Καλωδια ηχειων ..... ( μακρυτατο )

Μηνύματα
5.700
Reaction score
9.911
Δε λες που δεν σε άρχισε (ακόμη) ο φίλος μας ο Ν.Κ. στα βίντεο με τον Andrew Scheps. Φτηνά την γλύτωσες, μην το πείς ούτε του παπά. :D
Το έχω ρίξει στην μουσική τον τελευταίο καιρό, μην με αποπροσανατολιζεις. :biggrin:
Δεν είναι και κοντά, να πεταχτώ να δω τι έχει κάνει ο αθεόφοβος :biggrin:
 

Costas Coyias

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
26.079
Reaction score
23.271
Στο ιδιο πνευμα κυριε Κογια και οι υπολοιποι , ευκολα θα βρει καποιος προδιαγαρφες του RG59, ποιο ειναι το μεγαλυτερο ευρος σε συχνοτητα που μπορει να παει, και ποιες ειναι οι απωλειες ανα μετρο ( φυσικα ΞΑΝΑ μιλαμε για πραγματα που ισχυουν μονο οταν το καλωδιο ειναι τερματισμενο σωστα δλδ σε πορτες 75Ω )

Αραγε γιατι δεν βρισκουμε προδιαγραφες για χαμηλες συχνοτητες ?
Έλα ντε!
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
10.207
Reaction score
34.767
Το γραφει αλλα δνε διαβαζεις διοτι θεωρεις οτι το νημα ειναι χαβαλες
Απανταω για τελευταια φορα και συνεχιζω να πιστευω οτι η παρουσια σου εδω δεν εχει να προσφερει απολυτως τιποτα .

Εξηγω λοιπον
Αν με τον Α μαγικο τροπο εχεις κερδισει 0,7db σταθμη αυτο ειναι πρακτικα αχρηστο
Αγγιξε το Volume και θα παρεις 5db ανετα οχι 0.7
Αν ομως αυτο 0,7db προερχεται απο καλυτερη αποκριση συχνοτητας και περισσοτερη πληροφορια τοτε ναι φυσικα και το θελουμε



Συνεχιζεις να προσπαθεις να αποπροσανατολισεις την συζητηση γιατι προφανως δεν εχεις γνωσεις να προσφερεις κατι ουσιωδες η πολυ απλα να μπορεσεις να τεκμηριωσεις επι της ουσιας τον αλλον λαθος .

ΤΑ οποια προβληματα αναφερεις πραγματι ειναι υπαρκτα
Επιμελως ομως σου ξεφευγει οτι το τεστ ειναι ΑΒ και δεν αγγιζεις τιποτα εκτος απο την αλλαγη του ιντερκονεκτ
Αρα οποιο προβλημα υπαρχει σε οποιοδηποτε σημειο του συστηματος υπαρχει και για τα δυο καλωδια


Σταυρο αν δεν ειχαμε εδω every Τom , Dick and Harry Θα ειχαμε καταληξει σε καποιο συμπερασμα οπου απο εκει και μετα ο καθενας θα αποφασιζε αν του ειναι χρηστικο η οχι ....
εχε αν θελεις λιγο υπομονη και θα εξηγηθει λιγακι παραπανω
Εν τω μεταξυ αν μπορεις να προσφερεις κατι στο ποσ που εχεις τις ερωτησεις καθε αποψη ειναι καλουδεχουμενη .
Από καλώδια δεν κατέχω γρι. Το μόνο που ξέρω είναι ότι πριν 45 χρόνια είχαμε τα JBL L65 συνδεδεμένα στον SANSUI 9090 με καλώδιο πορτατίφ. Κοντεψαμε να γκρεμίσουμε την πολυκατοικία και ο ήχος κρύσταλλο και καθόλου κουραστικός.
Όσο για την πληροφορία στα πρίμα δεν βρήκα απάντηση πουθενά στο νήμα.
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.399
Reaction score
1.346
Από καλώδια δεν κατέχω γρι. Το μόνο που ξέρω είναι ότι πριν 45 χρόνια είχαμε τα JBL L65 συνδεδεμένα στον SANSUI 9090 με καλώδιο πορτατίφ. Κοντεψαμε να γκρεμίσουμε την πολυκατοικία και ο ήχος κρύσταλλο και καθόλου κουραστικός.
Όσο για την πληροφορία στα πρίμα δεν βρήκα απάντηση πουθενά στο νήμα.
Ρωτησε ξανα να καταλαβω τι ρωτησες γιατι εχουμε χαθει εδω μεσα
και αν γνωριζω ευχαριστω σου απαντω
 

Μηνύματα
5.700
Reaction score
9.911
Να ρωτήσω και γω κάτι στα Αγγλικά.

High-end hi-fi headphones are (rightly) known for their extremely precise sound reproduction, which loudspeakers can hardly match. However, the cables connecting these headphones are anything but high-quality. They are usually 3 meters long and made of very thin, standard stranded wire.
How do the "cable and connector gurus" explain this?
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.399
Reaction score
1.346
Να ρωτήσω και γω κάτι στα Αγγλικά.

