Προ-βλήματα με σαμπ γουφερ.

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.791
Reaction score
58.812
Καλησπέρα έχω θέμα με τα σαμπ. Έχω ένα coda δωδεκάρι και ένα δεκάρι. Παίζουν μαζί στη μουσική και στις ταινίες . Στις ταινίες Είναι οκ στη μουσική κάτι με ενοχλεί εκεί κάτω χαμηλά. Και αποφάσισα να αγοράσω Με 750 ευρώ να πάρω ένα svs1000 σαμπ (ήμουν αποφασισμένος) . Αλλά έκανα τι μα.........ια να ρωτήσω έναν νταχαρι τη γνώμη του και λέει πάρε δυο. οκ βρε μεγάλε του λέω τι δυο με 750 πέφτουμε σε πιοτιτα . Λοιπόν, ο λογισμός μου. Έλεγα να λειτουργήσω το δωδεκάρι κόντα που έχω με το svs 1000 σε συνδυασμό με τα quad 11 l signatur η με ένα ζεύγος audio spectrum cm 2000 που έχω. Ο χώρος Είναι 50 με 55 τετραγωνικά αυτή τη στιγμή το δεκάρι Είναι ανάμεσά στα 2 ζεύγη ηχείων και το δωδεκάρι σχεδόν στο μέσο του πλαϊνού τοίχου. Ποιο κοντά στη θέση ακρόασής . Γνωρίζω ότι 2,3,4,5, ..... σαμπ είναι καλύτερά. Αλλά κατά την τώρα αναπαραγωγής το δεκάρι με 100 w max σε χαμηλές ακροάσεις ακούγετε . Ανεβάζοντας έντασή εξαφανίζετε και ακούω μόνο το δωδεκάρι 150 w max μέχρι να φτάσει και Αυτό τα όριά του . Αυτή τη στιγμή σκέφτομαι το svs με το δωδεκάρι κόντα το οποίο με ικανοποιεί σε έντασή και λέω στα όριά του κόντα δε θα βοηθήσει αρκετά το svs ? Αγοραζοντας 2 μικροτέρα σαμπ με όριο τα 750 μαχ (δεν πάει παραπάνω με τίποτα.) Πέφτουμε σε watt και σε μέγεθος πάμε σε οχτάρια και το πολύ κανένα δεκάρι για τα χρήματά που έχω. ( Μόνο καινούργια Θέλω ). Φοβάμαι μήπως δεν θα ακούγονται από ένα σημείο έντασής και έπειτα όπως και το δεκάρι κόντα. Ζητώ λοιπόν τη βοήθειά σας να λύσω το προ-βλήμα που εν μέρη όπως ανέφερα παραπάνω φταίει και άλλος για την ανακατωσούρα. (Νομίζω ότι έγραψα όλα όσα σκέφτομαι για το θέμα.) Ευχαριστώ ...
Επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια - χειρότερη από εκείνη που δεν σου επιτρέπει να προμηθευτείς sub της προκοπής - πάρε πρώτα UMIK μικρόφωνο , μάθε τους βασικούς χειρισμούς σε μετρητικό πρόγραμμα όπως REW , κάνε λήψεις με ό,τι ήδη διαθέτεις και υπό εναλλακτικές τοποθετήσεις , να δημοσιεύσεις παραστάσεις με απόκριση συχνότητας και spectrogram 20-300 Hz και μετά έλα να το εξετάσουμε στο παρόν νήμα. Έτσι πρέπει να κάνουν τα νοήμονα όντα...:wink:

Όλα αυτά χωρίς να ξοδέψεις ούτε cent για ν'άλλαζες sub έστω και αν κέρδιζες σε τυχερό παιγνίδι αναπάντεχα χρήματα, έστω και αν ήταν τα καλύτερα της αγοράς κι έπαιρνες παραπάνω από ένα τεμάχιο. Δεν ξοδεύεις τίποτα σε αγορές νέων συσκευών χωρίς να ξέρεις πρώτα τι γίνεται με την τωρινή διαρρύθμιση setup.
 

Μηνύματα
1.778
Reaction score
2.206
Ακούω περίπου στα 4 με 4.5 μέτρα ο χώρος είναι 7 μέτρα φάρδος επί 9 .5 μέτρα μήκος.
Ο χώρος Είναι 50 με 55 τετραγωνικά
7X9.5=66.5τμ
Το ενα 12ιντσο θα χαθει οπως χαθηκαν και τα αλλα δυο.
Σου προτεινα ενα 15ιντσο Wharfedale.
Κανε τα δυο κατευθειαν.
Με πορδες δεν βαφουν αυγα.

Φίλε spzach όταν εννοώ ακούγετε εννοώ ακούω το μπάσο από τα "ηχεία" αλλά σε μεγάλη ένταση αρχίζουν τα τριξίματα χτυπήματα από το μικρό κόντα . οπότε με περιορίζει σε ένταση . Συνήθως το κλείνω και συνεχίζω μέχρι να ξεκινήσει το δωδεκάρι να τρίζει το οποίο με κόβει και αυτό και χαμηλώνω την ένταση άλλα εγώ Θέλω να ζεστάνω λίγο τα μηχανήματά και να διασκεδασω λίγο τη γειτονιά και τις γριές
Χαμηλωσε το 10ρι τοσο ωστε να φτανει στα ορια του την ιδια στιγμη με το 12αρι. Θα παιζει πιο χαμηλα και οταν θα παιζει μονο του δεν θα το ακους καν. ομως αυτο θα ειναι το μεγιστο που μπορει να σου προσφερει. Δεν εχει νοημα να εχεις αλλο sub για μια συγκεκριμενη ενταση και αλλο για λιγο παραπανω και στο τελος να μην σου φτανει ουτε το ενα ουτε το αλλο.
Επισης με αυτα που μου περιγραφεις ειμαι πλεον βεβαιος οτι καμια απο τις απαντησεις που θα παρεις δεν θα σε καλυψει. Ο χωρος σου ειναι τεραστιος και αν πεσεις στην παγιδα και κυνηγησεις το πολυ χαμηλο (που ειναι το πλεονεκτημα των SVS) θα διαπιστωσεις με τον πιο σκληρο τροπο οτι για τα 66 τετραγωνικα θες 4 απο τα καινουρια 17ιντσα της SVS. Εκτος αν αποδεχτεις οτι θα παρεις sub που δεν θα κατεβαινουν κατω απο τα 30Ηz και ως αναταλλαγμα θα εχουν τις εντασεις που θες στον τεραστιο χωρο σου.

Επισης να θυμασαι οτι:
1) τα "sub" που εχεις αυτη τη στιγμη δεν κατεβαινουν κατω απο 40Hz ΑΛΛΑ απο οτι φαινεται δεν ειναι αυτο το προβλημα σου. Το προβλημα σου ειναι οτι δεν σε καλυπτουν σε ενταση. Το 12ιντσο SVS δεν θα σου δωσει πολυ περισσοτερα db στα 40-80Hz, η μεγαλη διαφορα θα ειναι στην εκταση του χαμηλου. Με απλα λογια τραγουδια η ηχοι στις ταινιες που εχουν συχνοτητες χαμηλοτερες απο τα 40Hz που πριν δεν τις ακουγες καν, με το SVS θα ακουγονται. Αυτα που ακουγες μεχρι τωρα με τα Koda, με το SVS θα τα ακους πανω κατω στην ιδια ενταση, αντε λιγο πιο δυνατα. Ισως και πιο ποιοτικα, αλλα ισως και οχι. Τα φτηνιαρικα sub δεν ειναι ολα τελειως χαλια σε αυτο που κανουν, απλα δεν κατεβαινουν πολυ χαμηλα και συνηθως δεν εχουν και αρκετη ισχυ. Μεχρι εκει που μπορουν ομως ειναι ΟΚ. Το δυνατο κομματι των SVS στην χαμηλη κατηγορια τιμης ειναι η εκταση του χαμηλου σε σχεση με τον ανταγωνισμο οχι τοσο η ισχυς τους. Θα ειναι σιγουρα καλυτερα απο τα Koda αλλα αμφιβαλω αν θα ειναι τοσο καλυτερα στα 40-80 Ηz που να καλυπτουν αυτο που ζητας. Τουλαχιστον οχι τα μικρα της εταιριας.
2) Απο τα 40Hz που εχεις τωρα, μεχρι τα 30 του 15ιντσου Wharfedale ειναι πολυ μεγαλη βελτιωση σε εκταση. Τα subwoofer που κατεβαινουν πολυ χαμηλα ειναι πιο αναισθητα και θελουν τεραστια ισχυ για να παιξουν δυνατα. Το Wharfedale εχει 400W ενισχυτη. Αν κατεβαινε στα 20Hz θα ηθελε τουλαχιστον 1000+ για να παιξει το ιδιο δυνατα.Η εκταση του ως τα 30Ηz του δινει την δυνατοτητα να εχει επαρκη ενταση και να καλυπτει μεγαλους χωρους με χαμηλο κοστος.
3) τα 20Hz του SVS πανε πακετο με χαμηλοτερα SPL στα 40-80Hz σε σχεση με το 15ιντσο και αυτα που ζητας δεν βρισκονται κατω απο τα 30Hz.
4) Με τα sub που εχεις αυτη τη στιγμη που δεν κατεβαινουν κατω απο 40Hz, δεν εχεις ανακαλυψει ακομα τα προβληματα που μπορει να εχει ο χωρος κατω απο τα 40Hz.
 


Μηνύματα
5.154
Reaction score
9.159
Καλησπέρα έχω θέμα με τα σαμπ. Έχω ένα coda δωδεκάρι και ένα δεκάρι. Παίζουν μαζί στη μουσική και στις ταινίες . Στις ταινίες Είναι οκ στη μουσική κάτι με ενοχλεί εκεί κάτω χαμηλά. Και αποφάσισα να αγοράσω Με 750 ευρώ να πάρω ένα svs1000 σαμπ (ήμουν αποφασισμένος) . Αλλά έκανα τι μα.........ια να ρωτήσω έναν νταχαρι τη γνώμη του και λέει πάρε δυο. οκ βρε μεγάλε του λέω τι δυο με 750 πέφτουμε σε πιοτιτα . Λοιπόν, ο λογισμός μου. Έλεγα να λειτουργήσω το δωδεκάρι κόντα που έχω με το svs 1000 σε συνδυασμό με τα quad 11 l signatur η με ένα ζεύγος audio spectrum cm 2000 που έχω. Ο χώρος Είναι 50 με 55 τετραγωνικά αυτή τη στιγμή το δεκάρι Είναι ανάμεσά στα 2 ζεύγη ηχείων και το δωδεκάρι σχεδόν στο μέσο του πλαϊνού τοίχου. Ποιο κοντά στη θέση ακρόασής . Γνωρίζω ότι 2,3,4,5, ..... σαμπ είναι καλύτερά. Αλλά κατά την τώρα αναπαραγωγής το δεκάρι με 100 w max σε χαμηλές ακροάσεις ακούγετε . Ανεβάζοντας έντασή εξαφανίζετε και ακούω μόνο το δωδεκάρι 150 w max μέχρι να φτάσει και Αυτό τα όριά του . Αυτή τη στιγμή σκέφτομαι το svs με το δωδεκάρι κόντα το οποίο με ικανοποιεί σε έντασή και λέω στα όριά του κόντα δε θα βοηθήσει αρκετά το svs ? Αγοραζοντας 2 μικροτέρα σαμπ με όριο τα 750 μαχ (δεν πάει παραπάνω με τίποτα.) Πέφτουμε σε watt και σε μέγεθος πάμε σε οχτάρια και το πολύ κανένα δεκάρι για τα χρήματά που έχω. ( Μόνο καινούργια Θέλω ). Φοβάμαι μήπως δεν θα ακούγονται από ένα σημείο έντασής και έπειτα όπως και το δεκάρι κόντα. Ζητώ λοιπόν τη βοήθειά σας να λύσω το προ-βλήμα που εν μέρη όπως ανέφερα παραπάνω φταίει και άλλος για την ανακατωσούρα. (Νομίζω ότι έγραψα όλα όσα σκέφτομαι για το θέμα.) Ευχαριστώ ...
Να πάρεις ακόμη ένα και να τα βάλεις όλα σε σειρά όπως φαίνεται στην εικόνα . Αν πάλι κάτι ενοχλεί τότε φέρε κάποιον με dsp να στα ενσωματώσει σωστα.


1739813762722.png
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.890
Reaction score
81.128
πάρε πρώτα UMIK μικρόφωνο , μάθε τους βασικούς χειρισμούς σε μετρητικό πρόγραμμα όπως REW , κάνε λήψεις με ό,τι ήδη διαθέτεις και υπό εναλλακτικές τοποθετήσεις , να δημοσιεύσεις παραστάσεις με απόκριση συχνότητας και spectrogram 20-300 Hz και μετά έλα να το εξετάσουμε στο παρόν νήμα. Έτσι πρέπει να κάνουν τα νοήμονα όντα...:wink:
@tenesis74 :fuckyou: :fuckyou: :fuckyou:
 

Μηνύματα
162
Reaction score
119
Το UMIK μικρόφωνο το συνδέουμε στο λάπτοπ και το rew είναι κάποιο πρόγραμμα;
Καταλαβαίνω spzahc τι λες όπως και όντως θα κοιτάξω την πρόταση σου για το σαμπ.
ΝΚ έχω το ένα σαμπ σε αυτή τη θέση που λες για το δεύτερο να μπει είναι δύσκολο.
Ντάχαρη ξέρεις από mini dsp και umik ;
Πάντως έμαθα αρκετά και μου λύσατε όλες τις απορίες . Απλώς βλέπω δεν λύνονται και πολύ εύκολα.
 

Μηνύματα
5.154
Reaction score
9.159
Το UMIK μικρόφωνο το συνδέουμε στο λάπτοπ και το rew είναι κάποιο πρόγραμμα;
Καταλαβαίνω spzahc τι λες όπως και όντως θα κοιτάξω την πρόταση σου για το σαμπ.
ΝΚ έχω το ένα σαμπ σε αυτή τη θέση που λες για το δεύτερο να μπει είναι δύσκολο.
Ντάχαρη ξέρεις από mini dsp και umik ;
Πάντως έμαθα αρκετά και μου λύσατε όλες τις απορίες . Απλώς βλέπω δεν λύνονται και πολύ εύκολα.
Αυτό που πρότεινα ήταν να πάρεις και 3ο σαμπ και να το βάλεις μαζί με τα υπόλοιπα 2 μπροστά σε μια σειρά κοντά το ένα με το άλλο. Να φτιάξεις δηλαδή ένα.μικρο array.
1739862808149.jpeg

Υπέθεσα ότι με 7μετρα πλάτος δεν θα δυσκολευτείς καθόλου.
Μα τι έχεις βάλει στο δωμάτιο και δυσκολεύεσαι να τοποθετήσεις 2 σαμπ μπροστά?
 

Μηνύματα
1.778
Reaction score
2.206
Το UMIK μικρόφωνο το συνδέουμε στο λάπτοπ και το rew είναι κάποιο πρόγραμμα;
Καταλαβαίνω spzahc τι λες όπως και όντως θα κοιτάξω την πρόταση σου για το σαμπ.
ΝΚ έχω το ένα σαμπ σε αυτή τη θέση που λες για το δεύτερο να μπει είναι δύσκολο.
Ντάχαρη ξέρεις από mini dsp και umik ;
Πάντως έμαθα αρκετά και μου λύσατε όλες τις απορίες . Απλώς βλέπω δεν λύνονται και πολύ εύκολα.
Οι χαμηλες συχνοτητες ειναι αυτες που επηρεαζονται περισσοτερο απο τον χωρο και ειναι οι πιο δυσκολες τοσο στην αναπαραγωγη οσο και στην διαχειριση.
Γι αυτο το λογο τα sub πρεπει να ειναι καλα (βλεπε ακριβα) και συνηθως ακριβοτερα απο τα υπολοιπα κομματια του συστηματος.
Θα βοηθουσε πολυ αν ανεβαζες μια κατοψη του χωρου η 2-3 φωτογραφιες καθως και τα μηχανηματα του συστηματος σου.

