- Μηνύματα
- 25.500
- Reaction score
- 21.899
Απάντηση: Την σήμερον ημέρα..........
Βεβαίως, το κλασσικό ρεπερτόριο δεν είναι το μόνο, αλλ' αποτελεί εργαλείο επαρκές για να κρίνει κανείς και να διαλέγει, όχι για να ακούει μουσική. Μουσική μπορεί να ακούει όποια θέλει.
Μιας που το ανέφερες, μια ορχήστρα electric blues είναι ικανή βεβαίως για πολύ μεγάλη δυναμική περιοχή, αλλά εκτός της φωνής και κάποιας ακουστικής κιθάρας, όλοι οι άλλοι ήχοι της δεν είναι φυσικοί, και επομένως δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως σημείο αναφοράς, διότι είναι αδύνατο για τον ακροατή να προσδιορίσει πόση από τη συνολική παραμόρφωση προέρχεται από το όργανο του μουσικού, και πόση από το δικό του σύστημα. Βεβαίως, σε αμφότερες τις περιπτώσεις, προστίθεται και η παραμόρφωση του μικροφώνου και των ηχογραφικών μέσων, αλλ' αυτή είναι αφ' ενός πολύ χαμηλή πλέον (κάτι που δεν ίσχυε παλαιότερα), αφ' ετέρου δεν μπορεί να αποφευχθεί εντελώς. Αντιθέτως, σε μια κλασική ορχήστρα απλώς δεν υπάρχουν παραμορφώσεις οργάνων.
Για να σου πω ένα παράδειγμα, ο "σωστός" τρόπος εγγραφής ηλεκτρικού μπάσου σε μια blues ηχογράφηση είναι με σύλληψη του ήχου του από το μεγάφωνου του ενισχυτή του, κάτι που εκ πρώτης όψεως ακούγεται απλό, αλλά στην πράξη είναι δύσκολο. Θα πρέπει κάποιος να ιδρώσει πολύ για να βρει blues ηχογράφηση καλύτερη από του Bill Sims, την οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει για να πάρει μια ιδέα του στυλ "για να δούμε πώς ακούγεται κι αυτό το CD σ' αυτό το σύστημα", αλλά δεν μπορεί να αποτελέσει κριτήριο, διότι η τεχνοτροπία εμπεριέχει παραμόρφωση. Αντιθέτως, κριτήριο μπορεί να αποτελέσει μια ορθή -το τονίζω και πάλι- ηχογράφηση αυτού του οργάνου ας πούμε.
Κοινώς, αν κάποιος θέλει να κρίνει ένα σύστημα ακούγοντας το Money for nothing, είναι μακριά νυχτωμένος. Για να βρεις ποιο σου επιτρέπει να ακούς την παραμόρφωση της τεχνοτροπίας όσο γίνεται πιο καθαρά, πρέπει να το εξετάσεις πόση είναι η δική του παραμόρφωση.
Γιώργο, για πολλούς λόγους. Μια πλήρης κλασσική ορχήστρα συνδυάζει δύο χαρακτηριστικά που την κάνουν μοναδική. Πρώτον, παράγει σχεδόν καθ' ολοκληρίαν μόνο φυσικούς ήχους, δεύτερον, είναι πολύπλοκη και επομένως δύσκολη στην αναπαραγωγή της (δύσκολη δουλειά για τους ενιεχυτές τάσης και τα ηχεία), τρίτον, έχει εκ φύσεως πολύ μεγάλη δυναμική περιοχή, και όλα αυτά υπό την προϋπόθεση πως είναι ορθά ηχογραφημένη, κάτι όχι αυτονόητο....
@skaloumbakas: Καμία αντίρρηση, αλλά γιατί θα πρέπει οι extreme καταστάσεις να αποτελούν το μόνο παράδειγμα. ...
Βεβαίως, το κλασσικό ρεπερτόριο δεν είναι το μόνο, αλλ' αποτελεί εργαλείο επαρκές για να κρίνει κανείς και να διαλέγει, όχι για να ακούει μουσική. Μουσική μπορεί να ακούει όποια θέλει.
Μιας που το ανέφερες, μια ορχήστρα electric blues είναι ικανή βεβαίως για πολύ μεγάλη δυναμική περιοχή, αλλά εκτός της φωνής και κάποιας ακουστικής κιθάρας, όλοι οι άλλοι ήχοι της δεν είναι φυσικοί, και επομένως δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως σημείο αναφοράς, διότι είναι αδύνατο για τον ακροατή να προσδιορίσει πόση από τη συνολική παραμόρφωση προέρχεται από το όργανο του μουσικού, και πόση από το δικό του σύστημα. Βεβαίως, σε αμφότερες τις περιπτώσεις, προστίθεται και η παραμόρφωση του μικροφώνου και των ηχογραφικών μέσων, αλλ' αυτή είναι αφ' ενός πολύ χαμηλή πλέον (κάτι που δεν ίσχυε παλαιότερα), αφ' ετέρου δεν μπορεί να αποφευχθεί εντελώς. Αντιθέτως, σε μια κλασική ορχήστρα απλώς δεν υπάρχουν παραμορφώσεις οργάνων.
Για να σου πω ένα παράδειγμα, ο "σωστός" τρόπος εγγραφής ηλεκτρικού μπάσου σε μια blues ηχογράφηση είναι με σύλληψη του ήχου του από το μεγάφωνου του ενισχυτή του, κάτι που εκ πρώτης όψεως ακούγεται απλό, αλλά στην πράξη είναι δύσκολο. Θα πρέπει κάποιος να ιδρώσει πολύ για να βρει blues ηχογράφηση καλύτερη από του Bill Sims, την οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει για να πάρει μια ιδέα του στυλ "για να δούμε πώς ακούγεται κι αυτό το CD σ' αυτό το σύστημα", αλλά δεν μπορεί να αποτελέσει κριτήριο, διότι η τεχνοτροπία εμπεριέχει παραμόρφωση. Αντιθέτως, κριτήριο μπορεί να αποτελέσει μια ορθή -το τονίζω και πάλι- ηχογράφηση αυτού του οργάνου ας πούμε.
Κοινώς, αν κάποιος θέλει να κρίνει ένα σύστημα ακούγοντας το Money for nothing, είναι μακριά νυχτωμένος. Για να βρεις ποιο σου επιτρέπει να ακούς την παραμόρφωση της τεχνοτροπίας όσο γίνεται πιο καθαρά, πρέπει να το εξετάσεις πόση είναι η δική του παραμόρφωση.