- Μηνύματα
- 681
- Reaction score
- 1
Όλα τα λεφτά αυτο το απόσπασμα....χωρίς παρεμβάσεις από πρόσθετα λογισμικά στο σήμα...
Όλα τα λεφτά αυτο το απόσπασμα....χωρίς παρεμβάσεις από πρόσθετα λογισμικά στο σήμα...
Και δεν αρχίζει να γίνεται "κατευθυντικό" πάνω από κάποια συχνότητα?το sub θα παίζει σε ολόκληρη τη ζώνη της εγγενούς του απόκρισης
Το στένεμα στην πολική απόκριση δεν θα μας πείραζε και τόσο,ούτε και το ενδεχόμενο να το αντιλαμβανόμασταν ως ξέχωρη ηχητική πηγή, εφόσον θα είναι το sub εγκατεστημένο ακριβώς στο μεσοδιάστημα μεταξύ των δορυφόρων,Και δεν αρχίζει να γίνεται "κατευθυντικό" πάνω από κάποια συχνότητα?
Ληφθείσα ΄΄κανονικά και με το νόμο΄΄ και όχι αλγεβρικό άθροισμα.Αυτή η τελευταία καμπύλη είναι "συνισταμένη"?
Ρωτάω γιατί ναι μεν βελτιώθηκε δραματικά στα 153, αλλά μετά τα 200 μού φαίνεται ελαφρώς χειρότερη από την προηγούμενη (αν είναι συνισταμένη).
Καλέ μου Ear είναι κρίμα να σου χαλάω τον ενθουσιασμό μιας εύρεσης,αλλά στην κεντρική ακροαματική ζώνη ισχύει η παρακάτω παράσταση RT για τα επιμέρους κανάλια :View attachment 181509
Τυχαίο;
Δε νομίζω...
Τες πα, η "λύση" χωρίς ισοσταθμιση, είναι απλή, πολλαπλές πηγές.
Άντε τώρα να βρεις upmixing..
Σιγά σιγά. Όλα θα γίνουν.
Χαχα, σαφώς! Θα μού επιτραπεί ωστόσο ο (ελαφρώς) αδόκιμος (ενταύθα) όρος "διανυσματικό άθροισμα"?όχι αλγεβρικό άθροισμα
Δεν τίθεται τέτοιος προβληματισμός.κρίμα να σου χαλάω τον ενθουσιασμό
Όταν έλθει σε στάδιο που θα έκρινα βέλτιστο,ενδεχομένως να περάσουμε και σ'αυτές.Μετά την παρουσίαση και το αναλυτικότατο κομμάτι του παντρέματος του συστήματος με τον χώρο θεωρώ ότι ήρθε η ώρα για τις ηχητικές εντυπώσεις.
Μην παραβλέπεται το δεδομένο ότι από τις πρώιμες ως τις μεταγενέστερες λήψεις RT60 δεν έχει μεσολαβήσει μόνο η προσθήκη διαχυτήρων,άλλαξε επίσης η αρχική τοποθέτηση μαζί με τις ρυθμίσεις του sub ενώ μίκρυνε λίγο η απόσταση ακρόασης (185 εκατοστόμετρα η τωρινή) ,,άρα και το μοτίβο διέγερσης όπως και ανταπόκρισης στη ζώνη μέτρησης για το συγκεκριμένο χώρο.Δεν τίθεται τέτοιος προβληματισμός.
Κυρίως διότι ξεπέρασα όλα τα στάδια προβληματισμού, φτάνοντας στο συμπέρασμα πως δεν παλεύονται αυτά τα συχνοτικα πλαίσια των χαμηλών συχνοτήτων με απλοϊκές λύσεις, παρά μόνο με συνδυασμένες και πολύπλοκες, γεγονός εξόχως απογοητευτικό.
Ας το συζητήσουμε όμως, έτσι για το χαβαλε του.