Οσον αφορα την τοποθετηση των sub, εξαρταται σε μεγαλο βαθμο απο τα συνοδα μηχανηματα και τις δυνατοτητες που σου παρεχουν. Αν δεν υπαρχει η δυνατοτητα εφαρμογης delay στα ηχεια η στο sub τοτε περιοριζονται οι βελτιστες θεσεις τοποθετησης σε θεσεις που ο ακροατης βρισκεται σε ιση αποσταση με τα ηχεια και τα sub.
Αν υπαρχει η δυνατοτητα εφαρμογης delay, μια θεση που δεν εχει συζητηθει αλλα ενδεχεται να σου δωσει το καλυτερο αποτελεσμα, ειναι ακριβως διπλα στην θεση ακροασης.
Αν δεν υπαρχει τετοια δυνατοτητα και ο ενισχυτης η ο προενισχυτης σου εχει εξοδο sub η pre-out, μπορεις να παρεις ενα MiniDSP η ενα t.racks DSPmini 4X4 και να αποκτησεις σχετικα οικονομικα, δυνατοτητες για delay και EQ ου θα σου επιτρεψουν να ενσωματωσεις σωστα τα sub σου και να τα τοποθετησεις εκει που πρεπει.
Σε αυτην την περιπτωση θα μπορεις να τοποθετησεις το ενα απο τα 3 sub ακριβως διπλα σου κολλητα στον καναπε (με το απαραιτητο delay) κατι που θα σου δωσει πιο αμεση αισθηση της ενεργειας των χαμηλων μια που θα συντονιζει το καθισμα σου.

Το μικροφωνο και το REW βοηθανε παρα πολυ για να καταλαβεις πως συμπεριφερεται ο χωρος αλλα και να λυσεις τα οποια προβληματα αλλα πιστευω οτι θα πρεπει να ειναι η δευτερη αγορα, οχι η πρωτη. Οχι γιατι ειναι λαθος αλλα γιατι δεν εχει πλακα. Πρωτα θα παρεις sub, και μετα θα παρεις μικροφωνο για να βρεις που οφειλονται τα προβληματα που θα προκυψουν. Τωρα και να παρεις μικροφωνο δεν εχεις sub που να παιζουν τοσο χαμηλα ωστε να σου αποκαλυψουν τυχον προβληματα.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.791
Reaction score
58.812
Το UMIK μικρόφωνο το συνδέουμε στο λάπτοπ και το rew είναι κάποιο πρόγραμμα;
Καταλαβαίνω spzahc τι λες όπως και όντως θα κοιτάξω την πρόταση σου για το σαμπ.
ΝΚ έχω το ένα σαμπ σε αυτή τη θέση που λες για το δεύτερο να μπει είναι δύσκολο.
Ντάχαρη ξέρεις από mini dsp και umik ;
Πάντως έμαθα αρκετά και μου λύσατε όλες τις απορίες . Απλώς βλέπω δεν λύνονται και πολύ εύκολα.
To UMIK κοστίζει λίγο πάνω από 100 ευρώ ενώ το REW είναι δωρεάν εφαρμογή που κατεβάζεις από το διαδίκτυο. Θεωρώ αυτό το έξοδο το εξυπνότερο εκατοντάευρο που θα ξόδευε κάποιος ακροαματικόφιλος. Οι βασικοί χειρισμοί στο REW είναι εύκολοι για όποιον έχει τη στοιχειώδη εξοικείωση με υπολογιστή.
Οι χαμηλες συχνοτητες ειναι αυτες που επηρεαζονται περισσοτερο απο τον χωρο και ειναι οι πιο δυσκολες τοσο στην αναπαραγωγη οσο και στην διαχειριση.
Γι αυτο το λογο τα sub πρεπει να ειναι καλα (βλεπε ακριβα) και συνηθως ακριβοτερα απο τα υπολοιπα κομματια του συστηματος.
Θα βοηθουσε πολυ αν ανεβαζες μια κατοψη του χωρου η 2-3 φωτογραφιες καθως και τα μηχανηματα του συστηματος σου.

Οσον αφορα την τοποθετηση των sub, εξαρταται σε μεγαλο βαθμο απο τα συνοδα μηχανηματα και τις δυνατοτητες που σου παρεχουν. Αν δεν υπαρχει η δυνατοτητα εφαρμογης delay στα ηχεια η στο sub τοτε περιοριζονται οι βελτιστες θεσεις τοποθετησης σε θεσεις που ο ακροατης βρισκεται σε ιση αποσταση με τα ηχεια και τα sub.
Αν υπαρχει η δυνατοτητα εφαρμογης delay, μια θεση που δεν εχει συζητηθει αλλα ενδεχεται να σου δωσει το καλυτερο αποτελεσμα, ειναι ακριβως διπλα στην θεση ακροασης.
Αν δεν υπαρχει τετοια δυνατοτητα και ο ενισχυτης η ο προενισχυτης σου εχει εξοδο sub η pre-out, μπορεις να παρεις ενα MiniDSP η ενα t.racks DSPmini 4X4 και να αποκτησεις σχετικα οικονομικα, δυνατοτητες για delay και EQ ου θα σου επιτρεψουν να ενσωματωσεις σωστα τα sub σου και να τα τοποθετησεις εκει που πρεπει.
Σε αυτην την περιπτωση θα μπορεις να τοποθετησεις το ενα απο τα 3 sub ακριβως διπλα σου κολλητα στον καναπε (με το απαραιτητο delay) κατι που θα σου δωσει πιο αμεση αισθηση της ενεργειας των χαμηλων μια που θα συντονιζει το καθισμα σου.