High-end hi-fi headphones are (rightly) known for their extremely precise sound reproduction, which loudspeakers can hardly match. However, the cables connecting these headphones are anything but high-quality. They are usually 3 meters long and made of very thin, standard stranded wire.
How do the "cable and connector gurus" explain this?
ΤΑ ακουστικα καλης ποιοτητας πραγματι μπορουν να κανουν πραγματα τα οποια τα ηχεια μας δεν μπορουν γιατι πολυ απλα αφαιρουν απο την εξισωση τον χωρο .
απο τα προβληματα που εχουν οι συνηθισμενοι ακροατες κατα την αποψη μου θα ελεγα οτι το 90% σχετιζονται με τον χωρο
προφανως ελαχιστοι απο εμας, και εγω μαζι εχουν την δυνατοτητα να αλλαξουν πολλα σε αυτο το κομματι.
Μικρες βελτιωσεις μπορει αλλα για να φτασουμε εκει που πρεπει θεωρω οτι ειναι αδυνατον .

Κατα τα αλλα η εμπεδηση των ακουστικων ξεκιναει απο τα 32Ω και ανεβαινει προς τα επανω αναλογα το μοντελο και αναλογα τον σχεδιαστη

Στο 80 % των περιπτωσεων η εξοδος ακουστικων ειναι η ιδια εξοδος του ενισχυτη απλα οταν συνδεεις ακουστικα αποσυνδεει τα ηχεια και συνδεει ακουστικα , Μεσολαβει μια αντισταση ομως για καθε καναλι , τις περισσοτερες φορες 220Ω για να μην παει ολη η ισχυς του ενισχυτη στα ακουστικα .

Οποτε για να απαντησει καποιος το ερωτημα και να αποφανθει σε πιο βαθμο το καλωδιο μπορει να επιρεαζει τις επιδοσεις και απο την πλευρα του ακουστικου αλλα και απο την πλευρα του ενισχυτη που τελικα βλεπει στην εξοδο του 220R+την αντισταση των καλωδιων +τα 32Ω ( για παραδειγμα ) των ακουστικων ( πραγμα που θεωρητικα δεν ειναι σχεδιασμενος να κανει ) θα πρεπει να κανει ολους τους υπολογισμους απο την αρχη για ολα για να οδηγηθει σε ενα ασφαλες συμπερασμα .

Πολλες διαταξεις συνηθως φορητες ενω κανονικα θα επρεπε να εχουν ενα σταδιο εξοδου το οποιο να μπορει συγκεριμενα να διαχειριστει συγκεριμενο τυπο ακουστικων πχ 32 Ω η απο 32 -50 αντι αυτο σχεδιαζουν ενισχυτες με εξοδο 8Ω και προσθεοτουν αντιστασεις μετα για να μην παει ολη η ισχυς του ενισχυτη στα ακουστικα ...
ΔΛΔ αντιγραφουν την λειτουργια ενος ολοκληρωμενου ενισχυτη

Οπως στους οικοιακους ενισχυτες η εξοδος υποστιριζει πΧ4-8 Ω και ειναι σχεδιασμενη για αυτο οπου φυσικα δεν θα λειτουργει σωστα να το φορτιο ειναι ας πουμε 100 Ω
αντιστοιχα επρεπε να ισχυει και για τα ακουστικα
Στην πραξη , κακως δεν γινεται ετσι . ( και αυτο εχιε αντικτυπο στο ηχητικο αποτελεσμα )
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.399
Reaction score
1.346
Προσθετω οτι αθελα σου μου εδωσες μια πολυ ωραια πασσα
Εξηγω
Οπως στα ακουστικα αν θελει καποιος να μαθει τι συμβαινει πρεπει να ξεκινησει τους υπολογισμους απο το μηδεν λαμβανωντας υποψη οτι το φορτιο στο συνολο του ειναι διαφορετικο, οπου ενω οι μαθηματικοι τυποι που ισχυουν ειναι ολοι ιδιοι αλλα αλλαζουν τα νουμερα Διατομες ,μηκος ,αντισταση αγωγου, χωρητικοτητες αυτεπαγωγες κλπ .
απο εκει και μετα καποιος μπορει να οδηγηθει σε ενα ασφαλες συμπερασμα πχ οτι η χωρητικοτητα, η αυτεπαγωγη, η αντισταση του ταδε καλωδιου επιρεαζει εκει εκει και εκει και μετα να παρει αποφασεις και να βγαλει συμπερασματα .

Στα ακουστικα περα απο τους οποιους υπολογισμους αφορουν το καλωδιο υπαρχει η παραμετρος να δεις σε ποιο σημειο αυτο επιρεαζει και τον ενισχυτη γιατι απο την μανα του δεν ειναι σχεδιασμενος για
ι τετοιο φορτιο . Η συνδεση εκει γινεται καταχρηστικα επειδη εξυπηρετει οχι επειδη ειναι σωστο .

Αυτο αν θελεις απο μονο του δικαιολογει και την αρχικη μου σκεψη για διαφορετικου τυπου διπλοκαλωδιωσης ΔΛΔ αλλο καλωδιο για τα μπασσα και αλλο καλωδιο για τα μεσαια πριμα γιατι πολυ απλα η εμπεδηση του καθε κυκλωματος ειναι τελειως μα τελειως διαφορετικη .
 



Μηνύματα
63
Reaction score
76
Εγω θα προτεινα αν ειναι να γινουν σοβαρες μετρητικες δοκιμες, να γινουν με γουφερ, μιντ και τουιτερ στον αερα, ξεχωριστα για καθε περιοχη συχνοτητας και χωρις κροσσοβερ και με σχετικα μεγαλου μηκους καλωδια. Και προφανως σοβαρο και καλιμπραρισμενο μικροφωνο πανω σε REW κλπ κλπ
Ποσταρετε αποτελεσματα πτωσης οτιιδηποτε αναλογα με το καλωδιο και μετα εχει νοημα η κουβεντα. Ενα τετοιο πειραμα ειναι εξαιρετικα απλο.
 

Costas Coyias

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
26.079
Reaction score
23.271
Οποτε για να απαντησει καποιος το ερωτημα και να αποφανθει σε πιο βαθμο το καλωδιο μπορει να επιρεαζει τις επιδοσεις και απο την πλευρα του ακουστικου αλλα και απο την πλευρα του ενισχυτη που τελικα βλεπει στην εξοδο του 220R+την αντισταση των καλωδιων +τα 32Ω ( για παραδειγμα ) των ακουστικων ( πραγμα που θεωρητικα δεν ειναι σχεδιασμενος να κανει ) θα πρεπει να κανει ολους τους υπολογισμους απο την αρχη για ολα για να οδηγηθει σε ενα ασφαλες συμπερασμα .

Πολλες διαταξεις συνηθως φορητες ενω κανονικα θα επρεπε να εχουν ενα σταδιο εξοδου το οποιο να μπορει συγκεριμενα να διαχειριστει συγκεριμενο τυπο ακουστικων πχ 32 Ω η απο 32 -50 αντι αυτο σχεδιαζουν ενισχυτες με εξοδο 8Ω και προσθεοτουν αντιστασεις μετα για να μην παει ολη η ισχυς του ενισχυτη στα ακουστικα ...
ΔΛΔ αντιγραφουν την λειτουργια ενος ολοκληρωμενου ενισχυτη
Δεν υπάρχουν ενισχυτές "με έξοδο 8Ω", ούτε 4Ω, ούτε 32Ω, ούτε σε οποιαδήποτε άλλη τιμή Ωμ. Όλοι οι ενισχυτές είναι σχεδιασμένοι να αποδίδουν κάποια ισχύ υπό συνθήκες οδήγησης κάποιου φορτίου. Για παράδειγμα, αν ένας ενισχυτής προδιαγράφεται με ισχύ 100W σε φορτίο 8Ω, τότε είναι απολύτως βέβαιον, πως μπορεί να αποδώσει ισχύ 50W σε φορτίο 16Ω, 25W σε φορτίο 32Ω, 12W σε φορτίο 64Ω, 6W σε φορτίο 128Ω και ούτω καθεξής, και μάλιστα, χωρίς το παραμικρό πρόβλημα ποιότητας ήχου ή ασφάλειας της ακεραιότητάς του. Αντιθέτως, αυτός ο ενισχυτής δεν είναι καθόλου βέβαιον, ότι μπορεί να αποδώσει ισχύ 200W σε υποδιπλάσιο φορτίο, δηλ. 4Ω, καθόσον, για παράδειγμα, αυτό ενδέχεται να προσκρούει στην θερμική δυναμικότητα του ψυγείου του, οδηγώντας τον σε υπερθέρμανση και τελικά σε βλάβη. Μπορεί, όμως να αποδώσει χαμηλότερη ισχύ, υπό το όριο αυτών των δυνατοτήτων του.

Μάλιστα, αναλόγως της σχεδίασης και της ικανότητας του σχεδιαστή του, ο ενισχυτής πρέπει πάντοτε να έχει την ελάχιστη δυνατή αντίσταση εξόδου, ώστε να αποδίδει το ρεύμα που τραβά το φορτίο με τη μέγιστη δυνατή ευκολία. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους, για τους οποίους οι ενισχυτές με πολλά τρανζίστορ παράλληλα στο στάδιο εξόδου τους, παίζουν καλύτερα από τους ανταγωνιστές τους, που έχουν μόνον ένα ή δύο τρανζίστορ ανά ημιπερίοδο.

Σε πάρα πολλούς ενισχυτές, η έξοδος των ακουστικών παρέχει ισχύ κατ' ευθείαν από το στάδιο εξόδου με την παρεμβολή κάποια αντίστασης, όχι για να μην πάθει ζημιά ο ενισχυτής, αλλά για να μην πάθουν ζημιά τα ακουστικά λόγω υπεροδήγησης. Για παράδειγμα, αν τα ακουστικά έχουν ονομαστική αντίσταση 500Ω, ακόμη και σε τόσο υψηλή αντίσταση, το μόλις 1,5 βατ που μπορεί να αποδώσει ο ενισχυτής είναι μέγεθος υπέρμετρο για τα μοτέρ τους, και τελικά θα τα οδηγήσει σε καταστροφή από υπερθέρμανση.

Τα ακριβώς αντίστοιχα συμβαίνουν και στον μικρόκοσμο των φορητών συσκευών, όπου τα ακουστικά χαμηλής αντίστασης είναι ο κανόνας, λόγω της αδυναμίας της συσκευής να εφαρμόσει τη σχετικά υψηλή τάση που απαιτεί το μοτέρ ενός ακουστικού υψηλής αντίστασης. Βασικά, και τέτοια ακουστικά μπορούν να παίξουν, αλλά χωρίς επαρκή στάθμη, αφήνοντας τελικά τον χρήστη συχνά ανικανοποίητο. 32ωμα, ή ακόμα και χαμηλότερης αντίστασης ακουστικά, μπορούν να οδηγηθούν άνετα με 1-1.5VRMS που μπορεί να "βγάλει" μια φορητή συσκευή, χωρίς μεγάλους συμβιβασμούς στην ηλεκτρική της αυτονομία, και χωρίς προβλήματα παραμόρφωσης.
 



Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
10.207
Reaction score
34.767
Ρωτησε ξανα να καταλαβω τι ρωτησες γιατι εχουμε χαθει εδω μεσα
και αν γνωριζω ευχαριστω σου απαντω
Έγραψες ότι τα επιπλέον 0,7 db που μέτρησες σημαίνουν περισσότερη λεπτομέρεια στα πρίμα. Πώς προκύπτει αυτό? Και γιατί τα επιπλέον db σημαίνουν ότι το καλώδιο παρέχει περισσότερη λεπτομέρεια και όχι απλά λίγο καλύτερη απόδοση (με τη μαθηματική έννοια, όχι ποιοτικά) και γιατί μόνο στα πρίμα και όχι σε όλο το φάσμα?
 

Μηνύματα
2.116
Reaction score
5.007
Το προβλημα με τα καλωδια δεν ειναι οτι δεν μπορουν να μπουν στον παγκο
να παρουμε ενα πληρες σετ μετρησεων και να δουμε αν ειναι οι θεωρητικα σωστες.
Ειναι οτι δεν μπορουμε να ξερουμε πως θα μεταφραστουν αυτες σε δεδομενο συστημα.
Τι ακριβως θα ακουσουμε σε λεπτομερειες.
 

Μηνύματα
19.481
Reaction score
23.541
Το προβλημα με τα καλωδια δεν ειναι οτι δεν μπορουν να μπουν στον παγκο
να παρουμε ενα πληρες σετ μετρησεων και να δουμε αν ειναι οι θεωρητικα σωστες.
Ειναι οτι δεν μπορουμε να ξερουμε πως θα μεταφραστουν αυτες σε δεδομενο συστημα.
Τι ακριβως θα ακουσουμε σε λεπτομερειες.
Η απώλεια ισχύος που συζητάτε και με τους γνωστούς νόμους του Ohm κλπ στην ουσία είναι απώλεια ενέργειας over time πάντα. Η απώλεια ενέργειας αυτόματα σημαίνει απώλεια πληροφορίας. Τώρα εάν αυτή η πληροφορία λόγω άλλων λόγων στο σύστημα και ανάλογα και άλλων πολλών παραγόντων που τα έχουμε κάνει λίγο σούπα όλα ή μάλλον προσπαθώντας πάλι όπως συνηθίζουμε να βγάλουμε μπουσουλες ενω και αυτό το θέμα είναι πολυπαραγοντικό, όπως όλα εξάλλου .... δεν είναι επιθυμητή ή βγάζει στην επιφάνεια άλλα προβλήματα ηχητικά και δεν αρέσει (ή και αρέσει) είναι άλλο θεμα.

Έχουν γίνει μετρήσεις σε πρακτικό επίπεδο που ταιριάζουν απολυτα μάλιστα και με τους θεωρητικούς υπολογισμούς μοντέλων μας στο pro audio για τη μέιωση του spl αλλά και την μεταβολή του FR. Και για τα μήκος και διατομή των καλωδίων αλλά και για την επαγωγική αντίσταση σε σχέση με το skin effect. Ήδη απο τα 6 mm2 (1.4 mm περίπου ακτίνα) διατομή το skin efrect εμφανίζεται απο τα 2.2 Khz. Με λίγα λόγια υπάρχει όριο που θα αυξήσεις την διατομή ώστε να αντισταθμίσεις απώλεια απο μεγάλα μήκη. Μετά το κέρδος σου απο αυτό αντίσταθμίζεται απο το skin effect αλλά και απο τη επαγωγική αντίσταση που το πρώτο είναι υπευθυνο για τις υψηλές συχνότητες και το δεύτερο περισσότερο για την απώλεια ισχύος. Στο pro audio και οικονομικά αλλά και για τους παραπάνω λόγους δεν έχει νόημα ή κάτι να επωφεληθείς για διατομές πάνω απο 4 Χ 6 mm2. Για αυτό και σε στάδια γηπεδα κλπ μεγάλα venues χρησιμοποιούν step up και step down transformers στα ενισχυτικά και ηχεία αντίστοιχα. Της τάξης των 70 και 100 volts AC καθώς ειναι ο μόνος τρόπος να αντιμετωπίσεις τις απώλειες. Με την ίδια λογική δηλαδή που ακολουθούν οι εταιρίες ρεύματος στην διανομή τους, η καλή μας η ΔΕΗ.

Ο μεγαλύτερος παράγοντας απώλειας είναι συχνά το μήκος. Η διατομή όχι τόσο ... με την έννοια ότι έχει ένα όριο η όποια συμβολή της. Το damping factor σχεδόν καθόλου ιδίως για >20 και όσο μεγαλώνει το μήκος. Αυτά νομίζω είναι γνωστά. Σε μεγάλα μήκη τελικά καταληγουν να ενισχύονται πολύ οι συχνότητες γύρω των 5 KHz αντίθετα απο ότι θα έλεγε η λογική αλλά και η διαίσθηση μας ή πιστεύουν οι audio people χα χα. . Αυτό γίνεται για άλλους λόγους κυρίως γιατί τα μεγάλα μήκη σε αυτή την συχνότητα εξισορροπουν αρνητικές φάσεις που εμφανίζονται σε αυτή την συχνότητα στα μικρά μήκη, αφήνοντας να περάσει πιο μεγάλη ισχύς στα πηνία των ηχείων. Τόσο που καθίσταται και επικινδυνο και απαιτεί την δέουσα προσοχή στο pro audio.

Το πιο σπουδαίο όμως απο όλα αυτά που πρέπει να μας μείνει είναι ότι ο Ν.Κ. κακώς δεν ασχολείται - δεν θέλει να τα μάθει - μην πω δεν τα γνωρίζει ήδη κιόλας, που θα έπρεπε καθώς θεωρεί τον ευατό του λάτρη και γνώστη του pro audio. Μάλλον μόνο για την ακουστική επιλεκτικά χα χα.
 
Last edited:

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.399
Reaction score
1.346
Δεν υπάρχουν ενισχυτές "με έξοδο 8Ω", ούτε 4Ω, ούτε 32Ω, ούτε σε οποιαδήποτε άλλη τιμή Ωμ. Όλοι οι ενισχυτές είναι σχεδιασμένοι να αποδίδουν κάποια ισχύ υπό συνθήκες οδήγησης κάποιου φορτίου. Για παράδειγμα, αν ένας ενισχυτής προδιαγράφεται με ισχύ 100W σε φορτίο 8Ω, τότε είναι απολύτως βέβαιον, πως μπορεί να αποδώσει ισχύ 50W σε φορτίο 16Ω, 25W σε φορτίο 32Ω, 12W σε φορτίο 64Ω, 6W σε φορτίο 128Ω και ούτω καθεξής, και μάλιστα, χωρίς το παραμικρό πρόβλημα ποιότητας ήχου ή ασφάλειας της ακεραιότητάς του. Αντιθέτως, αυτός ο ενισχυτής δεν είναι καθόλου βέβαιον, ότι μπορεί να αποδώσει ισχύ 200W σε υποδιπλάσιο φορτίο, δηλ. 4Ω, καθόσον, για παράδειγμα, αυτό ενδέχεται να προσκρούει στην θερμική δυναμικότητα του ψυγείου του, οδηγώντας τον σε υπερθέρμανση και τελικά σε βλάβη. Μπορεί, όμως να αποδώσει χαμηλότερη ισχύ, υπό το όριο αυτών των δυνατοτήτων του.

Μάλιστα, αναλόγως της σχεδίασης και της ικανότητας του σχεδιαστή του, ο ενισχυτής πρέπει πάντοτε να έχει την ελάχιστη δυνατή αντίσταση εξόδου, ώστε να αποδίδει το ρεύμα που τραβά το φορτίο με τη μέγιστη δυνατή ευκολία. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους, για τους οποίους οι ενισχυτές με πολλά τρανζίστορ παράλληλα στο στάδιο εξόδου τους, παίζουν καλύτερα από τους ανταγωνιστές τους, που έχουν μόνον ένα ή δύο τρανζίστορ ανά ημιπερίοδο.

Σε πάρα πολλούς ενισχυτές, η έξοδος των ακουστικών παρέχει ισχύ κατ' ευθείαν από το στάδιο εξόδου με την παρεμβολή κάποια αντίστασης, όχι για να μην πάθει ζημιά ο ενισχυτής, αλλά για να μην πάθουν ζημιά τα ακουστικά λόγω υπεροδήγησης. Για παράδειγμα, αν τα ακουστικά έχουν ονομαστική αντίσταση 500Ω, ακόμη και σε τόσο υψηλή αντίσταση, το μόλις 1,5 βατ που μπορεί να αποδώσει ο ενισχυτής είναι μέγεθος υπέρμετρο για τα μοτέρ τους, και τελικά θα τα οδηγήσει σε καταστροφή από υπερθέρμανση.

Τα ακριβώς αντίστοιχα συμβαίνουν και στον μικρόκοσμο των φορητών συσκευών, όπου τα ακουστικά χαμηλής αντίστασης είναι ο κανόνας, λόγω της αδυναμίας της συσκευής να εφαρμόσει τη σχετικά υψηλή τάση που απαιτεί το μοτέρ ενός ακουστικού υψηλής αντίστασης. Βασικά, και τέτοια ακουστικά μπορούν να παίξουν, αλλά χωρίς επαρκή στάθμη, αφήνοντας τελικά τον χρήστη συχνά ανικανοποίητο. 32ωμα, ή ακόμα και χαμηλότερης αντίστασης ακουστικά, μπορούν να οδηγηθούν άνετα με 1-1.5VRMS που μπορεί να "βγάλει" μια φορητή συσκευή, χωρίς μεγάλους συμβιβασμούς στην ηλεκτρική της αυτονομία, και χωρίς προβλήματα παραμόρφωσης.