Η αρχική συμπεριφορά του χώρου στα ερεθίσματα των ηχείων, εκτιμώ πως είναι ανεκτίμητης και "διαχρονικής" τρόπον τινά αξίας, διότι θεωρώ πως εμπεριέχει στοιχεία χρήσιμα και για την μετέπειτα πορεία της αξιολόγησης της συμπεριφοράς του, με βάση μετρήσεις του σετάπ πλέον, κι όχι του ίδιου του χώρου, πράγματα που έχουν μια λεπτή διαφορά μεταξύ τους.
Βεβαίως μας ενδιαφέρει πρωτίστως η μετρήσιμη συμπεριφορά του χώρου σε σχέση με τα ηχεία, καθώς θεωρητικά αυτό ακούμε, αλλά ως γνωστόν, η ηχητική ταυτότητα του χώρου είναι ανεξάρτητη των ηχείων.
Ταυτόχρονα, το ποσοστό μέτρησης της συμπεριφοράς του χώρου ως τμήμα της συνολικής απόκρισης ενός ενιαίου σεταπ-χωρου, ως γνωστόν εξαρτάται τόσο από την ποσότητα ενέργειας που παίρνει στα διάφορα τμήματα του φάσματος, όσο και από την ποσότητα της έμμεσης σε σχέση με την άμεση, λόγος που διαφοροποιείται σε κάθε στάθμη αλλά και αναλόγως παραθύρου μέτρησης.
Ένα στοιχείο που θα μπορούσε να συσχετιστεί με αυτό το σκεπτικό, είναι η άνοδος των μετρήσιμων χρόνων απόσβεσης, με την προσθήκη διαχυτικων διατάξεων (που φυσικά εμπεριέχουν και απορρόφηση).
Βλέπουμε λοιπόν πως στο σημείο που σημείωσα, προ φροντίδας παίζει στο φάσμα 0.31-0.58" με την ακραία άνω τιμή να είναι πολύ απομακρυσμένη από τις υπόλοιπες, ενώ στη συνέχεια μετρήθηκε 0.49-0.52" & 0.47-0.51", δηλαδή, θα λέγαμε πως έχουμε αύξηση των μετρήσιμων χρόνων απόσβεσης, κάτι που βεβαίως δεν μπορεί να οφείλεται στο φάσμα διάχυσης αυτών των διαχυτικων διατάξεων, ούτε σε ακύρωση ακυρώσεων, αλλά έχει άλλες πιθανές εξηγήσεις.
Είναι πάντως κοινώς αποδεκτή πεποίθηση, πως η τοποθέτηση υλικών ηχητικής φροντίδας, οδηγεί σε ελάττωση των χρόνων αντήχησης, κι όχι σε αύξηση.
Η συμπεριφορά του μοιάζει...άπαιχτη.οσο ανεβαινουν οι σταθμες βγαινουν και τα προβληματα που υπαρχουν...
.....σε αυτο πρεπει να δωσεις βαση μπουτια μου για καλυτερο αποτελεσμα...
για τα χαμηλα τωρα, δυσκολο διαγραμμα με καθαρο αποτελεσμα ....ποιος να ανεβασει εδω μεσα τετοια.
.....πως το βλεπεις ;
View attachment 181655
Οπωσδήποτε,το θέμα όμως είναι πόσο...θα το ήθελα.Μπορείς και καλύτερα πάνω από 250hz
Και φωνάζει λοιπόν στο σαμπ. Κάτσε κάτω από την μπάρα!!!Επόμενος γύρος στον πυγμαχικό αγώνα με τις χαμηλές...Φτάνει ο γράφων σε κρίσιμη καμπή,αφού γνωρίζει πως ο καλύτερος τρόπος για να ισοσταθμιστεί ένα sub δεν είναι απλώς με φίλτρα και ρυθμίσεις και γεωμετρία,αλλά θέλει και...δεύτερο τεμάχιο sub.Προτού όμως να έκανε αυτήν την κίνηση,οφείλει μια τελική προσπάθεια με ένα και μοναδικό,αφενός μεν για τους αναγνώστες,αφετέρου δε για την ανατροφή που τον έμαθε να τα καταφέρνει ακόμα και με λιγότερα μέσα στη διάθεσή του.