Το μικροφωνο και το REW βοηθανε παρα πολυ για να καταλαβεις πως συμπεριφερεται ο χωρος αλλα και να λυσεις τα οποια προβληματα αλλα πιστευω οτι θα πρεπει να ειναι η δευτερη αγορα, οχι η πρωτη. Οχι γιατι ειναι λαθος αλλα γιατι δεν εχει πλακα. Πρωτα θα παρεις sub, και μετα θα παρεις μικροφωνο για να βρεις που οφειλονται τα προβληματα που θα προκυψουν. Τωρα και να παρεις μικροφωνο δεν εχεις sub που να παιζουν τοσο χαμηλα ωστε να σου αποκαλυψουν τυχον προβληματα.
Εφαρμογή delay γίνεται κατά κανόνα στα main ηχεία για να ευθυγραμμίζονταν χρονικά με τα sub και όχι αντίστροφα. Αυτό ισχύει διότι το κύκλωμα διαχείρισης σήματος στα δεύτερα τείνει να καθυστερεί την εκπομπή ως προς τα πρώτα, κάτι που γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτό όταντα κύρια ηχεία έχουν οριστεί να μην παίζουν full range οπότε θα κροσάρονταν πάνω από το σημείο καμπής στο δικό τους κάτω όριο απόκρισης. Επομένως η προσθήκη συσκευών όπως miniDSP σε απλή έξοδο pre out ή sub out χωρίς το σήμα που θα όδευε στα main να περνούσε επίσης από εκείνα δεν θα επέφερε χρονική ευθυγράμμιση.

Στόχος είναι η εκπεμπόμενη ενέργεια από τα sub να μη γινόταν διακριτή κατά την ακρόαση.
Από τις δικές μου μελέτες έχει διαπιστωθεί ότι κυριότερος παράγοντας περιορισμού στο μέγεθος του group delay - δηλαδή το πόσο ξεκάρφωτες θ'ακούγονταν οι πρώτες οκτάβες ξεχωρίζοντας από τις ανώτερες - δεν είναι τόσο η εφαρμογή delays μέσω κάποιου επεξεργαστή όσο η κατάλληλη τοποθέτηση των sub ώστε να εξουδετερώνονταν συνιστώσες ιδιορρυθμών από το χώρο, να υπήρχε φασική συνάφεια προς την εκπομπή από τα main ηχεία και να μην εμπλέκονταν πλημμελείς υλοποιήσεις bass reflex ή υψηλές παραμορφώσεις από sub που θα καταπονούνταν υπέρμετρα.

Γνώμη μου είναι να διερευνούσε με λήψεις τι παίζει στην τρέχουσα σύνθεση και χωροταξία setup έστω και χωρίς να διέθετε ωφέλιμη ενέργεια στην πρώτη οκτάβα διότι άμα διακρίνει την ενέργεια από τα sub όπως παραπονιέται γι αυτό δεν ευθύνεται η υφιστάμενη κατάσταση στην πρώτη οκτάβα αλλά σε δεύτερη και τρίτη.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.778
Reaction score
2.206
Εφαρμογή delay γίνεται κατά κανόνα στα main ηχεία για να ευθυγραμμίζονταν χρονικά με τα sub και όχι αντίστροφα. Αυτό ισχύει διότι το κύκλωμα διαχείρισης σήματος στα δεύτερα τείνει να καθυστερεί την εκπομπή ως προς τα πρώτα, ιδιαίτερα όποτε τα κύρια ηχεία παίζουν full range. Επομένως η προσθήκη συσκευών όπως miniDSP σε απλή έξοδο pre out ή sub out χωρίς το σήμα που θα όδευε στα main να περνούσε επίσης από εκείνα δεν θα επέφερε χρονική ευθυγράμμιση.
Νομιζω οτι σου ξεφυγε μια σημαντικη λεπτομερεια.
Εγραψα: " Αν υπαρχει η δυνατοτητα εφαρμογης delay, μια θεση που δεν εχει συζητηθει αλλα ενδεχεται να σου δωσει το καλυτερο αποτελεσμα, ειναι ακριβως διπλα στην θεση ακροασης."
Σε αυτην την περιπτωση αναφερομουν και σε αυτην την περιπτωση το sub θα βρισκεται πλησιεστερα στην θεση ακροασης οποτε το delay θα πρεπει να εφαρμοστει στο sub.
Κατι που αλλωστε αναφερω και παρακατω: " Σε αυτην την περιπτωση θα μπορεις να τοποθετησεις το ενα απο τα 3 sub ακριβως διπλα σου κολλητα στον καναπε (με το απαραιτητο delay)"
Βεβαια δεν αντιλεγω οτι το delay που θα εισαχθει απλα και μονο απο την υπαρξη DSP στο σημα, θα δημιουργησει προβλημα στην ενσωματωση αν τα υπολοιπα sub τοποθετηθουν μακρυτερα απο οτι τα main ηχεια κατι που δεν μπορω να γνωριζω αν θα ειναι προβλημα μια που δεν εχουμε εικονα του χωρου.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.791
Reaction score
58.812
Νομιζω οτι σου ξεφυγε μια σημαντικη λεπτομερεια.
Εγραψα: " Αν υπαρχει η δυνατοτητα εφαρμογης delay, μια θεση που δεν εχει συζητηθει αλλα ενδεχεται να σου δωσει το καλυτερο αποτελεσμα, ειναι ακριβως διπλα στην θεση ακροασης."
Σε αυτην την περιπτωση αναφερομουν και σε αυτην την περιπτωση το sub θα βρισκεται πλησιεστερα στην θεση ακροασης οποτε το delay θα πρεπει να εφαρμοστει στο sub.
Κατι που αλλωστε αναφερω και παρακατω: " Σε αυτην την περιπτωση θα μπορεις να τοποθετησεις το ενα απο τα 3 sub ακριβως διπλα σου κολλητα στον καναπε (με το απαραιτητο delay)"
Βεβαια δεν αντιλεγω οτι το delay που θα εισαχθει απλα και μονο απο την υπαρξη DSP στο σημα, θα δημιουργησει προβλημα στην ενσωματωση αν τα υπολοιπα sub τοποθετηθουν μακρυτερα απο οτι τα main ηχεια κατι που δεν μπορω να γνωριζω αν θα ειναι προβλημα μια που δεν εχουμε εικονα του χωρου.
One more time with feeling... Η διαχείριση σήματος στα σύγχρονα sub καθυστερεί κατά την εκπομπή από τα μεγάφωνά τους το σήμα σε τάξεις δεκάδων χιλιοστών δευτερολέπτου αντί έως 5-10 msec λ.χ. που θα ήταν βατή κατά την τοποθέτηση δίπλα στη θέση ακρόασης για τις αποστάσεις που ισχύουν σ'έναν τυπικό οικιακό χώρο. Ακόμα και το παλαιότερο Yamaha που έχω εμφανίζει καθυστέρηση τάξης 20 msec από την είσοδο line level. 1 χιλιοστό δευτερολέπτου αντιστοιχεί αε απόσταση περίπου 34 εκατοστών μέτρου οπότε καθυστερήσεις τάξης 30-40 msec θα ισοδυναμούσαν με διαφορές απόστασης τάξης 10-15 μέτρων. Nothing more than feelings... Όποτε ευνοείται η εγκατάσταση δίπλα στη θέση ακρόασης θα παρέμενε κατά κανόνα η ανάγκη για delay στα κύρια ηχεία ιδίως άμα σκοπεύαμε σε υψιπερατό κροσάρισμα των δεύτερων.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.778
Reaction score
2.206
One more time with feeling... Η διαχείριση σήματος στα σύγχρονα sub καθυστερεί κατά την εκπομπή από τα μεγάφωνά τους το σήμα σε τάξεις δεκάδων χιλιοστών δευτερολέπτου αντί έως 5-10 msec λ.χ. που θα ήταν βατή κατά την τοποθέτηση δίπλα στη θέση ακρόασης για τις αποστάσεις που ισχύουν σ'έναν τυπικό οικιακό χώρο. Ακόμα και το παλαιότερο Yamaha που έχω εμφανίζει καθυστέρηση τάξης 20 msec από την είσοδο line level. 1 χιλιοστό δευτερολέπτου αντιστοιχεί αε απόσταση περίπου 34 εκατοστών μέτρου οπότε καθυστερήσεις τάξης 30-40 msec θα ισοδυναμούσαν με διαφορές απόστασης τάξης 10-15 μέτρων. Nothing more than feelings... Όποτε ευνοείται η εγκατάσταση δίπλα στη θέση ακρόασης θα παρέμενε κατά κανόνα η ανάγκη για delay στα κύρια ηχεία ιδίως άμα σκοπεύαμε σε υψιπερατό κροσάρισμα των δεύτερων.
Δεν νομιζω να ανεφερα καπου το Yamaha sub που εχεις.
Ανεφερα το MiniDSP που εχει περιπου 3ms delay.

