συμφωνώ μαζί σου, αλλά δε αλλάξει εύκολα,η γενική τάση είναι να αυξάνεται η ισχύς, χέστα τα ηλεκτρικά, πριν λίγα χρόνια το να έχεις πάνω απο 150 άλογα ήσουν προνομιούχος, σήμερα το να έχεις κάτω από 150 είναι λιγότερο συνηθισμένο, 1000άρια με 120 άλογα, 14αρια με 140+ , 16άρια με 170+ κλπ , τσάμπα ισχύς πλέον με ψέματα από ελαφρύς και φθηνούς κινητήρες.
όχι πολύ παλιά η vag είχε ένα "πολύ δυνατό" μοτέρ στα 1800, αυτό με τα 150 αρχικά άλογα που έφτανε σε κάποιες εκδόσεις 180 και 210.
στα αντίστοιχα μοντέλα σήμερα ξεκινάμε απο 200 και στο s3 χάνουμε το μέτρημα.
το κακό ξεκινάει από την ευκολία για παροχή ισχύος κατά το δοκούν και μάλιστα με καλύτερο βαθμό απόδοσης.
στα αυτοκίνητα με 200 άλογα και 1700 κιλά βάρος καίνε λιγότερο από τα αντίστοιχα με 140 άλογα και 1400 κιλά του παρελθόντος , ενώ ταυτόχρονα πάνε πιο γρήγορα.
αυτό το βλέπουν σαν επίτευγμα που εν μέρη είναι από τη μεριά των μηχανικών που κάνουν εξέλιξη σε κινητήρες και χίλια μπράβο.
αυτό ομως που δεν συζητάει κανείς είναι το άχρηστο βάρος.
στη δεκαετία του 80 υπήρχαν αυτοκίνητα στα 1200 κιλά (και πολλά λέω) που οι χώροι των επιβατών ήταν τεράστιοι , στο πίσω κάθισμα έβαζες 3 ενήλικες και 2 παιδιά στη σειρά , άνοιγες την πόρτα και μπαίνοντας μέσα έκανες και μισό βήμα πίσω για να καθίσεις (ford taurus, opel omega/record κλπ).
και καλά τα κάναμε πιο άνετα και πιο ασφαλή και άλλες πίπες για να φτάσουμε να βρούμε αντίστοιχους χώρους επιβατών στα 2200+ κιλά.
τόση τεχνολογία , αμέτρητη υπολογιστική ισχύς, συσσωρευμένη βιομηχανική εμπειρία και δεν μπορεί κανείς να σχεδιάσει ένα όχημα που να προσφέρει ασφάλεια, θερμοηχομόνωση , ποιοτικό εσωτερικό κλπ σε λογικό βάρος;
τι ακριβώς προσφέρει μια πόρτα με ολικό πλάτος κοντά στα 30εκ; όταν τηςν ανοίξεις είναι 95% αέρας, ούτε λαμαρίνα (η μισή από ότι έμπαινε χρόνια πίσω και καλά κάνουν) , ούτε μονωτικό , ουτε επένδυση.
αυξάνεις λοιπόν το πλάτος του οχήματος για πλάκα και χωρίς ουσιαστικό λόγο πάνω απο 20εκ για τους ίδιους χώρους.
αυξάνει το μετατρόχιο, αυξάνονται οι ανάγκες στήριξης, αυξάνεται και το βάρος, βάλε μεγαλύτερο μοτέρ βάλες μεγαλύτερους τροχούς , οι μεγαλύτεροι τροχοί θέλουν περισσότερο χώρο στους θόλους, ξανα φάρδυνε το σασί για να χωρέσει και το μεγαλύτερο μοτέρ κοκ.
είναι λάθος όλα και φυσικά υπάρχουν τρόποι, αλλά πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που γίνονται κάποια πράμματα και το τι ζητάμε από ένα όχημα.
είναι ανούσιο να συζητάμε για αποτυπώματα διοξειδίου και άλλες μλκς, όταν έχουμε επιβαρύνει τον κυκλοφοριακό φόρτο με μεγαλύτερα οχήματα, που προκαλούν μεγαλύτερες ζημιές λόγω βάρους, που θέλουν περισσότερους πόρους για να παραχθούν , που θέλουν μεγαλύτερα λάστιχα (=περισσότεροι πόροι πάλι, περισσότερο υλικό στην ατμόσφαιρα, μεγαλύτερες απαιτήσεις σε logistics) ΟΛΑ ΛΑΘΟΣ
στοπ δις σιτ ναου ναουμ
οι πολλοί -με διαφορά μάλιστα- θέλουν το μεγαλύτερο που μπορούν να πάρουν, να έχει ηλεκτρικά καθίσματα με μασάζ, να έχει 2+ οθόνες για τους πίσω, να κλείνουν οι πόρτες μόνες τους κλπ
οι εταιρείες θέλουν να βγάλουν λίγο μεγαλύτερο (στην συγκεκριμένη κατηγορία) από τους άλλους και με περισσότερα μπλιμπλίκια για να πουλήσουν περισσότερα
έχει χαθεί πλέον και η σημασία της οικονομίας, της οδηγικής συμπεριφοράς, της ποιότητας που υπήρχε παλαιότερα