Featured Μπορούμε να απολαύσουμε τις μουσικές μας μόνο σε μεγάλες εντάσεις ? Really?

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.655
Reaction score
132.939
γύρω στην ώρα 10 -11 στο volume
Εμείς που το βολιουμ δεν έχει ένδειξη ώρας και κάνει καμιά 15-αριά στροφές, εξαιρουμαστε αυτών και βαράμε τέρμα τα γκάζια μέχρι να σπάσουν τα τζάμια.
αγαπάμε μουσικούς (και μόνο για χάρη σου)
Και για χάρη του μαέστρου, κι αυτόνα τον αγαπάμε ρε! Τι; Όχι; 😁🤣
 

Μηνύματα
15.165
Reaction score
17.188
Επειδή αγαπάμε μουσικούς (και μόνο για χάρη σου) και όχι τους audio people να ξαναπώ για δεύτερη φορά ότι η αίσθηση και το ένστικτο σου να ακούς χαμηλά μουσική είναι σωστή. Το να ακούς σε χαμηλή ένταση , σε επίπεδα όσο να μπορείς να διεξάγεις πολύ άνετα μια συζήτηση ή και ακόμη και πολύ χαμηλότερα (χωρίς στην ουσία απο άποψη φυσικής κατώτερο όριο όπως θα δεις στο διάγραμμα) εάν σου το επιτρέπει ο θόρυβος περιβάλλοντος ..... είναι το ιδανικό για πολλά και σημαντικά απο τα χαρακτηριστικά του. Το έχουν "παρατηρήσει" και οι μηχανικοί ήχου εδώ και δεκαετίες πρίν απο αυτά που θα σου αναφέρω και για αυτό μιξάρουν σε χαμηλές εντάσεις. (Συν σαν extra bonus για την εργασία τους ότι είναι και περισσότερο ξεκούραστο και λιγότερο fatiguing αλλά και πολλές ώρες ακρόασης.). Και φυσικά ισχύει και για τους μουσικούς.

Δεν έχει σχέση όμως με τον μύθο των απανταχού της γης audio people , ότι δηλαδή έχει σχέση με τον χώρο και την σχέση αυτού με την ένταση (άρα ηχητική πίεση εντός αυτού). Για να μην σε ζαλίζω με εξισώσεις, η εξίσωση που καθορίζει την σχέση της άμεσης και έμμεσης ακτινοβολίας δεν έχει μέσα της, την ηχητική πίεση. Όσο μεγαλώνει η άμεση τόσο μεγαλώνει και η έμμεση.

Άρα το πιο πιθανό είναι να έχει σχέση με τον γνωστό ως "THE WEBER-FECHNER LAW" γενικό νόμο της ψυχοφυσικής που αφορά τον ήχο , την όραση και το βάρος και πως τα αντιλαμβανόμαστε. Στην περίπτωση του ήχου όσο ανοίγεις την έναταση τόσο λιγότερο (και μάλιστα λογαριθμικά, εκθετικά σε μεγάλο βαθμό) ευαίσθητος γίνεσαι στις αλλαγές αυτής.

Αποτέλεσμα λοιπόν να ακούς σε χαμηλή έναταση σε όρους audio people : Μεγάλη αύξηση αντίληψης και διάκρισης των α) δυναμικών και αλλαγής τους β) μεταβατικές (transients) γ) συμπίεση δ) punch ε) ηχητική ισορροπία. Αυτά κυρίως, όχι άλλα χατακτηριστικά.

Καμία σχέση με τις Fletcher Munson καμπύλες.



