- Μηνύματα
- 30.640
- Reaction score
- 89.433
Αντιθέτως. Τότε δεν θα χρειαζόσουν.Τρίτο (μεσαίο) ηχείο θα χρειαζόμουν μόνο εάν ήμουν σαν τον παρακάτω κυριούλη, με το τρίτο αυτί![]()
Αντιθέτως. Τότε δεν θα χρειαζόσουν.Τρίτο (μεσαίο) ηχείο θα χρειαζόμουν μόνο εάν ήμουν σαν τον παρακάτω κυριούλη, με το τρίτο αυτί![]()
Συμφωνώ και το έχω γράψει εδώ και χρόνια. Το ζητούμενο από το σετάπ είναι η όσο το δυνατόν πιο πιστή αναπαραγωγή του αρχείου. Το σχόλιό μου είχε άλλο θέμα. Ότι η περιγραφόμενη ακρόαση δεν είχε αυτό το σημείο αναφοράς, δεν είχε καν σημείο αναφοράς, ήταν εντελώς υποκειμενική.Δεν μας ενδιαφέρει αυτό. Μας ενδιαφέρει μόνο τι έχει μέσα το FLAC.
Μπορεί να ξεγελάσει ορισμένους, όχι όμως τους υπόλοιπους, που πιθανότατα είναι περισσότεροι. Και από εκείνους μπορεί ορισμένους άλλους να ξεγελάσει καλύτερα ένα άλλο σετάπ. Καθόλου κακό να καταθέτει κάποιος την υποκειμενική του εμπειρία. Κακό είναι να θέλει να την χρησιμοποιεί ως αξίωμα και ως επιχείρημα.Μπορεί εύκολα ένας υγιής άνθρωπος να αντιληφθεί μια φυσική φωνή ακόμα και όταν την ακούει για πρώτη φορά στη ζωή του.
Οπότε, όταν ένα ηχείο θα καταφέρει να σε ξεγελάσει , ωστε να νομίζεις ότι ακούς φυσική ανθρώπινη φωνή, τότε διαθέτει άριστη συμπεριφορά κυρίως στη μεσαία περιοχή όπου το αυτί μας είναι εξαιρετικά ευαίσθητο.
Μου έχει συμβεί ελάχιστες φορές, αλλα μπορεί να ξανασυμβεί
Άρες μάρες κουκουνάρες.Οι παραπάνω μετρήσεις έγιναν με test tones και όχι με μουσική.
Σε μια αμιγώς στερεοφωνική ηχογράφηση ο τεχνικός ήχου την ισοστάθμιση την πραγματοποιησε με δυο ηχεία χωρίς κεντρικό.
Όπως καταλαβαίνετε μόνο η στέρεο αναπαραγωγή πλησιάζει την αρχική απόκριση συχνοτήτων, όπως την ήθελε ο τεχνικός να την ακούσουμε από το στερεοφωνικό μας ή από τα ακουστικά μας.
Τίποτα δε γνωρίζει, αλλά μερικά πράγματα είναι αντικειμενικά.Εγώ θα βάλω μια άλλη παράμετρο. Γνωρίζεις πώς ακούγεται φυσικά η φωνή του Κλάφτον? Γνωρίζεις πώς ακουγόταν τότε που ηχογράφησε? Γνωρίζεις τι τανζανιές έκαναν ο ηχολήπτης και ο παραγωγός?
O μηχανικός ήχου πραγματοποίησε την μίξη σε ελεγχόμενο χώρο κάτι που εσείς δεν έχετε, καλιμπραρισε το ηχοσύστημα κάτι που δεν κάνετε και βέβαια τα ηχεία που χρησιμοποίησε ήταν ουδέτερα, όχι σαν αυτά που βάζετε στο σπίτι που είναι σαν μουσικά όργαναΟι παραπάνω μετρήσεις έγιναν με test tones και όχι με μουσική.
Σε μια αμιγώς στερεοφωνική ηχογράφηση ο τεχνικός ήχου την ισοστάθμιση την πραγματοποιησε με δυο ηχεία χωρίς κεντρικό.
Όπως καταλαβαίνετε μόνο η στέρεο αναπαραγωγή πλησιάζει την αρχική απόκριση συχνοτήτων, όπως την ήθελε ο τεχνικός να την ακούσουμε από το στερεοφωνικό μας ή από τα ακουστικά μας.
Χμμμ, έχεις ΕΝΑ κεντρικό ή ΕΝΑ κεντρικό + ΔΕΞΙ + ΑΡΙΣΤΕΡΟ; Για να δω ένα τέτοιο διάγραμμα... Σε όλες τις ηχογραφήσεις κλασικής μουσικής υπάρχει περιεχόμενο του κεντρικού και στα δύο άλλα κανάλια, δεν είναι κανάλι διαλόγου όπως στον κινηματογράφο.
Θα σου απαντήσω με ένα αληθινό περιστατικό.Χμμμ, έχεις ΕΝΑ κεντρικό ή ΕΝΑ κεντρικό + ΔΕΞΙ + ΑΡΙΣΤΕΡΟ; Για να δω ένα τέτοιο διάγραμμα... Σε όλες τις ηχογραφήσεις κλασικής μουσικής υπάρχει περιεχόμενο του κεντρικού και στα δύο άλλα κανάλια, δεν είναι κανάλι διαλόγου όπως στον κινηματογράφο.
καιτιείναιαυτόςοΤουλτελοσπάντων?Άρες μάρες κουκουνάρες.
Διαβάστε και ξεστραβωθείτε, και μην παριστάνετε τους φωστήρες που θα ακυρώσουν τις μελέτες του Τουλ, γιατί γίνεστε ρόμπες.
Σας τα έγραψα και γω, είναι προβληματικό στις μεσαίες συχνότητες το δικαναλο.
Δεν έχει άλλη σωτηρία, από την παρουσία κεντρικού.
Είτε σας αρέσει, είτε όχι.
Αποδεδειγμένα, και αδιαμφισβήτητα.
Όπως έγραψα και προηγουμένως, ενώ παραθέτουμε απλά τεχνικά δεδομένα, αδιαμφισβήτητα αποτελέσματα μελετών, κι όχι δικές μας υποκειμενικές απόψεις, οι αρνητέθ παραμένουν αρνητέθ, μια τους φταίει ο μαστεράς, μια ο παπάς.
Τίποτα δε γνωρίζει, αλλά μερικά πράγματα είναι αντικειμενικά.
Το Grimm είναι δίδρομο.
Βεβαίως, είναι μια από τις απειροελάχιστες εξαιρέσεις στον προσωπικό μου "κανόνα" που λέει πως "εάν δεν είναι τρίδρομο δε το κοιτάω καν", αλλά εάν έχουμε ένα σοβαρό μιντ (δεν είναι καθόλου εύκολο να βρεις "σοβαρό" μιντ), τότε η υπεροχή του 3ου δρόμου στην ευαίσθητη περιοχή του αυτιού μας, είναι σημαντική, ιδίως εάν αυτό το μιντ είναι πολύ χαμηλών παραμορφώσεων (πράγμα μετρήσιμο).
Η έλλειψη κρος στο εύρος των μεσαίων, είναι άλλο ένα σημαντικό ατού. Στα δίδρομα, είτε αναγκάζεται το τουίτερ να "κατεβαίνει" πιο χαμηλά από το φάσμα των πρίμων, είτε αναγκάζεται το μιντγούφερ να ανεβαίνει μέχρι το φάσμα των πρίμων. Καμία από τις ανωτέρω επιλογές δεν είναι ιδανική.
