- Μηνύματα
- 29.888
- Reaction score
- 87.580
Είχε ήδη αναφερθεί στο ποστ 16....Ευχαριστω
Είχε ήδη αναφερθεί στο ποστ 16....Ευχαριστω
Δεν τα λες καλά. Δεν αντιλαμβανόμαστε κατεύθυνση κάτω απο τα 80Hz.Από την άλλη το να προσθέσεις ένα υπογούφερ ικανής ισχύος λίτρων κ απόδοσης για να μπορέσει να αναπαράγει το τραγούδι με γεμάτη υποστήριξη μπάσου είναι ανώφελο γιατί δεν πρόκειται να έχεις σωστή αντίληψη του κομματιού (Βλέπε ακουστικό τρίγωνο) στερεοφωνία κλπ.
Οπότε θα πρέπει να πάρεις 2 υπογούφερ κλπ.
Κ πάλι όμως η ανακατεύθυνση των χαμηλών των υπογούφερ λόγω αναγκαστικής τοποθέτησης κατόπιν ειδικών μετρήσεων κλπ δεν θα έχει την ίδια αντίληψη ακουστικότητας από τον ακροατή σε σχέση με ένα ζευγάρι ηχεία τοποθετημένα σε απόλυτη στερεοφωνία σε σχέση με την θέση ακρόασης.
Συμφωνώ αν θες να είσαι απόλυτα correct με βάση τις μελέτες κ προδιαγραφές.Δεν τα λες καλά. Δεν αντιλαμβανόμαστε κατεύθυνση κάτω απο τα 80Hz.
Επίσης, η ιδανική θέση ηχείων για δημιουργία σωστού τριγώνου μπορει (συνηθέστατα) να μην είναι ιδανική για το μπασο. Ενώ το σαμπ το πας εκεί που πρέπει. Το (τα) σαμπ ειναι σχεδον υποχρεωτικό.
Μόνο για τα δυο υπογούφερ εχεις δίκιο![]()
Ναι, όσον αφορά την αντίληψη κατεύθυνσης κάτω απο τα 80Hz. Δεν ξέρω αν αυτό σχετίζεται με το αυτί ή με την επεξεργασία του ηχητικού ερεθίσματος στον εγκέφαλό μας.Εννοείς ότι υπάρχει αδυναμία κατασκευαστική (περιορισμός) του ανθρώπινου αυτιού, όπως ξέρουμε πχ για το εύρος συχνοτήτων που μπορεί να ακούσει το αυτί μας?
Εννοείται, πάντα τρίγωνο. Πάντα και υποχρεωτικά. Αλλά στο σπίτι σου, ειναι πολυ πιθανό η ιδανική θέση των ηχείων για την δημιουργία τριγώνου στερεοφωνιας να είναι πολυ κακή για αναπαραγωγή των χαμηλών συχνοτήτων, λόγω των αποστάσεων απο τους τοίχους. Ενώ στο μελετημένο στούντιο θα τον εχουν προβλέψει κατα την κατασκευή του χώρου.Πάντως σε όλα τα Studio όλων των εταιρειών που έχουν μελετήσει εκτενώς (υποτίθεται) η θέση ακρόασης για τους υποψήφιους δοκιμαστές / πελάτες είναι πάντα τρίγωνο σε σχέση με την τοποθέτηση των ηχείων.
Ξέχασες τα πολύ-πολύ άσχημα...Δεν ισχύει αυτό. Κάποια μετράνε άσχημα, κάποια καλά, κάποια πολύ καλά, κάποια ακόμα καλύτερα.
Στο ποστ 14 ο κωστασ Έαρ δεν αναφέρει άσχημες μετρήσεις .Ξέχασες τα πολύ-πολύ άσχημα...![]()
....πολύ σωστό το σχόλιο. Και μετά ο κάθε ¨ κουφός ¨ μαστεράς , σερβίρει ένα συμπιεσμένο έργο στον κάθε χάι εντά και αυτός με τα ¨ συμβατικά ¨ του ηχεία δεν αντιλαμβάνεται τις αλχημείες του (μαστερά) και αναθεματίζει καλώδια, ενισχυτές, πηγές, ηχεία...και στο τέλος χάνει τον ύπνο του, ψάχνοντας να βρεί τι φταίει.........".....
Σε αυτήν την κατηγορία, είτε σας αρέσει είτε όχι, είναι κι η συντριπτική πλειοψηφία των σοβαρών ενεργών μόνιτορ. Διότι είναι εργαλεία δουλειάς, κι έχουν να βγάλουν το πλήρες ασυμπίεστο έργο στα μούτρα του μαστερά. Βεβαίως, κοστίζουν. Αλλά φούμαρα για μεταξωτές κορδέλες, δεν είναι.
Σεντόνιασα πάλι... Αίσχος.
Πολλά ηχεία σήμερα μετράνε καλά, με τους περιορισμούς της κατηγορίας τιμής τους.Στο ποστ 14 ο κωστασ Έαρ δεν αναφέρει άσχημες μετρήσεις .
Λέει ότι γενικά τα νορμαλ Ηχεια μετράνε καλά!
Τι ισχύει ?
Το ηχείο ιδανικά δεν θα πρέπει να επιβάλλει τον χαρακτήρα του όσο καλός και να είναι αυτός.
Στο τέλος θα σε κουράσει η θα σε κάνει να ακούς μόνο ένα είδος μουσικής.
Θα πρέπει να μπορεί να σε εκπλήξει ακόμα και να σε τρομάξει.
Να είναι "χαμαιλεοντικά" ουδέτερο.
/QUOTE]
Bravo Monsieur!!,..σε δύο γραμμές τα είπες όλα, ( το ¨ζωάκι ¨ , απ´το στόμα μου το πήρες )![]()
Άρα λοιπόν , και εφόσον μετράται όλο το ακουστικό φάσμα, τουλάχιστον, δυο πανομοιότυπες μετρήσεις, καταδεικνύουν δύο ηχεία που ακούγονται το ίδιο...Πολλά ηχεία σήμερα μετράνε καλά, με τους περιορισμούς της κατηγορίας τιμής τους.
Κάποια φυσικά μετράνε ακόμα καλύτερα. Και παραδόξως, ακόμα και σημερα υπάρχουν ακριβά ηχεία που μετράνε μέτρια
Και δεν εννοούμε ως μέτρηση το 50-20000Hz +-3dB που βλεπουμε στα specs, αλλά πολυ πιο διεξοδικές μετρήσεις που δυστυχώς μόνο οι σοβαρές εταιρίες ανακοινώνουν, και περιλαμβάνουν εκτεταμένες μετρησεις και off axis αλλά και άλλα χαρακτηριστικά όπως directivity index. Ο Άτκινσον του στερεοφαιλ κάνει καλές δημοσιογραφικές μετρήσεις και στο https://www.soundstage.com/index.php?option=com_content&view=article&id=16&Itemid=140 μπορείς να δεις πιο εκτεταμένες μετρήσεις απο το Canada's National Research Council (NRC).
Σαφώς και μια μόνο on axis μέτρηση ,όπως συνηθίζεται, δεν ειναι επαρκής.
Οι δυνατές επαγγελματικές εταιρίες οπως η Neumann αλλά και το Harman group δημοσιεύουν πλήρεις μετρήσεις των ηχείων τους.
Αλλά σε χάλια χώρο τα βρίσκουν σκούρα, σχεδόν όλα. Ειδικά κάτω απο την Schroeder frequency. Απο κει και κάτω, δεν παλεύεται, το ηχείο χάνει πάντα.
Λύσεις όμως υπάρχουν.
Αν εχεις όρεξη για πλήρη εξήγηση, διάβασε το βιβλίο του Toole, τα λέει όμορφα, απαντάει σε όλα οσα ρωτάς, και δεν είναι πολύ δυσνόητο.
Μετά, θα μπορείς να κρίνεις μετρήσεις ηχείων.
View attachment 110263
Αν βρεις δυο ηχεία με πανομοιότυπες μετρήσεις γράψε μου.Άρα λοιπόν , και εφόσον μετράται όλο το ακουστικό φάσμα, τουλάχιστον, δυο πανομοιότυπες μετρήσεις, καταδεικνύουν δύο ηχεία που ακούγονται το ίδιο...
Δηλαδή τι; Αν βάλεις άλλη μουσική να σβήνει;Αν θέλουμε ηχείο μόνο για μέταλ, δείξε μας ένα μίνιμουμ πακέτο μετρήσεων για να μας κάνει...![]()