Καλωδιακό παράδοξο.

Μηνύματα
15.943
Reaction score
18.591
@thva Πέρασαν τα χρόνια και ενώ υπάρχει το stereophile και το hi fi news ποτέ δεν είχες την περιέργεια να τα δεις και να βγάλεις μια τάξη μεγέθους πόσο thd έχουν τα ηχεία ; Ή έστω να δεις στα specs των κατασκευαστών ; Τι 7%; Προτιμάς να είσαι στα χαμένα ; Δεν αποφασίζω χωρίς να ακούσω αλλά είπαμε …
Πόσο είναι δηλαδή σε υψηλές εντάσεις φυσικά ; Άσε τι παραμύθια λέει ο κάθε κατασκευαστής ... κάτι ανεξάρτητο μπορείς να βρείς ;

Ή έστω πες μου απο κατασκευαστή ... τι να κάνουμε ; Όχι όμως σε τίποτε ένα και δέκα βάτ.

Όχι δεν διαβάζω περιοδικά. Ότι λίγα ξέρω απο άλλου τα ξέρω. Κακό ε ;
 


Μηνύματα
15.943
Reaction score
18.591
Βαριέμαι να πω. Erin’s audio corner ψάξε
Όχι να μου πείς. Ένα νούμερο είναι. Εγώ πως σου είπα που είμαι και άσχετος και κινδυνεύω να με κοροιδεύουν. Ενός μέτριου ηχείου πες μου. Δεν διαβάζω σου λέω. Είμαι αγράμματος. Εγώ σου είπα 7 % σε υψηλή σχετικά ένταση. Μπορεί να είναι και 3-4 % στην καλύτερη των περιτπώσεων. Πόσο έξω έπεσα χωρίς να ξέρω τίποτε απο αυτά που διαβάζετε αιώνες όλοι ; Πες μου είναι 2 % ή είναι 0.2 %.
 


Μηνύματα
1.191
Reaction score
1.099
Όχι να μου πείς. Ένα νούμερο είναι. Εγώ πως σου είπα που είμαι και άσχετος και κινδυνεύω να με κοροιδεύουν. Ενός μέτριου ηχείου πες μου. Δεν διαβάζω σου λέω. Είμαι αγράμματος. Εγώ σου είπα 7 % σε υψηλή σχετικά ένταση. Μπορεί να είναι και 3-4 % στην καλύτερη των περιτπώσεων. Πόσο έξω έπεσα χωρίς να ξέρω τίποτε απο αυτά που διαβάζετε αιώνες όλοι ; Πες μου είναι 2 % ή είναι 0.2 %.
Αυτό το ηχείο κοστίζει 5χιλιαδες . Ακόμα και στα πολύ χαμηλά έχει κάτω από 1% στα 86db και στα μεσαία 0.1%. 86db στο 1m

 

Attachments


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.710
Reaction score
136.442
Χαμηλά είναι τα 86 dB για μέτρηση THD.

Ωστόσο αυτές οι μετρήσεις παραμόρφωσης, νομίζω πως είναι πολύ σημαντικές, και θα πρέπει να τις δίνουμε τη δέουσα σημασία στην αγορά ηχείων.

Σπουδαιότερες από αυτές, είναι οι μετρήσεις max SPL σε 1% THD, διότι αυτές μας δίνουν τα πραγματικά χρήσιμα όρια χρήσης των εν λόγω ηχείων.
 

Μηνύματα
15.943
Reaction score
18.591
Χαμηλά είναι τα 86 dB για μέτρηση THD.

Ωστόσο αυτές οι μετρήσεις παραμόρφωσης, νομίζω πως είναι πολύ σημαντικές, και θα πρέπει να τις δίνουμε τη δέουσα σημασία στην αγορά ηχείων.
Και πως ¨βγαίνει" το 1 % (ως πσοσοτό) που λέει ο steady ... απο τα διαγράμματα ;

Εχει και 96 db.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.710
Reaction score
136.442
Στα -40 dB THD αντιστοιχεί το 1% THD, και στα -60 dB το 0.1% THD.

Τα ηχεία λέμε πως έχουν "χαρακτήρα" ακόμα κι αν μετράνε ίδια στο σπινοραμα, με άριστη φλατ απόκριση στο φάσμα, με τονική ισορροπία.

Το διάγραμμα παραμόρφωσης, είναι η φωτογραφία του χαρακτήρα των ηχείων. Όσο μεγαλύτερη η παραμόρφωση, τόσο ισχυρότερο χαρακτήρα έχουν. Αν βλέπεις να ανεβαίνει ψηλά η παραμόρφωση στα πρίμα, ετοιμάσου για κόντρα ξύρισμα.

Εφόσον τα ηχεία έχουν 1% παραμόρφωση, μπορούμε να δεχτούμε ενισχυτή με 1% THD, δε μας χαλάει τη σούπα. Αν τα ηχεία έχουν 0,1% THD, προφανώς κι ο ενισχυτής πρέπει να συμβαδίζει σε ποιότητα, πρέπει να είναι στο 0,1%, διότι ειδάλλως αδικείς τα ηχεία σου με ενισχυτή που έχει ακόμα πιο ισχυρό χαρακτήρα, κι επιβάλλεται σε αυτόν των ηχείων.

Τα ηχεία, ως μηχανικοί μετατροπείς, είναι αυτά που δυστυχώς θα έχουν τις μεγαλύτερες παραμορφώσεις. Οι έξυπνες συνταγές οφείλουν πρωτίστως να υλοποιούνται στα ηχεία, διότι στην τελική, αυτά ακούς.

Εφόσον τελικά αυτά ακούς, κι αυτά θα έχουν τις μεγαλύτερες παραμορφώσεις, εαν είναι να ακούσεις κάτι πριν το αγόρασεις, είναι μόνον αυτά, ώστε να δεις μήπως σε ενοχλούν οι όποιες παραμορφωσεις τους. Διότι μπορεί να έχεις ευαίσθητο αυτί στις συγκεκριμένες παραμορφώσεις, οι οποίες δυστυχώς είναι αρκετά υψηλές, ώστε να είναι εύκολα διακριτές και αντιληπτές από το ανθρώπινο αυτί.

Όπως έχω ξαναπεί, δεν ακούς το ηχείο για να δεις πόσο πολύ σου αρέσουν τα πρίμα του ή πόσο όμορφα βγάζει καμπανάκια. Τα ακούς για να εξασφαλίσεις ότι δε σε ενοχλούν οι υπαρκτές και αντιληπτές παραμορφώσεις του. Ο χαρακτήρας του.

Ένα κακό ηχείο, δεν μπορείς να το κάνεις καλό όσο εξαιρετικό ενισχυτή και να χρησιμοποιήσεις.

Ένα καλό ηχείο όμως, μπορείς να το χαντακώσεις με ένα κακό ενισχυτή.
 
Last edited:

Μηνύματα
2.258
Reaction score
3.421
Τα ηχεία λέμε πως έχουν "χαρακτήρα" ακόμα κι αν μετράνε ίδια στο σπινοραμα, με άριστη φλατ απόκριση στο φάσμα, με τονική ισορροπία.
Ώπα μάστορα, και τότε τι κάνουμε αν θέλουμε να επιλέξουμε; κοιτάμε αλλα μετρήσιμα δεδομένα ή ακούμε;
 

Μηνύματα
15.943
Reaction score
18.591
Στα -40 dB THD αντιστοιχεί το 1% THD, και στα -60 dB το 0.1% THD.

Τα ηχεία λέμε πως έχουν "χαρακτήρα" ακόμα κι αν μετράνε ίδια στο σπινοραμα, με άριστη φλατ απόκριση στο φάσμα, με τονική ισορροπία.

Το διάγραμμα παραμόρφωσης, είναι η φωτογραφία του χαρακτήρα των ηχείων. Όσο μεγαλύτερη η παραμόρφωση, τόσο ισχυρότερο χαρακτήρα έχουν. Αν βλέπεις να ανεβαίνει ψηλά η παραμόρφωση στα πρίμα, ετοιμάσου για κόντρα ξύρισμα.

