Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

Ndis

Titika
Μηνύματα
1.924
Reaction score
4.755
Αφήνω αυτό εδώ

1683431045418.png


1683431109964.png



6 ανεξάρτητες εξόδους για σαμπφουφερς, με κόστος κάτω απο χιλιάριαρικο (μικρόφωνα, dirac, ολα μέσα). Τι αλλο να κάνουν οι ανθρωποι? Να μας πάρουν απο το χεράκι ? Να μας το στείλουν με τιποτα δίμετρες ρωσιδες στο σπίτι ?

Η μόνη αποδεκτή δικαιολογία ειναι το να μην υπάρχει σάλιο...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.586
Reaction score
57.883
Απολύτως σωστά τα ανωτέρω αλλά: Ενώ τα πολλαπλά σαμπς είναι μια πολύ καλή λύση για τη μεγάλη πλειοψηφία των δωματίων, δε μπορούν να δώσουν απολύτως άριστο αποτέλεσμα(*) Φυσικς σακς.
Αν θα δικαίωνε κάτι αυτό το επιχείρημα δεν είναι τα δικά μου τελικά αποτελέσματα υπό διαφορετικούς όρους αλλά ... ο κόπος που χρειάστηκε για να φτάσουμε εκεί.
Ας αρχίσουμε από το απολύτως άριστο αποτέλεσμα: Αυτό μπορούμε να το επιτύχουμε με απουσία boundaries και με ένα σημείο εκπομπής/κανάλι.

1. Απουσία boundaries εξασφαλίζει ομαλή απόκριση συχνοτήτων, σε κάθε σημείο του χώρου.
2. Ένα σημείο εκπομπής/κανάλι εξασφαλίζει βέλτιστη κρουστική απόκριση, σε κάθε σημείο του χώρου.

Σε έναν τέτοιο χώρο, χωρίς boundaries, αν βάλουμε παραπάνω από ένα σημεία εκπομπής/κανάλι (γιατί θέλουμε π.χ. μεγαλύτερο SPL), καλά θα κάνουμε να τα βάλουμε κοντά (το "κοντά" πάντα είναι συνάρτηση των μηκών κύματος). Αν τα βάλουμε μακρια, θα χαλάσουμε το 2 χωρίς να βελτιώσουμε το 1 που είναι ήδη άριστο.

Χώροι χωρίς boundaries δεν κερδίζουν από πολλαπλά, διασκορπισμένα σαμπς, το αντίθετο. Υπάρχουν τέτοιοι χώροι; Ναι. Τα καλά στούντιος. Έχουν πολλαπλά διασκορπισμένα σαμπς; Όχι από όσο γνωρίζω.

Οι δικοί μας χώροι δεν είναι τέτοιοι. Στους δικούς μας χώρους αρχίζουν οι εκπτώσεις. Τα πολλαπλά διασκορπισμένα σαμπς είναι έκπτωση. Τίμια, αλλά έκπτωση.
Σε χώρο όπου δεν θα επιδρούσαν ακλόνητα όρια - εκτός του επιδαπέδιου - τα πολλαπλά sub τεμάχια ανά κανάλι εφαρμόζονται συνήθως για έλεγχο στην πολική απόκριση του συμπλέγματος - βλέπε arrays καρδιοειδούς μπάσου.

Από τη στιγμή που δεν θα βρίσκονται σε παραπλήσιους τόπους μεταξύ των προκύπτουν δευτερογενείς διατάξεις array που θα ήταν ελεγχόμενες υπό προβλέψιμους όρους εφόσον οι εμπλεκόμενες μονάδες sub ήταν πανομοιότυπες.Κάτι τέτοιο μπορούμε να το εκμεταλλευτούμε και σε τυπικούς οικιακούς χώρους με επιδρώντα τοιχωματικά όρια και ανεξάρτητες υποβαθύφωνες μονάδες ανά κανάλι αναπαραγωγής, εφόσον το master θα προέβλεπε ανάθεση του κάτω άκρου από το ακουστό φάσμα σε κοινό κανάλι.