Οταν παρεις πτυχιο και ασχοληθεις 40 χρονια με την ενισχυση ταξης ΑΒ μπορεις να ερθεις να ξαναμιλησουμε
Ο βασικοτερος λογος που οι ενισχυτες ειναι σχεδιασμενοι και τσπ στις προδιαγραφες τους αναφερουν επιδοσεις σε 2-4-8 Ω ενω σε καποια Vintage μεχρι και 16 ειναι γιατι η συμπεριφορα τους σε μεγαλυτερης ωμικης αντιστασης φορτια δεν ειναι εγγυημενη
Μεσω της αναδρασης υπαρχει σοβαρη πιθανοτητα για ταλαντωση επιρεαζεται το slew rate και το dumping factor και η αποκριση συχνοτητας

Σημαινει οτι μαλακωδως οπως και για τα καλωδια κοιτας την χωρητικοτητα κανεις τους υπολογισμους και λες οτι τ φιλτρο ειναι εκτος ακουστικης και ειμαστε ενταξει ΕΝΩ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΕΤΣΙ
Αντιστοιχα με τους ενισχυτες ,τους διαχειριζεσαι με τον νομο του Ωμ τοσα βολτ σε τοσα Ωμ τοσα αμπερ και τοσα βατ
Δυστυχως δεν ειναι καθολου μα καθολου ετσι

Απλο παραδειγμα που σε αποδεικνυει φαουλ ειναι τα ακουστικα Staxxν ηSenhieser για παραδειγμα που εχει εκδοσεις με εμπεδηση 350-600 Ω
Σε καμμια περιπτωση δεν λειτουργουν σωστα συνδεμενα απλα σε καποιον ενισχυτη
Χρησιμοποιoυν μετασχηματιστες οπου το πρωτευον ειναι 8Ω και το δευτερευον ειναι 600 Ω

Στην MBL εταιρια που παραγει ενισχυτες και ηχεια εκατομμυριων και εχει παγκοσμια αποδοχη
ΠΟΥΘΕΝΑ δεν θα βρεις ηχειο το οποιο εχει διπλωκαλωδιωση
Γιατι συμφωνα με τον Σχεδιαστη αν πεσεις στην παγιδα να κανεις διενισχυση δεν υπαρχει ενισχυτης σε αυτους που μπορει να διαχειρστει την εμπεδηση των πανω δρομων Μεσαια και πριμα μια και η εμεπεδηση τους ειναι κατα πολυ υψηλοτερη.

περιεργως κυριε Κογια και στην αλλη εταιρια εκατομυριων που ειναι η Wilson συμβαινει ακριβως το ιδιο και για τους ακριβως ιδιους λογους.

Στην Διαλεξη που εδωσε το Dubai ο σχεδιαστης στην οποια ημουν παρων ειπε και δικαιολογησε οτι αν εχεις ενα συστημα που παιζει διενισχυση σε ενα ηχειο σε μια καλη ισχυ και θα περιμενες οτι ο ενισχυτης των μπασσων θα ανεβασει καποιες θερμοκρασιες γιατι εχει το πιο δυσκολο εργο τελικα ο ενισχυτης των μεσαιων και πριμων ανεβαζει περισσοτερες θεμροκρασιες γιατι παιζει εκτος προδιαγραφων .

Διαθετω οργανα αξιας ανω των 30,000 ευρω φυσικα φορτια και τεχνητα φορτια και την γνωση του πως θα ατα χρησιμοποιησω Οποτε θελεις μπορεις να ερθεις να παρεις ενα σετ μετρησεων .
Η απώλεια ισχύος που συζητάτε και με τους γνωστούς νόμους του Ohm κλπ στην ουσία είναι απώλεια ενέργειας over time πάντα. Η απώλεια ενέργειας αυτόματα σημαίνει απώλεια πληροφορίας. Τώρα εάν αυτή η πληροφορία λόγω άλλων λόγων στο σύστημα και ανάλογα και άλλων πολλών παραγόντων που τα έχουμε κάνει λίγο σούπα όλα ή μάλλον προσπαθώντας πάλι όπως συνηθίζουμε να βγάλουμε μπουσουλες ενω και αυτό το θέμα είναι πολυπαραγοντικό, όπως όλα εξάλλου .... δεν είναι επιθυμητή ή βγάζει στην επιφάνεια άλλα προβλήματα ηχητικά και δεν αρέσει (ή και αρέσει) είναι άλλο θεμα.

Έχουν γίνει μετρήσεις σε πρακτικό επίπεδο που ταιριάζουν απολυτα μάλιστα και με τους θεωρητικούς υπολογισμούς μοντέλων μας στο pro audio για τη μέιωση του spl αλλά και την μεταβολή του FR. Και για τα μήκος και διατομή των καλωδίων αλλά και για την επαγωγική αντίσταση σε σχέση με το skin effect. Ήδη απο τα 6 mm2 (1.4 mm περίπου ακτίνα) διατομή το skin efrect εμφανίζεται απο τα 2.2 Khz. Με λίγα λόγια υπάρχει όριο που θα αυξήσεις την διατομή ώστε να αντισταθμίσεις απώλεια απο μεγάλα μήκη. Μετά το κέρδος σου απο αυτό αντίσταθμίζεται απο το skin effect αλλά και απο τη επαγωγική αντίσταση που το πρώτο είναι υπευθυνο για τις υψηλές συχνότητες και το δεύτερο περισσότερο για την απώλεια ισχύος. Στο pro audio και οικονομικά αλλά και για τους παραπάνω λόγους δεν έχει νόημα ή κάτι να επωφεληθείς για διατομές πάνω απο 4 Χ 6 mm2. Για αυτό και σε στάδια γηπεδα κλπ μεγάλα venues χρησιμοποιούν step up και step down transformers στα ενισχυτικά και ηχεία αντίστοιχα. Της τάξης των 70 και 100 volts AC καθώς ειναι ο μόνος τρόπος να αντιμετωπίσεις τις απώλειες. Με την ίδια λογική δηλαδή που ακολουθούν οι εταιρίες ρεύματος στην διανομή τους, η καλή μας η ΔΕΗ.

Ο μεγαλύτερος παράγοντας απώλειας είναι συχνά το μήκος. Η διατομή όχι τόσο ... με την έννοια ότι έχει ένα όριο η όποια συμβολή της. Το damping factor σχεδόν καθόλου ιδίως για >20 και όσο μεγαλώνει το μήκος. Αυτά νομίζω είναι γνωστά. Σε μεγάλα μήκη τελικά καταληγουν να ενισχύονται πολύ οι συχνότητες γύρω των 5 KHz αντίθετα απο ότι θα έλεγε η λογική αλλά και η διαίσθηση μας ή πιστεύουν οι audio people χα χα. . Αυτό γίνεται για άλλους λόγους κυρίως γιατί τα μεγάλα μήκη σε αυτή την συχνότητα εξισορροπουν αρνητικές φάσεις που εμφανίζονται σε αυτή την συχνότητα στα μικρά μήκη, αφήνοντας να περάσει πιο μεγάλη ισχύς στα πηνία των ηχείων. Τόσο που καθίσταται και επικινδυνο και απαιτεί την δέουσα προσοχή στο pro audio.

Το πιο σπουδαίο όμως απο όλα αυτά που πρέπει να μας μείνει είναι ότι ο Ν.Κ. κακώς δεν ασχολείται - δεν θέλει να τα μάθει - μην πω δεν τα γνωρίζει ήδη κιόλας, που θα έπρεπε καθώς θεωρεί τον ευατό του λάτρη και γνώστη του pro audio. Μάλλον μόνο για την ακουστική επιλεκτικά χα χα.
Ενω τιποτα απο αυτα που λες δεν ειναι λαθος ειναι γενικα και σωστες και χρησιμες πληροφοριες δεν εμπιπτουν στην περιπτωση που συζηταμε .
 

Μηνύματα
19.481
Reaction score
23.541
Οταν παρεις πτυχιο και ασχοληθεις 40 χρονια με την ενισχυση ταξης ΑΒ μπορεις να ερθεις να ξαναμιλησουμε
Ο βασικοτερος λογος που οι ενισχυτες ειναι σχεδιασμενοι και τσπ στις προδιαγραφες τους αναφερουν επιδοσεις σε 2-4-8 Ω ενω σε καποια Vintage μεχρι και 16 ειναι γιατι η συμπεριφορα τους σε μεγαλυτερης ωμικης αντιστασης φορτια δεν ειναι εγγυημενη
Μεσω της αναδρασης υπαρχει σοβαρη πιθανοτητα για ταλαντωση επιρεαζεται το slew rate και το dumping factor και η αποκριση συχνοτητας

Σημαινει οτι μαλακωδως οπως και για τα καλωδια κοιτας την χωρητικοτητα κανεις τους υπολογισμους και λες οτι τ φιλτρο ειναι εκτος ακουστικης και ειμαστε ενταξει ΕΝΩ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΕΤΣΙ
Αντιστοιχα με τους ενισχυτες ,τους διαχειριζεσαι με τον νομο του Ωμ τοσα βολτ σε τοσα Ωμ τοσα αμπερ και τοσα βατ
Δυστυχως δεν ειναι καθολου μα καθολου ετσι

Απλο παραδειγμα που σε αποδεικνυει φαουλ ειναι τα ακουστικα Staxxν ηSenhieser για παραδειγμα που εχει εκδοσεις με εμπεδηση 350-600 Ω
Σε καμμια περιπτωση δεν λειτουργουν σωστα συνδεμενα απλα σε καποιον ενισχυτη
Χρησιμοποιoυν μετασχηματιστες οπου το πρωτευον ειναι 8Ω και το δευτερευον ειναι 600 Ω

Στην MBL εταιρια που παραγει ενισχυτες και ηχεια εκατομμυριων και εχει παγκοσμια αποδοχη
ΠΟΥΘΕΝΑ δεν θα βρεις ηχειο το οποιο εχει διπλωκαλωδιωση
Γιατι συμφωνα με τον Σχεδιαστη αν πεσεις στην παγιδα να κανεις διενισχυση δεν υπαρχει ενισχυτης σε αυτους που μπορει να διαχειρστει την εμπεδηση των πανω δρομων Μεσαια και πριμα μια και η εμεπεδηση τους ειναι κατα πολυ υψηλοτερη.

περιεργως κυριε Κογια και στην αλλη εταιρια εκατομυριων που ειναι η Wilson συμβαινει ακριβως το ιδιο και για τους ακριβως ιδιους λογους.

Στην Διαλεξη που εδωσε το Dubai ο σχεδιαστης στην οποια ημουν παρων ειπε και δικαιολογησε οτι αν εχεις ενα συστημα που παιζει διενισχυση σε ενα ηχειο σε μια καλη ισχυ και θα περιμενες οτι ο ενισχυτης των μπασσων θα ανεβασει καποιες θερμοκρασιες γιατι εχει το πιο δυσκολο εργο τελικα ο ενισχυτης των μεσαιων και πριμων ανεβαζει περισσοτερες θεμροκρασιες γιατι παιζει εκτος προδιαγραφων .

