Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Μηνύματα
8.182
Reaction score
3.409
Εγώ θα βάλω μια άλλη παράμετρο. Γνωρίζεις πώς ακούγεται φυσικά η φωνή του Κλάφτον? Γνωρίζεις πώς ακουγόταν τότε που ηχογράφησε? Γνωρίζεις τι τανζανιές έκαναν ο ηχολήπτης και ο παραγωγός?
Μπορεί εύκολα ένας υγιής άνθρωπος να αντιληφθεί μια φυσική φωνή ακόμα και όταν την ακούει για πρώτη φορά στη ζωή του.
Οπότε, όταν ένα ηχείο θα καταφέρει να σε ξεγελάσει , ωστε να νομίζεις ότι ακούς φυσική ανθρώπινη φωνή, τότε διαθέτει άριστη συμπεριφορά κυρίως στη μεσαία περιοχή όπου το αυτί μας είναι εξαιρετικά ευαίσθητο.
Μου έχει συμβεί ελάχιστες φορές, αλλα μπορεί να ξανασυμβεί
 

wnet

Nearfield
Μηνύματα
5.222
Reaction score
18.091
Άκουγα ένα μπλουζάκι με Κλάπτον και ΒΒΚιγκ σε ένα στέρεο σύστημα καλύτερο και δυστυχώς ακριβότερο από τα Γκριμ και πραγματικά σηκώθηκα όρθιος, όταν άκουσα τη φωνή του Κλαπτον να τερματίζει με πολύ μεγαλύτερο πλούτο -σε κάποιο σημείο- απ ότι στα Γκριμ.
Κατόπιν άκουσα ένα πολύ καλύτερο σύστημα και εκεί πλέον οι διαφορες ήταν χαώδεις και στα επίπεδα των μεσαίων.
Ζήλεψα.
Δεν πειράζει.
Αυτές οι διαφορες θα αποδωθούν και σε ένα καλό πολυκαναλο με μονάδες των τριών χιλιάδων, έ;:p
η πραγματική απόλαυση έρχεται μόλις/αν πάψουν τα "ναι μεν, αλλα...." "αν ήταν έτσι; αν ήταν αλλιώς...."
με ότι έχεις, ρύθμισε το να αποδίδει τα μέγιστα κ μετά πάτα μόνο play

 

Μηνύματα
4.045
Reaction score
3.943
Κοίτα, αναφέρθηκα στη φωνή γιατί η μουσική μπορεί να σε ξεγελάσει.
Οι λόγοι είναι αυτοί που απαρίθμησε ο Ντιμιφυτ.
Υπάρχουν συγκεκριμένα κομμάτια που η φωνή του μάστορα αποδίδεται με διαφοροποίηση σε συγκεκριμένα γυρίσματα ή σβησίματα μιας φράσης.
Το αποτέλεσμα που παίρνεις όταν έχεις παραπάνω ανάλυση, δεν έχει σχέση με το τσίκι-τσίκι των υψηλών που όλοι μπορεί για μικρό χρονικό διάστημα να γουστάρουμε αλλά γρήγορα κουράζει και γίνεται αντιληπτό σαν φτιασίδι χαιεντάδικό.
Στη φωνή αντιλαμβάνεσαι αποχρώσεις, ανάσες, λυγμικές στιγμές, ανεβάσματα κλπ., γενικά σταματά η αίσθηση της συμπίεσης ή κονσέρβας και το εισπράτεις με ζωντάνια και οθόριτυ γμ τα αγγλικά μου.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.628
Reaction score
89.412
Όλα έχουν γραφτεί. Διαβάστε και αφήστε την παρλαπίπα

Λοιπόοοοοοον


Το πρόβλημα είναι το interaural crosstalk dip στα 2KHz.

Περιγράφεται αναλυτικά στο βιβλίο του Δρ. Εργαλείου, κεφάλαιο 7.1.1, και αναφέρεται το paper απο Shirley et al. 2007 στο Journal της AES
(Ben Shirley, Paul Kendrick, and Claire Churchill, “The Effect of Stereo Crosstalk on Intelligibility: Comparison of a Phantom Stereo Image and a Central Loudspeaker Source,” J. Audio Eng. Soc., vol. 55, no. 10, pp. 852-863, 2007 October.)

