Alex_Zapantis
Επαγγελματίας
- Μηνύματα
- 3.070
- Reaction score
- 3.369
Σε πολλές περιπτώσεις όμως, παλεύεται πολύ πιο εύκολα από το δικάναλο.Η φράση κλειδί Δημήτρη είναι αυτή που έχω υπογραμίσει. Εσύ χρησιμοποιείς το σύστημα μόνο για ταινίες. Άλλες οι απαιτήσεις όταν ακούς μουσική από το πολυκάναλο. Εκεί χωρίς τον κατάλληλο χώρο δεν παλεύεται και δεν αξίζει να χώνεις πολλά λεφτά.
Πολύ χοντρικά:
Πολυκάναλος ήχος σε μουσική
==> Για ίδια αίσθηση περιέλιξης (αίσθηση ότι είσαι "μέσα στη μουσική" - αγγλικά envelopment) απαιτούνται μικρότερες εντάσεις συνολικά
==>{ Πολύ μικρότερες εντάσεις ανά ηχείο πολυκάναλου συστήματος απ' ότι ανά ηχείο δικάναλου συστήματος
+
Μικρότερα "παρατράγουδα" από το χώρο όχι μόνο λόγω μικρότερης συνολικής έντασης, αλλά και επειδή η ένταση αυτή διεγείρει το χώρο σε περισσότερα σημεία (σωτήριο σε πολυκατοικίες που συνορεύεις με διαμερίσματα πάνω κάτω και... πλαγίως)}
==> {Πολύ μικρότερες παραμορφώσεις ανά ηχείο - ενισχυτικό(-ά) στάδιο(-ά) πολυκάναλου συστήματος απ' ότι ανά ηχείο - ενισχυτικό(-ά) στάδιο(-ά) δικάναλου συστήματος (άρα και απαιτούμενο headroom ==>μικρότερα / φθηνότερα ηχεία που εντάσσονται ευκολότερα / καλύτερα στο χώρο)
+
Λιγότερο απαιτούμενο treatment (higher WAF - Wife Acceptance Factor)}
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι αν μια φορά
σε πολυκάναλο, τότε τις πιο πολλές φορές δεν αξίζει ακόμα περισσότερο σε δικάναλο, ΕΙΔΙΚΑ αν μιλάμε για έλλειψη συμμετρίας σε συνδυασμό με έλλειψη ισοστάθμισης.Η φράση κλειδί Δημήτρη είναι αυτή που έχω υπογραμίσει. Εσύ χρησιμοποιείς το σύστημα μόνο για ταινίες. Άλλες οι απαιτήσεις όταν ακούς μουσική από το πολυκάναλο. Εκεί χωρίς τον κατάλληλο χώρο δεν παλεύεται και δεν αξίζει να χώνεις πολλά λεφτά.
Τότε δεν έχουμε καν στερεοφωνικό (=left και right ηχείο να παίζουν το ιδγιο), και, δυστυχώς, τα μόνα που μένουν είναι τα καλώδια, η παραφιλολογία περί "μάτσινγκ" και λοιπά χάι εντ παραμύθια.
ΥΓ.
Τα όσα γράφω παραπάνω, τα έχω αποδείξει στην πράξη τόσο με το σύστημα του melina, όπου είναι σοκαριστική η διαφορά ανάμεσα σε δικάναλη και πολυκάναλη αναπαραγωγή μουσικής, όσο και σε πολλά άλλα συστήματα.
Με άλλα λόγια, πάρτε (όχι κατ' ανάγκη με τη μία) πολλά μικρότερα ηχεία, στήστε ει δυνατόν by the book (καλύτερα μικρότερα / χειρότερα ηχεία που θα στηθούν σωστά παρά μεγαλύτερα / καλύτερα που θα στηθούν λάθος), επενδύστε σε πηγή / AV με όσο το δυνατόν καλύτερο upmixing ώστε να ακούτε καλύτερα τη μουσική σας (και τότε ίσως διαπιστώσετε με έκπληξη ότι πολλές εγγραφές που θεωρούσατε κακές ή και ανυπόφορες ξαφνικά δεν ενοχλούν και τόσο) και, φυσικά, (για να μην ξεχνιόμαστε) ΠΑΡΤΕ ΕΝΕΡΓΑ.
Και αν δε μπορείτε να κάνετε τίποτα από τα παραπάνω, τότε κάντε πιο εύκολη τη ζωή σας και πάρτε μια ηχόμπαρα.
Και ίσως διαπιστώσετε με έκπληξη ότι ακούτε και καλύτερα, και όχι μόνο επειδή "ξεαγχωθήκατε" και σταματήσατε να κυνηγάτε την ουρά σας πετώντας χρήματα, αλλά επειδή όντως ακούτε καλύτερα.
Αυτά γράφει τόσον καιρό ο costas EAR.
Και αυτά δεν είναι "ελιτίστκα".
Αυτά (θα έπρεπε να) είναι Κοινή Λογική.
...
Ηχόμπαρα.
Μη πετάτε λεφτά. Υπάρχουν κι άλλα χόμπι.
Παίζουν πολύ ωραία οι ηχόμπαρες, έχει κι ακριβές και προσεγμένες. Δε το λέω υποτιμητικά.
Last edited: