Μια απλή ερώτηση


susano lx90

Professional Home Cinema
Μηνύματα
1.565
Reaction score
5.122
IMG_20170901_210455.jpg
IMG_20170901_210356.jpg

[DOUBLEPOST=1504289768][/DOUBLEPOST]
Έχει και διάγραμμα ξεκινάει απο της 5500 και σταδιακά πέφτει, μεχρι 150hz μας ενδιαφέρει απο εκεί Και περά δεν κουνιέται το μεγάφωνο η δεν έχει μεγαλη διαδρομή για να το χρειαστεί, αυτή η ενισχυτές απευθύνονται για sub
 


Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.467
Καλησπερα,
επειδη ειμαι σε fast track θα μπορουσε να μου πει καποιος -
ενας τελικος Α/Β με input impedance 33 kΩ κι ενας class D με 10κΩ σε παραλληλη συνδεση θα βγαλουν την ιδια ενταση ?
ή δεν παει ετσι ?
τι αλλο να κοιταξω για "ιδια ενταση" ?
ευχαριστω .
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.497
Reaction score
21.894
Ε βέβαια, δεν πάει έτσι. Για να έχεις την ίδια στάθμη απαιτείται ίση ευαισθησία και παρόμοια (ονομαστική) ισχύς, (ας παραμείνουμε σ' αυτό).
 

Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.467
Ε βέβαια, δεν πάει έτσι. Για να έχεις την ίδια στάθμη απαιτείται ίση ευαισθησία και παρόμοια (ονομαστική) ισχύς, (ας παραμείνουμε σ' αυτό).
Επειδη απο εσενα Κωστα (μου επιτρεπεις...) δε μπορω να κρυφτω οριστε η σκεψη μου
να βαλω τουτον στα γουφερ ?
για πειραματικους λογους ... (αλλα να πιασει και τοπο ...)

(η ονομαστικη ισχυς ειναι ιδια - στα 8Ω τουλαχιστον ,
για την ευαισθησια ... τι να πω 1v για 28.8v λεει ο ενας (τελικος) - απλα 2 volts(σκετο) λεει ο αλλος ...)
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.497
Reaction score
21.894
1v για 28.8v λεει ο ενας (τελικος) - απλα 2 volts(σκετο) λεει ο αλλος ...)
Δεν ξέρω ποιος έχει, ποια ευαισθησία, αλλά αν προχωρήσεις στο εγχείρημα, βάλε τον πιο ευαίσθητο στα woofer (αυτόν που με 1V που δίνει 28,8V, δηλαδή 100W στα 8Ω). Βέβαια, μπορεί να γίνει και ταίριασμα με έναν διαιρέτη τάσης στον πιο ευαίσθητο.
 

sterkon

Τελεοράσεις!
Μηνύματα
982
Reaction score
1.616
Αυτο στην ουσια ειναι ο ελεγχος του ενισχυτη στο ηχειο. Οπως καταλαβαινεις στο(α) γουφερ αναφερεται γιατι στο τουητερ
δεν εχει νοημα. Η μαζα του ειναι ελαχιστη οπως και διαδρομη του σχεδον μηδενικη.
Αρα η τιμη εχει νοημα στα μπασα, και ειναι πολυ καλη, που σημαινει οτι εχει πολυ καλο ελεγχο ("φρενο") στα γουφερ.

Οι λαμπατοι εχουν πολυ μικρο συντελεστη (δηλαδη μικρο ελεγχο στα γουφερ) γι αυτο και ακουγονται
με "ουρες" και ογκο στα μπασα, στην ουσια δεν μπορουν να φρεναρουν καλα το γουφερ και αυτο εκλαμβανεται ως περισσοτερο χαμηλο.
crown cts 2000 που εχω εχει 3000 ο crown ma 5000 εχει 5000
Αυτα τα νουμερα ειναι εξωπραγματικα για αναλογικους ενισχυτες.

Τς, τς, τς .... :o
Ξερά μπάσα, υπεραπόσβεση, αφύσικο και κλινικό αποτέλεσμα... 8-);)
Πού ακούστηκε ρε, γούφερ να παίζει πάνω από μία νότα...;;; >:( :banned:

Και κάνουνε και "λάικ" μερικοί... >:(

:p :beach: Άντε και καλό φθινόπωρο... :drinks:
 


Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.467
καλησπέρα σας
μια απλή ερώτηση
τα ηχεία με ομοκεντρικό μεγάφωνο είναι τύπου χοάνης;
Στο κεφαλι μου εχω αυτο σαν ηχειο με ομοκεντρικο μεγαφωνο
000004301.jpg

μιντ-γουφερ και στο κεντρο το τουϊτερ
]ενω τα χοανης εχουν -το τουϊτερ συνηθως- μεσα σ' εναν κυματοδηγο, κατι τετοιο δηλαδη
39eee751af30032eeece2f48de2de4ba_L.jpg

οπως κλιπς,σεργουιν βεγκα,επαγγελματικα,οι ντουντουκες του κκε κ.τ.λ. ...
ας μας φωτισουν οι επαΪοντες ...
 

Μηνύματα
285
Reaction score
152
δηλαδή στα ομοκεντρικά, το τουϊτερ λόγω τοποθέτησης έχει ως κυματοδηγό το σχήμα του γούφερ έτσι; άρα η μονάδα αυτή χρησιμοιείται κατι ως χοάνη αλλά με κυκλική σχεδίαση σωστά;
 

Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.467
δηλαδή στα ομοκεντρικά, το τουϊτερ λόγω τοποθέτησης έχει ως κυματοδηγό το σχήμα του γούφερ έτσι; άρα η μονάδα αυτή χρησιμοιείται κατι ως χοάνη αλλά με κυκλική σχεδίαση σωστά;
Επειδη απο 'δω και περα θα κινηθω στο πεδιο της μπαρουφας οτι και να πω ,θα περιμενουμε την απαντηση καποιου πιο εμπειρου μελους.:drinks:
 
  • Like
Reactions: PPG

Μηνύματα
5.368
Reaction score
6.495
δηλαδή στα ομοκεντρικά, το τουϊτερ λόγω τοποθέτησης έχει ως κυματοδηγό το σχήμα του γούφερ έτσι; άρα η μονάδα αυτή χρησιμοιείται κατι ως χοάνη αλλά με κυκλική σχεδίαση σωστά;
Σωστα, αν και δεν ειναι το ιδανικοτερο σχημα και δεν διατηρει σταθερο το σχημα του λογω κινησης...
 

Μηνύματα
285
Reaction score
152
ωραία αφού δεν είναι το ιδανικότερο σχήμα μπορούμε να πούμε πχ οτι τα klιpsh, jbl κλπ είναι προτιμότερα απ' τα tannoy, ή τα tannoy υπερέχουν κάπου αλλού και σε τι. Προς τα που γέρνει η πλάστιγγα.
Αν ξέρει κάποιος...
 


Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.467
φαινεται οτι κατι θελεις να κανεις που να 'χει tannoy μεσα ... γιατι δε μα ς λες τι ακριβως μηπως και βγει ακρη ... ή μηπως ειναι ακαδημαϊκο το ενδιαφερον ?
:drinks:
 

Μηνύματα
285
Reaction score
152
τίποτα δε θέλω να κάνω, μόνο που ψαχνομαι για ηχεία
έχω καταλήξει (για την ώρα) σε κάποια και μέσα σ' αυτά είναι τα Klipsh RP-280F και τα Tannoy Revolution XT8F
 

Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.467
τίποτα δε θέλω να κάνω, μόνο που ψαχνομαι για ηχεία
έχω καταλήξει (για την ώρα) σε κάποια και μέσα σ' αυτά είναι τα Klipsh RP-280F και τα Tannoy Revolution XT8F
Θα ελεγα ν' ανοιξεις ενα σχετικο νημα κι εκει θα διεξαχθει η σχετικη συζητηση - ετοιμασε σχεδιαγραμμα του χωρου,ανεβασε φωτος,μετρα rt60 ... οι ειδικοι ζεσταινουν μηχανες ....
:drinks:
 

Μηνύματα
285
Reaction score
152
και για να σας προλάβω δεν εχω ακούσει τα συγκεκριμένα klipsh
αντθέτως τα revo μου φανήκανε μια χαρά
[DOUBLEPOST=1506184802][/DOUBLEPOST]
Θα ελεγα ν' ανοιξεις ενα σχετικο νημα κι εκει θα διεξαχθει η σχετικη συζητηση - ετοιμασε σχεδιαγραμμα του χωρου,ανεβασε φωτος,μετρα rt60 ... οι ειδικοι ζεσταινουν μηχανες ....
:drinks:
οκ θα γίνει και αυτό αλλά όσον αφορά το τρόπο οδήγησης - εκπομπής του τουίτερ από "ακαδημαϊκή" άποψη ξέρει κανείς ?
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.497
Reaction score
21.894
Σε ένα ομόκεντρο μεγάφωνο, ο κώνος του mid-woofer όντως είναι για το tweeter κυματοδηγός, κόρνα δηλαδή. Πέρα από τη γκ@βλα του κάθε βλαμμένου που του αρέσει να βλέπει καραμούζες μέσα στο σαλόνι του, ουσιαστικά η κόρνα αξιοποιεί το φαινόμενο της περίθλασης, ώστε να αυξήσει την ηχητική πίεση του μεγαφώνου που υποστηρίζει, μέσα στο νοητό κώνο που σχηματίζεται στο χώρο από την προέκτασή της, κι εντός του οποίου (πρέπει να) ευρίσκεται ο ακροατής.

Κατά το φαινόμενο της περίθλασης, ένα κύμα (εν προκειμένω ηχητικό), περιθλάται, ταξιδεύει και γύρω από κάποιο εμπόδιο που ξεκινάει από την πηγή και εκτείνεται έως κάποιο σημείο, μόνον εάν το μήκος του είναι μεγαλύτερο από την απόσταση της πηγής έως εκείνο το σημείο.

Για παράδειγμα, αν η απόσταση του tweeter από το χείλος του εξωτερικού του μεγαφώνου είναι 10cm, τότε όλες οι συχνότητες που θα παίζει το tweeter άνω των 3,4KHz (f = 340/0.1 = 3400Hz) θα ακούγονται πιο δυνατά από τις υπόλοιπες (χαμηλότερες), οι οποίες θα περιθλώνται και θα εκπέμπονται και εκτός του ακουστικού κώνου της κόρνας, σε ευρύτερο χώρο. Το πόσο πιο δυνατά θα ακούγονται εξαρτάται από το πόσο «κλειστή ή ανοικτή» είναι η κόρνα, δηλαδή αντίστοιχα πόσο μικρότερη ή μεγαλύτερη είναι η βάση του κώνου, πόσο μικρότερος ή μεγαλύτερος είναι ο χώρος του ακουστικού κώνου εν συγκρίσει προς τον συνολικό χώρο του δωματίου.

Υποκειμενικά, αυτό το φαινόμενο δίνει την ακουστική αντίληψη του «χόνκυ» ήχου, δηλαδή ενός ήχου που είναι υπερτονισμένες όλες οι συχνότητες από κάποιο σημείο του φάσματος και επάνω. Η απόκριση συχνότητας ενός τέτοιου συστήματος σχηματίζει ένα σκαλοπάτι, καθώς όλες οι συχνότητες από αυτό το σημείο και άνω ακούγονται όλες το ίδιο πιο δυνατά.

Προς αποφυγήν αυτού του φαινομένου, όλοι οι κυματοδηγοί που χρησιμοποιούνται σήμερα δεν είναι κωνικοί αλλά προσομοιάζουν στο σχήμα της καραμούζας –γκουχ- της τρομπέτας ήθελα να πω. Δηλαδή, το μάγουλο του κυματοδηγού κυρτώνεται βαθμιαία προς τα «έξω», ώστε να καταλήξει σε «στόμα» μεγαλύτερο απ’ αυτό που θα είχε αν ήταν κώνος. Δηλαδή, η κόρνα αποτελείται από θεωρητικά απείρους κόλουρους διαδοχικούς κώνους, οπότε το σκαλοπάτι που λέγαμε γίνεται «ανηφόρα», η μετάβαση της απόκρισης συχνότητας είναι κατά το δυνατόν προοδευτική, ώστε να μη δίνει εκείνη την κακόηχη «χόνκυ» αίσθηση, αλλ’ απλώς ένα «πριμάρισμα» που μπορεί να διορθωθεί πολύ πιο εύκολα σε ένα παθητικό crossover.

Έτσι, αναλόγως αυτής της κυρτότητας, υπάρχουν διάφορες κόρνες, από την κωνική έως την tractrix.

Contours3.jpg

( http://www.audioheritage.org/vbulletin/showthread.php?12751-Horn-Waveguide-Contour-Comparisons )

Όσον αφορά τα ομόκεντρα μεγάφωνα, σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις το διάφραγμα του mid-woofer φέρει κάποια μικρή ή κάπως μεγαλύτερη κύρτωση ούτως ή άλλως, ομοιάζοντας περισσότερο προς την υπερβολική κόρνα. Αν το εξωτερικό μεγάφωνο παίζει ρόλο mid, αυτό δεν πειράζει και τόσο. Αν όμως πρόκειται για woofer που παίζει δυνατά, τότε η διαδρομή του κώνου του είναι συγκρίσιμη με το μήκος κύματος των πολύ υψηλών συχνοτήτων. Για παράδειγμα, ένα γούφερ που παίζει δυνατά, πραγματοποιεί διαδρομή ±1cm τη στιγμή που το μήκος κύματος στα 13KHz είναι 2,6cm. Καθώς το μήκος περίθλασης αυξομειώνεται στιγμιαία, επιφέρει στιγμιαίες μεταβολές στην απόκριση συχνότητας. Γι’ αυτό και προσωπικά δεν μπορώ να θεωρήσω σοβαρό έναν κατασκευαστή που χρησιμοποιεί το εξωτερικό διάφραγμα ενός ομοκέντρου μεγαφώνου ως woofer. Ως mid, ναι.

Τα ομόκεντρα μεγάφωνα χρησιμοποιούνται επειδή προσφέρουν οικονομία χώρου στη μπάφλα και ομοιογενή απόκριση συχνότητας εκτός άξονα προς όλες τις κατευθύνσεις. Αντιθέτως, ένα tweeter και ένα mid τοποθετημένα χωριστά σε κλασική κατακόρυφη διάταξη στη μπάφλα, προσφέρουν ομοιόμορφη απόκριση εκτός άξονα μόνον οριζοντίως, ενώ καθέτως, όσο η απόσταση των ακουστικών τους κέντρων γίνεται συγκρίσιμη προς το μήκος κύματος, τόσο περισσότερο διαταράσσεται η απόκριση.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.848
Μηνύματα
2.954.105
Members
38.250
Νεότερο μέλος
paris29
Top