Επιμένω ότι η τοποθέτηση πάνω σε γωνίες δεν είναι μονόδρομος. Έχω κιόλας παρατηρήσει στα δικαναλικά ότι άμα βρεθεί τοποθεσία για το sub κοντινή στη θέση του αντίστοιχου main καναλιού με την ελάχιστη δυνατή παρέμβαση για ομαλή ενσωμάτωση από το λογισμικό το αποτέλεσμα γίνεται ακόμα φυσικότερο.
Επίσης τα πολλαπλά σαμπς απαιτούν προενισχυτή με αντίστοιχο αριθμό εξόδων. Τα AVAA όχι.
Καταρχάς άμα χρησιμοποιούμε πανομοιότυπες μονάδες sub και υπό συμμετρική τοποθέτηση μεταξύ των τότε μπορούμε να έχουμε ικανοποιητικό αποτέλεσμα με δύο μόνο ανεξάρτητες εξόδους και daisy chaining.

Προχωρώντας όμως σε απαιτήσεις,ο ολοκληρωμένος Denon AVC-3800 με τιμή κάτω από διχίλιαρο παρέχει τέσσερα ανεξάρτητα ως προς τις ρυθμίσεις κανάλια sub καθώς και δυνατότητα διαχείρισης καθεμίας υποβαθύφωνης μονάδας ανάλογα με την χωροταξική της συνάφεια προς αντίστοιχα δορυφορικά κανάλια. Εφόσον έσπασε το ΄΄φράγμα΄΄ αναμένονται τέτοιες δυνατότητες να γενικευθούν στην κατηγορία midrange AV. Επίσης από το τρίτο τρίμηνο του 2023 θα παρέχεται σε midrange και άνω μοντέλα Denon - Marantz δυνατότητα αναβάθμισης του λογισμικού κατεβάζοντας - εννοείται με το σχετικό αζημίωτο - της απλούστερης έκδοσης Dirac Live . Θ'ανέμενα ακόμα τα μελλοντικά μοντέλα να έρχονταν με ήδη ενσωματωμένες εκδόσεις Dirac. Τα ΄΄φράγματα΄΄ σταδιακά πέφτουν .

Εδώ λοιπόν στο υποτιθέμενο δίλημμα αν θα προμηθευόμουν νέο DAC/Pre τύπου miniDSP SHD ή Flex 8 για άνετη διαχείριση σε ανώτερο πλήθος sub μου φάνηκε λογικότερη δράση η απόκτηση ολοκληρωμένου AV με προενισχυτικές εξόδους που ερχόταν κιόλας σε Ελληνικά καταστήματα φθηνότερα από το SHD. Μοναδικό ελάττωμα η μειωμένη ευελιξία επεμβάσεων σε σχέση με συσκευές miniDSP.

Δική μου άποψη ακολούθως είναι ότι σε immersive setup με το λογισμικό στο προενισχυτικό στάδιο να διαχειρίζεται ήδη πλήθος δορυφορικών καναλιών χωρίς ταυτόσημες παραμέτρους και με συνύπαρξη ενισχυτικών βαθμίδων κάτω από το ίδιο σασί και τροφοδοτικό σκοπός θα ήταν να γινόταν επιλογή δορυφόρων και αρχική διευθέτηση κατά τρόπον ώστε να μη χρειάζονταν εκτεταμένες επεμβάσεις από αλγορίθμους διόρθωσης στην απόκριση. Ακόμα περισσότερο να είναι εγκατεστημένο αυθεντικό immersive με το προβλεπόμενο πλήθος σε διακριτά ηχειακά κανάλια αντί να βασιζόμασταν περαιτέρω σε αλγορίθμους για τη σύσταση του ηχητικού πεδίου με λιγότερους δορυφόρους.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.066
Reaction score
137.530
Απολύτως σωστά τα ανωτέρω αλλά: Ενώ τα πολλαπλά σαμπς είναι μια πολύ καλή λύση για τη μεγάλη πλειοψηφία των δωματίων, δε μπορούν να δώσουν απολύτως άριστο αποτέλεσμα(*)
Στους δικούς μας χώρους αρχίζουν οι εκπτώσεις. Τα πολλαπλά διασκορπισμένα σαμπς είναι έκπτωση. Τίμια, αλλά έκπτωση.
Αν θα δικαίωνε κάτι αυτό το επιχείρημα είναι ... ο κόπος που χρειάστηκε για να φτάσουμε εκεί.
Πολύ σοφία σε λίγες αραδες.

Προφανώς τίποτα δεν μπορεί να είναι "τέλειο".

Κανένα ηχείο δεν μπορεί να είναι πραγματικά σημειακή πηγή, πόσο μάλλον ηχείο + σαμπ, ακόμα κι αν το πρώτο είναι ομοαξονικό και το δεύτερο ενσωματωμένο στο πρώτο. "Σημείο", δεν είναι.

