Tesla

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.859
Reaction score
84.980

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.319
Reaction score
138.034
Και στο model Y το ηχοσύστημα έχει "μαμά" τονισμένο μπάσο, αλλά μόνον στο φάσμα του σαμπ, τα ηχεία είναι αρκετά ισορροπημένα στην απόκριση.

Κατεβάζοντας στις ρυθμίσεις του infotainment το σαμπ στο -2, έρχεται πολύ σωστά το αποτέλεσμα.

Θα σου δείξω τις ρυθμίσεις μου στο EQ του Τέσλα, μαζί με τις ρυθμίσεις του upmixing που έχω κάνει, και παίζει θαυμάσια.

Επίσης, πάει στα χιόνια:

1000014619.jpg


👋
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.460
Reaction score
36.017
Μόνο χιόνια; Για να βρεις παγωμένο μαμούθ θα έφτασες Σιβηρία


Results showed that Psychoticism, gender, and Extraversion are all positively related to preference for enhanced bass.

δεν τολμώ συνεπώς να φανταστώ πόσο νταπα ντούπα θα ακούει μια ψυχωτική ντραγκ κουΐν
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.319
Reaction score
138.034
Επί της ευκαιρίας, πάρτε το φανταστικό μπουφάν της Τέσλα, είναι απίθανο!

Και δεν είναι ακριβό, φανταστικό μπουφάν.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.836
Reaction score
30.761
Είναι το νέο Tesla. Μετά το Κουμπερτράκ φτιάχνουν το Mammoth για Καναδά, Αλάσκα, Σιβηρία. :biggrin:
 



Μηνύματα
22.322
Reaction score
16.360
Και στο model Y το ηχοσύστημα έχει "μαμά" τονισμένο μπάσο, αλλά μόνον στο φάσμα του σαμπ, τα ηχεία είναι αρκετά ισορροπημένα στην απόκριση.

Κατεβάζοντας στις ρυθμίσεις του infotainment το σαμπ στο -2, έρχεται πολύ σωστά το αποτέλεσμα.

Θα σου δείξω τις ρυθμίσεις μου στο EQ του Τέσλα, μαζί με τις ρυθμίσεις του upmixing που έχω κάνει, και παίζει θαυμάσια.

Επίσης, πάει στα χιόνια:

View attachment 353454

👋
Μίνι μαμούθ είναι αυτό, ή νεογέννητο; :geek: :roflmao:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.319
Reaction score
138.034
Ο αναλυτής της Wedbush, Dan Ives, αύξησε για δεύτερη φορά την τιμή-στόχο της μετοχής της Tesla το περασμένο Σαββατοκύριακο, εκτιμώντας ότι η νίκη του Trump θα ωφελήσει την εταιρεία στους τομείς της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και της πλήρους αυτόνομης οδήγησης, λόγω της επιτάχυνσης της αλλαγής του νομικού πλαισίου, πρόβλημα που η Tesla αντιμετώπιζε χρόνια.

Ο Ives ανέφερε σε σημείωμα προς τους επενδυτές:

"Εκτιμούμε ότι η ευκαιρία στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και της αυτόνομης οδήγησης είναι τουλάχιστον 1 τρισεκατομμύριο ευρώ για την Tesla και αναμένουμε ότι υπό την Προεδρία Trump αυτές οι βασικές πρωτοβουλίες θα επιταχυνθούν, καθώς το θολό ομοσπονδιακό ρυθμιστικό πλαίσιο που η Tesla αντιμετώπιζε τα τελευταία χρόνια στον τομέα της FSD/αυτόνομης οδήγησης, θα καθαρίσει σημαντικά στη νέα εποχή Trump. Πιστεύουμε ότι η Tesla μπορεί να φτάσει σε κεφαλαιοποίηση $2 τρισεκατομμυρίων έως το τέλος του 2025".
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.836
Reaction score
30.761
Standard range Model Y can now charge much faster when cold as Tesla brings direct LFP battery heating to Superchargers

Model Y RWD with LFP cells can now charge much faster in the winter (Image source: Geir Olsen/Motor)

Model Y RWD with LFP cells can now charge much faster in the winter.

Tesla has found a way to deal with the disadvantages that LFP batteries in its RWD Model Y and Model 3 bring when charging in cold weather.

Tesla is introducing a battery heating option at its V3 and V4 Supercharger stations that will allow the standard range Model 3 and Model Y RWD versions with LFP batteries to charge up to four times faster than before in the winter.
In general, LFP cells like the ones in portable power stations perform slightly worse when charging in the cold, which might explain why Tesla is providing the Supercharger battery heating option first for the standard range Model Y or Model 3.

The new heating service is different from the typical preconditioning routine that Tesla vehicle batteries are subjected to when navigating to a Supercharger station. Instead of gradually warming the battery pack, the Supercharger sends ripple AC current through the individual LFP battery cells to heat them up directly in cold weather.
"This is possible through Tesla's vertical integration and some of our incredible engineers," tips Tesla's Max de Zegher, indicating that this innovation may stay exclusive to its vehicles with CATL LFP batteries.
Still, the Supercharger battery heating option can send a standard range Model Y back on the road up to 4x faster than before, he advises, dealing with the Achilles heel of LFP batteries. Here is how Elon Musk once explained the charging speed disadvantages of Teslas with LFP batteries in extreme circumstances:
LFP batteries charge more slowly in cold weather than NCA batteries and their range decreases somewhat more than NCA batteries in cold weather. Keep in mind that both NCA and LFP do worse in cold weather. It's just that LFP batteries get more of a cold weather effect than NCA batteries. When you're on a road trip and navigating to a Supercharger, your car will prewarm its batteries. That will alleviate the slower charging problem to some extent, but you'll be at the Supercharger six or seven minutes longer in winter with LFP batteries. That will be a problem if you plan to use your car in such a way as to need to do lots of cold weather supercharging. It won't matter at all if you're just going to charge your car overnight in your garage.
Tesla's LFP battery supplier CATL now has new LFP cells whose charging doesn't slow in cold weather, but those are not the ones that Tesla has installed in the standard range Model 3 or Model Y. In the US, it currently sells only long range options anyway, as its vehicles with Chinese LFP cells don't qualify for federal tax credits.
 




Μηνύματα
22.322
Reaction score
16.360
Σκέψου να είχε και μηχανή εσωτερικής καύσεως δηλαδή, πιο πολύ λάδι και από ελαιοτριβείο θα έβγαζε... :geek:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.319
Reaction score
138.034
Μάζευε το λάδι, είναι θησαυρός. Θα βγουν κι αυτοκίνητα που θα κινούνται με λάδι λέει.

Μάζευε μάζευε.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.856
Μηνύματα
2.954.487
Members
38.250
Νεότερο μέλος
paris29
Top