Δηλαδή:
Το phantom center του τυπικού stereo setup, αυτό δηλαδή που συνήθως απεικονίζει τον κυριως καλλιτέχνη, τον τραγουδιστή, μετρήθηκε με μετρητική κούκλα KEMAR , και συγκρίθηκε με αντίστοιχη μέτρηση με κεντρικό ηχείο, οπως σε ενα πολυκαναλο σύστημα.

View attachment 110639

Πάνω πάνω στα ανθρωπάκια βλεπουμε πως σε καθε αυτί, εκτός απο τον ήχο που έρχεται απο το ηχείο που του αντιστοιχεί (πχ το αριστερό ηχείο για το αριστερό αυτί), έρχεται και ηχος απο το δεξί ηχείο, με μια μικρή καθυστέρηση, περιπου 0.27ms. Αποτέλεσμα αυτού ειναι ενα destructive acoustical interference στην συχνότητα στην οποία αυτο ειναι το 1/2 της περιόδου:1,85KHz. Και αυτο θα ειναι το πρώτο “δόντι” ενός comb filtering.

Στο c βλέπουμε με συνεχή γραμμή την σωστή μέτρηση ενος σήματος απο ενα κεντρικό ηχείο (δεν ειναι φλατ, το γιατι δεν εχει σημασία εδώ, αλλα αυτο ειναι το σήμα αναφοράς), και με διακεκομμένη την μέτρηση απο phantom center, με την βαθειά ακύρωση πριν τα 2Kz. Το διάγραμμα d το απομονώνει και το συσχετίζει με την θεωρία. Αυτά σε ανηχοϊκό θάλαμο.

Στο διάγραμμα e βλέπουμε πόσο βελτιώνεται η κατάσταση σε ενα δωμάτιο με ανακλάσεις σύμφωνα με τα πρότυπα.

Πρόκειται για μεγάλη αλλοίωση του ήχου στο σήμα του κεντρικού καλλιτέχνη, σε κρίσιμες συχνότητες, η οποία είναι πιο έντονη οταν βρισκόμαστε σε direct sound field, δηλαδή nearfield ή σε πολύ απορροφητικούς χώρους. Και αυτό ειναι πρόβλημα του stereo και του οτι έχουμε κεφάλι, αντί για δυο σκέτα αυτιά πολυ κοντά μεταξύ τους, πάνω απο τον κορμό, με τον εγκέφαλο ανάμεσα στα σκέλια μας, εκεί δηλαδή που συνήθως λειτουργεί. :wink:

Η λύση ειναι σαφώς η χρήση center ηχείου, και όχι να κόψουμε τα κεφάλια μας. Και αν θέλουμε αμιγές stereo, όχι πολύ απορρόφηση, όχι nearfield (sorry nearfield lovers :D), θέλουμε ανακλάσεις.

Και μερικά σχόλια του αρχηγού Toole:

A center channel avoids the timbre problem, stabilizes the soundstage for more listeners, and is less sensitive to room effects.

We need multichannel audio. In the present state of affairs, however, the experimental evidence suggests that we look favorably on having some room reflections.

Δυστυχώς φοβάμαι πως αυτο το ποστ θα χαθεί, και ειναι κρίμα. Θα βάλω λινκ και στο αλλο θρεντ για τον Toole.
IMG_9030.jpeg

Και επειδή έχουν γραφτεί όλα, αλλά κάποιοι δεν μαθαίνουν, υποστηρίζω πως πρέπει να κλειδωθεί το θρεντ
 

Μηνύματα
8.182
Reaction score
3.409
Όλα έχουν γραφτεί. Διαβάστε και αφήστε την παρλαπίπα

View attachment 370639
Και επειδή έχουν γραφτεί όλα, αλλά κάποιοι δεν μαθαίνουν, υποστηρίζω πως πρέπει να κλειδωθεί το θρεντ
Οι παραπάνω μετρήσεις έγιναν με test tones και όχι με μουσική.
Σε μια αμιγώς στερεοφωνική ηχογράφηση ο τεχνικός ήχου την ισοστάθμιση την πραγματοποιησε με δυο ηχεία χωρίς κεντρικό.
Όπως καταλαβαίνετε μόνο η στέρεο αναπαραγωγή πλησιάζει την αρχική απόκριση συχνοτήτων, όπως την ήθελε ο τεχνικός να την ακούσουμε από το στερεοφωνικό μας ή από τα ακουστικά μας.
 



