Tesla

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.189
Reaction score
29.954
Εμένα που κάνει εντύπωση η διαφορά στην αυτονομία λόγω ζάντας. Η Tesla δίνει 49χλμ, που λες ντέφι να γίνει. Και ο άλλος τα έβγαλε 92χλμ. 92 χλμ είναι πολλά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.985
Reaction score
133.941
Εμένα που κάνει εντύπωση η διαφορά στην αυτονομία λόγω ζάντας. Η Tesla δίνει 49χλμ, που λες ντέφι να γίνει. Και ο άλλος τα έβγαλε 92χλμ. 92 χλμ είναι πολλά.
Ναι, μη δίνεις τόση σημασία λέμε.

Αυτές οι λεπτομέρειες, παίζουν αναλόγως κι άλλων παραμέτρων.

Για να βγάλεις επακριβώς διαφορά λόγω ζάντας, πρέπει να φοράνε ίδια ακριβώς σχέδια ζάντας, με ίδια αεροδυναμική, και ίδια ακριβώς μάρκα και τύπο ελαστικών, με τις ενδεδειγμένες τιμές πίεσης, και στη δοκιμή να επικρατούν ίδιες ακριβώς συνθήκες αέρα και θερμοκρασίας, και τα ελαστικά να έχουν ίδια φθορά πέλματος.

Χέσε μέσα.

Τα 50χλμ που λέει η Τέσλα, είναι το καλύτερο στοιχείο που έχεις διαθέσιμο.

Με το αεροδυναμικό τάσι, επίσης κερδίζεις σε αυτονομία. Όχι 50 χλμ, αλλά ξερωγω; 10-15? Κάπου είχα δει κάποιες μετρήσεις, απλώς να βάζουν ή να βγάζουν το τάσι. Αυτές, πιο αξιόπιστες είναι.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.402
Reaction score
7.662
Εμένα που κάνει εντύπωση η διαφορά στην αυτονομία λόγω ζάντας. Η Tesla δίνει 49χλμ, που λες ντέφι να γίνει. Και ο άλλος τα έβγαλε 92χλμ. 92 χλμ είναι πολλά.
Αν δεις τη συνολική ενέργεια που καταναλώθηκε, το 19άρι κατανάλωσε 1,8kWh λιγότερες. Θες γιατί είχε μεγαλύτερο degradation η μπαταρία, διαφορετικό buffer, whatever. Οπότε βάσει της κατανάλωσης θα είχε κάνει ~12χλμ παραπάνω με 1,8kWh.

Άρα μένουν 80. Η Tesla λέει ότι τα 49 οφείλονται στη ζάντα, αλλά με τι ταχύτητα; Σε WLTP, όχι με σταθερά 113χλμ/ω.
Αν έχουν διαφορά 49χλμ σε WLTP άνετα μπορούν να έχουν 80 στον αυτοκινητόδρομο. Συν τις μικροδιαφορές θερμοκρασίας, ανέμου κλπ. που λέει ο Κώστας, ε, βγαίνουν.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.189
Reaction score
29.954
Να σας πω να γελάσετε. Έβλεπα ένα video review του R5. Η οδηγός πήγαινε με 70 μίλια, δηλαδή όσο και στο test των Model 3s. Η καμπίνα στο εσωτερικό είχε αεροδυναμικό θόρυβο στα παράθυρα, και η κατανάλωση στις 15kWh. 1500 κιλά ούτε 4 μέτρα και 15kWh. Και το Model 3, 80cm μεγαλύτερο με 80αρα μπαταρία (όχι 52kWh) ούτε 13kWh.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.985
Reaction score
133.941
Η ρόδα σίγουρα συμβάλλει σημαντικά στην αυτονομία.

Η διάμετρος της ζάντας είναι μόνον μία παράμετρος, αλλά παίζει ρόλο και το βάρος της ζάντας, όπως και η αεροδυναμική σχεδίασή της.

Το ελαστικό εννοείται ότι παίζει επίσης πολύ σημαντικό ρόλο. Η αντίσταση κύλισης διαφοροποιείται σημαντικά από ελαστικό σε ελαστικό.
Η πίεση των ελαστικών, επίσης αλλάζει την κατανάλωση, όπως και η φθορά του πέλματος.

Τέλος, σημαντική παράμετρος είναι το πλάτος του ελαστικού. Διότι το αυξημένο πλάτος έχει αυξημένη μετωπική επιφάνεια, και αυτή σημαίνει σημαντικά αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση.

Ακόμα και μικροδιαφορές της ακτίνας της ρόδας θα έχουν αντίκτυπο στην κατανάλωση, διότι όσο αυξάνει το ground clearence, τόσο αυξάνει η αεροδυναμική αντίσταση.
το Model 3, 80cm μεγαλύτερο
Το μακρύτερο όχημα, έχει καλύτερη αεροδυναμική.

Κανόνας.
 

gid

Μηνύματα
8.071
Reaction score
9.293
Τέλος, σημαντική παράμετρος είναι το πλάτος του ελαστικού. Διότι το αυξημένο πλάτος έχει αυξημένη μετωπική επιφάνεια, και αυτή σημαίνει σημαντικά αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση.
Πρώτα και κύρια, μεγαλύτερο πλάτος σημαίνει μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με την άσφαλτο δηλαδή μεγαλύτερες απώλειες λόγω τριβής κύλισης.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.189
Reaction score
29.954
Τα Model 3s στο test ήταν όλα σχεδόν καινούργια. Από ότι είπαν κανένα δεν έχει πάνω από 10.000 μίλια. Οπότε δεν υπάρχει φθορά μπαταρίας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.985
Reaction score
133.941
Πρώτα και κύρια, μεγαλύτερο πλάτος σημαίνει μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με την άσφαλτο δηλαδή μεγαλύτερες απώλειες λόγω τριβής κύλισης.
Δεν ισχύει απαραιτήτως αυτό, διότι η αντίσταση λόγω τριβής εξαρτάται από το βάρος ανά μονάδα επιφάνειας.
 

Μηνύματα
16.262
Reaction score
22.913
οχι πρώτα σημαίνει μεγαλύτερη επιφάνεια αντίστασης στον αέρα.
μεγαλύτερη αντίσταση κύλισης πιθανόν να έχεις αλλά όχι ανάλογη της επιφάνειας και ανάλογα την τεχνολογία στην γόμα και τον σκελετό είναι κάτι που είναι σχετικά αντιμετωπίσιμο.
η αντίσταση κύλισης έχει να κάνει με το έργο που χάνεται κατά την παραμόρφωση του ελαστικού στο σημείο επαφής, στο μεγαλύτερο ελαστικό μπορεί να επηρεάζεται μεγαλύτερη επιφάνεια αλλά από την άλλη η παραμόρφωση είναι μικρότερη στο ίδιο βάρος. Αυτό πάλι απ'ο μόνο του δεν λέει και πολλά γιατί υπάρχουν περιοχές παραμόρφωσης που το ελαστικό σου επιστρέφει περισσότερη ενέργεια και άλλες που σου επιστρέφει λιγότερη (κατά την διαδικασία της επιστροφής στο αρχικό σχήμα)

αντίθετα με το αέρα τα πράγματα είναι πιο προβλέψιμα, το σχήμα έχει ελάχιστες αλλαγές και όσο φαρδαίνει χαλάει και η επιφάνεια και το σχήμα που γίνεται περισσότερο επίπεδο στο φαρδύ λάστιχο απο το λεπτότερο.

και ξαναπάμε στο αρχικό, ελαφρύνετε τα γμοχηματα, να πάμε σε λεπτότερα λάστιχα να σταματήσουμε να πετάμε πόρους σε μλκς.
 

gid

Μηνύματα
8.071
Reaction score
9.293
και ξαναπάμε στο αρχικό, ελαφρύνετε τα γμοχηματα, να πάμε σε λεπτότερα λάστιχα να σταματήσουμε να πετάμε πόρους σε μλκς.
Με τα ηλεκτρικά αυτό το πουλάκι έχει πετάξει...

Μόνο αν βγει άλλη επαναστατική τεχνολογία μπαταριών. Που κάποια στιγμή θα βγει.

Το πουλάκι που δεν έχει πετάξει ίσως είναι οι 17άρες ζάντες. Αφήνοντας τη μόστρα των 18-19-20 στην άκρη.
Δεν ισχύει απαραιτήτως αυτό, διότι η αντίσταση λόγω τριβής εξαρτάται από το βάρος ανά μονάδα επιφάνειας.
Αν ψάξεις λιγάκι θα δεις ότι η φόρμουλα είναι το βάρος (σκέτο) επί ένα συντελεστή.
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.402
Reaction score
7.662
και ξαναπάμε στο αρχικό, ελαφρύνετε τα γμοχηματα, να πάμε σε λεπτότερα λάστιχα να σταματήσουμε να πετάμε πόρους σε μλκς.
Πάντως δεν μπορούμε να παραβλέπουμε και την τεράστια αύξηση στο μέγεθος των αυτοκινήτων. Όχι μόνο στο μήκος, αλλά και στο πλάτος και στο ύψος.

Μπορεί να μεγαλώσαμε με αυτοκίνητα που ήταν "οικογενειακά" και έφταναν σε βάρος τα 1.200-1.300 κιλά, αλλά αν βάλεις τώρα την Alfa 156 του πατέρα μου δίπλα στο δικό μου, είναι σαν τον μπαμπά με το παιδάκι του. Νομίζω πως αν ρίξω μια γκαζιά και δεν με νοιάζουν οι ζημιές, ειλικρινά παίζει να περάσει από πάνω, όπως τα monster trucks.

Πως περιμένουμε μετά να έχουν έστω συγκρίσιμο βάρος;

Κάποτε βλέπαμε την Χ5 και λέγαμε ποιος γελοίος καραγκιόζης θα πάρει τέτοιο πράγμα; Δεν είναι αυτοκίνητο, είναι τανκ. Και τώρα φαίνεται νορμάλ και έχει βγει και Χ7.

Εγώ κοιτάω τα καινούργια μοντέλα και τα περισσότερα τα αποκλείω λόγω μεγέθους πριν πάω παρακάτω. Η eletre έχει μήκος 5,10, πλάτος 2,23 (!) και ύψος 1,64. Ε, είναι 2.640 κιλά, πόσο να είναι;

Να πούμε να μικρύνουν τα αυτοκίνητα; Να το πούμε. Να πούμε να φύγουμε από τα SUVs και να επιστρέψουμε σε πιο χαμηλά αυτοκίνητα; Να το πούμε. Αλλά να ελαφρύνουν (χωρίς να μικρύνουν); Δύσκολο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.985
Reaction score
133.941
Μια συμβουλή για όσους θέλουν σώνει και καλά μεγαλύτερη ζάντα, είναι τουλάχιστον να κρατούν σταθερό το πλάτος του ελαστικού, και να μη βάζουν και φαρδύτερο ελαστικό.
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.088
Μηνύματα
2.927.910
Members
38.129
Νεότερο μέλος
Alexkon33
Top