- Μηνύματα
- 54.958
- Reaction score
- 137.242
Θα ήθελα να συμπληρώσω (για ολοκληρωμένη τοποθέτηση επί των 310) πως τα ομοσταυλα σαμπ έχουν άριστη απόκριση έως τους 300 κύκλους, ίσως και παραπάνω.
Η εν λόγω δυνατότητα, μπορεί στα χέρια ενός λογικά σκεπτόμενου εγκαταστάτη, να δημιουργήσει ένα 4-δρομων ηχείο (σαμπ+ βάση) που να είναι ικανό για 3 έως και 3,5μ απόσταση ακρόασης, ανεβάζοντας αναλόγως απαιτούμενων SPL το σημείο κρος μεταξύ δορυφόρου και βάσης.
Βεβαίως, αναλόγως όγκου του χώρου, θα χρειαστεί επιπλέον αριθμός επιπρόσθετων σαμπ, ώστε να καλύψει τα αναγκαία SPL χαμηλά.
Ο εν λόγω δορυφόρος, είναι ικανός για απίστευτη στάθμη, αρκεί να αποφορτιστεί από το βάρος των χαμηλών συχνοτήτων.
Το ενσωματωμένο κρος στην πλάτη του ηχείου (80 κύκλους), σε συνδυασμό με το κρος των ομοσταυλων σαμπ (80 κύκλους) δεν έχει την αποκοπή ενός πραγματικού κρος 24 dB/Oct, όπως είδα στην πράξη, διότι αφήνοντας το σετ δορυφόρων - σαμπ με τα δικά τους κρος, ήταν πολύ πιο εύκολο να τερματίσω το δορυφόρο στην αρχή της 3ης οκταβας, από ότι με εφαρμογή κρος μέσω τρινοβ.
Ταυτόχρονα, μέσω τρινοβ, μπορείς να πας το κρος (για το σαμπ της βάσης του δορυφόρου) στους 85, 90, 95, 100, 105 κλπ έως ανετως στους 200 κύκλους, χωρίς κανένα πρόβλημα (ταυτόχρονα κόβεις την 1η οκτάβα από αυτά το σαμπ), και όλα τα υπόλοιπα σαμπ στο χώρο τα αφήνεις να έχουν κρος στους 80.
Έτσι, δημιουργείς ένα ηχείο 4 δρόμων, με 10" γουφερ, 8,25" μιντγούφερ, και μιντ και Τουίτερ, ικανό πρακτικά για οποιαδήποτε οικιακή απόσταση ακρόασης.
Ταυτόχρονα όμως, θα πρέπει ο χώρος να είναι ηχητικά "ζωντανός", δηλαδή να μην είναι τίγκα στα σφουγγάρια και λοιπά υλικά που "ρουφάνε" ήχο. Ναι μεν θέλει να επιτευχθεί RT 60 περί το 0.3" αλλά χωρίς εμφανή απορρόφηση, ώστε να είναι χρήσιμη η στάθμη του χώρου, που έτσι κι αλλιώς είναι χρήσιμη για το ιμερσιον του δικαναλου.
Ένας χώρος με πολύ απορρόφηση, θα χάσει σχεδόν 10% της στάθμης.
Όλοι ξέρετε πόσο "δυνατά" ακούγεται ένα ηχείο σε μη περιποιημένο χώρο, και πόσο "ηρεμεί" σε περιποιημένο ηχητικά χώρο. Εάν το παρακάνουμε όμως με την απορρόφηση, χάνουμε χρήσιμη ακουστική ενέργεια, έως 10%.
Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Σκεφτείτε ένα ηχείο να παίζει στα 108 dΒ, και με πιο ζωντανό ηχητικά χώρο να παίζει στα 120 dB. Σοβαρή διαφορά, όχι αστεία.
(120-10%=108..)
Η εν λόγω δυνατότητα, μπορεί στα χέρια ενός λογικά σκεπτόμενου εγκαταστάτη, να δημιουργήσει ένα 4-δρομων ηχείο (σαμπ+ βάση) που να είναι ικανό για 3 έως και 3,5μ απόσταση ακρόασης, ανεβάζοντας αναλόγως απαιτούμενων SPL το σημείο κρος μεταξύ δορυφόρου και βάσης.
Βεβαίως, αναλόγως όγκου του χώρου, θα χρειαστεί επιπλέον αριθμός επιπρόσθετων σαμπ, ώστε να καλύψει τα αναγκαία SPL χαμηλά.
Ο εν λόγω δορυφόρος, είναι ικανός για απίστευτη στάθμη, αρκεί να αποφορτιστεί από το βάρος των χαμηλών συχνοτήτων.
Το ενσωματωμένο κρος στην πλάτη του ηχείου (80 κύκλους), σε συνδυασμό με το κρος των ομοσταυλων σαμπ (80 κύκλους) δεν έχει την αποκοπή ενός πραγματικού κρος 24 dB/Oct, όπως είδα στην πράξη, διότι αφήνοντας το σετ δορυφόρων - σαμπ με τα δικά τους κρος, ήταν πολύ πιο εύκολο να τερματίσω το δορυφόρο στην αρχή της 3ης οκταβας, από ότι με εφαρμογή κρος μέσω τρινοβ.
Ταυτόχρονα, μέσω τρινοβ, μπορείς να πας το κρος (για το σαμπ της βάσης του δορυφόρου) στους 85, 90, 95, 100, 105 κλπ έως ανετως στους 200 κύκλους, χωρίς κανένα πρόβλημα (ταυτόχρονα κόβεις την 1η οκτάβα από αυτά το σαμπ), και όλα τα υπόλοιπα σαμπ στο χώρο τα αφήνεις να έχουν κρος στους 80.
Έτσι, δημιουργείς ένα ηχείο 4 δρόμων, με 10" γουφερ, 8,25" μιντγούφερ, και μιντ και Τουίτερ, ικανό πρακτικά για οποιαδήποτε οικιακή απόσταση ακρόασης.
Ταυτόχρονα όμως, θα πρέπει ο χώρος να είναι ηχητικά "ζωντανός", δηλαδή να μην είναι τίγκα στα σφουγγάρια και λοιπά υλικά που "ρουφάνε" ήχο. Ναι μεν θέλει να επιτευχθεί RT 60 περί το 0.3" αλλά χωρίς εμφανή απορρόφηση, ώστε να είναι χρήσιμη η στάθμη του χώρου, που έτσι κι αλλιώς είναι χρήσιμη για το ιμερσιον του δικαναλου.
Ένας χώρος με πολύ απορρόφηση, θα χάσει σχεδόν 10% της στάθμης.
Όλοι ξέρετε πόσο "δυνατά" ακούγεται ένα ηχείο σε μη περιποιημένο χώρο, και πόσο "ηρεμεί" σε περιποιημένο ηχητικά χώρο. Εάν το παρακάνουμε όμως με την απορρόφηση, χάνουμε χρήσιμη ακουστική ενέργεια, έως 10%.
Αυτό είναι πολύ σημαντικό. Σκεφτείτε ένα ηχείο να παίζει στα 108 dΒ, και με πιο ζωντανό ηχητικά χώρο να παίζει στα 120 dB. Σοβαρή διαφορά, όχι αστεία.
(120-10%=108..)
Last edited: