Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.778
Reaction score
58.755
Οραματίζομαι τις Απόκριες κάθε χρονιά αντί μασκαρέματος να είχαμε αμφιέσεις χρηστικές και ανταποκρινόμενες στην πραγματικότητα αντί σε κάποια φανταστική ιδιότητα... Ας δούμε λοιπόν μια τέτοια αμφίεση με τίτλο... ΄΄μαύρη αλήθειο΄΄.

Η παρακάτω παράσταση group delay αντιπροσωπεύει το ίδιο ηχείο , στην πράσινη καμπύλη κατεβαίνει από μόνο του στην πρώτη οκτάβα ενώ στην πορτοκαλί είναι υψιπερατά κροσαρισμένο στα 80 Hz με τα sub να είναι εκείνα πηγές ωφέλιμης ενέργειας στις δύο πρώτες οκτάβες :

group delay full range vs sub high passed.png


Βλέπουμε ότι όσο ικανό και να ήταν το main ηχείο στην απόδοση ενέργειας στις δύο πρώτες οκτάβες αυτή προκύπτει καθυστερημένη σε αισθητό βαθμό από τη συμπεριφορά των ηχειακών ενοτήτων κατά την παραγωγή της και την ανταπόκριση από το χώρο. Στη δεύτερη περίπτωση με τα sub έχουμε μια μελετημένη τριπλέτα παραγόντων που ΄΄κερδίζουν΄΄, δηλαδή εφαρμογή κατάλληλων delays, σφραγισμένες καμπίνες στα sub και οπωσδήποτε προσεγμένη τοποθέτηση των επιμέρους ηχειακών μονάδων κατά τρόπον ώστε να εξουδετερώνονταν αμοιβαία οι κύριες συνιστώσες ιδιοσυντονισμών από το χώρο.

Στην πρώτη περίπτωση η παράταση της ενέργειας στο πεδίο του χρόνου θα προωθεί μεν την εντύπωση ότι το ηχείο θα μπορούσε από μόνο του να βγάζει ικανοποιητικές χαμηλές αλλά αυτή η ποσότητα της ενέργειας όπως προκύπτει παρέχει σταθερή ΄΄ουρά΄΄ στις θεμελιώδεις νότες και αρμονικές των χαμηλών ενώ θα υποβαθμίζει τη μεταβατική απόκριση στερώντας αληθοφάνεια από τις δυναμικές αντιθέσεις στο πρόγραμμα. Στη δεύτερη περίπτωση η συνδρομή των sub παρέχει ακόμα πιο πληθωρική ενέργεια αλλά αυτή η πληθωρικότητα αντί να φορτίζει περαιτέρω το χώρο τον εξουδετερώνει αφήνοντας μονάχα τον τρόπο που θα έχει ενσωματωθεί η πληροφορία των χαμηλών στο αναπαραγόμενο έργο.

Ας παρατηρηθεί επίσης ότι εξουδετερώνοντας ζητήματα από τα ηχειακά στοιχεία και το χώρο κείμενα στις δύο πρώτες οκτάβες όπου εκτείνεται η απόκριση από τα sub μπορούμε να στρώνουμε περαιτέρω την κατανομή ενέργειας και στις επόμενες ζώνες χαμηλών όπου θα έπαιζαν τα κύρια ηχεία.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.253
Reaction score
139.829
Για πες και πως το πέτυχες αυτό, γιατί με ένα σαμπ και δύο, αυτά δε γίνονται.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.778
Reaction score
58.755
Για πες και πως το πέτυχες αυτό, γιατί με ένα σαμπ και δύο, αυτά δε γίνονται.
Έχοντας επιδείξει στο παρελθόν πόσο ΄΄μακριά΄΄ θα φτάναμε με ένα και δύο τεμάχια sub, στο τρέχον παράδειγμα χρειάζονται καλώς ή κακώς περισσότερα - δεν θα χρησιμοποιούσα πάνω από τέσσερα στο ίδιο δωμάτιο - κατά προτίμηση διατεταγμένα κατά πρωτόκολλα waveforming και φυσικά ολόϊδια μεταξύ των αφού δεν διαθέτω Trinnov να μου έκανε custom διαχείριση σήματος... Σημειωτέον επίσης ότι παρά το μηδενικό group delay από 40 Hz και άνω ο χώρος μένει κάθε άλλο παρά πλήρως εξουδετερωμένος ως προς την αντήχηση και χωρίς κάποια εξειδικευμένη ακουστική φροντίδα στα τοιχώματα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.253
Reaction score
139.829
Ε, ναι. 👍

Θα ήθελα να τονίσω (με bold και γραμματοσειρά χιούτζ) αυτό που έγραψες προ λίγου:

η συνδρομή των sub παρέχει ακόμα πιο πληθωρική ενέργεια αλλά αυτή η πληθωρικότητα αντί να φορτίζει περαιτέρω το χώρο τον εξουδετερώνει αφήνοντας μονάχα τον τρόπο που θα έχει ενσωματωθεί η πληροφορία των χαμηλών στο αναπαραγόμενο έργο.
Πάω στοίχημα πως δεν έγινε αντιληπτό από πολλούς αναγνώστες.

Και βέβαια έχει και συνέχεια. Διότι όχι απλώς δε φορτίζει περαιτέρω το χώρο, αλλά επί της ουσίας, αφήνει να γίνεται αισθητό μόνον το αληθινό μπάσο της ηχογράφησης, το οποίο, όταν αποκοπεί από την ισχυρή φόρτιση του χώρου, παύει να θυμίζει "μεγάφωνα" με το γνωστό "γδούπο" ακόμα και σε ηχογραφήσεις που ξέρουμε ότι έτσι "συνήθως" ακούγονται, ενώ επίσης ξέρουμε πως είναι αδύνατο στην πραγματικότητα να εμπεριέχουν οποιασδήποτε μορφής "γδούπο" (τυπικό παράδειγμα οι βαθειές ..φωνές).

Εν συντομία:
Η ψεύτικη αίσθηση "ισχυρής κρουστικής" στο μπάσο, αν και σε κάποια μουσικά είδη ευχάριστη, μας χαιρετάει.
 

Μηνύματα
5.102
Reaction score
9.082
Αυτό το Ripol Sub τι είναι βρε @Bhutia? :D

Διάβαζα το άρθρο για τα καινούργια ηχεία και απόρησα.


 

Μηνύματα
1.500
Reaction score
1.539
Ποιες ειναι οι καλυτερες δυνατες δημοσιευμενες μετρησεις spectrogram και group delay απο ηχεια δαπεδου ή βασης σε φροντισμενο χωρο χωρις sub;
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.330
Reaction score
42.700
Αυτό το Ripol Sub τι είναι βρε @Bhutia? :D

Διάβαζα το άρθρο για τα καινούργια ηχεία και απόρησα.


... 'γω για το migas. 🐒
... τι μεταχρονολογημενη χαλιεντο-χιψτερια ειναι δαυτο !?
(νταξ μαζι σου, παμε να το κανουμε λαμπογυαλο)
 


Μηνύματα
1.746
Reaction score
2.179
Αυτό το Ripol Sub τι είναι βρε @Bhutia? :D

Διάβαζα το άρθρο για τα καινούργια ηχεία και απόρησα.


Εν συντομία,
W shaped open baffle subwoofer.
 

Μηνύματα
5.102
Reaction score
9.082
Εν συντομία,
W shaped open baffle subwoofer.
Ναι κατάλαβα και με την κατάλληλη φώτο 👍
1739292256816.jpeg

Αν είναι όπως τα λένε τότε δεν καταλαβαίνω γιατί δεν βγάζουν οι κατασκευαστές τέτοιου τύπου υπογουφερ.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Safety Last
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.357
Μηνύματα
2.972.759
Members
38.301
Νεότερο μέλος
antavent
Top