- Μηνύματα
- 17.757
- Reaction score
- 58.664
Οι αποκλίσεις απόκρισης στις πρώτες οκτάβες εντός τυπικών χώρων είναι τάξης 10-20 dB.Οι ανωμαλίες στο πεδίο της συχνότητας αντικατοπτρίζονται στο πεδίο του χρόνου.Ακόμα χειρότερα,οι αποκρίσεις κάθε αφρόντιστου χώρου στα πεδία συχνότητας και χρόνου τείνουν να μην ακολουθούν ελάχιστη διαφορά φάσης στις περισσότερες θέσεις μέσα σε αυτόν.Αυτό συμβαίνει επειδή θα εμφανίζονται εκεί συνιστώσες με αξιόλογη ενέργεια και σημαντική χρονική καθυστέρηση ως προς τον ήχο που εκπέμπεται κατευθείαν από τα ηχεία.
Γενικώς είναι εύκολο να ξεφεύγει ένα σύστημα από κατάσταση ελάχιστης φάσης σε όποια συχνοτική ζώνη θα εισάγεται κατά την απόκρισή του ποσότητα ενέργειας σε λάθος χρόνο,έστω και αν ο (συχνοτικός) τόπος θα ήταν...σωστός για τα γούστα μας.Η απόδοση θα γίνεται αναπόφευκτο ΄΄θύμα΄΄.Οπότε τέτοιου μεγέθους ανισορροπίες προβληματίζουν για την πιστή περιγραφή των χαμηλών συχνοτήτων,οποιαδήποτε μονάδα και να χρησιμοποιηθεί.
Αντιθέτως,υπό συνθήκες ελάχιστης φάσης,η συμπεριφορά στο πεδίο της συχνότητας βρίσκεται σε αγαστή σύμπνοια μ'εκείνη στο πεδίο του χρόνου και οποιαδήποτε διόρθωση στην πρώτη θα τείνει να επανορθώνει και τη δεύτερη.
Τα δωμάτια ακρόασης δεν είναι απλά περιβάλλοντα διακοσμημένα με ηχεία,αλλά συμβιωτικοί οργανισμοί με αυτά.Η απόκριση των ηχείων εντός τους είναι άρρηκτα συναρτημένη με τις μεταβολές που θα επιφέρουν στα πρώτα.Διαφορετική τοποθεσία μέσα σε δεδομένο δωμάτιο τείνει να ασκεί διαφοροποιημένη επίδραση στην απόκριση ηχείου.Γι αυτό άλλωστε απαιτείται πλήρης συμμετρία στη σύσταση των επιφανειών γύρω από το ηχείο καθενός καναλιού.
Η καθημερινή πρακτική δείχνει το εξής: Χώροι οι οποίοι κουδουνίζουν έντονα στα μπάσα,αισθάνονται καλύτερα με setup που θα διακρίνονταν από χαμηλότερο Q στο δικό τους θεμελιώδη συντονισμό,διότι αυτό θα καθιστούσε λιγότερο έκδηλο και πιο συμμαζεμένο στο πεδίο του χρόνου το μπάσο που θα εκπέμπουν τα ίδια.Αντιθέτως,χώροι με απορροφητική συμπεριφορά που θα αφαιρούσε ενέργεια από τις πρώτες οκτάβες θα αισθάνονταν πληρέστερα με εγκατεστημένα ηχεία που θα διακρίνονταν από λίγο υψηλότερο Q - όχι υπερβολικά για να μην εκπορεύονταν έντονοι κωδωνισμοί από τα ίδια τα ηχεία.Και στις δύο περιπτώσεις θα αισθανόταν ευτυχέστερος ο ακροατής...
Υπεισέρχεται όμως προωθημένο από διάφορες πλευρές το ιδεώδες ηχείων με μικρές σχετικά διαστάσεις αλλά ΄΄μεγάλο ήχο΄΄ τα οποία θα καλούνταν να φορτίσουν από μόνα τους τυπικούς οικιακούς χώρους με πειστικό τρόπο για έναν ακροατή ο οποίος δεν θα συγκινείται υποτίθεται με την ενέργεια στις πρώτες οκτάβες.Και παρατείνουν αντί ν'αποσβένουν με ταχύτητα την παροχή ενέργειας στο πεδίο του χρόνου πάνω σε τονικά ύψη όπου οι συνθήκες λειτουργίας θα τους έδιναν την ευκαιρία να το πράξουν,δηλαδή στο θεμελιώδη συντονισμό τους.
Στο άλλο άκρο έχουμε τους αφρόντιστους οικιακούς χώρους με χαρακτηριστικούς ρυθμούς ιδιοσυντονισμού που αναγκάζουν αρκετούς χρήστες - από φόβο μη τους διεγείρουν υπερβολικά - να εγκαθιστούν ηχεία που θα υποχωρούν τη δική τους απόκριση σε ανώτερα ύψη.Το οξύμωρον όμως είναι ότι τέτοια ηχεία εφόσον θα ήταν εξελιγμένα για οικιακή χρήση,θα τονώνουν συνήθως την απόκριση στο δικό τους κάτω όριο,οπότε το πρόβλημα στη δεύτερη περίπτωση απλώς μετατοπίζεται πιο πάνω στο φάσμα με την υστέρηση στην απόδοση των μεταβατικών να παραμένει.
