Featured Να επιλέξω την xlr σύνδεση;




Μηνύματα
1.966
Reaction score
4.649
Αναρωτιέμαι αν οι ίδιοι οι άνθρωποι που λένε κοτσάνες τον ρυθμό και τον συγχρονισμό έβαζαν λάικ στο βίντεο του Σελιμπιντάτσε που έλεγε για την υποκειμενική αίσθηση του χρόνου και την επίδραση της ακουστικής στην κατανόηση του ρυθμού.
Καμμια επαφη με Σελιμπιντατσε..
Εχεις δικιο οτι ειχε περιγραψει ακριβως αυτο.
Την επιδραση στο ακροατηριο της διαχειρισης των χρονικων σχεσεων απο τον μαεστρο,
κατι στο οποιο ηταν αυθεντια..
 

TGD

Μηνύματα
8.524
Reaction score
8.522
Πάλι μπερδεύουμε την μουσική με την αναπαραγωγή της
Καθόλου. Όλη σου η προσπάθεια με ακουστική φροντίδα, υποβαθυφωνα, ψηφιακή ισοστάθμιση, έχει τον ίδιο σκοπό. Να μεταφέρει ένα ηχητικό γεγονός πίστα στον χώρο σου. Ο μαέστρος ξέρει αντίστοιχα ότι πρέπει να αλλάξει τον ήχο για να φτάνει σωστά στα αυτιά των ακροατών, λαμβάνοντας υπ' όψη τα χαρακτηριστικά της αίθουσας. Αυτοί που πληρώνουν εισιτήριο πρέπει να ακούνε σωστά, ο ίδιος ξέρει ότι δεν ακούει τα ίδια από το πόντιουμ.

Ολόκληρες σχολές ηχείων (english, japan, east coast, west coast) κατασκευάστηκαν στηριγμένες στο να παίξουν σωστά στα συνήθη δωμάτια των εκάστοτε περιοχών. Και οι συμβιβασμοί τους οφείλονταν σε αυτή ακριβώς την ιδιαιτερότητα. Σήμερα με το "όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρωνω" της παγκοσμιοποίησης και του dsp, έχουμε το αντίστοιχο του "we will fix it on the mix". Βάλε και την προσπάθεια να εντυπωσιαστεί στα γρήγορα ο άσχετος ακροατής... Γι' αυτό κυκλοφορεί τόση σαβουρα από μηχανήματα.

Έχω δει στο παρελθόν τη μουσική που ακούω τακτικά να μεταβάλλεται από τα εκάστοτε μηχανήματα και κυρίως από τη συνέργεια των ηχείων με τον χώρο.

Και για να γυρίσουμε στο θέμα. Η balanced συνδεσμολογία είναι ιδανική. Αλλά φυσικά πρέπει να είναι balanced και οι συσκευές. Για να δουλέψει σωστά η θεωρία πρέπει τα + και - κανάλια να είναι πανομοιότυπα. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά των τρανζίστορ θα δείτε ότι τα pnp και npn της ίδιας σειράς δεν έχουν τις ίδιες μετρήσεις. Ακόμα και σε ολοκληρωμένα κυκλώματα οι ανοχές μπορεί να ξεφύγουν. Οπότε, ναι, δεν είναι απαραίτητο το balanced να παίζει τελικά καλύτερα, αφού χρειάζεται τα διπλάσια υλικά για να υλοποιηθεί, οπότε στο ίδιο κοστολογιο μάλλον θα έχει υποδεέστερα εξαρτήματα. Είναι σαν το πολυκάναλο που όλοι -σχεδον- συμφωνούμε ότι είναι το καλό, αλλά θέλει διπλάσια και πενταπλάσια κανάλια.

Τώρα για τα καλώδια (γιατί εξ' αιτίας αυτού έγινα άλλο ένα νήμα μπαχαλο), είναι διαφορετικό θέμα αν ακούγονται διάφορες, αν μετρώνται διάφορες, αν είναι σημαντικές οι διαφορές, αν αρέσουν οι διαφορές, αν αξίζουν τα λεφτά οι διαφορές. Ας πούμε, ένα καλώδιο που κάνει το σύστημα να ακούγεται πιο καλά μετά από "παντόφλα" θα ήταν ακαταμάχητο!
 

Μηνύματα
1.357
Reaction score
1.575
Από πού προκύπτει ότι όλοι σχεδόν συμφωνουμε ότι το πολυκάναλο είναι το καλό;
Οι ΛΟΑΤΚΙ+ του χωρου(όπου+,προσθέστε όσα κανάλια θέλετε)είναι απλώς μια φωνασκουσα μειοψηφία.
 


Μηνύματα
681
Reaction score
1.045
Από πού προκύπτει ότι όλοι σχεδόν συμφωνουμε ότι το πολυκάναλο είναι το καλό;
Οι ΛΟΑΤΚΙ+ του χωρου(όπου+,προσθέστε όσα κανάλια θέλετε)είναι απλώς μια φωνασκουσα μειοψηφία.
Δεν το λέμε ολοι γιατι αμα πουμε πως μας αρεσει το δικάναλο για ενα λόγο η τον άλλο θα μας βαρεσν
 



Μηνύματα
681
Reaction score
1.045
φέτος που λεει θα γίνει και σε νέο χώρο!
9-10 Νοεμβρίου στο "Wyndham Grand Athens" Ωραίο φαίνεται. Ειναι και στο κέντρο λεέι. ειδατε που ο ανταγωνισμός ειναι καλός για τούς πελάτες σε όλα τα πεδία :D
 

Μηνύματα
15.732
Reaction score
18.281
9-10 Νοεμβρίου στο "Wyndham Grand Athens" Ωραίο φαίνεται. Ειναι και στο κέντρο λεέι. ειδατε που ο ανταγωνισμός ειναι καλός για τούς πελάτες σε όλα τα πεδία :D
¨Εχει ακόμη στρωματσάδα εκεί όλοι οι πρόσφυγες- μετανάστες το βράδυ ; Έχω καιρό να περάσω.
 

Μηνύματα
17
Reaction score
5
Εγώ πρωσοπικά δεν είχα την ευκαιρία να χρησιμοποιήσω XLR αλλα δεν φαντάζομαι να είναι καλύτερα απο τα RCA σε μικρά μήκη. Κοίτάξτε τα neotech και πόση θοράκιση έχουν, 8 στρώσεις!!!!
1724955870508.png
 

Μηνύματα
13.456
Reaction score
10.891
Εγώ έχω μία άλλη ουσιαστική απορία. Όταν αγόρασα το subwoofer έφτιαξα δύο καλώδια xlr σε xlr με Belden. Με αυτά είχα συνδέσει τα ηχεία πάνω στο sub.
Στη συνέχεια όμως που πήρα πολυκάναλο audio interface, τα έβαλα όλα επάνω με xlr σε stereo καρφί.
Το sub λοιπόν, το συνέδεσα σε μία έξοδο με ένα καλώδιο στο ένα του κανάλι.
Τώρα σκέφτομαι να συνδέσω και μία δεύτερη έξοδο από το audio interface με το ίδιο σήμα στην είσοδο του άλλου καναλιού, για να παίζει τρία dB πιο δυνατά.

Η απορία μου λοιπόν είναι η εξής:
Να πάω να αγοράσω άλλα δύο μέτρα Belden και βύσματα ή να χρησιμοποιήσω το καλώδιο που ήδη έχω και περισσεύει, αλλάζοντάς το ένα xlr με στέρεο καρφί;
 


wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.657
Reaction score
16.026
Εγώ έχω μία άλλη ουσιαστική απορία. Όταν αγόρασα το subwoofer έφτιαξα δύο καλώδια xlr σε xlr με Belden. Με αυτά είχα συνδέσει τα ηχεία πάνω στο sub.
Στη συνέχεια όμως που πήρα πολυκάναλο audio interface, τα έβαλα όλα επάνω με xlr σε stereo καρφί.
Το sub λοιπόν, το συνέδεσα σε μία έξοδο με ένα καλώδιο στο ένα του κανάλι.
Τώρα σκέφτομαι να συνδέσω και μία δεύτερη έξοδο από το audio interface με το ίδιο σήμα στην είσοδο του άλλου καναλιού, για να παίζει τρία dB πιο δυνατά.

Η απορία μου λοιπόν είναι η εξής:
Να πάω να αγοράσω άλλα δύο μέτρα Belden και βύσματα ή να χρησιμοποιήσω το καλώδιο που ήδη έχω και περισσεύει, αλλάζοντάς το ένα xlr με στέρεο καρφί;
να ανεβάσεις 3db την εξοδο του interface :p
 


Μηνύματα
15.732
Reaction score
18.281
Ειναι πολυ πιθανο. Αλλα εδω μιλαμε για κατι αλλο, πιο χειροπιαστο και χρησιμο.
Στην ουσια για την συγκριτικη αποτιμηση και αξιολογηση απο συγκεκριμενο ακροατη
συσκευων και συστηματων, οσον αφορα την ικανοτητα τους να μεταδωσουν πιστα
την βασικη παραμετρο της μουσικης, τον χρονο και τον συγχρονισμο.
Πολυ κρισιμο, ειδικα για την κατανοηση ορισμενων ειδων οπως παρατηρησε ο thva.
Ας δούμε εδώ μια ενδιαφέρουσα προέκταση... Δεχόμενοι την υποκειμενικότητα της αίσθησης αλλά και την πρόβλεψη από την Κβαντική Θεωρία περί μεταβολής του παρατηρούμενου φαινομένου εξαιτίας της ίδιας της παρατήρησης δεν γίνεται ν'αποκλειόταν το ενδεχόμενο ο εκάστοτε ακροατής ν'αντιλαμβανόταν με διαφοροποιημένο χρονισμό και το αντίστοιχο μουσικό δρώμενο άμα είχε πρόσβαση σ'εκείνο ενόσω γινόταν η σύλληψη και καταγραφή αυτού. Έλα όμως που κάτι τέτοιο είναι εκ των πραγμάτων αδύνατον για τον μέσο ακροατή που θα ήθελε απλώς να ψυχαγωγηθεί με λίγη μουσικούλα σε καθημερινή βάση.

Γι αυτό και υποστηρίζω πως καταλήγουμε στο...πουθενά και γρήγορα άμα πρώτα δεν έχουν διευθετηθεί θεμελιώδεις και πιο ΄΄γήινες΄΄ παράμετροι.

Οι χαϊενδικές πρακτικές έχουν μέσα σ'όλα τ'άλλα καταστρατηγήσει και θεμελιώδεις έννοιες στο ίδιο το marketing, σύμφωνα με τις οποίες το προϊόν δεν ορίζεται από το πώς έχει κατασκευαστεί και από τι αποτελείται αλλά από την χρησιμότητα και ωφέλεια που θα επέφερε σε δεδομένους καταναλωτές. Εδώ προωθούνται ασύστολα συσκευές οι οποίες μπορεί να έχουν αμφιλεγόμενη ωφέλεια και χρησιμότητα αλλά δίνοντας έμφαση σε ιδιότητες όπως εξωτικά υλικά που τις αποτελούν και τρόπους παρασκευής - βλέπε λ.χ. κρυογεννημένους αγωγούς καλωδίων. Στο πουθενά και γρήγορα...
Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που μπορεί να συμβάλουν στον χρονισμό αλλά και της αίσθησης αυτής της "ταχύτητας" πέρα απο αυτά που ανέφερα και μπορούμε να πιθανολογήσουμε πρός διερεύνηση και έρευνα.

Για παράδειγμα το περιβόητο δυναμικό εύρος (δυναμικά) που είναι σχετικά εύκολο να επιτευχθεί πλέον αλλά οι μέθοδοι που χρησιμοποιεί το audio για να το επιτύχει αυτό οδηγεί σε αύξηση όχι μόνο σαν ένταση αλλά δυστυχώς και σαν συμπίεση των λεγόμενων undertones που ενώ μέν δεν παρουσιάζονται σαν φυσικό φαινόμενο κατά την αναπαραγωγή ενός φυσικού οργάνου - εκτός απο ειδικές τεχνικές παιξίματος και αφορούν τις χορδές και που εφαρμόζυν κάποιοι συνθέτες για να τους παράξουν π.χ. Mari Kimura- παράγονται απο την ενίσχυση και αναπαράγονται μια χαρά και απο τα ηχεία. Αποτέλεσμα αυτών τα φίλτρα είτε σε dac, ψηφιακό ή και αναλογικό dsp, ακόμη και υπερβολικό φιλτράρισμα της psu.