Εφόσον τα ηχεία έχουν 1% παραμόρφωση, μπορούμε να δεχτούμε ενισχυτή με 1% THD, δε μας χαλάει τη σούπα. Αν τα ηχεία έχουν 0,1% THD, προφανώς κι ο ενισχυτής πρέπει να συμβαδίζει σε ποιότητα, πρέπει να είναι στο 0,1%, διότι ειδάλλως αδικείς τα ηχεία σου με ενισχυτή που έχει ακόμα πιο ισχυρό χαρακτήρα, κι επιβάλλεται σε αυτόν των ηχείων.

Τα ηχεία, ως μηχανικοί μετατροπείς, είναι αυτά που δυστυχώς θα έχουν τις μεγαλύτερες παραμορφώσεις. Οι έξυπνες συνταγές οφείλουν πρωτίστως να υλοποιούνται στα ηχεία, διότι στην τελική, αυτά ακούς.

Εφόσον τελικά αυτά ακούς, κι αυτά θα έχουν τις μεγαλύτερες παραμορφώσεις, εαν είναι να ακούσεις κάτι πριν το αγόρασεις, είναι μόνον αυτά, ώστε να δεις μήπως σε ενοχλούν οι όποιες παραμορφωσεις τους. Διότι μπορεί να έχεις ευαίσθητο αυτί στις συγκεκριμένες παραμορφώσεις, οι οποίες δυστυχώς είναι αρκετά υψηλές.

Ένα κακό ηχείο, δεν μπορείς να το κάνεις καλό όσο εξαιρετικό ενισχυτή και να χρησιμοποιήσεις.

Ένα καλό ηχείο όμως, μπορείς να το χαντακώσεις με ένα κακό ενισχυτή.
Εγώ θυμάμαι πολύ χειρότερα νούμερα παλιά. 3 % και πάνω. θα βελτιώθηκαν τα πράγματα. Για χαμηλες συχνότητες βέβαια λέω πάντα και υψηλότερες εντάσεις.

Υπάρχει και 0.1 % στα χαμηλά ; Σε εντάσεις ψιθυρου ; Γιατί όπως το σκεφτομαι με την ένταση ανεβαίνει και στους ενισχυτές , "συμβαδίζοντας" κάπως.

Τεσπά ... Τι άλλο παίζει ρόλο για να ανέβει η παραμόρφωση στα ηχεία (στις χαμηλές συχνότητες < 100 πάντα) ; πλήθος γούφερ ...όχι ε ;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.710
Reaction score
136.442
Εγώ θυμάμαι πολύ χειρότερα νούμερα παλιά. 3 % και πάνω. θα βελτιώθηκαν τα πράγματα.
Ναι, βελτιώθηκαν.


Υπάρχει και 0.1 % στα χαμηλά ;
Ειλικρινά δε ξέρω (δεν έχει ενδιαφέρον), μάλλον θα υπάρχει.
1% σίγουρα υπάρχει.
Στα χαμηλά το πρόβλημα είναι πάντα ο χώρος (εκεί να δεις παραμορφώσεις), γι'αυτό και δεν γίνονται αντιληπτές υψηλές παραμορφώσεις στις 2 πρώτες οκτάβες σε ανάλογα τεστ.
Με κάνα waveforming μπορεί να την παλέψουν κι εκεί.
 

Μηνύματα
13.559
Reaction score
11.105
Δεν καταλαβαίνω, ψάχνουμε κάποιο νούμερο;
Μη δίνεις σημασία. Πόσο την έχουν την παραμόρφωση τα ηχεία. Σε κάποια ένταση, σε κάποια συχνότητα.
Ώπα μάστορα, και τότε τι κάνουμε αν θέλουμε να επιλέξουμε; κοιτάμε αλλα μετρήσιμα δεδομένα ή ακούμε;
Τώρα το είπε, κοιτάμε την παραμόρφωση.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.710
Reaction score
136.442
Ώπα μάστορα, και τότε τι κάνουμε αν θέλουμε να επιλέξουμε; κοιτάμε αλλα μετρήσιμα δεδομένα ή ακούμε;
Εάν ακολουθήσεις την λογική οδό επιλογής ποιοτικών ηχείων, με βάση αντικειμενικά κριτήρια, δηλαδή εάν προσπαθήσεις να βρεις ποια ηχεία έχουν (στο κοστολογιο που μπορείς να κυμανθείς) τα εξής προτερήματα:

1. Ομαλό σπινοραμα
2. Ομαλή off axis απόκριση
3. Σωστό αναμενόμενο in room response
4. Χαμηλές THD στο φάσμα που του αναλογεί και στη στάθμη που θα χρησιμοποιηθεί
5. Ικανό γράφημα max SPL για την υλοποίηση, στο THD που σε ενδιαφέρει και στο φάσμα το οποίο θα κληθεί να αναπαραγάγει στην απόσταση ακρόασης που θα χρησιμοποιηθεί
6. Κλειστή καμπίνα (για ομαλή ενσωμάτωση σαμπ)
7. 3-δρομο κι όχι 2-δρομο
8. Μέγεθος αποδεκτό για τη χρήση και το χώρο
9. Εμφάνιση αποδεκτή από την παντόφλα
10. Εντός μπάτζετ

Ειδικά χαρακτηριστικά κατασκευής, πρέπει να εκτιμηθούν δεόντως, όπως λόγου χάριν ομοαξονική αρχιτεκτονική και καρδιοειδής λοβός.

Η έλλειψη waveguide (ή ανάλογης αρχιτεκτονικής τοποθέτησης μεγαφώνων) είναι ικανός λόγος απόρριψης, πράγμα που βέβαια θα κάνει μπαμ από τα σχεδιαγράμματα των λοβών, και στο σπινοραμα βεβαίως.

Τότε δύσκολα να βρεις έστω και 2 ηχεία που να μην μπορείς να ξεχωρίσεις ποιο προτιμάς και γιατί, με βάση τις ανωτέρω προϋποθέσεις.

Ακόμα και το κοστολογιο, μπορεί να αποτελέσει εύκολα το τελικό κριτήριο ανάμεσα στους 2 φιναλίστ.

Τέλος πάντων, προσωπικά με τα ανωτέρω κριτήρια, πάντα καταλήγω σε 1 τελικό αποτέλεσμα.

Αν εσύ καταλήγεις σε περισσότερα, δώσε ένα παράδειγμα να σου πω αντικειμενικά ποιο είναι καλύτερο.

Αν δε θες το αντικειμενικά, ξεκινάς να πηγαίνεις από μαγαζί σε μαγαζί να ακούς, και ότι καταλάβεις και καλή δύναμη, ο Θεός μαζί σου, καλή τύχη να έχεις και μεγάλο δρόμο θα δγιαβείς.

Η μόνη βοήθεια που μπορώ να σου δώσω στις ακροάσεις ηχείων, έχει ήδη δωθεί εδώ και χρόνια:

Όπως έχω ξαναπεί, δεν ακούς το ηχείο για να δεις πόσο πολύ σου αρέσουν τα πρίμα του ή πόσο όμορφα βγάζει καμπανάκια. Τα ακούς για να εξασφαλίσεις ότι δε σε ενοχλούν οι υπαρκτές και αντιληπτές παραμορφώσεις του. Ο χαρακτήρας του.
Και όπως έχουμε ξαναπεί, για αντικειμενικούς λόγους, καλύτερα είναι να ακούς ένα ηχείο μόνο του σε τέτοια περίπτωση, κι όχι 2 μαζί. Θα καταλάβεις περισσότερα πράγματα, δηλαδή ο,τι είναι να σε ενοχλήσει, θα σε ενοχλήσει πιο εύκολα, πιο γρήγορα, θα είναι περισσότερο αντιληπτό το κάθε μειονέκτημα του ηχείου.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.473
Μηνύματα
2.941.534
Members
38.188
Νεότερο μέλος
kotsos134
Top