Ταυτόχρονα, η ομαλή μετάβαση της on/off axis από το μιντ στο Τουίτερ, είναι εξίσου κρίσιμης σημασίας, ως εκ τούτου η ύπαρξη σοβαρά σχεδιασμένου waveguide είναι αναγκαία προϋπόθεση σε τρίδρομο.
Τέλος, η παρουσία μιντ, εγγυάται όμοια on και off axis απόκριση στην ευαίσθητη για το ανθρώπινο αυτί περιοχή των μεσαίων, οπότε και το ηχείο "ακούει" σε EQ, και συνεπώς συμβάλλει στην πιο ομοιογενή συμπεριφορά του χώρου σε αυτό το κρίσιμο εύρος του φάσματος.
Δεν κατάλαβα που καταλήγει η ερώτησηΧμμμ, έχεις ΕΝΑ κεντρικό ή ΕΝΑ κεντρικό + ΔΕΞΙ + ΑΡΙΣΤΕΡΟ; Για να δω ένα τέτοιο διάγραμμα... Σε όλες τις ηχογραφήσεις κλασικής μουσικής υπάρχει περιεχόμενο του κεντρικού και στα δύο άλλα κανάλια, δεν είναι κανάλι διαλόγου όπως στον κινηματογράφο.
Elon Mask και imersive φωνές μόνο !
Για να δείτε πόσο κακό κάνει η κρεατοφαγία
Αντε γεια καλο ΣΚ
Τα mid θόλου έχουν πάντα δικό τους κουτί, κλειστό με δικό του ηχοαπορροφητικό.9. Ικανή απορρόφηση πίσω από το ηχείο, ώστε να περιοριστεί όσο το δυνατόν περισσότερο η ανακλώμενη ακτινοβολία στο φάσμα των μεσαίων, διότι κανένα ντουβαρι δε παίζει τόσο καλά όσο το μιντ μας. Εδώ να σημειώσουμε πως και το ίδιο το μιντ παρουσιάζει ανακλάσεις από την οπίσθια επιφάνεια του κώνου ή θόλου του στο οπίσθιο τμήμα του μεγαφώνου, οπότε απαιτείται εξαιρετικής κατασκευής και ποιότητας μεγάφωνο μεσαίων.
Εγώ πάντως το βλέπω σαν τρίδρομο. Μού φαίνεται αδιανόητο να το αγοράσει κάποιος χωρίς το γούφερ του (το έχει γράψει και ο Σταματάκος πριν από χρόνια).Το Grimm είναι δίδρομο
Ας κάνουμε μια επισκόπηση... Άμα λοιπόν διαθέτουμε αβανταδόρικο δικαναλικό, ηχεία τοποθετημένα σε χώρο με ιδεώδη ακουστική συμπεριφορά και σχήμα , υπό ιδεώδεις όρους στερεοφωνικού τριγώνου - δηλαδή απόλυτη τήρηση ενδεδειγμένων αποστάσεων ως προς κεντρική θέση ακρόασης και τοιχωματικά όρια αλλά και ικανών ως προς το μέγεθος και την αρχιτεκτονική των μεγαφώνων - με τον ακροατή αμετακίνητο από το λεγόμενο sweet spot δεν θα χρειαζόταν προσθήκη τρίτου κεντρικού ηχείου για πιο ολοκληρωμένη απόδοση δικαναλικών ηχογραφήσεων... Σα να λέμε δηλαδή ακριβώς οι συνθήκες που επικρατούν στους τυπικούς οικιακούς μας χώρους, θου Κύριε φυλακή τω στόματί μου μέσω πληκτρολογίου...Πάμε να δούμε τι μας απαντάει το Chat GPT.
Σαν να με ρώτησαν εμένα και να ανταποκρίθηκα . Αναφέρεται στον ηχολήπτη καθώς και τον παραγωγό.
View attachment 370693 View attachment 370694
Επειδή ολοι προφανλώς σεβοβαστε τον κ. Toole , έθεσα και μια δεύτερη ερώτηση: View attachment 370696 View attachment 370697 View attachment 370698