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.960
Reaction score
59.686
Ηταν δίωρη ακρόαση, άκουσα πλήθος γνωστών τεμαχίων, ήμουν βέβαιος ότι το αποτέλεσμα εμπλοκής μου θα ήτανε υποδεέστερο από αυτό με τα Γρίιμ, αλλά τον ήπχια!!
Κανονικότατα.
Ζήλεψα, οχι γιατί ήταν ακριβότερο.
Τουλάχιστον εσύ αγαπημένε μου θάπρεπε να το καταλάβεις.
Επίσης, αυτό δεν σημαίνει ότι η απόλαυση σπίτι μου μειώθηκε. Το γκομενιλίκι με το σετάπ μου συνεχίζει τεστοστερονάτο(παραδόξως).
Ατ δε άδερ σάιντ, 5 Γκριιμ νάχα γύρω μου, αυτό το κλάμα της φωνής του Έρικ, απο πουθενά δεν θα προέκυπτε!
Θα εισπράξω άλλου είδους εμπειρία, σιγουράκι, αλλά όχι την λεπτομέρεια που ανέφερα.
Πρέπει, το ξαναλέω, να τα βλέπουμε σαν διαφορετικά ζώα, όχι συγκρίσιμα.
Άσε που μετά ξεχειλώνει και γίνεται αχταρμάς με ηχομπάρες, μπλουτουθ και παπαρίτσες του παππούμ του Τρύφωνα.

Όχι ειμαστανε, αλλά: είμστοι.
Εκ του είμστοι, είντεις, είνοι.
Για να μιλάμε σωστά δω μέσα επιτέλους!
H πλάκα με τις αβανταδόρικες ηχομπάρες έγκειται στο ότι άμα δεν τοποθετηθούν και αυτές υπό πολύ συγκεκριμένους όρους τότε τζάμπα θα περιμένει ο χρήστης να εισπράξει το immersive ηχητικό πεδίο.

Είναι επόμενο να θίγω το ότι έχοντας μέτρο σύγκρισης κομμάτια εκ των πραγμάτων απέχοντα από το πώς θα ερμήνευε μπροστά μας ο καλλιτέχνης ζήλεψες έστω και για λίγο ένα ηχοσύστημα που σε εντυπωσίαζε περισσότερο.
Πάρε μεζουλιτ
Δεν θεωρείται πρώτη επιλογή για πονοκεφάλους και ημικρανίες.
 

Μηνύματα
8.182
Reaction score
3.409
Εγώ νομίζω ότι εντυπωσιάστηκε από την αληθοφάνεια του συστήματος. Εισέπραξε τη live αίσθηση σε ικανό βαθμό


[QUOTE="Bhutia, post: 3279848,
Δεν θεωρείται πρώτη επιλογή για πονοκεφάλους και ημικρανίες.

Την τελευταία επιλογή πρότεινα
 
Last edited:


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.628
Reaction score
89.412
Οι παραπάνω μετρήσεις έγιναν με test tones και όχι με μουσική.
Ναι ε; Και;
Σε μια αμιγώς στερεοφωνική ηχογράφηση ο τεχνικός ήχου την ισοστάθμιση την πραγματοποιησε με δυο ηχεία χωρίς κεντρικό.
Σε έναν χώρο όπου δεν υπάρχουν πρώτες ανακλάσεις. Άρα;
Όπως καταλαβαίνετε μόνο η στέρεο αναπαραγωγή πλησιάζει την αρχική απόκριση συχνοτήτων, όπως την ήθελε ο τεχνικός να την ακούσουμε από το στερεοφωνικό μας ή από τα ακουστικά μας.
Σε νεκρό χώρο/χωρίς πρώτες ανακλάσεις θα το ακούσουμε και εμεις; Ή σε ανακλαστικό σαλόνι; Άρα θα ακούσουμε άλλο mix στον κεντρικό καλλιτέχνη.
Και με τα ακουστικά τι γίνεται; Εκεί δεν θα υπάρχει interaural crosstalk dip.
Και θέλει να τα ακούμε με comb filtering ε;
Όλα λάθος λέμε.
Κλειδώστε το λέμε δεν τα παίρνουν τα γράμματα.
 

Μηνύματα
8.182
Reaction score
3.409
Ναι ε; Και;

Σε έναν χώρο όπου δεν υπάρχουν πρώτες ανακλάσεις. Άρα;

Σε νεκρό χώρο/χωρίς πρώτες ανακλάσεις θα το ακούσουμε και εμεις; Ή σε ανακλαστικό σαλόνι; Άρα θα ακούσουμε άλλο mix στον κεντρικό καλλιτέχνη.
Και με τα ακουστικά τι γίνεται; Εκεί δεν θα υπάρχει interaural crosstalk dip.
Και θέλει να τα ακούμε με comb filtering ε;
Όλα λάθος λέμε.
Κλειδώστε το λέμε δεν τα παίρνουν τα γράμματα.
Να μην τα πεις καλύτερα τα παραπάνω σε επαγγελματία ήχου που ασχολείται με το mastering.
Πες του για το τρίτο κεντρικό ηχείο, να το έχει υπόψη του όταν αλλάζει τις στάθμες. Να μην χρησιμοποιεί πλέον τα protools και να πάρει ένα ακόμα ηχείο για τη μέση για να ακούει και στο σπίτι του τι ακριβώς έγραψε στο studio.
Επίσης να δουλεύει σε χώρο νεκρό χωρίς ανακλάσεις.
Τι ζούμε ; ένα όνειρο πολυκαναλο
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.628
Reaction score
89.412
Εγώ δεν λέω τίποτα. Μεταφέρω στα ελληνικά το βιβλίο.
 

Μηνύματα
14.021
Reaction score
11.708
Μπορεί εύκολα ένας υγιής άνθρωπος να αντιληφθεί μια φυσική φωνή ακόμα και όταν την ακούει για πρώτη φορά στη ζωή του.
Οπότε, όταν ένα ηχείο θα καταφέρει να σε ξεγελάσει , ωστε να νομίζεις ότι ακούς φυσική ανθρώπινη φωνή, τότε διαθέτει άριστη συμπεριφορά κυρίως στη μεσαία περιοχή όπου το αυτί μας είναι εξαιρετικά ευαίσθητο.
Μου έχει συμβεί ελάχιστες φορές, αλλα μπορεί να ξανασυμβεί
Μου έχει συμβεί με τα ποιοτικά ακουστικά μου και binaural ηχογράφηση.
 



Μηνύματα
8.182
Reaction score
3.409
Όταν άκουσα πρώτη φορά binaural ηχογράφηση, δεν είχα καν δικά μου ηχεία και πολλοί από εδώ δεν είχαν καν στήσει πολυκάναλο.
To καλό θα ήταν να ξεγελαστείς ευχάριστα με τα ηχεία σου. Να νομίζεις ότι η Αλεξίου τραγουδά για εσένα , μπροστά σου.
Οπως ο φίλος μας με τον Clapton και τον BB King. Σε δικάναλο έπαθε σοκ
 



Μηνύματα
8.182
Reaction score
3.409
Εγώ δεν λέω τίποτα. Μεταφέρω στα ελληνικά το βιβλίο.
Μα το βιβλιο δεν αναφέρεται σε μουσική. Αναφέρεται σε τόνους μέτρησης με πηγή αναπαραγωγής κοινά ηχεία .
Χωρίς post-processing για διόρθωση της απόκρισης, Σε εκείνη την περίπτωση μόνο βελτιώνεται η συνολική απόκριση της διάταξης, σε άνα ανακλαστικό χώρο προφανώς, με χρήση και ενός κεντρικού ηχείου.
Όμως σε ένα τυπικό studio, αποτελούμενο από 2 ηχεία monitors , μια μουσική παραγωγή υφίσταται πολύ μεγάλη επεξεργασία σε όλα τα στάδια της παραγωγής. Για ποια απόκριση μιλάμε τελικά ότι είναι δήθεν η πιο σωστή ;
Ποια ηχεία είχαν ως αναφορά τους οι μηχανικοί ; τα δικά μου τα Dynaudio ή τα B&W του ξαδέλφου μου του εφοριακού ;

Για να μη κολλάμε με τις εκάστοτε flat αποκρίσεις

Τρίτο (μεσαίο) ηχείο θα χρειαζόμουν μόνο εάν ήμουν σαν τον παρακάτω κυριούλη, με το τρίτο αυτί ;)
images.jpeg
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.607
Μηνύματα
3.017.813
Members
38.470
Νεότερο μέλος
Minas Notaras
Top