Κανένας οικιακός χώρος δε στερείται τοιχωματικων ορίων, ταβανιού, πατώματος, και λοιπών τοίχων, μάλιστα σε ασύμμετρες αποστάσεις από εκάστη πηγή.

Η αναζήτηση του τέλειου στην αναπαραγωγή, είναι εκ των πραγμάτων μια ανοησία και μισή, όχι μόνον γιατί δεν είναι εφικτή, αλλά γιατί ακόμα κι αν ήταν, θα οδηγούσε σε ένα τέλειο αναπαραγωγέα ηχογραφήσεων που τέλειες ..δεν είναι. Καταντάει αστείο και ως σκοπός.

Απλώς κρίνεται επιβεβλημένη η χρήση πολλαπλών σαμπ, ώστε τα αποτελέσματα του αναπαραγωγέα να μην είναι ..κωμικά. 😂🤪🤪

Ο μόνος σκοπός δηλαδή, είναι να αποφευχθεί η κωμωδία στην αναπαραγωγή, τίποτε παραπάνω.

Για να μην είναι κωμικά τα αποτελέσματα, λέμε να έχουν ομαλό σπινοραμα οι δορυφόροι, ικανό max SPL στην MLP για στάθμες αναφοράς σε όλο το φάσμα, χαμηλές ολικές αρμονικές παραμορφώσεις και υψηλό sinad, ηχητική περιποίηση ο χώρος με ομαλό RT 60 στο φάσμα, άριστα ενσωματωμένα πολλαπλά σαμπ, και προσεκτική τοποθέτηση όλων ώστε να απαιτείται η ελάχιστη δυνατή dsp διόρθωση.

Χωρίς αυτά, είναι απλώς κωμωδία.
Ένα από αυτά να λείπει, είναι απλώς κωμωδία.

Για να μην είναι κωμικό το σεταπ μιλάμε.
Όχι για να είναι τέλειο..

ΥΓ. Το δικαναλο είναι κωμωδία σκέτη. Φιλικά πάντα, αγάπη μόνο, το χόμπι μας ενώνει, καλή καρδιά, ότι μπορεί ο καθένας, κλπ κλπ κλπ σάλτσα σάπχιας ντομάτας και τσιμιτσούρι.😁😂🤪
 
Last edited:

Μηνύματα
1.259
Reaction score
1.888
Από τη στιγμή που δεν θα βρίσκονται σε παραπλήσιους τόπους μεταξύ των προκύπτουν δευτερογενείς διατάξεις array που θα ήταν ελεγχόμενες υπό προβλέψιμους όρους εφόσον οι εμπλεκόμενες μονάδες sub ήταν πανομοιότυπες.Κάτι τέτοιο μπορούμε να το εκμεταλλευτούμε και σε τυπικούς οικιακούς χώρους με επιδρώντα τοιχωματικά όρια και ανεξάρτητες υποβαθύφωνες μονάδες ανά κανάλι αναπαραγωγής, εφόσον το master θα προέβλεπε ανάθεση του κάτω άκρου από το ακουστό φάσμα σε κοινό κανάλι.
στην περίπτωση αυτή και για δικάναλο για πόσα sub μιλάμε;
ένα ανά κανάλι ή 2 ανά κανάλι ή περισσότερα;

εφόσον πάλι μιλάμε για δικάναλο, παλιά εγγραφή και δεν υπάρχει master με κάτω άκρο,
θα ίσχυε και στις περιπτώσεις που το DSP τις κομμένες κάτω συχνότητες για τα subwoofer τις πάιζει σαν ένα ενιαίο κανάλι σε όλα;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.702
Reaction score
84.540
η απόκτηση ολοκληρωμένου AV με προενισχυτικές εξόδους
Έχω μια φοβία να οδηγήσω πολλούς τελικούς ενισχυτές ή ακόμα χειρότερα πολλά ενεργά ηχεία με RCA.
Όταν το ολοκληρώσεις (και όποιος άλλος πάρει αυτόν τον δρόμο) θα ήθελα να γράψεις αν είχες θέματα με θόρυβο.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.586
Reaction score
57.883
στην περίπτωση αυτή και για δικάναλο για πόσα sub μιλάμε;
ένα ανά κανάλι ή 2 ανά κανάλι ή περισσότερα;

εφόσον πάλι μιλάμε για δικάναλο, παλιά εγγραφή και δεν υπάρχει master με κάτω άκρο,
θα ίσχυε και στις περιπτώσεις που το DSP τις κομμένες κάτω συχνότητες για τα subwoofer τις πάιζει σαν ένα ενιαίο κανάλι σε όλα;
Μπορώ να δώσω κάποια απάντηση σε αυτό έχοντας περάσει από εναλλακτικά προφίλ και για περαιτέρω όρους ας διαβάζονταν οι παρουσιάσεις από το ΄΄Παράλληλο Σύμπαν΄΄.