Αυτή η αύξηση οδηγεί σε υψηλότερο pitch της νότας. Αυτό με την σειρά του ίσως και σε μια αίσθηση χαμένης πυκνότητας στην μουσική με αποτέλεσμα μια λέπτυνση της μουσικής (του ήχου) κατά την αναπραγωγή. Αυτό οδηγεί σε μια υποκειμενικά έντονη αίσθηση αυξημένης ταχύτητας αυτής. (επίσης άσχετο -σχετικό ... και σε ένα "καλύτερο" imaging που συνήθως όχι ενοποιημένο ή ενταγμένο σωστά σε ένα (στο συνολικό) soundtsage με αποτέλεσμα να έχουμε επιρπόσθετα ενεργοποίηση του σκεπτικού που μέχρι τώρα ανέφρα για τον χώρο ενισχύοντας την άισθηση της "ταχύτητας" ή "αργοπορείας" όπως το συσχέτισα ήδη).

Αυτά όλα όμως που φαίνονται (και είναι) θετικά και φαίνονται και με μετρήσεις καταλήγουν να είναι σε βάρος της μουσικότητας καθώς φροντίζουν να αυξάνουν το δυναμικό εύρος αλλά μόνο απο άποψη έντασης (volume). Δεν υπάρχει προφανώς linear σχέση μεταξύ αυτής της αύξησης και των επιβλαβών επιτπώσεων της, είτε στις ίδιες τις αρμονικές είτε πιθανώς και στην σχέση μεταξύ των.

Άρα η αύξηση του δυναμικού εύρους ενός συστήματιος δεν είναι να είναι η μέγιστη δυνατή αλλά η μέγιστη δυνατή για κάθε τοπολογία που να μην θυσιάζει την μουσικότητα, την έκφραση και την κατανόηση του μηνύματος της μουσικής.

Κάποιοι μπορεί να εντυπωσιάζονται απο αυτά τα δυναμικά ή και εν γνώση τους να προτιμούν την ύπαρξη τους και ας θυσιάζονται κάποια άλλα πράγματα αλλά η ανισορροπία είναι ανισορροπία και τελικά σε ενοχλεί.

Ιδιαίτερα οι επιβλαβείς αυτές επιπτώσεις αφορούν τα λεγόμενα λεπτά χαρακτηριστικά και λεπτομέρεις στην μουσική αλλά και σε αυτό πoυ οι audio people (αυτό που στα δυναμικά μεταφρασμένο και όχι αφορών την καθαρότητα της νότας και μόνο πλέον αλλά και αυθαίρετα ώς jargon για συνεννόηση φαντάζομαι, καθώς δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα στα φυσικά δυναμικά ) ........ ονομάζουν οι audio people μικρoδυναμικά.
 
Last edited:

Μηνύματα
15.732
Reaction score
18.281
Αργοπορία με "ι" όχι "ει". :D

Γενικά τα πράγματα στο audio δεν είναι απλά. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που η βελτίωση τους επηρρεάζει αρνητικά άλλους πολλούς παράγοντες κ.ο.κ. ¨οχι μόνο αυτό αλλά δεν γνωρίζουμε και το ποσοστό αυτών των πεηρρεασμών στο ηχητικό αποτέλεσμα ούτε τους έχουε συσχετίσει με το ποσό που μας δείχνει μια ενδεχόμενη μέτρηση (ή και αδυναμία κάν υπάρξης τέτοια) στο ηχητικό αποτέλεσμα.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.287
Reaction score
1.668
Εχει όμως αποδειχτεί ότι το ποτό , με ή χωρίς σουβλάκια, βελτιώνει τον ήχο του συστήματος χωρίς να ξοδεύεις μια περιουσία σε καλώδια, βελτιώσεις χώρων και ηχεία
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • rose.athens
    Not in the mood Mod
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.288
Μηνύματα
2.935.732
Members
38.169
Νεότερο μέλος
Prants
Top