Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.164
Reaction score
21.778
Ο θάνατος του δικαναλου σεταπ χωρίς την συμμετοχή του πολυκάναλου είναι γεγονός. :biggrin:
Δεν σχετίζεται..
Εδώ μιλάμε για τοποθέτηση έξω από τις προδιαγραφές, με μικρό ηχείο, χωρίς sub κλπ..
Σε πολυκάναλο δηλ. με αντίστοιχα ''σφάλματα'' θα είμασταν οκ ? :rolleyes:
Αν μιλάς για ''νοοτροπία'' που αφορά δικάναλους πάλι λάθος κάνεις..
Έχω δει πολυκάναλα σε σπίτια στημένα με αποστάσεις και θέσεις σε κρυσταλλιέρες εξωφρενικές.. 8-)
Σε σχέση μ' αυτούς ο φίλος είναι μπαι δε μπουκ.. :biggrin:

Αυτό αφορά περιπτώσεις ανθρώπων (ασχέτως φορμά) που για δικούς τους λόγους στήνουν έτσι..
 

Μηνύματα
1.293
Reaction score
1.225
Στα 2.5-3.5μ με καλιμπραρισμενο μικρόφωνο averaged 15 μετρήσεων από διαφορετικές θέσεις χωρίς eq

1. Frequency response
2. Group Delay
 

Attachments


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.933
Reaction score
137.169
Από τους 80 κύκλους ξεκινάει το καημένο, όπως προβλέπεται, μια χαρά τα πάει όμως. Εμένα μ'αρεσει, λίγο κούρεμα στα πρίμα θα έδινα.
 


Μηνύματα
1.293
Reaction score
1.225
Από τους 80 κύκλους ξεκινάει το καημένο, όπως προβλέπεται, μια χαρά τα πάει όμως. Εμένα μ'αρεσει, λίγο κούρεμα στα πρίμα θα έδινα.
Από άποψη ακουστικής θεωρείς με τα +- δεδομένων των περιορισμών που εχω, ότι καλύτερα στα 1.8 μ αλλά με το ένα ηχείο να απέχει 7μ από το ένα πλαϊνό όριο ( κουρτίνα) η 3μ με ηχείο δαπέδου χωρίς sub , και αποστάση 1 μ από πλαϊνούς τοίχους ;
70hz? Στα πόσα db στα 3m ?

Ασε, μην το δοκιμάσεις, θα έχουμε δράματα.
Βασικά ξεκινάει από 50hz στα -2db σε αυτή την απόσταση
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.933
Reaction score
137.169
Εδώ μιλάμε για τοποθέτηση έξω από τις προδιαγραφές, με μικρό ηχείο, χωρίς sub κλπ..
Θετικό πως αναγνωρίζεις τουλάχιστον τα σαμπ στις "προδιαγραφές", αλλά το πρόβλημα με τις βασικές, θεμελιώδεις "προδιαγραφές" της στερεοφωνιας, ξεκινάει από το λανθασμένο ισοσκελές τρίγωνο ακρόασης, το οποίο προβλέπεται να είναι αποκλειστικά και μόνον ισόπλευρο, κι όχι ισοσκελές. 😎

Αυτή είναι η κύρια, η βασική αρχή τοποθέτησης στην ρημαδα τη στερεοφωνία, το ρημαδι το ισόπλευρο τρίγωνο ακρόασης.

Οι "προδιαγραφές" τώρα, συνεχίζονται με ομαλή απόκριση σε όλο το ακουστό φάσμα, κλπ κλπ κλπ, αλλά τα βασικά, τα θεμελιώδη, όταν τα διαγράφουμε, έχει πολύ πλάκα, εγώ γουστάρω, να ξέρεις.

Γουστάρω να έχει ο καθένας την βολή του στο σπιτάκι του, και να βάζει τα ηχεία όπως θέλει, το ένα δεξιά στα 4 μέτρα πάνω στη βιβλιοθήκη, και το άλλο αριστερά στα 2 μέτρα κάτω από το τραπέζι του σαλονιού. Ανώμαλα τρίγωνα δώστε μου και πάρτε την ψυχή μου, γουστάρω λέμε.

Τιδεγκαταλαβαίνς.

