Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.066
Reaction score
137.530
Οι ηχογραφήσεις Dolby Atmos δημιουργούν ένα ύψος και έναν 3D στον ήχο και ο ήχος σαν ήχος είναι εμφανώς ανώτερος από οποιοδήποτε παραδοσιακό stereo playback για πολλούς λόγους που δεν είναι του παρόντος.

Χωρίς σαμπ, δεν ακούγονται σωστά ούτε οι φωνές, ούτε η φλογέρα στο σήμα της ΕΡΤ.
Ούτε τα πουλάκια που κάνουν τσίου.
Στο δάσος, στην ησυχία, τσίου, σαμπ.

Ρόδος. Βρείτε μου ένα δικαναλο σεταπ, λογικής τιμής (ας πούμε μέχρι 5 χιλιάρικα) που να παίζει άριστα ΜΟΥΣΙΚΉ χωρίς σαμπ, ώστε να έρθω εγώ προσωπικά να ακούσω τη ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥ, χωρίς σαμπ, και άμα δεν ακούσω "κάτι" να λείπει στη ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥ, θα σας παραδεχτώ δημοσίως κλπ κλπ κλπ

Υπ'οψιν, ακούω τη ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥ σε στάθμες αναφοράς +15dB, και η ΜΟΥΣΙΚΉ ΜΟΥ ξεκινάει από Moby, μετά παίζω Kraftwerk, μετά κάτι κομμάτια Yello, μετά Z.Z. Top, και διάφορα άλλα, μέχρι να καταλήξω σε kodo και όργανο από Philip glass, αλλά και κάτι ωραία κομμάτια κλασσικής μουσικής που έχω υπ'οψιν.

Θα έχω σε δικό μου στικάκι τη ΜΟΥΣΙΚΉ ΜΟΥ, μισή ωρίτσα θέλω να παίζω σε στάθμες αναφοράς +15dB, δηλαδή, για να είμαι απολύτως σαφής, θέλω στάθμες στο εύρος 100-125 dB, εκεί είναι οι απαιτήσεις μου (ας πούμε κοντά σε στάθμες λάιβ νταμς), και φυσικά, από δεύτερη οκτάβα και κάτω θα είναι αυτές οι στάθμες στη ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥ.

Επαγγελματίες και μη, ιδού η Ρόδος
. Δείξτε μου σεταπ δικαναλο χωρίς σαμπ, να παίζει την ιερή ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΟΥ, χωρίς να καεί και χωρίς να μου λείψει τίποτα.

Μέχρι τότε, λίγη ησυχία παρακαλώ.
Τσίου. Ούτε φλογέρα χωρίς σαμπ.

Comb filtering είναι ενάδερ πράμα από τη συμβολή πολλαπλών πηγών ήχου σε ένα ιμερσιβ σεταπ, αν ήταν έτσι, τα πολλά βιολιά σε μια ορχήστρα θα ήταν τίγκα στο Comb filtering. Λέει στη βίκη τι είναι το Comb filtering, κι έχουμε αναφερθεί πολύ σε τεχνικά θέματα εδώ μέσα, ένα search αρκεί.

Ωστόσο, είναι δεδομένο, μετρήσιμο και αποδεδειγμένο το αναπόφευκτο dip στο γνωστό σημείο στις μεσαίες, από ένα παραδοσιακό δικαναλο σεταπ, dip που δεν διορθώνεται ουσιαστικά με κανένα τρόπο με eq, είναι εγγενές μειονέκτημα, που διορθώνεται μόνον με την προσθήκη κεντρικού ηχείου. Τότε ναι, χάνεται και πλέον παίζει σωστά το σεταπ.

Δηλαδή, οποιοδήποτε 2-καναλο σεταπ, έχει αποδειχθεί ότι παίζει λάθος, μέχρι να προστεθεί κεντρικό.
Διότι έχουμε 2 αυτιά, κι όχι 1 μικρόφωνο. Γι'αυτό, το 2-καναλο είναι σφάλμα κατασκευαστικό, και η μίνιμουμ λύση είναι το 3-καναλο.

Αποδεδειγμένα. Δεδομένα.

Μη τα βάζετε με τα δεδομένα..😎



ΥΓ.
Όποιος τα βάζει με τα αποδεδειγμένα, είναι καταδικασμένος να χάνει, και θα βρει εδώ πέρα εμένα να του τα υπενθυμίζω.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.702
Reaction score
84.540
Θεωρώ πολύ περίεργη την εκδήλωση αγάπης προς την μουσική όταν εξ ορισμού δείχνουμε “ρατσιστικές” διαθέσεις για όλες τις νότες που βρίσκονται αριστερά της κόκκινης γραμμής:

3145C7D0-5B2C-4C33-BCDC-0D1741172546.jpeg


Περίεργη αγάπη, με περιφρόνηση για τις πρώτες δυο ή και τρεις οκτάβες.
Θα περίμενα απο έναν λάτρη της τέχνης να θέλει να απολαύσει όλο το έργο, και όχι μόνο ένα τμήμα του.
 





daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.068
Reaction score
79.747
@ChrisHat το είχατε αναφέρει και στην ομιλία σας στην έκθεση περι διαχωρισμού μουσικής και ήχου...αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πως από την στιγμή που υπάρχουν όλα τα διαστήματα σε μια ηχογράφηση...
γιατί να μην χρειάζεται να χρησιμοποιούμε σαμπς ?
γιατί με την λογική των συχνοτήτων 200 Hz -2000 KHz...θα μπορούσαμε να αφαιρέσουμε και το τουίτερ από τα ηχεία μας για να ακούσουμε μουσική
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.702
Reaction score
84.540
αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πως από την στιγμή που υπάρχουν όλα τα διαστήματα σε μια ηχογράφηση...
Και εγω δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να κόψουμε φέτες (συχνοτικές) ένα μουσικό έργο, και να αναλωνόμαστε στο ποια φέτα είναι η πιο σημαντική.
Προσωπικά αρνούμαι να καταστρέψω την τέχνη, αφαιρώντας τμήματά της, όποια και αν είναι αυτά, το ίδιο και με εναν πίνακα ζωγραφικής, ή ενα κινηματογραφικό έργο.
Φανταστείτε να αφαιρέσουμε το περιμετρικό 20% της Μόνα Λίζα γιατί η “κυρίως ζωγραφιά” είναι η γυναίκα στο κέντρο:

1F45F5B5-5618-42F2-B428-858181741EEE.jpeg
FF6FD854-7752-40B5-8289-371FE87A3265.jpeg


Ωραίος σεβασμός στην τέχνη, να τον χαίρεστε, να είστε περήφανοι, μπράβο.
 
Last edited:

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.866
Reaction score
14.603
Ε, άμα έχεις ένα φορητό ραδιοφωνάκι, απολαμβάνεις το φιφτι περσεντ.

Τι α κάεις;
Κωστα μη το γελας;) εγω εχω ενα ραδιο τελεφουνκεν ΣΤΕΡΕΟ του 1965 με λυχνιες βεβαιως βεβαιως πεζ μια χαρα το δευτερο και το τριτο που ακουω ΕΞΕΛΕΝΤ;)
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.068
Reaction score
79.747
Και εγω δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να κόψουμε φέτες (συχνοτικές) ένα μουσικό έργο, και να αναλωνόμαστε στο ποια φέτα είναι η πιο σημαντική.
Προσωπικά αρνούμαι να καταστρέψω την τέχνη, αφαιρώντας τμήματά της, όποια και αν είναι αυτά, το ίδιο και με εναν πίνακα ζωγραφικής, ή ενα κινηματογραφικό έργο.
Φανταστείτε να αφαιρέσουμε το περιμετρικό 20% της Μόνα Λίζα γιατί η “κυρίως ζωγραφιά” είναι η γυναίκα στο κέντρο:

View attachment 304740 View attachment 304742

Ωραίος σεβασμός στην τέχνη, να τον χαίρεστε, να είστε περήφανοι, μπράβο.
μέτρησες ακριβώς 20% κ έκοψες? :roflmao:
 


daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.068
Reaction score
79.747
Λέει στη βίκη τι είναι το Comb filtering, κι έχουμε αναφερθεί πολύ σε τεχνικά θέματα εδώ μέσα, ένα search αρκεί.
ποιος λέει στη βίκη
και ποια είναι αυτή η βίκη? :roflmao:
 

Μηνύματα
4.975
Reaction score
8.825
Δηλαδή κάποιοι σε αυτό το forum προσπαθούν να πείσουν πως η περιοχή 20-60 Hz είναι ποιό σημαντική απο την περιοχή 200 Hz -2000 ΚHz !
Ναι απ οτι έχω διαβάσει η περιοχή που αναφέρετε είναι πολύ σημαντική.
Σε έναν οικιακό χώρο λοιπόν ποιο σύστημα θα αποδώσει καλύτερα αυτή την περιοχή, ένα διδρομο ηχειο βασης, ένα τριδρομο full range ή ένα σύστημα με σαμπς και γιατί?
 



Μηνύματα
4.975
Reaction score
8.825
Πάντως σύμφωνα με τον Raphael Vogt του οποίου την άποψη εκτιμώ
είχε δοκιμάσει πρόσφατα ένα σαμπ της Velodyne σε συνδυασμό με μόνιτορ της HEDD οπου και αναφέρει.
But the VI-Q 15 also gives an impression of how much better music can sound when a serious, precisely tuned subwoofer takes over the lower octaves.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.123
Reaction score
42.160
-> οι επιμαχες συχνοτητες ειναι θεμελιωδεις τοσο στο ηχητικο μερος οσο και στο μουσικο, και η λεκση θεμελιωδης δεν ειναι λογοτεχνικη αλλα κυριολεκτικη.
Οι λογοι δεν κσερω κατα ποσο μπορουν να ειναι αντιληπτοι στο(ν) κοινο (μουσικοφιλο-χαλιεντα-οντιοφιλ ή οπως αλλιως λεγεται, δεδομενου οτι το επιπεδο κοινωνικης παιδειας ειναι παρα πολυ χαμηλο).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.066
Reaction score
137.530
Μια ανάγνωση του νήματος από την αρχή, είναι πάντα χρήσιμη.