- "Χώροι φροντισμένοι,το χόμπι δεν πεθαίνει!" φωνάζει επιδεικτικά ο Σίγιου.
-"Εμείς μολαταύτα δεν μπορούμε ν'αναστατώνουμε τα σαλόνια και τα δωμάτιά μας..." προσθέτει δειλά ο Βελλερεφών...
Γενικώς είναι εύκολο να ξεφεύγει ένα σύστημα από κατάσταση ελάχιστης φάσης σε όποια συχνοτική ζώνη θα εισάγεται κατά την απόκρισή του ποσότητα ενέργειας σε λάθος χρόνο,έστω και αν ο (συχνοτικός) τόπος θα ήταν...σωστός για τα γούστα μας.Η απόδοση θα γίνεται αναπόφευκτο ΄΄θύμα΄΄.Οπότε τέτοιου μεγέθους ανισορροπίες προβληματίζουν για την πιστή περιγραφή των χαμηλών συχνοτήτων,οποιαδήποτε μονάδα και να χρησιμοποιηθεί.
Αντιθέτως,υπό συνθήκες ελάχιστης φάσης,η συμπεριφορά στο πεδίο της συχνότητας βρίσκεται σε αγαστή σύμπνοια μ'εκείνη στο πεδίο του χρόνου και οποιαδήποτε διόρθωση στην πρώτη θα τείνει να επανορθώνει και τη δεύτερη.
Τα δωμάτια ακρόασης δεν είναι απλά περιβάλλοντα διακοσμημένα με ηχεία,αλλά συμβιωτικοί οργανισμοί με αυτά.Η απόκριση των ηχείων εντός τους είναι άρρηκτα συναρτημένη με τις μεταβολές που θα επιφέρουν στα πρώτα.Διαφορετική τοποθεσία μέσα σε δεδομένο δωμάτιο τείνει να ασκεί διαφοροποιημένη επίδραση στην απόκριση ηχείου.Γι αυτό άλλωστε απαιτείται πλήρης συμμετρία στη σύσταση των επιφανειών γύρω από το ηχείο καθενός καναλιού.
Η καθημερινή πρακτική δείχνει το εξής: Χώροι οι οποίοι κουδουνίζουν έντονα στα μπάσα,αισθάνονται καλύτερα με setup που θα διακρίνονταν από χαμηλότερο Q στο δικό τους θεμελιώδη συντονισμό,διότι αυτό θα καθιστούσε λιγότερο έκδηλο και πιο συμμαζεμένο στο πεδίο του χρόνου το μπάσο που θα εκπέμπουν τα ίδια.Αντιθέτως,χώροι με απορροφητική συμπεριφορά που θα αφαιρούσε ενέργεια από τις πρώτες οκτάβες θα αισθάνονταν πληρέστερα με εγκατεστημένα ηχεία που θα διακρίνονταν από λίγο υψηλότερο Q - όχι υπερβολικά για να μην εκπορεύονταν έντονοι κωδωνισμοί από τα ίδια τα ηχεία.Και στις δύο περιπτώσεις θα αισθανόταν ευτυχέστερος ο ακροατής...
Υπεισέρχεται όμως προωθημένο από διάφορες πλευρές το ιδεώδες ηχείων με μικρές σχετικά διαστάσεις αλλά ΄΄μεγάλο ήχο΄΄ τα οποία θα καλούνταν να φορτίσουν από μόνα τους τυπικούς οικιακούς χώρους με πειστικό τρόπο για έναν ακροατή ο οποίος δεν θα συγκινείται υποτίθεται με την ενέργεια στις πρώτες οκτάβες.Και παρατείνουν αντί ν'αποσβένουν με ταχύτητα την παροχή ενέργειας στο πεδίο του χρόνου πάνω σε τονικά ύψη όπου οι συνθήκες λειτουργίας θα τους έδιναν την ευκαιρία να το πράξουν,δηλαδή στο θεμελιώδη συντονισμό τους.
Στο άλλο άκρο έχουμε τους αφρόντιστους οικιακούς χώρους με χαρακτηριστικούς ρυθμούς ιδιοσυντονισμού που αναγκάζουν αρκετούς χρήστες - από φόβο μη τους διεγείρουν υπερβολικά - να εγκαθιστούν ηχεία που θα υποχωρούν τη δική τους απόκριση σε ανώτερα ύψη.Το οξύμωρον όμως είναι ότι τέτοια ηχεία εφόσον θα ήταν εξελιγμένα για οικιακή χρήση,θα τονώνουν συνήθως την απόκριση στο δικό τους κάτω όριο,οπότε το πρόβλημα στη δεύτερη περίπτωση απλώς μετατοπίζεται πιο πάνω στο φάσμα με την υστέρηση στην απόδοση των μεταβατικών να παραμένει.
- "Χώροι φροντισμένοι,το χόμπι δεν πεθαίνει!" φωνάζει επιδεικτικά ο Σίγιου.
-"Εμείς μολαταύτα δεν μπορούμε ν'αναστατώνουμε τα σαλόνια και τα δωμάτιά μας..." προσθέτει δειλά ο Βελλερεφών...
Last edited: