- Μηνύματα
- 17.778
- Reaction score
- 58.753
Οραματίζομαι τις Απόκριες κάθε χρονιά αντί μασκαρέματος να είχαμε αμφιέσεις χρηστικές και ανταποκρινόμενες στην πραγματικότητα αντί σε κάποια φανταστική ιδιότητα... Ας δούμε λοιπόν μια τέτοια αμφίεση με τίτλο... ΄΄μαύρη αλήθειο΄΄.
Η παρακάτω παράσταση group delay αντιπροσωπεύει το ίδιο ηχείο , στην πράσινη καμπύλη κατεβαίνει από μόνο του στην πρώτη οκτάβα ενώ στην πορτοκαλί είναι υψιπερατά κροσαρισμένο στα 80 Hz με τα sub να είναι εκείνα πηγές ωφέλιμης ενέργειας στις δύο πρώτες οκτάβες :
Βλέπουμε ότι όσο ικανό και να ήταν το main ηχείο στην απόδοση ενέργειας στις δύο πρώτες οκτάβες αυτή προκύπτει καθυστερημένη σε αισθητό βαθμό από τη συμπεριφορά των ηχειακών ενοτήτων κατά την παραγωγή της και την ανταπόκριση από το χώρο. Στη δεύτερη περίπτωση με τα sub έχουμε μια μελετημένη τριπλέτα παραγόντων που ΄΄κερδίζουν΄΄, δηλαδή εφαρμογή κατάλληλων delays, σφραγισμένες καμπίνες στα sub και οπωσδήποτε προσεγμένη τοποθέτηση των επιμέρους ηχειακών μονάδων κατά τρόπον ώστε να εξουδετερώνονταν αμοιβαία οι κύριες συνιστώσες ιδιοσυντονισμών από το χώρο.
Στην πρώτη περίπτωση η παράταση της ενέργειας στο πεδίο του χρόνου θα προωθεί μεν την εντύπωση ότι το ηχείο θα μπορούσε από μόνο του να βγάζει ικανοποιητικές χαμηλές αλλά αυτή η ποσότητα της ενέργειας όπως προκύπτει παρέχει σταθερή ΄΄ουρά΄΄ στις θεμελιώδεις νότες και αρμονικές των χαμηλών ενώ θα υποβαθμίζει τη μεταβατική απόκριση στερώντας αληθοφάνεια από τις δυναμικές αντιθέσεις στο πρόγραμμα. Στη δεύτερη περίπτωση η συνδρομή των sub παρέχει ακόμα πιο πληθωρική ενέργεια αλλά αυτή η πληθωρικότητα αντί να φορτίζει περαιτέρω το χώρο τον εξουδετερώνει αφήνοντας μονάχα τον τρόπο που θα έχει ενσωματωθεί η πληροφορία των χαμηλών στο αναπαραγόμενο έργο.
Ας παρατηρηθεί επίσης ότι εξουδετερώνοντας ζητήματα από τα ηχειακά στοιχεία και το χώρο κείμενα στις δύο πρώτες οκτάβες όπου εκτείνεται η απόκριση από τα sub μπορούμε να στρώνουμε περαιτέρω την κατανομή ενέργειας και στις επόμενες ζώνες χαμηλών όπου θα έπαιζαν τα κύρια ηχεία.
Η παρακάτω παράσταση group delay αντιπροσωπεύει το ίδιο ηχείο , στην πράσινη καμπύλη κατεβαίνει από μόνο του στην πρώτη οκτάβα ενώ στην πορτοκαλί είναι υψιπερατά κροσαρισμένο στα 80 Hz με τα sub να είναι εκείνα πηγές ωφέλιμης ενέργειας στις δύο πρώτες οκτάβες :
![group delay full range vs sub high passed.png](https://www.avsite.gr/forum/data/attachment-files/2025/02/477124_ff046c9363428d49e83494bc149f67d2.png)
Βλέπουμε ότι όσο ικανό και να ήταν το main ηχείο στην απόδοση ενέργειας στις δύο πρώτες οκτάβες αυτή προκύπτει καθυστερημένη σε αισθητό βαθμό από τη συμπεριφορά των ηχειακών ενοτήτων κατά την παραγωγή της και την ανταπόκριση από το χώρο. Στη δεύτερη περίπτωση με τα sub έχουμε μια μελετημένη τριπλέτα παραγόντων που ΄΄κερδίζουν΄΄, δηλαδή εφαρμογή κατάλληλων delays, σφραγισμένες καμπίνες στα sub και οπωσδήποτε προσεγμένη τοποθέτηση των επιμέρους ηχειακών μονάδων κατά τρόπον ώστε να εξουδετερώνονταν αμοιβαία οι κύριες συνιστώσες ιδιοσυντονισμών από το χώρο.
Στην πρώτη περίπτωση η παράταση της ενέργειας στο πεδίο του χρόνου θα προωθεί μεν την εντύπωση ότι το ηχείο θα μπορούσε από μόνο του να βγάζει ικανοποιητικές χαμηλές αλλά αυτή η ποσότητα της ενέργειας όπως προκύπτει παρέχει σταθερή ΄΄ουρά΄΄ στις θεμελιώδεις νότες και αρμονικές των χαμηλών ενώ θα υποβαθμίζει τη μεταβατική απόκριση στερώντας αληθοφάνεια από τις δυναμικές αντιθέσεις στο πρόγραμμα. Στη δεύτερη περίπτωση η συνδρομή των sub παρέχει ακόμα πιο πληθωρική ενέργεια αλλά αυτή η πληθωρικότητα αντί να φορτίζει περαιτέρω το χώρο τον εξουδετερώνει αφήνοντας μονάχα τον τρόπο που θα έχει ενσωματωθεί η πληροφορία των χαμηλών στο αναπαραγόμενο έργο.
Ας παρατηρηθεί επίσης ότι εξουδετερώνοντας ζητήματα από τα ηχειακά στοιχεία και το χώρο κείμενα στις δύο πρώτες οκτάβες όπου εκτείνεται η απόκριση από τα sub μπορούμε να στρώνουμε περαιτέρω την κατανομή ενέργειας και στις επόμενες ζώνες χαμηλών όπου θα έπαιζαν τα κύρια ηχεία.
Last edited: