Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

Μηνύματα
16.315
Reaction score
19.130
Είναι να τρέμει κανείς και μόνο στη σκέψη να νοιαζόσουν κάποια στιγμή έντονα για το αντικείμενο... :sneaky:

Όπως έχει διατυπωθεί με κάθε επισημότητα στο σύνδεσμο που αναρτήθηκε προηγουμένως, η εγκατάσταση sub πάνω σε τρίεδρη γωνία οδηγεί μεν σε κέρδος στάθμης αφού η εκπομπή ενέργειας θα συγκεντρώνεται σε στενότερο πεδίο αλλά ενεργοποιεί παράλληλα το σύνολο των αξονικών ιδιορρυθμών στο δωμάτιο. Επίσης από τη στιγμή που η θέση των main ηχείων απέχει από τη γωνία απαιτείται οπωσδήποτε παρεμβολή επεξεργαστή για ρύθμιση delays.

Γι αυτό και σε σχετικές φωτό που έχουν κατά καιρούς αναρτηθεί με αβανταδόρικα main ηχεία συνοδευόμενα από εύρωστα sub ριγμένα σε γωνία άνευ άλλων διατυπώσεων έχω σχολιάσει πόσο χαϊενδική ΄΄ανοησία΄΄ σηματοδοτούν τέτοιοι τρόποι στησίματος.

Εφόσον λοιπόν κάποιος επεξεργαστής θα είχε αναλάβει σε επίπεδο πηγής/προ τη διαχείριση του σήματος ώστε να παρέχονται delays και φίλτρα ισοστάθμισης, η τοποθέτηση sub πάνω σε τρίεδρη γωνία θα είχε νόημα υπό μια ακόμη προϋπόθεση, να υπήρχε και άλλο όμοιο τεμάχιο sub με στόχο να τοποθετηθεί σε αντικρινή τρίεδρη γωνία ή ακόμα καλύτερα στην αντιδιαγώνια - και βέλτιστα στην ταβανούχο - τρίεδρη κατά τρόπον ώστε να επέρχεται αμοιβαία εξουδετέρωση ιδιορρυθμών , προτού καν να εφαρμοζόταν το παραμικρό φίλτρο ισοστάθμισης.

Εάν δεν τηρούνται τέτοιες προϋποθέσεις και πηγαίνει ο χρήστης στην τύχη και με το αυτί τότε θα είχε καλύτερη πιθανότητα να έβρισκε κάποια ευνοϊκή για το ακροαματικό αποτέλεσμα τοποθέτηση με τη μέθοδο που έχει επιδείξει ο αρχιμηχανικός της REL στο γνωστό βίντεο, δηλαδή μακριά από γωνίες.

Πάντως και με τη συνδρομή δοκιμαστικών λήψεων ο υποφαινόμενος - από τη στιγμή που οι ακροαματικές του συνήθειες επιτρέπουν χαμηλότερες ανώτατες στάθμες και δεν υπάρχουν ζεύγη από ελεύθερες γωνίες διαθέσιμα - τείνει να προτιμά τοποθέτηση sub μακριά από τρίεδρες γωνίες.
Έτσι ακριβώς. Και εάν έβαζες μετά ένα τρίτο sub στην μέση κάποια πλευράς ή περίπου εκεί θα είχες τα αποτελέσματα που ήθελες αφού θα είχες επιφέρει την ομοιομορφία. Μετά και το EQ σου θα είχε νόημα καθώς ότι gain θα έδινες θα ανέβαζε την ένταση όλων των modes ομοιόμορφά σταθερά και ποτέ πάνω απο αυτό που θα σου έδινε το τρίτο sub που θα ήταν σχεδόν το μεγαλύτερο ποσοστό του μέσα στον χώρο καθαρά σαν μορφή ως κινούμενο ηχητικό κύμα. ¨Αρα και λογικά τρία σου φτάνουν.

Τώρα όσον αφορά τις μικρότερες ηλεκτρομηχανικές παραμορφώσεις τουλάχιστον όσον αφορά επίπεδα παραμόρφωσης δευτερων αρμονικών ακόμη και πρώτων να πούμε τρίτες , δεν ακούγονται. ¨Εχουν γίνει τέστ απο πολυ παλιά και όχι μόνο δείχνουν επίπεδα 20 % και παραπάνω αλλά ακόμη και ευχαρίστηση κάποιες φορές. Σε επίπεδα ειδικών ¨ηχειακών" πηγών για άλλους επιστημονικούς λόγους που μπόρεσαν να φθάσουν μέχρι και 200 % !!! δεύτερες .... ούτε αυτό ήταν αντιληπτό !!! ¨Αλλη μια ένδεικξη ότι ποιός ξέρει πόσο ψηλότερα ακόμη απο το 20 % δεν καταλαβαίνει τίποτε το αυτί.

Με το αυτί φυσικά δεν γίνεται να ρυθμιστούν αυτά. Ο REL δεν ξέρω τι λέει αλλά μήπως τα λέει επιεδή βασίζεται στο να πετύχει ότι πετύχει μόνο σε μια θέση ακρόασης ; Αλλά και πάλι δεν γίνεται με το αυτί ούτε αυτό.

Μιας και λες και για delays, να ρωτήσω ; Πόσο απαραίτητο είναι και ασχολείστε τόσο πολύ για τόσο μεγάλα κύματα που εάν το μετατρέψεις σε ms (κυκλους) είναι κάτι που το αυτί όχι μόνο δεν αντιλαμβάνεται (ας πουμε κάτω απο 100 Hz) αλλά και δεν υπάρχει ανακλαστικότητα πουθενά σε ένα μικρό χώρο πέρα απο τις τρείς , μην πω δύο ανακλάσεις και αυτόματα μέσα σε λιγότερο χρόνο και απο αυτόν που έχει ικανότητα να αντιληφθεί καν το pitch τους το αυτί (πόσο μάλλον τον τόνο και διαχωρισμό του λόγω διαφορά πιέσεων) .... έχει επικρατήσειι εκεί μέσα μια παντοκατευθυντική κατάσταση ακουστικά. Και καρδιοειδές (πως το λέτε) να ήταν πάλι .... πρόβλημα εκτός εάν είχες μια μόνο τεράστια διάσταση firing down αυτό θα ενεργοποιούσε πάλι την ίδια κατάσταση τελικά omni εκεί μέσα σε χρόνο dt ;

Δηλαδή εσύ έχεις δοκιμάσει ποτέ (σε μικρό χώρο, δεν ξέρω εάν έχεις και κανέναν πολυ μεγάλο που δοκιμάζεις) να μην τα εφαρμόσεις καθόλου και άκουσες κάποια έστω και μικρή διαφορά. ; Ή τα εφαρμόζεις έτσι επειδή υπάρχουν και λες, ... ε ... ας τά εφαρμόσω ; Οπότε γιατί να χρειάζεται κάν delay στα sub με τις άλλες πηγές ; Πόσο μακρυά να τις βάλει κάποιος δηλαδή και να ήθελε ; ¨Ασε που δεν θα έπρεπε κιόλας, αλλά λέω.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.528
Reaction score
57.624
Έτσι ακριβώς. Και εάν έβαζες μετά ένα τρίτο sub στην μέση κάποια πλευράς ή περίπου εκεί θα είχες τα αποτελέσματα που ήθελες αφού θα είχες επιφέρει την ομοιομορφία. Μετά και το EQ σου θα είχε νόημα καθώς ότι gain θα έδινες θα ανέβαζε την ένταση όλων των modes ομοιόμορφά σταθερά και ποτέ πάνω απο αυτό που θα σου έδινε το τρίτο sub που θα ήταν σχεδόν το μεγαλύτερο ποσοστό του μέσα στον χώρο καθαρά σαν μορφή ως κινούμενο ηχητικό κύμα. ¨Αρα και λογικά τρία σου φτάνουν.

Τώρα όσον αφορά τις μικρότερες ηλεκτρομηχανικές παραμορφώσεις τουλάχιστον όσον αφορά επίπεδα παραμόρφωσης δευτερων αρμονικών ακόμη και πρώτων να πούμε τρίτες , δεν ακούγονται. ¨Εχουν γίνει τέστ απο πολυ παλιά και όχι μόνο δείχνουν επίπεδα 20 % και παραπάνω αλλά ακόμη και ευχαρίστηση κάποιες φορές. Σε επίπεδα ειδικών ¨ηχειακών" πηγών για άλλους επιστημονικούς λόγους που μπόρεσαν να φθάσουν μέχρι και 200 % !!! δεύτερες .... ούτε αυτό ήταν αντιληπτό !!! ¨Αλλη μια ένδεικξη ότι ποιός ξέρει πόσο ψηλότερα ακόμη απο το 20 % δεν καταλαβαίνει τίποτε το αυτί.

Με το αυτί φυσικά δεν γίνεται να ρυθμιστούν αυτά. Ο REL δεν ξέρω τι λέει αλλά μήπως τα λέει επιεδή βασίζεται στο να πετύχει ότι πετύχει μόνο σε μια θέση ακρόασης ; Αλλά και πάλι δεν γίνεται με το αυτί ούτε αυτό.

Μιας και λες και για delays, να ρωτήσω ; Πόσο απαραίτητο είναι και ασχολείστε τόσο πολύ για τόσο μεγάλα κύματα που εάν το μετατρέψεις σε ms (κυκλους) είναι κάτι που το αυτί όχι μόνο δεν αντιλαμβάνεται (ας πουμε κάτω απο 100 Hz) αλλά και δεν υπάρχει ανακλαστικότητα πουθενά σε ένα μικρό χώρο πέρα απο τις τρείς , μην πω δύο ανακλάσεις και αυτόματα μέσα σε λιγότερο χρόνο και απο αυτόν που έχει ικανότητα να αντιληφθεί καν το pitch τους το αυτί (πόσο μάλλον τον τόνο και διαχωρισμό του λόγω διαφορά πιέσεων) .... έχει επικρατήσειι εκεί μέσα μια παντοκατευθυντική κατάσταση ακουστικά. Και καρδιοειδές (πως το λέτε) να ήταν πάλι .... πρόβλημα εκτός εάν είχες μια μόνο τεράστια διάσταση firing down αυτό θα ενεργοποιούσε πάλι την ίδια κατάσταση τελικά omni εκεί μέσα σε χρόνο dt ;

Δηλαδή εσύ έχεις δοκιμάσει ποτέ (σε μικρό χώρο, δεν ξέρω εάν έχεις και κανέναν πολυ μεγάλο που δοκιμάζεις) να μην τα εφαρμόσεις καθόλου και άκουσες κάποια έστω και μικρή διαφορά. ; Ή τα εφαρμόζεις έτσι επειδή υπάρχουν και λες, ... ε ... ας τά εφαρμόσω ; Οπότε γιατί να χρειάζεται κάν delay στα sub με τις άλλες πηγές ; Πόσο μακρυά να τις βάλει κάποιος δηλαδή και να ήθελε ; ¨Ασε που δεν θα έπρεπε κιόλας, αλλά λέω.
Όποιος διαβάσει τις παρουσιάσεις θα διαπιστώσει ότι έχω ακολουθήσει ανάλογα με την περίπτωση αμφότερες τις εναλλακτικές επιλογές ως προς την εφαρμογή delay. Τα αποτελέσματα φαίνονται στα δημοσιευμένα spectrogram.

Έχω παρατηρήσει ότι από τη στιγμή που επιλέγεται υψιπερατό κροσάρισμα των main η εφαρμογή delays για χρονική ευθυγράμμιση αυτών με τις μοναδες sub πάνω στη ζώνη κροσαρίσματος καθίσταται άκρως απαραίτητη.

Όποτε αφήνονται τα main ακροσάριστα τότε μπορεί να γίνει ακροαματικά αποδεκτή η μη εφαρμογή delays ιδίως άμα η ζώνη ακουστικού κροσαρίσματος δεν ανεβαίνει μέχρι το όριο γύρω από τα 80 Hz κι εφόσον τα καθυστερούμενα - κατά κανόνα - sub θα συνεργάζονταν με τα main ώστε να μη διεγείρονταν ιδιορρυθμοί που θα έκαναν έντονη τη διάκριση της εκπομπής των πρώτων.

Είναι πειραματικώς διαπιστωμένα μέσα από μελέτες κι έχουν αναφερθεί τα όρια για την αντίληψη του group delay σε συνάρτηση προς τη συχνότητα.

...
Σε ποιό νήμα σου αναφέρονται αυτοί οι πειραματισμοί σου (και τα αντίστοιχα specrograms ;) ; για να τους διαβάσω.
...
Στις αποδράσεις προς το παράλληλο Σύμπαν κυρίως.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.315
Reaction score
19.130
Έχω παρατηρήσει ότι από τη στιγμή που επιλέγεται υψιπερατό κροσάρισμα των main η εφαρμογή delays για χρονική ευθυγράμμιση αυτών με τις μοναδες sub πάνω στη ζώνη κροσαρίσματος καθίσταται άκρως απαραίτητη.

Όποτε αφήνονται τα main ακροσάριστα τότε μπορεί να γίνει ακροαματικά αποδεκτή η μη εφαρμογή delays ιδίως άμα η ζώνη ακουστικού κροσαρίσματος δεν ανεβαίνει μέχρι το όριο γύρω από τα 80 Hz.
Λογικά τα συμπεράσματα σου. Σωστή σκέψη - προσπάθεια συσχετισμού.

Εμένα με ενδιέφερε περισσότερο η δεύτερη περίπτωση (και σε αυτήν περισσότερο περιορίστηκε η αναφορά μου).

Με τα main λογικό λόγω της όποιας κατευθυντικότητας.

Σε ποιό νήμα σου αναφέρονται αυτοί οι πειραματισμοί σου (και τα αντίστοιχα specrograms ?) ; για να τους διαβάσω.

Ευχαριστώ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.955
Reaction score
137.241
να τους διαβάσω.
Διάβασε διάβασε

 


JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.703
Reaction score
27.660
Διάβασε διάβασε

Ελα ρε συ ! αυτά είναι τα φτηνά.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.541
Reaction score
2.123
. . .
Έχω παρατηρήσει ότι από τη στιγμή που επιλέγεται υψιπερατό κροσάρισμα των main η εφαρμογή delays για χρονική ευθυγράμμιση αυτών με τις μοναδες sub πάνω στη ζώνη κροσαρίσματος καθίσταται άκρως απαραίτητη.
Όποτε αφήνονται τα main ακροσάριστα τότε μπορεί να γίνει ακροαματικά αποδεκτή η μη εφαρμογή delays ιδίως άμα η ζώνη ακουστικού κροσαρίσματος δεν ανεβαίνει μέχρι το όριο γύρω από τα 80 Hz κι εφόσον τα καθυστερούμενα - κατά κανόνα - sub θα συνεργάζονταν με τα main ώστε να μη διεγείρονταν ιδιορρυθμοί που θα έκαναν έντονη τη διάκριση της εκπομπής των πρώτων.
Επισήμανση παρακαλώ των σχετικών ποστς (το σχετικό νήμα είναι τεράστιο και βαριέμαι να το ξαναψάχνω :) )
Είναι πειραματικώς διαπιστωμένα μέσα από μελέτες κι έχουν αναφερθεί τα όρια για την αντίληψη του group delay σε συνάρτηση προς τη συχνότητα.
Link pls
 

Μηνύματα
16.315
Reaction score
19.130
Διάβασε διάβασε

Ξεκίνα εσύ να διαβάζεις τα βασικά μεταφοράς ηλεκτρονίων απο Παλαιστίνιους, Λιβανέζους και Ιρανούς συναδέλφους σου και μετά ασχολήσου με καλώδια audio. :D


In the latter, the electrons enter the chain after being excited by light, and the energy released is used to build carbohydrates.

Υ.Γ. : Να προσέχεις και τι παραθέσεις βάζεις στην υπογραφή σου και να τις διαβάζεις και λίγο πρώτα. Όχι όπου δείς Αινστάιν τάκ λες ας το βάλω. :D Ευτυχώς δεν διαβάζουν και πολλοί επιστήμονες το site ή μάλλον δεν είναι χαζοί να σου εξηγούν όπως εγώ. :D Τι α κάτσ'ν να μαλών'ν μαζ'σ ; :D
 
Last edited:

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.703
Reaction score
27.660
Θεωρείς ότι οι όποιες βιοχημικές αντιδράσεις έχουν άμεση σχέση με την μεταφορά και το σκούντημα των ηλεκτρονίων στην μεταφορά του ηχητικού σήματος ?
 

Μηνύματα
16.315
Reaction score
19.130
Θεωρείς ότι οι όποιες βιοχημικές αντιδράσεις έχουν άμεση σχέση με την μεταφορά και το σκούντημα των ηλεκτρονίων στην μεταφορά του ηχητικού σήματος ?
Όχι άμεση αλλά σίγουρα πιο ενδιαφέρουσα και δεν ξέρουμε και πως ακριβώς γίνεται.. Όχι μόνο η μεταφορά αλλά και κυρίως πως διαλέγουν το ηλεκτρόνιο με το κατάλληλο πάντα spin που τους είναι απαραίτητο. Αλλά του είπα να ξεκινήσει απο τα βασικά και για αυτό αρθρογραφία του έβαλα. Η επιλογή του spin είναι το τέλος του δρόμου για 2-3 PhD και καμιά 600 εργασίες. :D
 


Μηνύματα
16.315
Reaction score
19.130
Θεωρώ ότι η επιλογή του spin , δεν είναι κάτι που άπτεται των επιλογών μας, σε καθημερινές συνθήκες πάντα.
Αλλο πράγμα το εργαστήριο .
Και όμως τα κύτταρα το κάνουν !!! .... και πετυχαίνουν το chirality. Χωρίς chirality, it goes whitout saying ...no life.

Και επειδή τα κύτταρα είναι στην ουσία εσύ ... το κάνεις και εσύ. Να το "κάνεις" με την έννοια να το φτιάξεις εσύ , ναι δεν μπορούμε ακόμη (ούτε στο εργαστήριο). Πολύ πρόσφατα μάλιστα το πήραμε χαμπάρι καν ότι το κάνον χα χα. ¨Αλλο να το "κάνεις" και άλλο να το "φτιάχνεις".

 
Last edited:

Μηνύματα
16.315
Reaction score
19.130
Και όμως τα κύτταρα το κάνουν !!! .... και πετυχαίνουν το chirality. Χωρίς chirality, it goes whitout saying ...no life.

Και επειδή τα κύτταρα είναι στην ουσία εσύ ... το κάνεις και εσύ. Να το "κάνεις" με την έννοια να το φτιάξεις εσύ , ναι δεν μπορούμε ακόμη (ούτε στο εργαστήριο). Πολύ πρόσφατα μάλιστα το πήραμε χαμπάρι καν ότι το κάνον χα χα. ¨Αλλο να το "κάνεις" και άλλο να το "φτιάχνεις".

Βουντού, magic, ψέκ κλπ .... :D
 

Μηνύματα
16.315
Reaction score
19.130
Όποιος διαβάσει τις παρουσιάσεις θα διαπιστώσει ότι έχω ακολουθήσει ανάλογα με την περίπτωση αμφότερες τις εναλλακτικές επιλογές ως προς την εφαρμογή delay. Τα αποτελέσματα φαίνονται στα δημοσιευμένα spectrogram.

Έχω παρατηρήσει ότι από τη στιγμή που επιλέγεται υψιπερατό κροσάρισμα των main η εφαρμογή delays για χρονική ευθυγράμμιση αυτών με τις μοναδες sub πάνω στη ζώνη κροσαρίσματος καθίσταται άκρως απαραίτητη.

Όποτε αφήνονται τα main ακροσάριστα τότε μπορεί να γίνει ακροαματικά αποδεκτή η μη εφαρμογή delays ιδίως άμα η ζώνη ακουστικού κροσαρίσματος δεν ανεβαίνει μέχρι το όριο γύρω από τα 80 Hz κι εφόσον τα καθυστερούμενα - κατά κανόνα - sub θα συνεργάζονταν με τα main ώστε να μη διεγείρονταν ιδιορρυθμοί που θα έκαναν έντονη τη διάκριση της εκπομπής των πρώτων.

Είναι πειραματικώς διαπιστωμένα μέσα από μελέτες κι έχουν αναφερθεί τα όρια για την αντίληψη του group delay σε συνάρτηση προς τη συχνότητα.


Στις αποδράσεις προς το παράλληλο Σύμπαν κυρίως.
Λογικά τα συμπεράσματα σου. Σωστή σκέψη - προσπάθεια συσχετισμού.

Εμένα με ενδιέφερε περισσότερο η δεύτερη περίπτωση (και σε αυτήν περισσότερο περιορίστηκε η αναφορά μου).

Με τα main λογικό λόγω της όποιας κατευθυντικότητας.

Σε ποιό νήμα σου αναφέρονται αυτοί οι πειραματισμοί σου (και τα αντίστοιχα specrograms ?) ; για να τους διαβάσω.

Ευχαριστώ.
@Bhutia

Ξέχασα και μια άλλη ερώτηξη χα χα. ¨Εχεις κάνει πουθενά (ποτέ) ενσωμάτωση subs χώρις να κροσάρεις καθόλου τα main ? Κατα προτίμηση κάπως μεγάλα Floostanders (ή έστω νορμάλ floorstanders που να κατεβαίνουν - 3 db στα 30 Hz και συνεχίζοντας με ομαλή πτώση, γενικώς ομαλή πτώση και μέχρι τα 30 και συνεχίζοντας... ας πούμε) ; Και αυτό με ενδιαφέρει να διαβάσω. Εάν όχι, έχεις σκοπό να το κάνεις στο μέλλον ; (και να γράψεις για αυτό) ;

Εάν ναι και απλώς δεν έχεις γράψει για το θέμα, μπορείς να πείς λίγα λόγια ;
 





Μηνύματα
2.444
Reaction score
3.728
Επειδή πάντως όπως διαπιστώνω πολλοί έχουν μεγάλα μήκη καλωδίων για να μην τα κάνουν κουλούρα και για να μην τα βγάζουν βόλτα στο μπαλκόνι να η λύση.
1697030934857.png
 

Μηνύματα
13.598
Reaction score
11.148
Επειδή πάντως όπως διαπιστώνω πολλοί έχουν μεγάλα μήκη καλωδίων για να μην τα κάνουν κουλούρα και για να μην τα βγάζουν βόλτα στο μπαλκόνι να η λύση.
Κι ο πατέρας μου όταν είχε το μαγαζί, έτσι τα κρέμαγε. Υπήρχαν τα πάντα!
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.647
Μηνύματα
2.947.620
Members
38.217
Νεότερο μέλος
zero_IQ
Top