Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Μηνύματα
5.108
Reaction score
9.099
Υπό την προϋπόθεση το δωμάτιο όπου είναι εγκατεστημένο το immersive να έχει ακόμα κατώτερο το ενδεδειγμένο RT σε σχέση με το δικαναλικό , αλλιώτικα θα εισπράττονται πολλαπλασιασμένες αντηχήσεις από τον ίδιο το χώρο χαλώντας έτσι τη συνταγή.
΄΄ Όξω από την παράγκα ΄΄ σα να λέμε τότε ... :roflmao:
Η συνταγή πάντως στο δικάναλο χαλάει μόλις κουνήσει κανεις λίγο το κεφαλάκι του
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.562
Reaction score
2.178
Υπό την προϋπόθεση το δωμάτιο όπου είναι εγκατεστημένο το immersive να έχει ακόμα κατώτερο το ενδεδειγμένο RT σε σχέση με το δικαναλικό , αλλιώτικα θα εισπράττονται πολλαπλασιασμένες αντηχήσεις από τον ίδιο το χώρο χαλώντας έτσι τη συνταγή.
Α, γειά σου (και δεν το λέω θεωρητικά, έχω εμπειρία πάνω σε αυτό)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.783
Reaction score
58.775
βαλτε μετρησεις και αφηστε τις υπεκφυγες, αρκετα δε νομιζετε ?

(τι θα συνεβαινε ομως τοτε ως προς τις ακυρωσεις ? - και διερωτωμαι κυριως εγκυκλοπαιδικα.)
Υποτίθεται ότι οι αποστάσεις από τοιχώματα και η χωροταξία ως προς αξιόλογου εμβαδού λείες επιφάνειες πρέπει να είναι τακτοποιημένα σε οποιαδήποτε αρχιτεκτονική setup. Εφόσον η χωροταξία θα είναι μελετημένη με τις θέσεις ακροατών προϋπολογισμένες,για την αποφυγή ακυρώσεων ανάμεσα στην άμεση εκπομπή των επιμέρους καναλιών πρέπει να φροντίζουν τα λογισμικά.
Η συνταγή πάντως στο δικάναλο χαλάει μόλις κουνήσει κανεις λίγο το κεφαλάκι του
Αυτό το φαινόμενο εξαρτάται από τη διασπορά και την τονική ομαλότητα στην off-axis του εκάστοτε ηχείου.
 

Μηνύματα
16.896
Reaction score
19.925
Τι κρίμα που "τσακώθηκα" με τον N.K. χα χα

Απο αυτά που λέει θα έβγαζα πλήθος αστεισμών.

Εμ , δεν έχει χιούμορ όταν πρόκειται για πολυκάναλο και μην του το θίξουμε ... τι να κάνω ; Δεν λέει και τίποτε άλλο για να αστειευτώ με αυτό.

Προσοχή, δεν ισχυρίζομαι ότι αυτά που λέει μπορεί να είναι λάθος και επιδέχονται αστεισμού. Και με τα σωστά έχει και ακόμη πιο πολύ πλάκα μάλιστα , να αστειεύσαι.

Π.χ. ποιο κεφάλι το πάνω ;

😀 😀
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.321
Reaction score
139.955
Υπό την προϋπόθεση το δωμάτιο όπου είναι εγκατεστημένο το immersive να έχει ακόμα κατώτερο το ενδεδειγμένο RT σε σχέση με το δικαναλικό , αλλιώτικα θα εισπράττονται πολλαπλασιασμένες αντηχήσεις από τον ίδιο το χώρο χαλώντας έτσι τη συνταγή.
΄΄ Όξω από την παράγκα ΄΄ σα να λέμε τότε ... :roflmao:
Ναι, βεβαίως.

Όπως έχω ξαναπεί, το ύψος του μετρήσιμου RT 60 σε δικαναλο σεταπ, οδηγεί σε αντικρουόμενες ανάγκες, το χαμηλό σε καλύτερη εστίαση οργάνων και στενή εικόνα, αλλά το υψηλό σε μεγαλύτερο πλάτος εικόνας και αίσθηση immersion.

Βεβαίως, όσο υψηλότεροι οι χρόνοι αντήχησης, τόσο καταστρέφεται η εγγεγραμμένη πληροφορία χώρου, διότι ο δικός σου χώρος επιβάλλεται στο χώρο της ηχογράφησης.

Στο δικαναλο, θες τις αντηχησεις του δωματίου σου, για να νιώσεις ότι πλησιάζεις την ορχήστρα, να γίνει λάιβ η αίσθηση.

Στο ιμερσιβ, θα ακούσεις τόσο πιο ξεκάθαρα τις αντηχησεις του χώρου ηχογράφησης, όσο πιο χαμηλές είναι οι αντηχησεις του δικού σου χώρου.

Παρότι λοιπόν οι προδιαγραφές του RT 60 έχουν γενικώς θεσπιστεί στο εύρος 0.2-0.4", στο ιμερσιβ σεταπ προτιμότερο είναι το κάτω όριο (0.2-0.3") και στο δικαναλο το άνω όριο (0,3-0,4") και πολλές "φωνές" προτιμούν και υψηλότερους χρόνους (0,5"), κυρίως ακροατές κλασικής μουσικής.


ΥΓ. Η ακρόαση με ακουστικά, που βγάζει εκτός τον χώρο ακρόασης, δίνει σαφή εικόνα της εγγεγραμμένης χωρικής πληροφορίας του χώρου ηχογράφησης, και βεβαίως η αίσθηση αυτή, των ακουστικών, είναι πολύ πιο κοντά στην αίσθηση από ένα ιμερσιβ σεταπ, από ότι σε ένα δικαναλο.
 
Last edited:


Μηνύματα
5.108
Reaction score
9.099
Αυτό το φαινόμενο εξαρτάται από τη διασπορά και την τονική ομαλότητα στην off-axis του εκάστοτε ηχείου.
Για να μην μιλάμε θεωρητικά θα σου πω ότι αυτό το φαινόμενο είναι υπαρκτό στο δικό μου σεταπ όταν παίζουν τα 2 καναλια ενώ σε πολυκαναλο δεν εμφανιζεται στην MLP
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.321
Reaction score
139.955
Η συνταγή πάντως στο δικάναλο χαλάει μόλις κουνήσει κανεις λίγο το κεφαλάκι του
Για να μη χαλάει "αμέσως", χρειάζεται έντονο toe in (cross firing) σε συνδυασμό με ηχεία πολύ ομαλού σπινοράματος, και απομακρυσμένα από τα πλαϊνά τοιχωματικά όρια.

Οι κανόνες αυτοί, είναι όμοιοι σε οποιαδήποτε σεταπ, είτε δικαναλο είτε πολυκάναλο, απλώς στο πολυκάναλο η ύπαρξη κεντρικού ηχείου αποτελεί σοβαρό βοήθημα προς αυτή την κατεύθυνση.
 

Μηνύματα
468
Reaction score
1.608
Να σου πω. Το θέμα αυτό είναι ενδιαφέρον και έχει βγεί στην επιφάνεια τώρα και με την Α.Ι. και κατά πόσο θα αποκτήσει ή έαν έχει ήδη συνείδηση να καταλαβαίνει αυτά που λέει και όχι μόνο να τα λέει. ...
@thva σε προτρεπω να δεις οταν εχεις λιγο χρονο τα περι της γοριλινας Koko. Μιλαγε απταιστα την γλωσσα των κωφαλαλων και μαλιστα επειδη δεν ηξερε να πει την λεξη κολιε τους το ειπε δαχτυλιδι για τον λαιμο !

Ο Αφρικανικος παπαγαλος ονοματι Alex με αφησε αναυδο καθως το συνεργειο του Discovery γυρναγε σε τυχαιες θεσεις ενα παιδικο ρολοι με την οψη του στον τοιχο που ουτε εκεινοι δεν εβλεπαν και μετα το γυριζε προς τον Alex και αυτος τους ελεγε την ωρα σαν ανθρωπος 3 φορες χωρις καμια να καμει λαθος, εκανε και αλλα αλλα δεν ειναι του παροντος.
 

Μηνύματα
16.896
Reaction score
19.925
μιας και είπες για Α.Ι. ας ρωτήσουμε και κει :p

View attachment 284335

Δικάναλοι κερδάμε!!! :drinks:
Κάτσε δεν έχει διαβάσει όλο το input. Λείπουν οι άπειρες αναφορές του ΝΚ και Ιαρ. Μόλις φτάσει να διαβάσει και το avsite αυτά θα αλλάξουν. 😀
@thva σε προτρεπω να δεις οταν εχεις λιγο χρονο τα περι της γοριλινας Koko. Μιλαγε απταιστα την γλωσσα των κωφαλαλων και μαλιστα επειδη δεν ηξερε να πει την λεξη κολιε τους το ειπε δαχτυλιδι για τον λαιμο !

Ο Αφρικανικος παπαγαλος ονοματι Alex με αφησε αναυδο καθως το συνεργειο του Discovery γυρναγε σε τυχαιες θεσεις ενα παιδικο ρολοι με την οψη του στον τοιχο που δεν ουτε εκεινοι εβλεπαν και μετα το γυριζε προς τον Alex και αυτος τους ελεγε την ωρα σαν ανθρωπος 3 φορες χωρις καμια να καμει λαθος, εκανε και αλλα αλλα δεν ειναι του παροντος.
Οκ ναι δεν το είδα, γενικά έγραψα. Αλλά όλα εντάσσονται σε αυτό που έγραψα (επιστημονικά μόνο μιλώντας ε ).
 

Μηνύματα
2.013
Reaction score
4.726
Αυτοί οι όροι πρέπει να ισχύουν σε οποιαδήποτε αρχιτεκτονική setup. Ανοίκειος χωρικός εντοπισμός μπορεί να διαπιστωθεί ακόμα και σε δικαναλικά, κυρίως λόγω κακού στησίματος και σε μικρότερο βαθμό από νεωτεριστικές καλλιτεχνικές προσεγγίσεις σε σύγχρονα avantgarde έργα.
Σαν γενικη αρχη.
Γνωριζοντας και απο παραγωγες και απο ανεπαρκειες οικιακων χωρων
ολοι αντιλαμβανομαστε που γερνουν οι πιθανοτητες για μια προσληψη με αφυσικη αισθηση.
 

Μηνύματα
16.896
Reaction score
19.925
Σε όλους χαλάει με τις συνθήκες που αναφέρει σωστά ο Bhutia.

Εμένα πάντως δεν χαλάει (σε καλές εγγραφές). 😀

Εξάλλου αλλο το στήσιμο για δικάναλο άλλο για πολυκάναλο. ¨Αλλη και η μίξη. Δεν μπορεί να γίνονται συσχετισμοί με τόσο απλοική και αποσπασματική προσέγιιση , ούτε κάν λόγω της φροντίδας του χώρου και μόνο αναφερόμενα.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.321
Reaction score
139.955
Να σημειωθεί για άλλη μια φορά, η σημαντική συνεισφορά των σαμπ (για ομαλή απόκριση στην 1η οκτάβα) στην αναπαραγωγή της χωρικής πληροφορίας των ηχογραφήσεων, ιδίως από ευμεγέθεις χώρους όπως των διάσημων της κλασσικής μουσικής.
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
7.068
Reaction score
14.951
Ιδίως στην κλασσική μουσική, η σύγκριση μεταξύ δικαναλης εγγραφής και dolby atmos, είναι εντελώς αστεία.
Αμα και οταν το ακουσωμεν:p ιδιαιτερα στην κλασικη μουσικη που ειναι τεραστιο θεμα
 

Μηνύματα
16.896
Reaction score
19.925
Ακουσε Στρατηγε μου, τους εβαζα το B&W CDM 1 (το οποιο το Stereofile εκρινε σαν την καλυτερη αγορα εως 3,000 ή 4.000 $ εκεινη την εποχη. Δεν θυμαμαι ακριβως ποιο απο τα δυο ηταν το ποσον), μετα απο 2 λεπτα τους αλλαζα τα ηχεια στα B&W 801 series III για αλλα δυο λεπτα.