Γουστάρω ρε αδερφέ ανώμαλα τρίγωνα, με μαύρο και κινέζα, ξερωγω, ότι θες, βάλε και κατσίκα στο παιχνίδι να φτύνει τον ταραμά, τι πειράζ; 🤣😜😁😁


Έχω δει πολυκάναλα σε σπίτια στημένα με αποστάσεις και θέσεις σε κρυσταλλιέρες εξωφρενικές.. 8-)
Στα πολυκαναλα γίνεται της ανωμαλίας το ανώμαλο πολύγωνο, εδώ ξεφεύγουμε από ανώμαλα τρίγωνα, εδώ αδερφάκι μου μιλάμε για ρωμαϊκό όργιο, της πτανας γίνεται, τι συζητάς, ποιες "προδιαγραφές", άσε μας παιδάκι μου να φχαριστηθούμε καμία ταινία με ποπ κορν, τι θες τώρα... 🤪🤣😜😜
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.933
Reaction score
137.169
Από άποψη ακουστικής θεωρείς με τα +- δεδομένων των περιορισμών που εχω, ότι καλύτερα στα 1.8 μ αλλά με το ένα ηχείο να απέχει 7μ από το ένα πλαϊνό όριο ( κουρτίνα) η 3μ με ηχείο δαπέδου χωρίς sub , και αποστάση 1 μ από πλαϊνούς τοίχους ;
Εφόσον ρωτάς, θα σε πω.

Το 5,5-αρι οριακά "κάνει" για 1,5μ απόσταση ακρόασης.
Σε γενικές γραμμές, θα πρότεινα 1-1,5μ.

Αυτό ισχύει για να μπορεί να δώσει επαρκές SPL στην 3η οκτάβα, αλλά και στην 4η, στη ζώνη των μεσοχαμηλων δηλαδή, όπου χρειάζεται ικανή στάθμη για να "οριοθετήσει" το χαμηλό, και τον όγκο στη μουσική.

Βεβαίως, χρειάζεται άλλη πηγή για χαμηλό (20-80 κύκλους) διότι το 5,5"-αρι, εξ'ορισμού είναι αδιανόητο να πιστεύεις ότι μπορεί να βγάλει περιεχόμενο εκεί κάτω. Δηλαδή θέλει σαμπ, και εφόσον πάρεις σαμπ, θα απαιτεί αυτή την απόσταση ακρόασης ώστε να μην ακούγονται ασύνδετα τα σαμπ, θα πρέπει η 3η οκτάβα να επιβάλλεται στις πρώτες 2 των σαμπ και να ορίζει την ατάκα και το Ρυθμό, την ανάλυση στις χαμηλές.


Στα 3μ που λες, δεν υπάρχει ηχείο δαπέδου που να μη θέλει σαμπ και να μπορείς να το αγοράσεις. Κοστίζει πάνω από μια εξοχική κατοικία, και αν έχεις όντως τα λεφτά, και σε αυτό θα βάλεις σαμπ.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.164
Reaction score
21.778
Θετικό πως αναγνωρίζεις τουλάχιστον τα σαμπ στις "προδιαγραφές", αλλά το πρόβλημα με τις βασικές, θεμελιώδεις "προδιαγραφές" της στερεοφωνιας, ξεκινάει από το λανθασμένο ισοσκελές τρίγωνο ακρόασης, το οποίο προβλέπεται να είναι αποκλειστικά και μόνον ισόπλευρο, κι όχι ισοσκελές. 😎
Στείλεμ' σε pm τι πίνεις τελευταία, μην είσαι μονοφαγάς.. :cry:
Είπα 'γω όχι σ' αυτά ρέυ?

Τιναφτοτοπραμαμεσεναπχια.. :idk:
Έης λυσσάξ' να βγάλεις λαγό απ' το καπέλο σε πάρτυ με λεσβίες..
Δεν θα χειροκροτήσει κανείς λέμε.. :cry:
 

Μηνύματα
4.972
Reaction score
8.819
Από άποψη ακουστικής θεωρείς με τα +- δεδομένων των περιορισμών που εχω, ότι καλύτερα στα 1.8 μ αλλά με το ένα ηχείο να απέχει 7μ από το ένα πλαϊνό όριο ( κουρτίνα) η 3μ με ηχείο δαπέδου χωρίς sub , και αποστάση 1 μ από πλαϊνούς τοίχους ;
Κάτω αρχάς μιλάμε για διαφορετικούς χώρους με διαφορετικούς χρόνους αντήχησης και. room modes.
Επίσης μιλάμε για διαφορετικές θέσεις ακρόασης στον χώρο, διαφορετικά ηχεία με διαφορετικά τρίγωνα ακρόασης και με διαφορετική συμμετρία.
Αν δώσεις παραπάνω στοιχεία κάτι γίνεται :)
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.744
Reaction score
16.392
η προβλεπομενη αποσταση ακροασης εχει νοημα για δεδομενη σταθμη πχ αναφορας...

αν ο σκοπος του συστηματος δε χρειαζεται να καλυπτει αυτη τη σταθμη, ανετα τη γραφουμε στα παλια μας τα παπουτσια την αποσταση αυτη....

το sub χρειαζεται οπως κ να χει ..
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.516
Reaction score
57.579
Στα 2.5-3.5μ με καλιμπραρισμενο μικρόφωνο averaged 15 μετρήσεων από διαφορετικές θέσεις χωρίς eq

1. Frequency response
2. Group Delay
Δεν έχω κάτι εναντίον του steadyshot αλλά δεν γίνεται ν'αφήνονται ασχολίαστα με τη δέουσα οξύτητα πράγματα που δεν χωράει ο νους... Σκοπός είναι να εμπεδώνονται συγκεκριμένα στοιχεία αντί να παραπονιόταν ΄΄κατόπιν εορτής΄΄ ο εκάστοτε ενδιαφερόμενος.

Αν κι εκτός θέματος σχολιάζω ότι η απόκριση συχνότητας που παρουσιάζεται εδώ για να ερχόταν τονικά σε ισορροπία θα χρειαζόταν καταρχάς high shelf φίλτρο με αρνητικό εννοείται gain κι επικεντρωμένο σε συχνότητα γύρω από τα 500 Hz...Κατίπιν αυτού θα έπρεπε να γίνει ισοστάθμιση πάντα με αρνητικά gain στις τοπικές κορυφώσεις ενέργειας κάτω από τα 300 Hz... Μολονότι είναι θεωρητικά εφαρμόσιμο, στην πράξη το ακροαματικό αποτέλεσμα θα προέκυπτε καταπιεσμένο και με πολύ περιορισμένα δυναμικά περιθώρια εξαιτίας των αναγκαίων παραμέτρων στα φίλτρα. Μιλώ με τόση βεβαιότητα αφού έχω δοκιμάσει ανάλογα προφίλ απόκρισης σε δικά μου πεντάϊντσα βάσης (Vecteur Premiere) και υπό πιο κατάλληλες για τέτοιο εγχείρημα χωροταξίες.

Μιλώντας περί χωροταξίας, θ'απορρίπτονταν και οι δύο διατυπωμένες εναλλακτικές. Οποιοδήποτε ηχεία και ν'αποκτηθεί κρίνεται αναγκαία η αναζήτηση ευνοϊκότερης ως προς τις αποστάσεις από τα τοιχώματα χωροταξίας.

Το δε group delay αν και καλυπτόμενο αφήνει να διαφανούν έντονες μεταπτώσεις που αφορούν προφανώς στους συντονισμούς από διάταξη ενίσχυσης χαμηλών και το ίδιο το μεγάφωνο σε σύζευξη προς ιδιορρυθμούς δωματίου.
 

Μηνύματα
1.293
Reaction score
1.225
Δεν έχω κάτι εναντίον του steadyshot αλλά δεν γίνεται ν'αφήνονται ασχολίαστα με τη δέουσα οξύτητα πράγματα που δεν χωράει ο νους... Σκοπός είναι να εμπεδώνονται συγκεκριμένα στοιχεία αντί να παραπονιόταν ΄΄κατόπιν εορτής΄΄ ο εκάστοτε ενδιαφερόμενος.

Αν κι εκτός θέματος σχολιάζω ότι η απόκριση συχνότητας που παρουσιάζεται εδώ για να ερχόταν τονικά σε ισορροπία θα χρειαζόταν καταρχάς high shelf φίλτρο με αρνητικό εννοείται gain κι επικεντρωμένο σε συχνότητα γύρω από τα 500 Hz...Κατίπιν αυτού θα έπρεπε να γίνει ισοστάθμιση πάντα με αρνητικά gain στις τοπικές κορυφώσεις ενέργειας κάτω από τα 300 Hz... Μολονότι είναι θεωρητικά εφαρμόσιμο, στην πράξη το ακροαματικό αποτέλεσμα θα προέκυπτε καταπιεσμένο και με πολύ περιορισμένα δυναμικά περιθώρια εξαιτίας των αναγκαίων παραμέτρων στα φίλτρα. Μιλώ με τόση βεβαιότητα αφού έχω δοκιμάσει ανάλογα προφίλ απόκρισης σε δικά μου πεντάϊντσα βάσης (Vecteur Premiere) και υπό πιο κατάλληλες για τέτοιο εγχείρημα χωροταξίες.

