alexis
Reticular Activating System
- Μηνύματα
- 16.870
- Reaction score
- 30.795
Εμένα που κάνει εντύπωση η διαφορά στην αυτονομία λόγω ζάντας. Η Tesla δίνει 49χλμ, που λες ντέφι να γίνει. Και ο άλλος τα έβγαλε 92χλμ. 92 χλμ είναι πολλά.
Ναι, μη δίνεις τόση σημασία λέμε.Εμένα που κάνει εντύπωση η διαφορά στην αυτονομία λόγω ζάντας. Η Tesla δίνει 49χλμ, που λες ντέφι να γίνει. Και ο άλλος τα έβγαλε 92χλμ. 92 χλμ είναι πολλά.
Αν δεις τη συνολική ενέργεια που καταναλώθηκε, το 19άρι κατανάλωσε 1,8kWh λιγότερες. Θες γιατί είχε μεγαλύτερο degradation η μπαταρία, διαφορετικό buffer, whatever. Οπότε βάσει της κατανάλωσης θα είχε κάνει ~12χλμ παραπάνω με 1,8kWh.Εμένα που κάνει εντύπωση η διαφορά στην αυτονομία λόγω ζάντας. Η Tesla δίνει 49χλμ, που λες ντέφι να γίνει. Και ο άλλος τα έβγαλε 92χλμ. 92 χλμ είναι πολλά.
Το μακρύτερο όχημα, έχει καλύτερη αεροδυναμική.το Model 3, 80cm μεγαλύτερο
Πρώτα και κύρια, μεγαλύτερο πλάτος σημαίνει μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με την άσφαλτο δηλαδή μεγαλύτερες απώλειες λόγω τριβής κύλισης.Τέλος, σημαντική παράμετρος είναι το πλάτος του ελαστικού. Διότι το αυξημένο πλάτος έχει αυξημένη μετωπική επιφάνεια, και αυτή σημαίνει σημαντικά αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση.
Δεν ισχύει απαραιτήτως αυτό, διότι η αντίσταση λόγω τριβής εξαρτάται από το βάρος ανά μονάδα επιφάνειας.Πρώτα και κύρια, μεγαλύτερο πλάτος σημαίνει μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με την άσφαλτο δηλαδή μεγαλύτερες απώλειες λόγω τριβής κύλισης.
Με τα ηλεκτρικά αυτό το πουλάκι έχει πετάξει...και ξαναπάμε στο αρχικό, ελαφρύνετε τα γμοχηματα, να πάμε σε λεπτότερα λάστιχα να σταματήσουμε να πετάμε πόρους σε μλκς.
Αν ψάξεις λιγάκι θα δεις ότι η φόρμουλα είναι το βάρος (σκέτο) επί ένα συντελεστή.Δεν ισχύει απαραιτήτως αυτό, διότι η αντίσταση λόγω τριβής εξαρτάται από το βάρος ανά μονάδα επιφάνειας.
Πάντως δεν μπορούμε να παραβλέπουμε και την τεράστια αύξηση στο μέγεθος των αυτοκινήτων. Όχι μόνο στο μήκος, αλλά και στο πλάτος και στο ύψος.και ξαναπάμε στο αρχικό, ελαφρύνετε τα γμοχηματα, να πάμε σε λεπτότερα λάστιχα να σταματήσουμε να πετάμε πόρους σε μλκς.
Προσωρινό πρόβλημα είναι οι μπαταρίες με ημερομηνία λήξης, το πρόβλημα είναι η νοοτροπία του έχω φθηνή ισχύ για τα πάντα, ας το κάνω 2,5 τόνους το c suvΜε τα ηλεκτρικά αυτό το πουλάκι έχει πετάξει...
Γιατί τα θερμικά δεν έχουν άλογα στραγάλια;Τα ηλεκτρικά όντως έχουν φθηνή ισχύ. Εδώ και δεκαετίες έχεις κόσμο και κοσμάκη να παλεύει μερόνυκτα να βγάλει άλλα 30 άλογα από το 1600άρι του ή το 2000άρι του, κι έρχονται τώρα οι ηλεκτράδες και σου πετάνε τα μοτέρ των 400+ ίππων σα να 'ναι στραγάλια.
Τώρα, για το βάρος, ούτε καν οι ev-haters (όσοι έχω δει) δεν εγείρουν το θέμα του βάρους, οπότε αφού οι καταναλωτές δεν γκρινιάζουν, οι κατασκευαστές δεν έχουν κανένα λόγο να "αδυνατίσουν".
Βεβαίως και δεν έχουν.Γιατί τα θερμικά δεν έχουν άλογα στραγάλια;
Πριν 15 χρόνια αν είχες 200 250 άλογα ήσουνα κατσ καλά, τώρα 200+ έχουν τα μισά αυτοκίνητα (που λέει ο λόγος)
Στραβά αρμενιζουμε
Οι απαιτήσεις των καταναλωτών για εξοπλισμό, κύλιση και ασφάλεια στα κρας τεστ είναι νομίζω η πηγή του προβλήματος.η γενική τάση είναι να αυξάνεται η ισχύς, χέστα τα ηλεκτρικά, πριν λίγα χρόνια το να έχεις πάνω απο 150 άλογα ήσουν προνομιούχος, σήμερα το να έχεις κάτω από 150 είναι λιγότερο συνηθισμένο, 1000άρια με 120 άλογα, 14αρια με 140+ , 16άρια με 170+ κλπ , τσάμπα ισχύς πλέον με ψέματα από ελαφρύς και φθηνούς κινητήρες.
όχι πολύ παλιά η vag είχε ένα "πολύ δυνατό" μοτέρ στα 1800, αυτό με τα 150 αρχικά άλογα που έφτανε σε κάποιες εκδόσεις 180 και 210.
στα αντίστοιχα μοντέλα σήμερα ξεκινάμε απο 200 και στο s3 χάνουμε το μέτρημα.
το κακό ξεκινάει από την ευκολία για παροχή ισχύος κατά το δοκούν και μάλιστα με καλύτερο βαθμό απόδοσης.
στα αυτοκίνητα με 200 άλογα και 1700 κιλά βάρος καίνε λιγότερο από τα αντίστοιχα με 140 άλογα και 1400 κιλά του παρελθόντος , ενώ ταυτόχρονα πάνε πιο γρήγορα.
αυτό το βλέπουν σαν επίτευγμα που εν μέρη είναι από τη μεριά των μηχανικών που κάνουν εξέλιξη σε κινητήρες και χίλια μπράβο.
αυτό ομως που δεν συζητάει κανείς είναι το άχρηστο βάρος.
στη δεκαετία του 80 υπήρχαν αυτοκίνητα στα 1200 κιλά (και πολλά λέω) που οι χώροι των επιβατών ήταν τεράστιοι , στο πίσω κάθισμα έβαζες 3 ενήλικες και 2 παιδιά στη σειρά , άνοιγες την πόρτα και μπαίνοντας μέσα έκανες και μισό βήμα πίσω για να καθίσεις (ford taurus, opel omega/record κλπ).
και καλά τα κάναμε πιο άνετα και πιο ασφαλή και άλλες πίπες για να φτάσουμε να βρούμε αντίστοιχους χώρους επιβατών στα 2200+ κιλά.
τόση τεχνολογία , αμέτρητη υπολογιστική ισχύς, συσσωρευμένη βιομηχανική εμπειρία και δεν μπορεί κανείς να σχεδιάσει ένα όχημα που να προσφέρει ασφάλεια, θερμοηχομόνωση , ποιοτικό εσωτερικό κλπ σε λογικό βάρος;
τι ακριβώς προσφέρει μια πόρτα με ολικό πλάτος κοντά στα 30εκ; όταν τηςν ανοίξεις είναι 95% αέρας, ούτε λαμαρίνα (η μισή από ότι έμπαινε χρόνια πίσω και καλά κάνουν) , ούτε μονωτικό , ουτε επένδυση.
αυξάνεις λοιπόν το πλάτος του οχήματος για πλάκα και χωρίς ουσιαστικό λόγο πάνω απο 20εκ για τους ίδιους χώρους.
αυξάνει το μετατρόχιο, αυξάνονται οι ανάγκες στήριξης, αυξάνεται και το βάρος, βάλε μεγαλύτερο μοτέρ βάλες μεγαλύτερους τροχούς , οι μεγαλύτεροι τροχοί θέλουν περισσότερο χώρο στους θόλους, ξανα φάρδυνε το σασί για να χωρέσει και το μεγαλύτερο μοτέρ κοκ.
είναι λάθος όλα και φυσικά υπάρχουν τρόποι, αλλά πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που γίνονται κάποια πράμματα και το τι ζητάμε από ένα όχημα.
είναι ανούσιο να συζητάμε για αποτυπώματα διοξειδίου και άλλες μλκς, όταν έχουμε επιβαρύνει τον κυκλοφοριακό φόρτο με μεγαλύτερα οχήματα, που προκαλούν μεγαλύτερες ζημιές λόγω βάρους, που θέλουν περισσότερους πόρους για να παραχθούν , που θέλουν μεγαλύτερα λάστιχα (=περισσότεροι πόροι πάλι, περισσότερο υλικό στην ατμόσφαιρα, μεγαλύτερες απαιτήσεις σε logistics) ΟΛΑ ΛΑΘΟΣ
στοπ δις σιτ ναου ναουμ