Υ.Γ. : Επιτέλους ... δικαίωση για τον υψηλό-iq-τη και νηματοθέτη μας @Δημητρης 777 :D

Όσον αφορά την μεγένθυση των οργάνων ... και καλό σ΄συτημα να έχει κάποιος και να μην το κάνει μέχρι να φτάνει τουλάχιστον σε γελοία υψηλα έντάσειες... έχει να κάνει με μειονέκτημα της ηχογράφησης και δεν το γλυ΄τωνεις. Συνήθως είναι ρυθμισμένα τα πράγματα να είναι "σωσττ'α" όσον αοφρά αυτό το θέμα και μόνο γύρω στην ώρα 10 -11 στο volume. Στην πλειοψηφία των εμπορικών κλπ ροκ
Τι οργανο (όργανα) παίζεις και τι είδος μουσικής (συνήθως) υπηρετείς επαγγελματικά ;

Ορθογραφικά λάθη - διόρθωση - due to default edit time expiration issues και μικρής δυσλεξίας :

Όσον αφορά την μεγέθυνση των οργάνων ... και καλό σύστημα να έχει κάποιος και να μην το κάνει μέχρι να φτάνει τουλάχιστον σε γελοία επίπεδα υψηλών εντάσεων... έχει να κάνει με μειονέκτημα της ηχογράφησης και δεν το γλυτώνεις. Συνήθως είναι ρυθμισμένα τα πράγματα να είναι "σωστά" όσον αφορά αυτό το θέμα γύρω στην ώρα 10 -11 στο volume. Στην πλειοψηφία των εμπορικών κλπ ροκ εγγραφών. Μετά - αναλόγως βέβαια - αρχίζουν σταδιακά τα προβλήματα.
Εμείς που το βολιουμ δεν έχει ένδειξη ώρας και κάνει καμιά 15-αριά στροφές, εξαιρουμαστε αυτών και βαράμε τέρμα τα γκάζια μέχρι να σπάσουν τα τζάμια.

Και για χάρη του μαέστρου, κι αυτόνα τον αγαπάμε ρε! Τι; Όχι; 😁🤣
Μα ο μαέστρος @christos77 😍 μου τα έχει μάθει αυτά εμένα. Οπότε τι να του αφιερώσω ; Την δική του γνώση ; :D 😍
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.655
Reaction score
132.939
Volume=όγκος.

Όσο μεγαλώνεις το volume, τόσο μεγαλώνει ο αντιληπτός όγκος του μουσικού οργάνου.

Η προσπάθεια ρύθμισης του volume σε επίπεδα αληθοφανούς όγκου φυσικών οργάνων, με βρίσκει σύμφωνο.
(Όσο το επιτρέπει η όποια ηχογράφηση)

Σε ηχογραφήσεις πολύ μεγάλου δυναμικού εύρους (άνω των 25 dB, υπάρχουν άφθονες τέτοιες στην κλασσική μουσική, τόσο σε 5.1 ηχογραφήσεις από SACD όσο και σε immersive φορμάτς) είναι σημαντικό στα χαμηλής στάθμης μουσικά περάσματα να διακρίνεις με κάποια φυσικότητα τα μουσικά όργανα, έστω και αν αυτά ακούγονται να βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση. Σε αυτά τα μουσικά κομμάτια μεγάλου δυναμικού εύρους, όταν βαράει τέρμα τα γκάζια ολόκληρη η ορχήστρα, είναι αναπόφευκτο να ξεπερνάει η max SPL στάθμη τα όρια της στάθμης αναφοράς. Λογικό, καθώς μια μεγάλη τέτοια ορχήστρα, έχει μεγάλο .. όγκο (volume).

Επίσης υπάρχουν κανόνια σε κάποιες ηχογραφήσεις. Αυτά, λογικό είναι να ξεφεύγουν αρκετά της στάθμης αναφοράς, εφόσον το υπόλοιπο μουσικό έργο το ακούς σε "νορμάλ όγκου" στάθμη.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.655
Reaction score
132.939
Οι ηχογραφήσεις χαμηλού δυναμικού εύρους, αντίθετα με τα ανωτέρω, εμφανίζουν πολύ υψηλές μέσες στάθμες αν είναι τέρμα τα γκάζια η ηχογράφηση, όπως οι περισσότερες δηλαδή.

Πολλές ηχογραφήσεις έχουν δυναμικό εύρος 4-5 dB, κι αυτά με το ζόρι.

Χθες άκουγα μουσική για αρκετές ώρες, σε πλέον χορταστικές στάθμες, αλλά η μουσική που έπαιζε ήταν ηλεκτρονική τραπ κλπ, με ελάχιστο δυναμικό εύρος, μπόλικα έως υπερβολικά μπάσα, και σύγχρονες παραγωγές.
Δεν έπαιξα καθόλου πάνω από -24dB στο volume, ενώ συνήθως ήταν στο -28 έως -30.

10+ dB κάτω από την ένδειξη volume που έχω ως στάθμη αναφοράς.

Παίζει πολύ με τις ηχογραφήσεις.
 

Μηνύματα
15.165
Reaction score
17.188
Οι ηχογραφήσεις χαμηλού δυναμικού εύρους, αντίθετα με τα ανωτέρω, εμφανίζουν πολύ υψηλές μέσες στάθμες αν είναι τέρμα τα γκάζια η ηχογράφηση, όπως οι περισσότερες δηλαδή.

Πολλές ηχογραφήσεις έχουν δυναμικό εύρος 4-5 dB, κι αυτά με το ζόρι.

Χθες άκουγα μουσική για αρκετές ώρες, σε πλέον χορταστικές στάθμες, αλλά η μουσική που έπαιζε ήταν ηλεκτρονική τραπ κλπ, με ελάχιστο δυναμικό εύρος, μπόλικα έως υπερβολικά μπάσα, και σύγχρονες παραγωγές.
Δεν έπαιξα καθόλου πάνω από -24dB στο volume, ενώ συνήθως ήταν στο -28 έως -30.

10+ dB κάτω από την ένδειξη volume που έχω ως στάθμη αναφοράς.

Παίζει πολύ με τις ηχογραφήσεις.
Δεν είναι μόνο αυτά που λές περί συμπίεσης , δυναμικού εύρους κλπ είναι και θέμα μικροφώνων κατά την ηχογράφηση (κυρίως θέματα ρύθμισης , εγγύτητας τους στα όργανα κλπ).
 

Μηνύματα
1.944
Reaction score
4.590
Ακούμε από τότε που γεννηθήκαμε ηχογραφημένη μουσική, και ξεχνάμε ή δεν αντιλαμβανόμαστε μια θαυμάσια πλευρά της: Είναι εκείνη η μοναξιά στο χώρο ακρόασης, που αφήνει τη θέση της στους ανθρώπους που καλείς στο χώρο σου να παίξουν μουσική. Μπροστά σου. Είναι οι άνθρωποι που παίζουν στις ηχογραφήσεις. Αυτούς καλείς κάθε φορά, και έρχονται απλόχερα σπίτι σου.

Αρκετοί από αυτούς είναι κιόλας νεκροί. Τους επαναφέρεις όμως στη ζωή, η πατίνα, το αποτύπωμα που άφησαν για πάντα στο σύμπαν πίσω τους, είναι εδώ και τώρα μπροστά στ’ αυτιά σου. Στην ουσία πρόκειται για τεχνολογικό θαύμα. Για μιας μορφής ανάσταση.

Τα ηχητικά ολογράμματα της τέχνης και των ψυχών τους.
Ευστοχο!
Διατυπωσες αψογα το, για τους πολλους, αορατο και ακατανοητο κινητρο και στοχο
που κανει τους λιγους να επενδυουν απλετο χρονο, χρημα και προσπαθεια στο χομπυ.
Η πλειοψηφια το βλεπει ως ενα απο τα πολλα κομφορ του συγχρονου τροπου ζωης
η ακομα χειροτερα ως τεχνικη ασκηση.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.905
Reaction score
21.018
Υ.Γ. : Επιτέλους ... δικαίωση για τον υψηλό-iq-τη και νηματοθέτη μας @Δημητρης 777 :D

Μπααα.. τώρα άλλαξα τρόπο.. :tongue:
Μετά τα τελευταία είδα το φως το αληθινό και ακούω μόνο τσίτα.. :fuckyou:

Δεκάδες οι γειτόνισσες στην 'ξώπορτα να δανειστούν λίγη ζάχαρη κι εγώ ο αναίσθητος έχω χαλαΖμένο κουδούνι.. :cry:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.893
Μηνύματα
2.921.826
Members
38.108
Νεότερο μέλος
Evri
Top