Διαθετω οργανα αξιας ανω των 30,000 ευρω φυσικα φορτια και τεχνητα φορτια και την γνωση του πως θα ατα χρησιμοποιησω Οποτε θελεις μπορεις να ερθεις να παρεις ενα σετ μετρησεων .

Ενω τιποτα απο αυτα που λες δεν ειναι λαθος ειναι γενικα και σωστες και χρησιμες πληροφοριες δεν εμπιπτουν στην περιπτωση που συζηταμε .
Το πάω σιγά σιγά. :D



-Το θεωρητικό υπόβαθρο περί συγχρονης Φυσικής που μου είπες να τα πώ πιο απλά ... αυτά ήταν τα απλά. :D Τα πολυπλοκα έτσι και αλλιώς δεν θα βοηθούσαν, θα τα κάνανε χειρότερα. Και αυτά τα απλά τα είπα για να στηρίξω την άποψη σου περί απώλειας πληροφορίας.

- Για το πόστ σου το 833 τι να πω ; Δεν διαφωνώ σε κάτι σπουδαίο απο αυτά που λές εκεί. Νομίζω εξάλλου ότι τα ερωτήματα που έθεσες καλύτερα αντικατοπτρίζονται σε άλλα προηγούμενα πόστ σου , όχι σε αυτό.
 

Costas Coyias

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
26.079
Reaction score
23.271
Εδώ και πολλά χρόνια, έχω πάψει να δίνω σημασία στις δημόσιες δηλώσεις και διαλέξεις όλων των κατασκευαστών hi-fi, ουχί διότι μου είναι άχρηστες, αλλά διότι, πάντοτε, είναι φιλτραρισμένες από το τμήμα marketing, πρώτιστη προτεραιότητα του οποίου -και ορθώς γι' αυτούς- είναι η εμπορική προστασία των προϊόντων τους. Ειδικώς και επιπροσθέτως, αμφότερες οι MBL και Wilson δεν είναι κατασκευαστές hi-fi, αλλά κατασκευαστές προϊόντων πολυτελείας, τα οποία απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό, με συγκεκριμένες απαιτήσεις, ανάγκες και προσδοκίες.

Ειδικώς, επίσης, η διπλο-τρι-τετρα-πεντακαλωδίωση είναι ένα επιτυχημένο τέχνασμα marketing, όχι για να πωλούν πολλαπλάσια ποσότητα καλωδίων κάποιοι κατασκευαστές, αλλά διότι αυτό το τέχνασμα προκαλεί υποσυνείδητα την αίσθηση μιας εξειδικευμένης ιδιαιτερότητας, η οποία προσδίδει στο προϊόν την εντύπωση του ιδιαιτέρως φροντισμένου και ξεχωριστού, οδηγώντας τελικά στην επιθυμητή καταναλωτική συμπεριφορά. Ως τεχνολογία, η πολυκαλωδίωση δεν έχει σχέση με τη Φυσική, αλλά με την Ψυχολογία. Και δουλεύει, φέρει αποτελέσματα, δεν το αμφισβητώ αυτό. Η πολυκαλωδίωση πουλάει, αλλά όχι για τους λόγους που νομίζεις.
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.399
Reaction score
1.346
Εδώ και πολλά χρόνια, έχω πάψει να δίνω σημασία στις δημόσιες δηλώσεις και διαλέξεις όλων των κατασκευαστών hi-fi, ουχί διότι μου είναι άχρηστες, αλλά διότι, πάντοτε, είναι φιλτραρισμένες από το τμήμα marketing, πρώτιστη προτεραιότητα του οποίου -και ορθώς γι' αυτούς- είναι η εμπορική προστασία των προϊόντων τους. Ειδικώς και επιπροσθέτως, αμφότερες οι MBL και Wilson δεν είναι κατασκευαστές hi-fi, αλλά κατασκευαστές προϊόντων πολυτελείας, τα οποία απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό, με συγκεκριμένες απαιτήσεις, ανάγκες και προσδοκίες.

Ειδικώς, επίσης, η διπλο-τρι-τετρα-πεντακαλωδίωση είναι ένα επιτυχημένο τέχνασμα marketing, όχι για να πωλούν πολλαπλάσια ποσότητα καλωδίων κάποιοι κατασκευαστές, αλλά διότι αυτό το τέχνασμα προκαλεί υποσυνείδητα την αίσθηση μιας εξειδικευμένης ιδιαιτερότητας, η οποία προσδίδει στο προϊόν την εντύπωση του ιδιαιτέρως φροντισμένου και ξεχωριστού, οδηγώντας τελικά στην επιθυμητή καταναλωτική συμπεριφορά. Ως τεχνολογία, η πολυκαλωδίωση δεν έχει σχέση με τη Φυσική, αλλά με την Ψυχολογία. Και δουλεύει, φέρει αποτελέσματα, δεν το αμφισβητώ αυτό. Η πολυκαλωδίωση πουλάει, αλλά όχι για τους λόγους που νομίζεις.
εισαι εκτος θεματος με δογματισμους και θεωριες ως συνηθως
επι της ουσιας ΝΑΔΑ
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.530
Μηνύματα
3.054.813
Members
38.569
Νεότερο μέλος
2xwria
Top