Μήπως τελικά ν'αποκτούσε με τη σειρά του κανένα vintage Sansui και παθητικά να άκουγε...θεότητας χτύπο,βροντερό και ντούρο σαν τον Απόστολο Παύλο στο δρόμο για τη Δαμασκό;
Από τη θεωρία γνωρίζει ότι ο βέλτιστος γεωμετρικός τόπος για ένα μονάχα sub κείται στο μέσον μήκους,πλάτους,ύψους.
Για χωροταξικούς λόγους αποκλείει συμβιβαστικά τη διάσταση του ύψους,λογαριάζοντας μονάχα τις άλλες δύο...Το sweet spot έχει οριστεί λίγο πιο πίσω από το κέντρο γεωμετρικά ως προς την κάτοψη του χώρου...Για να μην παρεμπόδιζε η παρουσία του sub τα πόδια,δόθηκε λύση φέρνοντας την κατάλληλη καρέκλα για τη θέση ακρόασης που ικανοποιούσε ΄΄πονηρά΄΄ το συνδυασμό των απαιτήσεων που έχουν τεθεί...
View attachment 182371
Καλώδια διασύνδεσης είναι τα εξίσου προσιτά με τα προηγούμενα Van Damme Magenta,διότι αυτά διέθετε σε αναγκαία για την εφαρμογή μήκη...
Ας δούμε τώρα την ανανεωμένη απόκριση με τα επιμέρους κανάλια να εκπέμπουν πάντα ταυτόχρονα.Σημειωτέον ότι οι επιμέρους αποκρίσεις για καθένα κανάλι προκύπτουν αρκετά ομαλότερες και για να μη ζαλίζονται πολύ οι αναγνώστες από εδώ και πέρα θ'ασχολούμαστε με τις συνδυασμένες αποκρίσεις,αφού ούτως ή άλλως εκείνες είναι που έχουν σημασία εφόσον δεν πραγματοποιείται διόρθωση στο σήμα από ξεχωριστό λογισμικό.
Καταρχάς με τα EQ από το 18S απενεργοποιημένα :
View attachment 182374
Και κατόπιν με κατάλληλη εφαρμογή EQ συνοδεία μικρορυθμίσεων αποκλειστικά από το ίδιο το sub :
View attachment 182375
Το υψιπερατό φίλτρο προς τους δορυφόρους μένει σταθερά ενεργοποιημένο στα 80 Hz,ενώ το βαθυπερατό είναι ρυθμισμένο με κεντρική συχνότητα 110 Hz.Η συγκεκριμένη τιμή επελέγη χάρη στη νέα έκδοση firmware που περιέχει και pr;osueta presets εκτός των επαγγελματικών δορυφόρων της Dynaudio...
Παρατηρούμε ότι επιτυγχάνεται χονδρικά καμπύλη-στόχος που παραπέμπει στη γνωστή της Harman,αλλά με τίμημα την υποχώρηση στο πρώτο μισό της πρώτης οκτάβας.Κατά τις ακροάσεις αυτή η καμπύλη δίνει ισορροπημένη αίσθηση ακόμα και σε πληθωρικό ενεργειακά στις χαμηλές πρόγραμμα,με εξαιρετική ταχύτητα απόσβεσης.
Spectrogram:
View attachment 182381
H δε βηματική απόκριση σε βάθος χρόνου φανερώνει την σφαιράτη συμπεριφορά στην ενιαία οντότητα:
View attachment 182383
Ο βηματικός παλμός αποσβένεται σε ποσοστό 10% του αρχικού μετά τα 100 msec,ενώ μετά τα 210 θα έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί...
Και παράσταση ETC όπου κυριαρχούν αρχικά στο πεδίο του χρόνου οι ανακλαστικές συνιστώσες από δάπεδο και σώματα καρέκλας και sub:
View attachment 182384
"Dance like a butterfly,sting like a Bee"
...Η οποία αποκτά και ειδικόν βάρος με τα παρακάτω δισκάκια :Και φωνάζει λοιπόν στο σαμπ. Κάτσε κάτω από την μπάρα!!!