πίστη σου στον Βασιλέα Έλβις, μπορεί να σε κάνει και...Πρίγκιπα. Για το "ξυπόλητος" δεν μπορώ να στο εγγυηθώ...
..πιστη στον Ελβις, και αυτο μεχρι ενα σημειο... το υπολοιπο .. step on my blue suede shoes (Residens)... ετσι δε θα μεινω σιγουρα χωρις υποδηματα.. ειναι και αυτο κατι τη σημερινη εποχη..
... στο βασιλειο? (αν και νομιζω οτι ειναι γαλαξιας ολοκληρος) της μουσικης .. πριγκιπες οι ζητιανοι ? (ρητορικο)
:king:
 

Μηνύματα
298
Reaction score
831
Μονο η κλασσικη , η τζαζ και το βινυλιο αναρωτιουνται καθε τοσο για το μελλον και την επιβιωση τους.Σαν τους γερους :D
Ενω το ροκ που παραμενει παντα νεο, καρφι δεν του καιγεται
No worries, μια χαρα επιβιώνουν ολα οσα ανεφερες, και το ροκ βεβαιως-βεβαιως. Καποια απο αυτα δε ευδοκιμουν κι'ολας.
 



Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.469
Η κλασικη ειναι απλα ενα ειδος ποπ που εδιασωθει απο εκισας τσι μερες , οι υπολοιποι δεν ε κατεχανε να γραψουνε τη μουσικη ντως (και σιγα δηλαδη (που λεει μια πσυχη)) ,κανεις δεν ηδινε σημασια στσι ταβερνες.
Και ο μπαχ και οι υπολοιποι βαρυγδουποι τυποι παραγγελιες επαιρνανε απο τ' αφεντικα τωνε - αλλιως μαμ γιοκ ! (που θα λεγε μια αλλη πσυχη) (εχτος κι αν ητανε κανας συνθετης κονομημενος και μου διαφευγει).
:drinks:
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.823
Reaction score
21.707
Κάθε μουσικός που έχει Κλασική παιδεία έχει τη δυνατότητα να παίξει σε μια Ορχήστρα
Αυτό ξέρεις πολύ καλά ότι δεν ισχύει. Και δεν μιλάω για ορχήστρες αλλά για Συμφωνικές/Φιλαρμονικές.

Κατά τα άλλα, είπαμε, ό,τι πεις.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.221
Reaction score
42.427
....τα δυσκολα εγω τα βρηκα μεχρι να καταφερω να ολοκληρωσω το δημοτικο σχολειο...μετα δεν ηταν πολυ δυσκολο να τελειωσω γυμνασιο... αλλο οτι αργησα... 🐒
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
38.290
Reaction score
92.341
Τέλος πάντων, ό,τι του αρέσει του καθένα. Αυτό που εγώ δε γουστάρω είναι να θεωρούν οι "κλασσικοί" πως ακούν κάτι σπουδαίο, κάτι το υπέρτατο που εξυψώνει το πνεύμα και καλλιεργεί τον άνθρωπο. Προσωπικά τους κατατάσσω χαμηλότερα και από αυτούς που λένε "αχ 70'ς δε βγαίνει τέτοια μουσική πια".
Εγώ ακόμα χαμηλότερα. Δηλαδή, όλοι αυτοί οι φαντασμένοι έχουν εξυψώσει το πνεύμα τους και είναι καλλιεργημένοι; Ας καγχάσω!

Έτσι είναι όμως αυτές οι συζητήσεις. Ξεκινούν με ερωτήματα για να καταλήξουν σε κατήχηση και παρόλες ανωτερότητας.


... παντως, το νημα πετυχε τον (αυτο)σκοπο του να μας βαλει σε επικοινωνια ...
Ναι, δεν βλέπεις... :lol:

Εκείνο που μπορώ να σε διαβεβαιώσω είναι ότι, οψέποτε θα κατανοήσεις (όχι απλά θα καταλάβεις) γιατί η Κλασική Μουσική είναι όντως όχι απλά σπουδαίο ή υπέρτατο (και άλλα τέτοια ηχηρά), αλλά η...Μουσική, απλά θα...συμφωνήσεις. Μέχρι τότε, κάτι οι πολύ χρήσιμοι "αραπάδες", πότε ο φοβερός αυτοσχεδιασμός, ποτε οι "σπασμένοι" κανόνες θα κάνουν τη δουλειά...
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.189
Reaction score
80.008
Έτσι είναι όμως αυτές οι συζητήσεις. Ξεκινούν με ερωτήματα για να καταλήξουν σε κατήχηση και παρόλες ανωτερότητας.
θες να πεις δηλαδή ....ότι και ο Μελάς με ερώτημα ξεκίνησε την σταδιοδρομία του στο φόρουμ? :cry: :lol:
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.056
Μηνύματα
2.960.722
Members
38.288
Νεότερο μέλος
Sergios15
Top