Μιλώντας περί χωροταξίας, θ'απορρίπτονταν και οι δύο διατυπωμένες εναλλακτικές. Οποιοδήποτε ηχεία και ν'αποκτηθεί κρίνεται αναγκαία η αναζήτηση ευνοϊκότερης ως προς τις αποστάσεις από τα τοιχώματα χωροταξίας.

Το δε group delay αν και καλυπτόμενο αφήνει να διαφανούν έντονες μεταπτώσεις που αφορούν προφανώς στους συντονισμούς από διάταξη ενίσχυσης χαμηλών και το ίδιο το μεγάφωνο σε σύζευξη προς ιδιορρυθμούς δωματίου.
Αυτό που εννοούσα ως προς τις ανακλασεις στο 1 μέτρο , είναι ότι δέχεσαι πλειοψηφικά άμεσο ήχο με αποτέλεσμα να χάνεις σε βάθος και κεντρικό είδωλο . Προσωπικά να πω ότι σε αυτήν την απόσταση δε μου άρεσε το αποτέλεσμα όσο στα 2+ μέτρα . Και σε άλλο thread έχω αναφέρει ότι η τοποθέτηση των ηχείων δεν είναι καλή αλλά η καλύτερη δυνατή για τις δικες μου συνθηκες.Άρα λοιπόν προφανώς θα σου πω ότι προτιμω να έχω στέρεο έστω και με αρνητικές συνθήκες παρά καθόλου στέρεο .

Τέλος , υπό αυτές τις συνθήκες όπως λες και σύ δεν πρόκειται να πετάξω χρήμα. Μένω όπως είμαι .
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.977
Reaction score
12.740


Μηνύματα
1.616
Reaction score
1.934
Δεν ακούγονται τα ηχεία στο 1 μ. Το έχω δοκιμάσει . Είναι πολύ flat , χάνεις πολύ , ούτε το μπάσο προλαβαίνει να αναπτυχθεί , δεν έχεις καμία ανακλαση είναι φυσικά κακό. Αν δε θέλεις καμία ανακλαση πάρε ακουστικα. Ιδανικά θα τα έβαζα να τα ακούω στα 2.2- 2.4μ . Αλλά οκ κάποια στιγμή σε αναδιάταξη .
Δεν τα εχω ακούσει αλλά αν δεν ακούγονται στο 1μ βαψε τα μπλε και πέτα τα.
Επειδή όμως αποκλείεται να είναι τόσο χάλια, το πιο πιθανό είναι ότι κάτι άλλο συνέβαινε και ακουγόταν χάλια. Ήταν το αφτί λίγο πιο χαμηλά? Λίγο πιο ψηλά? Καθόσουν πάνω σε βύθιση του χώρου? Κάτι τέλος πάντων που δεν έχει καμία σχέση με την πραγματική απόδοση των ηχείων.
Στη θέση σου, θα φόρτωνα τις διαστάσεις του χώρου στο room simulator του REW και θα έψαχνα να βρω το ιδανικό σημείο στο χώρο που θα μου επέτρεπε να τοποθετήσω τα ηχεία σε απόσταση 1.2-1.5μ μεταξύ τους σε συμμετρικες αποστάσεις από τα τοιχωματικα όρια και θέση ακρόασης ίση με την μεταξύ τους απόσταση.
Ο σκοπός είναι να βρεθεί η ιδανική τοποθέτηση με τις λιγότερες βυθίσεις στη θέση ακρόασης και την ομαλοτερη απόκριση η οποία να ακολουθεί ένα λογικό target curve με κλίση περίπου 0.8-1db/Oct. Λόγω μικρού γουφερ, θα φρόντιζα κάθε πιθανό σενάριο τοποθέτησης να έχει τα ηχεία το πολύ 20-30εκ από τον πίσω τοιχο και πιθανότατα κολλητά σε αυτόν ώστε να επωφεληθω όσο είναι δυνατόν το room gain στις χαμηλές.
Η επόμενη κίνηση αναβαθμισης δεδομενου οτι οι σταθμες παραμενουν στο χαμηλο επίπεδο που αναφερθηκε θα ήταν η προμήθεια δύο sub.
Για υψηλότερες στάθμες, θα πρέπει να γίνει αποκοπή των χαμηλών από τους δορυφόρους.
Κάπως έτσι, υπάρχει πιθανότητα να ακούσεις ήχο σε αξιοπρεπές επίπεδο από το σύστημα σου. Μέχρι στιγμής, απλά νομίζεις ότι ακούς κάτι.
 

Μηνύματα
1.616
Reaction score
1.934
Στα 2.5-3.5μ με καλιμπραρισμενο μικρόφωνο averaged 15 μετρήσεων από διαφορετικές θέσεις χωρίς eq

1. Frequency response
2. Group Delay
Η μέτρηση αυτή εκλιπαρει για sub. Επίσης είναι απολύτως βέβαιο ότι αφορά πολύ χαμηλη στάθμη ακροασης.
Αν δεν ακούς πάνω από 85db με δύο sub θα είσαι ΟΚ.
 

Μηνύματα
1.616
Reaction score
1.934
Η Elac πάντως μια χαρά σειρά έβγαλε, για πολυκαναλους.
Ας κάνει τουλάχιστον μια αναβάθμιση να πάρει δαπέδου μπροστά και αυτά που έχει να τα βάλει για σαραουντ:biggrin:
Μετά θα πάρει τρέχοντας και το κεντρικό.

https://www.elac.com/series/carina/
Δυστυχως με το κεντρικο σε διαταξη WTW η αποτυχια του εγχειρηματος μπορει να θεωρειται δεδομενη.
Εχω αρχισει να πιστευω οτι αυτη η τραγικη σχεδιαστικη επιλογη ευθυνεται για το συνολο των αρνητικων εμπειριων σε πολυκαναλα συστηματα (και ελαχιστοι βλεπω να το θιγουν ως θεμα). Οσο υπαρχουν κεντρικα ηχεια με τετοια διαταξη παντα θα υπαρχουν αυτοι που δεν θα πειθονται για την αξια του πολυκαναλου ηχου.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.963
Reaction score
4.158
Ακούω αυτό που λες . Δεν έχω ακούσει πολυκαναλο hi fi. Αλλά δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι κάποιος που δίνει 300, 500,1 η 2εκ για στέρεο σύστημα είναι αφελής και δεν έχει διερευνήσει όλες τις επιλογές .
Δεν ειναι αφελης. Απλα δεν υπαρχει πληροφορηση.
Ποσα καταστηματα που πουλανε ηχοσυστηματα εχουν στημενο αξιοπρεπες πολυκαναλο συστημα? Μηπως .... μηδεν?

Πωλειται για παραδειγμα ο Τρινοβ και ο JBL SYNTHESIS . Ειναι ενισχυτες ακριβοι. Το καταστημα για να πεισει στην πραξη για την αξια τους θα επρεπε να εχει χωρο και ηχεια καταλληλα για τον ενισχυτη. Οπως για παραδειγμα κανουν καταστηματα που πουλανε εναν ακριβο δικαναλο ενισχυτη τυπου Classe η MacIntosch. Ομως οι πολυκαναλοι πωλουνται γυμνοι, χωρις υποστηριξη, δεν μπορεις να τους ακουσεις.

Το θεωρητικο κομματι θα το μαθουν αν διαβαζουν AV SITE. Το πρακτικο αν ερθουν Θεσσαλονικη και πανε σε καποια λιγα σπιτια. Κατι σαν κρυφο σχολειο ειναι προς το παρων στην Ελλαδα ο πολυκαναλος ηχος.

Καλως η κακως κανεις δεν παει σε στουντιο ν ακουσει για να ψωνισει. Στις εκθεσεις στην Ελλαδα ο πολυκαναλος ηχος ειναι αρρηκτα δεμενος με τον κινηματογραφο, οποτε αυτος που προκειται να πληρωσει ενα σημαντικο ποσο η γνωση και η πληροφορια που εχει ειναι απ τα εδω καταστηματα κι απ τις κλασικες πηγες πηγες πληροφοριας αρα...τζιφος!
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.164
Reaction score
21.778
Το πρακτικο αν ερθουν Θεσσαλονικη και πανε σε καποια λιγα σπιτια.
'δώ κάτω Αθήνα εμείς πίνουμε φραπέ και παρακολουθούμε τώρα.. :cry:
Ρε πως αλλάζουν τα πράματα, επιτέλους λίγη χαλάρωση κι εμείς.
Τόσα χρόνια τσίτα.. :tongue:

:lolsign:
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.639
Μηνύματα
2.947.283
Members
38.215
Νεότερο μέλος
milisios
Top