Για δικαναλικό setup ένα sub ανά κανάλι για συμβατική εκπομπή και περισσότερα για καρδιοειδές array. Εφόσον θα είχαμε να κάνουμε με master μονοφωνικό στις δύο πρώτες οκτάβες γίνεται να ήταν το κανάλι .1 κοινό σε περισσότερα του ενός sub υπό την προϋπόθεση να εκμεταλλευόμασταν δυνατότητα εγκατάστασης αυτών σε τόπους διάφορους - όχι δίπλα το ένα στο άλλο - στην προσπάθεια να εξομαλύνουμε συνιστώσες ιδιορρυθμών.
Έχω μια φοβία να οδηγήσω πολλούς τελικούς ενισχυτές ή ακόμα χειρότερα πολλά ενεργά ηχεία με RCA.
Όταν το ολοκληρώσεις (και όποιος άλλος πάρει αυτόν τον δρόμο) θα ήθελα να γράψεις αν είχες θέματα με θόρυβο.
Προς το παρόν τα δορυφορικά μου κανάλια είναι παθητικά και οδηγούμενα από τα ενισχυτικά στάδια στον ολοκληρωμένοAV. Κρατώ όμως την προτροπή σου για ν'αναφερθώ σε αυτό το ζήτημα όποτε εφαρμοστεί για περιφερικά κανάλια όπως τα οπίσθια ύψους όπου θα χρειαζόταν αρκετά μεγάλο μήκος σε interconnect RCA. Στα κοντινότερα με μήκη RCA έως τρία μέτρα δεν φάνηκε να υπάρχει πρόβλημα στη συγκεκριμένη εφαρμογή.
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.978
Reaction score
11.422
Σε χώρο όπου δεν θα επιδρούσαν ακλόνητα όρια - εκτός του επιδαπέδιου - τα πολλαπλά sub τεμάχια ανά κανάλι εφαρμόζονται συνήθως για έλεγχο στην πολική απόκριση του συμπλέγματος - βλέπε arrays καρδιοειδούς μπάσου.
Ναι σε όλα.

Μία διευκρίνιση μόνο αναφορικά με την παραπάνω πρόταση: Σε χώρο όπου δεν επιδρούν ακλόνητα τοιχωματικά όρια εφαρμόζονται όντως πολλαπλά σαμπς για τον έλεγχο της πολικής απόκρισης εφόσον ο χώρος είναι ...υπαίθριος (ή έστω κλειστός αλλά μεγέθους συναυλιακού χώρου). Σε μικρό χώρο δεν υπάρχουν συνήθως οι απαραίτητες αποστάσεις (μεταξύ των σαμπς ή μεταξύ σαμπς και ακροατή) για να αξιοποιηθεί ο έλεγχος της πολικής απόκρισης στις 2 πρώτες οκτάβες.

 
Last edited:

Μηνύματα
4.022
Reaction score
3.899
Έχω μια φοβία να οδηγήσω πολλούς τελικούς ενισχυτές ή ακόμα χειρότερα πολλά ενεργά ηχεία με RCA.
Όταν το ολοκληρώσεις (και όποιος άλλος πάρει αυτόν τον δρόμο) θα ήθελα να γράψεις αν είχες θέματα με θόρυβο.
Οδηγώ απο rca, με μικρά μήκη καλωδίων ιντερκονεκτ και μεγάλα μήκη καλωδίων ηχείων, τέσσερις τελικούς χωρίς πρόβλημα θορύβου.
¨Οταν είχα σε έναν τελικό ιντερκονέκτ 6μ, υπήρχε θόρυβος.
Οι τελικοί είναι 3 hypex kai ένας ice.
Ta καλωδια φθηνά επώνυμα.
 

Μηνύματα
5.364
Reaction score
6.488
:rolleyes:
Ναι σε όλα.

Μία διευκρίνιση μόνο αναφορικά με την παραπάνω πρόταση: Σε χώρο όπου δεν επιδρούν ακλόνητα τοιχωματικά όρια εφαρμόζονται όντως πολλαπλά σαμπς για τον έλεγχο της πολικής απόκρισης εφόσον ο χώρος είναι ...υπαίθριος (ή έστω κλειστός αλλά μεγέθους συναυλιακού χώρου). Σε μικρό χώρο δεν υπάρχουν συνήθως οι απαραίτητες αποστάσεις (μεταξύ των σαμπς ή μεταξύ σαμπς και ακροατή) για να αξιοποιηθεί ο έλεγχος της πολικής απόκρισης στις 2 πρώτες οκτάβες.

στο παρελθον εχεις δοκιμασει ενεργες(η)μπασοπαγιδες(α) νομιζω ... ποια ηταν τα συμπερασματα ?
Ευκολια, δοκιμες, προσαρμοστικοτητα ,αποτελεσματοτητα,αρνητικα/θετικα...
 

Μηνύματα
946
Reaction score
1.121
Αφήνω αυτό εδώ

View attachment 290990

View attachment 290991


6 ανεξάρτητες εξόδους για σαμπφουφερς, με κόστος κάτω απο χιλιάριαρικο (μικρόφωνα, dirac, ολα μέσα). Τι αλλο να κάνουν οι ανθρωποι? Να μας πάρουν απο το χεράκι ? Να μας το στείλουν με τιποτα δίμετρες ρωσιδες στο σπίτι ?

Η μόνη αποδεκτή δικαιολογία ειναι το να μην υπάρχει σάλιο...
Το έχουμε δει και κλάψει😭 ταυτόχρονα μιας και προς το παρόν, δεν έχει balanced έκδοση.
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.977
Reaction score
12.741
Έχω μια φοβία να οδηγήσω πολλούς τελικούς ενισχυτές ή ακόμα χειρότερα πολλά ενεργά ηχεία με RCA.
Όταν το ολοκληρώσεις (και όποιος άλλος πάρει αυτόν τον δρόμο) θα ήθελα να γράψεις αν είχες θέματα με θόρυβο.
Οδηγώ (σε μήκη καλωδίων από 1 έως 10 μέτρα) ενεργά ηχεία με προενισχυτή AV με RCA εξόδους, αλλά χρησιμοποιώ προσαρμογείς RCA->XLR και καλώδια XLR-XLR. Προφανώς δεν είναι ισορροπημένο το σήμα, αλλά δεν υπάρχει θέμα με θόρυβο.
 





costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.066
Reaction score
137.530
Δεν έχει τοιχωματικά όρια ρε..

ΥΓ. Το'ξερες ότι έχει κεντρικό; 🤪

Το επόμενο θα έχει ιμερσιβ. 😎
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.586
Reaction score
57.883
Δεν έχει τοιχωματικά όρια ρε..

ΥΓ. Το'ξερες ότι έχει κεντρικό; 🤪

Το επόμενο θα έχει ιμερσιβ. 😎
Πρόσεχε μόνο μην είναι καμπριολέ και του... έλειπαν τα κανάλια ύψους - τουλάχιστον με την οροφή ανοικτή.
 

Μηνύματα
16.382
Reaction score
19.221
Έχει γεράσει παιδιά , μην κοιτάτε που το παίζει τζόβενο. Δεν μπορεί πλέον τους δυνατούς θορύβους για αυτό πήρε ηλεκτρικό. Σε λίγο όταν θα μιλάνε και πάνω απο δύο στην παρέα, θα εκνευρίζεται κιόλας γιατί θα μπερδεύει τις φωνές και τα σύμφωνα αλλά κυρίως τα φωνήεντα.

😀 😀
 

Μηνύματα
4.022
Reaction score
3.899
Δεν!!

ΥΓ. Το'ξερες ότι έχει κεντρικό; 🤪

Το επόμενο θα έχει ιμερσιβ. 😎
Ήμουν σίγουρος!!

ΥΓ. Το μαρτύρησες, δεν τόξερα!!:O_o:

Στο επόμενο να βάλεις και οθόνη στο παμπρίζ αφού θα οδηγεί μοναχό του!!8-)

ΥΓ δικό μου: να φάμε και τίποτισ όταν ανέβω, με ξεκοίλιασες μαζί με τον άλλον τον ωμό επιστήμονα..ά, σταμάτα με τα σαμπ και τα ιμέρσιβ, βάλτε δυό-τρία στίκυ να τα διαβάζει όποιος θέλει, να:fuckyou::drinks: λέμε και κάνα ευχάριστο!!
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.736
Μηνύματα
2.950.364
Members
38.232
Νεότερο μέλος
aradis
Top