Featured Καλωδια ηχειων ..... ( μακρυτατο )

Μηνύματα
153
Reaction score
229
Βρε να γλυτώσουμε τουλάχσιτον τα δέκα subs του N.K. και την ηλεκτρονική punk (τρια όργανα όλα και όλα) που ακούει και κυρίως τα video απο τον Scheps ... και όλα τα άλλα τα βρίσκουμε. :D :D
Για ρώτα γιατι δεν τα βλέπω καλά τα πράγματα. 6.5 άρια με λαμπίτσες θα φάνε μεγαλο χι
Εμένα που με αρεσει α αγγλικός ήχος τα ηχειακια μου με τον Ναιμ δεν τα βλέπω καλά..
 

Μηνύματα
5.785
Reaction score
10.017
Βρε να γλυτώσουμε τουλάχσιτον τα δέκα subs του N.K. και την ηλεκτρονική punk (τρια όργανα όλα και όλα) που ακούει και κυρίως τα video απο τον Scheps ... και όλα τα άλλα τα βρίσκουμε. :D :D

Σου είπα πόσες φορές, φτιαξτο επιτέλους το ρημαδι το μπάσο σου στον χώρο σου, αλλά το προσεγγίζεις το θέμα φιλοσοφικά. :biggrin:

"🧠 2. The brain can reconstruct missing bass – but only partially There's a psychoacoustic effect called "missing fundamental." If a speaker can't reproduce the lowest notes, the brain often still hears the pitch – based on the overtone patterns. ➡ So the brain can indeed reconstruct some aspects. 💡 But: This only applies to pitch, not to the pressure, fullness, or impact of the bass. 🎵 3. Why good bass reproduction is still important The reconstructed bass sounds less realistic. Physical effects (kick, vibrations, foundation) cannot be reconstructed. Music sounds fuller, warmer, and more emotional when real low frequencies are present."
 

Μηνύματα
2.192
Reaction score
2.401
Part 3 ( Gemini 3 pro AI)

Ερώτηση : Έχουν οι άνθρωποι διαφορετική ανοχή σε αρμονικές παραμορφώσεις αναλόγως της τάξης; Αν ναι μπορείς να διευκρινίσεις ποια και πως αυτό επηρεάζει την αντιληπτή απόδοση ήχου των ενισχυτών ή dac; Αν ένας ενισχυτής έχει εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο αρμονικών αλλά η σχετική κατανομή αρμονικών διαφέρει , επιδρά αυτό στο ακουστό αποτέλεσμα ;

Απάντηση ΑΙ:

Ναι, η ανοχή του ανθρώπινου αυτιού στις αρμονικές παραμορφώσεις είναι δραματικά διαφορετική ανάλογα με την τάξη (order) της αρμονικής.
Αυτό είναι ένα από τα πιο κρίσιμα σημεία για την κατανόηση του γιατί ένας λαμπάτος ενισχυτής με 1% παραμόρφωση μπορεί να ακούγεται "μαγικός", ενώ ένας τρανζιστοράτος με 0.01% να ακούγεται "σκληρός" ή "στείρος".
Ας το αναλύσουμε:
1. Άρτιες vs Περιττές Αρμονικές (Even vs Odd)
Ο εγκέφαλος δεν αντιμετωπίζει όλες τις παραμορφώσεις ως "θόρυβο". Κάποιες τις θεωρεί μουσικό συμπλήρωμα.
* Άρτιες Αρμονικές (2η, 4η, 6η...):
* Τι είναι: Πολλαπλάσια της θεμελιώδους συχνότητας που αντιστοιχούν κυρίως σε οκτάβες. Για παράδειγμα, αν παίζει μια νότα Λα (440Hz), η 2η αρμονική είναι στα 880Hz (Λα, μια οκτάβα πάνω).
* Αντίληψη: Το αυτί τις εκλαμβάνει ως "μουσικές". Προσθέτουν όγκο, ζεστασιά και πάχος στον ήχο. Ο εγκέφαλος νιώθει άνετα μαζί τους γιατί είναι σύμφωνα διαστήματα (consonant).
* Ανοχή: Η ανοχή μας εδώ είναι τεράστια. Μπορεί να φτάσει και το 2-3% χωρίς να ενοχλεί, απλώς "χρωματίζει" ευχάριστα.
* Περιττές Αρμονικές (3η, 5η, 7η...):
* Τι είναι: Παράγουν τόνους που δεν είναι οκτάβες. Η 3η είναι "πέμπτη" (μουσικό διάστημα), αλλά όσο ανεβαίνουμε (7η, 9η), οι τόνοι γίνονται διάφωνοι (dissonant) με τη βασική νότα.
* Αντίληψη: Ακούγονται ως "σκληρότητα", "γρέζι", "μέταλλο" ή "αιχμή". Προκαλούν ακουστική κόπωση (listener fatigue).
* Ανοχή: Εδώ η ανοχή είναι ελάχιστη. Ακόμα και ποσοστά της τάξης του 0.05% σε υψηλές περιττές αρμονικές (7η, 9η) μπορεί να κάνουν τον ήχο ενοχλητικό.
2. Το φαινόμενο της "Μάσκας" (Auditory Masking)
Δεν είναι όλες οι αρμονικές το ίδιο ορατές στον εγκέφαλο λόγω του Masking Effect.
* Η θεμελιώδης συχνότητα (ο δυνατός ήχος) τείνει να "κρύβει" τους ήχους που βρίσκονται πολύ κοντά της συχνότατα.
* Η 2η και η 3η αρμονική είναι κοντά στη θεμελιώδη, οπότε καλύπτονται εύκολα.
* Οι υψηλές αρμονικές (7η, 9η, 11η κ.λπ.) είναι μακριά από τη θεμελιώδη. Δεν καλύπτονται, "πετάγονται" έξω και ακούγονται ξεκάθαρα, ακόμα κι αν είναι πολύ χαμηλές σε ένταση.
3. Η Παγίδα του THD (Total Harmonic Distortion) και η Κατανομή
Εδώ απαντάμε στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σου. Ναι, η κατανομή παίζει καθοριστικό ρόλο, πολύ σημαντικότερο από το συνολικό νούμερο THD.
Ας υποθέσουμε δύο ενισχυτές με το ίδιο εξαιρετικά χαμηλό THD (π.χ. 0.01%):
* Ενισχυτής Α (Soft Clipping / Tube-like): Το 0.01% αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά από 2η αρμονική.
* Αποτέλεσμα: Θα ακούγεται φυσικός, "υγρός" και ξεκούραστος.
* Ενισχυτής Β (Hard Feedback): Το 0.01% αποτελείται από ελάχιστη 2η, αλλά έχει μια "ουρά" από μικρές αιχμές στην 5η, 7η, 9η αρμονική (συχνό φαινόμενο σε κακές υλοποιήσεις αρνητικής ανάδρασης).
* Αποτέλεσμα: Θα ακούγεται "κλινικός", "στείρος" ή θα προκαλεί έναν ανεξήγητο εκνευρισμό μετά από ώρα ακρόασης, παρόλο που στα χαρτιά είναι "τέλειος".
4. Το ιδανικό σενάριο: Μονοτονική Πτώση (Monotonic Decay)
Στο High-End, ο στόχος δεν είναι πάντα το μηδενικό THD (που είναι ουτοπία), αλλά η σωστή φασματική κατανομή (Spectral Decay).
Το ιδανικό για τον εγκέφαλο, όπως το πρότεινε ο Jean Hiraga (θρυλικός σχεδιαστής ήχου), είναι η Μονοτονική Πτώση:
* Η 2η αρμονική να είναι η υψηλότερη.
* Η 3η χαμηλότερη από τη 2η.
* Η 4η χαμηλότερη από την 3η.
* Και ούτω καθεξής, μέχρι να εξαφανιστούν στο noise floor.
Αυτό το μοτίβο μιμείται τον τρόπο που παράγουν αρμονικές τα φυσικά μουσικά όργανα και ο ανθρώπινος λάρυγγας. Επομένως, ο εγκέφαλος το αναγνωρίζει ως "φυσικότητα" και όχι ως παραμόρφωση.
> Συμπέρασμα: Ένας ενισχυτής με υψηλότερο THD αλλά "σωστή" κατανομή (κυρίαρχη 2η, φθίνουσες οι υπόλοιπες) θα ακούγεται σχεδόν πάντα καλύτερα από έναν ενισχυτή με χαμηλότερο THD αλλά "λάθος" κατανομή (κυρίαρχες περιττές ή υψίσυχνες αρμονικές).
>
 

Μηνύματα
19.666
Reaction score
23.766
Σου είπα πόσες φορές, φτιαξτο επιτέλους το ρημαδι το μπάσο σου στον χώρο σου, αλλά το προσεγγίζεις το θέμα φιλοσοφικά. :biggrin:

"🧠 2. The brain can reconstruct missing bass – but only partially There's a psychoacoustic effect called "missing fundamental." If a speaker can't reproduce the lowest notes, the brain often still hears the pitch – based on the overtone patterns. ➡ So the brain can indeed reconstruct some aspects. 💡 But: This only applies to pitch, not to the pressure, fullness, or impact of the bass. 🎵 3. Why good bass reproduction is still important The reconstructed bass sounds less realistic. Physical effects (kick, vibrations, foundation) cannot be reconstructed. Music sounds fuller, warmer, and more emotional when real low frequencies are present."
Για lower freqs λέει , όχι για subsonic σεισμού. :D
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.693
Μηνύματα
3.061.056
Members
38.599
Νεότερο μέλος
TMantΖ@13
Top