Μέχρι σήμερα, με μόνη εξαίρεση φουλ ηχητικά περιποιημένο χώρο ακρόασης, επιπέδου στούντιο υψηλών προδιαγραφών, δεν υπάρχει γράφημα απόκρισης κανενός σεταπ που να μην έχει σημαντικές ακυρώσεις και τονώσεις λόγω boundaries κάτω από τη ζώνη του σροεντερ, σε όλο το εύρος χαμηλομεσαιων και χαμηλών, εάν δεν διαθέτει σαμπ.

Σκέτοι οι δορυφόροι, στις ιδανικές για αυτά θέσεις τοποθέτησης για τις σημαντικές μεσαίες και μεσαιοϋψηλές συχνότητες, θα έχουν σοβαρά και άλυτα προβλήματα στις πρώτες 3 οκτάβες, γιατί η ιδανική τοποθέτηση για τα μεσαιοπρίμα, δεν είναι ποτέ όμοια με την ιδανική τοποθέτηση για τις πρώτες οκτάβες. Γι'αυτό μπαίνουν τα σαμπ σε άλλες θέσεις, κι όχι σε αυτές των δορυφόρων.

Τώρα για πλωτά δάπεδα και εντοιχισμένα, δε μιλάμε. Για τυπικό οικιακό χώρο, ακόμα και με μια βασική ηχητική περιποίηση του χώρου, δεν γίνεται με κανένα τρόπο να να παραχθούν σωστά οι πρώτες 3 οκτάβες χωρίς σαμπ, διότι ακόμα και με επιθετική χρήση eq το αποτέλεσμα θα χάνει σε ατακ και κρουστική απόκριση, θα είναι απαράδεκτο.

Και εάν μιλάμε για σοβαρές στάθμες, ακόμα και τα χαλαρά 80 Φον, βλέπετε με τα ματάκια σας τα μπιρμπιλωτά πως φτάνουν και ξεπερνούν στο κάτω άκρο του ακουστού φάσματος τα 120dB SPL στάθμης, και τέτοιες στάθμες εκεί κάτω, δεν μπορεί να βγάλει κανένας δορυφόρος, ανεξαρτήτως χρημάτων, και βεβαίως δεν μπορούν να βγάλουν ούτε τα περισσότερα σαμπ, εκτός κι αν είναι ..πολλά και ακριβά.

Το πρόβλημα είναι λοιπόν τριπλό.

Πρώτον, θέλει άλλη θέση τοποθέτησης η πηγή των χαμηλών.

Δεύτερον, δεν υπάρχει τρόπος να μην υπάρχουν boundaries σε οικιακό χώρο, και αυτά παλεύονται μόνον με πολλαπλές πηγές χαμηλών, δεν υπάρχει άλλος τρόπος.

Τρίτον, οι απαιτούμενες στάθμες εκεί κάτω δε βγαίνουν από δορυφόρους.

Αυτά είναι τα 3 βασικά προβλήματα, που είναι εντελώς αδύνατο να επιλυθούν, χωρίς τη χρήση διακριτών σαμπ.

Η μόνη πιθανή εξαίρεση, είναι ιμερσιβ σεταπ, με τουλάχιστον 11 δορυφόρους πραγματικά φουλ φάσματος (είτε με ενσωματωμένα σαμπ είτε με 18" γουφερ εκαστος), και καρδιοειδους λοβού. Και πάλι, είναι "θέμα" εάν θα καταφέρουν τα γουφερ των δορυφόρων να βγάλουν τόσο το μπάσο του δικού τους stream, όσο και το μπάσο του .1 καναλιού, το οποίο βρίσκεται σε στάθμη +10dB.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.975
Reaction score
8.825
Υπάρχει μια μόνο περίπτωση να μην χρειαστεί σαμπς κάποιος.
Ο χώρος ακρόασης να είναι αρκετά μεγάλων διαστάσεων, πράγμα πρακτικά ανέφικτο και ο ακροατης να έχει προμηθευτεί κάτι γαϊδούρια main monitors.
 

billpeppas

A/V Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.078
Reaction score
7.094
Υπάρχει μια μόνο περίπτωση να μην χρειαστεί σαμπς κάποιος.
Ο χώρος ακρόασης να είναι αρκετά μεγάλων διαστάσεων, πράγμα πρακτικά ανέφικτο και ο ακροατης να έχει προμηθευτεί κάτι γαϊδούρια main monitors.
Και godzilla να είναι τα main, αν η θέση τους δεν εναρμονίζεται με την σωστή θέση για τα "ενσωματωμένα subs" πάλι λάθος θα είναι ο ήχος...
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.736
Μηνύματα
2.950.364
Members
38.232
Νεότερο μέλος
aradis
Top