Επισης ανεφερα ενα 15ιντσο sub της Wharfedale που δεν εχει ενσωματωμενο DSP.

Φιλικα παντα.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.791
Reaction score
58.812
Δεν νομιζω να ανεφερα καπου το Yamaha sub που εχεις.
Ανεφερα το MiniDSP που εχει περιπου 3ms delay.

Επισης ανεφερα ενα 15ιντσο sub της Wharfedale που δεν εχει ενσωματωμενο DSP.

Φιλικα παντα.
Η τιμή χρονικής καθυστέρησης που θα επέβαλε το συγκεκριμένο Wharfedale μπορεί να διαπιστωθεί μονάχα μετά από δοκιμαστικές λήψεις με Acoustic Time Reference συνθηματικό πριν το sweep και δεν γίνεται να τη θεωρούσαμε εκ προοιμίου μικρή επειδή έτσι θα μας άρεσε να είναι. Το διακύβευμα δεν βρίσκεται εκεί ούτως ή άλλως αφού επισημάνθηκε ότι σε περίπτωση όπου τα main ηχεία παίζουν full range - συμπληρώνοντας επίσης ότι θα έπρεπε να βγάζουν με αποδεκτό τρόπο ωφέλιμη ενέργεια στη δεύτερη οκτάβα - πρώτο ρόλο θα έχει η χωροταξία των sub σε σχέση με τα main παρά η απόλυτη ακρίβεια στην εφαρμογή delay.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.778
Reaction score
2.206
Η τιμή χρονικής καθυστέρησης που θα επέβαλε το συγκεκριμένο Wharfedale μπορεί να διαπιστωθεί μονάχα μετά από δοκιμαστικές λήψεις με Acoustic Time Reference συνθηματικό πριν το sweep και δεν γίνεται να τη θεωρούσαμε εκ προοιμίου μικρή επειδή έτσι θα μας άρεσε να είναι. Το διακύβευμα δεν βρίσκεται εκεί ούτως ή άλλως αφού επισημάνθηκε ότι σε περίπτωση όπου τα main ηχεία παίζουν full range - συμπληρώνοντας επίσης ότι θα έπρεπε να βγάζουν με αποδεκτό τρόπο ωφέλιμη ενέργεια στη δεύτερη οκτάβα - πρώτο ρόλο θα έχει η χωροταξία των sub σε σχέση με τα main παρά η απόλυτη ακρίβεια στην εφαρμογή delay.
Δεν διαφωνουμε σε αυτο (στο διακυβευμα).
Δυστυχως δεν εχουμε εικονα ουτε απο τον χωρο ουτε απο το συστημα οποτε απλα κανουμε εικασιες. Οι προτασεις μου ηταν κατα κυριο λογο βασισμενες στο αρχικο ζητουμενο του νηματοθετη το οποιο ηταν η ανεπαρκης σταθμη.
Τωρα οσον αφορα το εικαζομενο delay του Wharfedale, γιατι να εχει απο τη στιγμη που ΔΕΝ διαθετει DSP?
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.791
Reaction score
58.812
Δεν διαφωνουμε σε αυτο (στο διακυβευμα).
Δυστυχως δεν εχουμε εικονα ουτε απο τον χωρο ουτε απο το συστημα οποτε απλα κανουμε εικασιες. Οι προτασεις μου ηταν κατα κυριο λογο βασισμενες στο αρχικο ζητουμενο του νηματοθετη το οποιο ηταν η ανεπαρκης σταθμη.
Τωρα οσον αφορα το εικαζομενο delay του Wharfedale, γιατι να εχει απο τη στιγμη που ΔΕΝ διαθετει DSP?
Το μέγεθος του group delay που πρέπει να μας απασχολεί στην πράξη δεν περιλαμβάνει αποκλειστικά την ηλεκτρονική συνιστώσα από την καθυστέρηση που επιβάλλουν τα κυκλώματα στην εκπομπή αλλά και την ηλεκτρομηχανική από τη συμπεριφορά στο ίδιο το ηχειακό σύστημα (μεγάφωνο-καμπίνα). Δηλαδή δεν μας ενδιαφέρει και τόσο πότε ξεκινά η εκπομπή ενέργειας από το μεγάφωνο στο sub όσο το πότε πλησιάζει και φτάνει στην κορυφαία τιμή πλάτους. Με το συνθηματικό Acoustic Timing Reference και θέτοντας κατάλληλες ρυθμίσεις στην υποενότητα Filtered IR του REW γίνεται να υπολογίζονται τέτοιες χρονικές διαφορές.

Κανονικά οι τιμές delay θα έπρεπε να ορίζονται με γνώμονα όχι μόνο τις αποστάσεις από τη θέση ακρόασης αλλά τους χρόνους που θα έπαιρνε για το εκάστοτε τεμάχιο sub να φτάνει στη ζώνη κορύφωσης του πλάτους στη δική του εκπομπή.Για όσους διαθέτουν επεξεργαστή που δεν θα ήταν επιπέδου Trinnov να τα έκανε όλα αυτομάτως το εργαλείο Bass Alignment στις σύγχρονες εκδόσεις του REW παρέχει ευχέρεια για ορισμό τιμών delay χωρίς πολλές διατυπώσεις από πλευράς χρήστη. Για sub όπως το 15ιντσο Wharfedale που δεν είναι τόσο ακριβό, έχει τη bass reflex αρχιτεκτονική και δεν φαίνεται να έχει ενσωματωμένο DSP θ'αναμενόταν τοποθετώντας το δίπλα στη θέση ακρόασης να ξεκινά μεν η εκπομπή του πριν από τα main ηχεία εφόσον βρίσκονταν αυτά μακρύτερα αλλά η άνοδος στο πλάτος να καθυστερούσε σε κάποιο βαθμό σε σχέση με την άνοδο πλάτους από τα δεύτερα. Ο δε βαθμός που θ'αλληλεπιδρούσαν αυτοί οι παράγοντες με τη διαρρύθμιση του setup στο χώρο μπορεί να εξεταστεί μέσα από προγράμματα όπως το REW.

Κάποιος αρχάριος χρήστης βεβαίως δεν θα πήγαινε κατευθείαν σε υπολογισμό delays διαχειριζόμενος Filtered IR ή το εργαλείο Bass Alignment από τις πιο πρόσφατες εκδόσεις του REW αλλά κάνοντας λήψεις με τον τωρινό του ηχειακό εξοπλισμό θα έβλεπε πόσο αποδεκτή μπορεί να γίνει η κατάσταση υπό εναλλακτικά σενάρια τοποθέτησης. Δεν γίνεται να πηγαίνουμε στην τύχη και όπου βγει μη λογαριάζοντας τον βαθμό καταπόνησης που οδηγεί σε παραμορφώσεις από φθηνές και λιγότερο ισχυρές ως προς τις ανάγκες του setup υλοποιήσεις sub και την παράταση ενέργειας από την ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά σε συνδυασμό με τη χωροταξία και ανταπόκριση από τον χώρο.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.778
Reaction score
2.206
Το μέγεθος του group delay που πρέπει να μας απασχολεί στην πράξη δεν περιλαμβάνει αποκλειστικά την ηλεκτρονική συνιστώσα από την καθυστέρηση που επιβάλλουν τα κυκλώματα στην εκπομπή αλλά και την ηλεκτρομηχανική από τη συμπεριφορά στο ίδιο το ηχειακό σύστημα (μεγάφωνο-καμπίνα). Δηλαδή δεν μας ενδιαφέρει και τόσο πότε ξεκινά η εκπομπή ενέργειας από το μεγάφωνο στο sub όσο το πότε πλησιάζει και φτάνει στην κορυφαία τιμή πλάτους. Με το συνθηματικό Acoustic Timing Reference και θέτοντας κατάλληλες ρυθμίσεις στην υποενότητα Filtered IR του REW γίνεται να υπολογίζονται τέτοιες χρονικές διαφορές.

Κανονικά οι τιμές delay θα έπρεπε να ορίζονται με γνώμονα όχι μόνο τις αποστάσεις από τη θέση ακρόασης αλλά τους χρόνους που θα έπαιρνε για το εκάστοτε τεμάχιο sub να φτάνει στη ζώνη κορύφωσης του πλάτους στη δική του εκπομπή.Για όσους διαθέτουν επεξεργαστή που δεν θα ήταν επιπέδου Trinnov να τα έκανε όλα αυτομάτως το εργαλείο Bass Alignment στις σύγχρονες εκδόσεις του REW παρέχει ευχέρεια για ορισμό τιμών delay χωρίς πολλές διατυπώσεις από πλευράς χρήστη. Για sub όπως το 15ιντσο Wharfedale που δεν είναι τόσο ακριβό, έχει τη bass reflex αρχιτεκτονική και δεν φαίνεται να έχει ενσωματωμένο DSP θ'αναμενόταν τοποθετώντας το δίπλα στη θέση ακρόασης να ξεκινά μεν η εκπομπή του πριν από τα main ηχεία εφόσον βρίσκονταν αυτά μακρύτερα αλλά η άνοδος στο πλάτος να καθυστερούσε σε κάποιο βαθμό σε σχέση με την άνοδο πλάτους από τα δεύτερα. Ο δε βαθμός που θ'αλληλεπιδρούσαν αυτοί οι παράγοντες με τη διαρρύθμιση του setup στο χώρο μπορεί να εξεταστεί μέσα από προγράμματα όπως το REW.

Κάποιος αρχάριος χρήστης βεβαίως δεν θα πήγαινε κατευθείαν σε υπολογισμό delays διαχειριζόμενος Filtered IR ή το εργαλείο Bass Alignment από τις πιο πρόσφατες εκδόσεις του REW αλλά κάνοντας λήψεις με τον τωρινό του ηχειακό εξοπλισμό θα έβλεπε πόσο αποδεκτή μπορεί να γίνει η κατάσταση υπό εναλλακτικά σενάρια τοποθέτησης. Δεν γίνεται να πηγαίνουμε στην τύχη και όπου βγει μη λογαριάζοντας τον βαθμό καταπόνησης που οδηγεί σε παραμορφώσεις από φθηνές και λιγότερο ισχυρές ως προς τις ανάγκες του setup υλοποιήσεις sub και την παράταση ενέργειας από την ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά σε συνδυασμό με τη χωροταξία και ανταπόκριση από τον χώρο.
Σωστα ολα αυτα αλλα ισχυουν κατα περιπτωση και χωρις να γνωριζουμε τι ηχεια εχει, αν υπαρχει η δυνατοτητα High Pass, η εστω η δυνατοτητα να ταπωθει η οπη bass reflex των ηχειων, δεν ξερουμε αν το group delay θα εχει καποια επιδραση στην ενσωματωση μια που για να εχει, προυποθετει οτι τοσο τα ηχεια οσο και το subwoofer θα παιζουν τις ιδιες συχνοτητες.
Μεχρι να μας πει ο νηματοθετης απο τι αποτελειται το συστημα απλα θα εικαζουμε τι θα μπορουσε να ισχυει.

Οι μετρησεις με τον τωρινο του εξοπλισμο που δεν κατεβαινει κατω απο 40Hz και subwoofer που σιγουρα δεν θα εχουν το ιδιο group delay με το subwoofer που θα παρει δεν ξερω αν εχουν νοημα.
 

Μηνύματα
162
Reaction score
119
Οκ μαρμελάδα ο εγκέφαλος. Να πάρω σαμπ και μετά μικρόφωνο; Κατέβασα το rew και το δοκιμάζω να δω τι φτιαν.
 

Μηνύματα
1.778
Reaction score
2.206
Οκ μαρμελάδα ο εγκέφαλος. Να πάρω σαμπ και μετά μικρόφωνο; Κατέβασα το rew και το δοκιμάζω να δω τι φτιαν.
Αν δεν μας πεις απο τι απαρτιζεται το συστημα σου και αν δεν ανεβασεις καμια φωτογραφια να δουμε τον χωρο νομιζω οτι δεν εχεις ελπιδες να παρεις χρησιμες απαντησεις.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.791
Reaction score
58.812
Οκ μαρμελάδα ο εγκέφαλος. Να πάρω σαμπ και μετά μικρόφωνο; Κατέβασα το rew και το δοκιμάζω να δω τι φτιαν.
Το REW πάει παρέα με καλιμπραρισμένο μικρόφωνο όπως το UMIK και όχι μικρόφωνο από smartphone.
Σωστα ολα αυτα αλλα ισχυουν κατα περιπτωση και χωρις να γνωριζουμε τι ηχεια εχει, αν υπαρχει η δυνατοτητα High Pass, η εστω η δυνατοτητα να ταπωθει η οπη bass reflex των ηχειων, δεν ξερουμε αν το group delay θα εχει καποια επιδραση στην ενσωματωση μια που για να εχει, προυποθετει οτι τοσο τα ηχεια οσο και το subwoofer θα παιζουν τις ιδιες συχνοτητες.
Μεχρι να μας πει ο νηματοθετης απο τι αποτελειται το συστημα απλα θα εικαζουμε τι θα μπορουσε να ισχυει.

Οι μετρησεις με τον τωρινο του εξοπλισμο που δεν κατεβαινει κατω απο 40Hz και subwoofer που σιγουρα δεν θα εχουν το ιδιο group delay με το subwoofer που θα παρει δεν ξερω αν εχουν νοημα.
Ας ξεχάσουμε προσωρινά το υψιπερατό κροσάρισμα, έχουμε απλώς ένα ζεύγος main ηχείων που παίζουν full range, δύο διαφορετικά τεμάχια sub και κάτι που ενοχλεί στις χαμηλές υπό την τρέχουσα διαρρύθμιση. Ο νηματοθέτης ενοχλείται από κάποιο στοιχείο που ήδη υπάρχει και όχι από την ενέργεια στην πρώτη οκτάβα που ακόμα δεν υπάρχει. Γνώμη μου είναι πως τα ενοχλητικά στοιχεία στις πρώτες οκτάβες γίνεται να εντοπίζονται με παραστάσεις spectrogram 20-300 Hz, απόκριση συχνότητας και παράσταση THD κατά σειρά προτεραιότητας και να μην πάρει νέο μοντέλο sub προτού να έχει διερευνηθεί τι γίνεται στην τρέχουσα κατάσταση.
 
Last edited:



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.435
Μηνύματα
2.976.534
Members
38.316
Νεότερο μέλος
anthas
Top