Τους ρωταγα ποιο σας αρεσε καλυτερα ? Ολοι ελεγαν το B&W CDM 1.

Μετα τους ξανααεβαζα για 10 λεπτα το ιδιο κοματι στα B&W 801 series III και μετα βαζοντας τα B&W CDM 1 ολοι μα ολοι με σταματαγαν και ελεγαν πως το προηγουμενο ηταν κατα πολυ καλυτερο (το B&W 801 series III δηλαδη).
Είναι αποδεδειγμένο με μελέτες ότι η σερά που ακούγονται επηρρεάζει το αποτέλεσμα. Μια καλή μελέτη το λαμβάνει αυτό υπόψιν με συνεχείς και επαναλαμβανόμενες εναλλαγές και προσαρμογή του ερωτηματολογίου ώστε να υπάρξει μια έστω κάποια - όσο τον δυνατόν - εξισορρόπηση του φαινόμενου και δειγματοληπτικά κιόλας να μειωθεί. Εάν δεις να λείπει (που θέλει γνώσεις για να το δείς, εαν και υπάρχουν νόρμες) τότε μια μελέτη δεν είναι καλή.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.321
Reaction score
139.955
Αμα και οταν το ακουσωμεν:p ιδιαιτερα στην κλασικη μουσικη που ειναι τεραστιο θεμα
Καμ του δώθε, να το ακούσετε. 😎
Οχι ακουγεται σε ολη την εκκλησια ενα δικιο το εχεις
Ακούγεται σε όλη και από όλη την εκκλησία.😎
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
7.068
Reaction score
14.951
Ομοίως σε συναυλία κλασσικής μουσικής, όπου οι μεγάλες αίθουσες έχουν εξαιρετικά μεγάλους χρόνους αντήχησης, για την ηχητική τους σφραγίδα αυτή άλλωστε θεωρούνται μερικές κορυφαίες, και μόνον ένα ιμερσιβ σεταπ μπορεί να μεταφέρει την εμπειρία ακρόασης αυτή, στο σπίτι.
😲
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.321
Reaction score
139.955
Ψάξε να βρεις τι χρόνους αντήχησης έχουν οι μεγαλύτερες και διασημότερες αίθουσες κλασσικής.

Θα εκπλαγείς. 😎

Στην πράξη, αυτό που προσφέρουν αυτές οι αίθουσες, είναι ένα ιδιαίτερα "αρεστό" έντονο κύμα έμμεσης ακτινοβολίας από κάθε κατεύθυνση.

Το πόσο "αρεστό" είναι αυτό, δηλαδή η ηχητική σφραγίδα του στο φάσμα, αντικατοπτρίζει το πόσο διάσημη είναι η αίθουσα αυτή. 😎
 

Μηνύματα
16.896
Reaction score
19.925
Ποιά εκκλησία βρε παιδιά ; Κάποιο πόστ του Ιαρ δεν θα διάβασα. 😀

Το θέμα της επίσκεψης έχει απαντηθεί σε άλλο νήμα. Δεν ερχόμαστε γιατί είσαι άγριος και έαν δεν μας αρέσει θα μας κλειδώσεις μέσα και θα μας βαράς με το "ηχείο του Θεού" στο κεφάλι μέχρι να μολογήσουμε. 😀

Που το λέγαμε Κε Χρήστο ; χα χα Έπρεπε να βάλεις @ στο Ιαρ.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.370
Μηνύματα
2.974.082
Members
38.310
Νεότερο μέλος
Ewa
Top