Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Μηνύματα
4.990
Reaction score
4.228
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Αντίθετα, τα 16 λαμπιόνια με απόδοση μόλις 30w κρατάνε στη θέση του το 80κιλο 21ιντσο, χαχα!

Γιαννη περα απο την πλακα θα ηθελα καποια φορα αν ειχες την δυνατοτητα να δοκιμασεις το Zingali με λαμπατο ενισχυτη. Ειτε SE η και push pull. Εδω θα ειχε πολυ ενδιαφερον αυτο το συγκριτικο. Φυσικα σε μουσικη η Blue Ray (επισης μουσικη).
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.654
Reaction score
58.205
Απάντηση: Καμμένοι στο...διάστημα

...Bhutia μου θυμίζεις τον Δόκτορα Δρακατώρ!
...προχώρα να την σώσουμε την Λιλιπούπολη..εεεεε...το forum! :140:
Όπως λοιπόν θα παρατηρούσε ο φανταστικός Δρακατώρ στο...Ζιζάνιο (τώρα που έκλεισαν οι κάλπες:126:):

Η πραγματικότητα που υφίσταται εντός ενός χώρου ακρόασης κι εκείνη που προσλαμβάνεται από την ακουστική μας αντίληψη δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν...

Και ως γνήσιος δόκτωρ,θα παρέθετε κι ένα λίαν χαρακτηριστικό πείραμα.:137:
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Καμμένοι στο...διάστημα

Όπως λοιπόν θα παρατηρούσε ο φανταστικός Δρακατώρ στο...Ζιζάνιο (τώρα που έκλεισαν οι κάλπες:126:):

Η πραγματικότητα που υφίσταται εντός ενός χώρου ακρόασης κι εκείνη που προσλαμβάνεται από την ακουστική μας αντίληψη δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν...

Και ως γνήσιος δόκτωρ,θα παρέθετε κι ένα λίαν χαρακτηριστικό πείραμα.:137:
χμ....ναι, αλλά εγώ που φέρνω προς τον Παπαγάλο, περιμένεις να το διαβάσω όλο το κατεβατό? Τώρα?

...θα την σφάξω την δασκάλα και θα βγω να παίξω μπάλα!...:116:

 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
6.940
Reaction score
5.485
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Γιαννη περα απο την πλακα θα ηθελα καποια φορα αν ειχες την δυνατοτητα να δοκιμασεις το Zingali με λαμπατο ενισχυτη. Ειτε SE η και push pull. Εδω θα ειχε πολυ ενδιαφερον αυτο το συγκριτικο. Φυσικα σε μουσικη η Blue Ray (επισης μουσικη).
Για να είμαστε σχετικά on topic, το κεντρικό το θέλω δυνατό, να νιώθω το λαρύγγι του ηθοποιού, να γεμίζει όλος ο χώρος με το ηχόχρωμα της φωνής του, ταυτόχρονα τα μπάσα από τις εκρήξεις στο κέντρο να θυμίζουν ύπαρξη subwoofers, ακόμη κι όταν αυτά είναι κλειστά, να ξεχνάς να ανοίξεις τον τελικό των main και να μην το αντιλαμβάνεσαι πριν το πρώτο μισάωρο... κάπως έτσι το θέλω το κεντρικό.

Για να οδηγήσω σε αυτές τις στάθμες το Zingali Home Monitor Center χρειάστηκε η θηριώδης υλοποίηση του μονομπλόκ Hypex 700 του back. Αν τον συγκεκριμένο τελικό τον θεωρείς πούπουλο, think again. Ασήκωτος είναι, αν βέβαια κρίνεις κάτι από το βάρος.

Δεν διάβασες μάλλον στο νήμα για τα Divine, ότι δοκίμασα στο Zingali και τον μονομπλόκ Tsakiridis Electra (140W, 8 x EL 34, 2 x 12AT7), αλλά "φώναζε" η κόρνα και τα γούφερ λαχάνιαζαν. Ο Hypex τιθάσευσε καλύτερα την κόρνα και ταυτόχρονα μαστιγώνει για τα καλά τα δύο 12ιντσα.
 

Μηνύματα
4.990
Reaction score
4.228
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρ

Για να είμαστε σχετικά on topic, το κεντρικό το θέλω δυνατό, να νιώθω το λαρύγγι του ηθοποιού, να γεμίζει όλος ο χώρος με το ηχόχρωμα της φωνής του, ταυτόχρονα τα μπάσα από τις εκρήξεις στο κέντρο να θυμίζουν ύπαρξη subwoofers, ακόμη κι όταν αυτά είναι κλειστά, να ξεχνάς να ανοίξεις τον τελικό των main και να μην το αντιλαμβάνεσαι πριν το πρώτο μισάωρο... κάπως έτσι το θέλω το κεντρικό.

Για να οδηγήσω σε αυτές τις στάθμες το Zingali Home Monitor Center χρειάστηκε η θηριώδης υλοποίηση του μονομπλόκ Hypex 700 του back. Αν τον συγκεκριμένο τελικό τον θεωρείς πούπουλο, think again. Ασήκωτος είναι, αν βέβαια κρίνεις κάτι από το βάρος.

Δεν διάβασες μάλλον στο νήμα για τα Divine, ότι δοκίμασα στο Zingali και τον μονομπλόκ Tsakiridis Electra (140W, 8 x EL 34, 2 x 12AT7), αλλά "φώναζε" η κόρνα και τα γούφερ λαχάνιαζαν. Ο Hypex τιθάσευσε καλύτερα την κόρνα και ταυτόχρονα μαστιγώνει για τα καλά τα δύο 12ιντσα.
Ισως Γιαννη το λαθος μου ειναι οτι εχοντας διαβασει στο παρελθον πολλα αρθρα για Zingali HM 105 & 205 και το δεσιμο τους με ενισχυτες λυχνιας να τα συγχεω και με το κεντρικο. (Φυσικα ελπιζω να καταλαβαινεις το χιουμορ στις αναφορες προς το Νικο Τσαρουχα)

Επισης θυμαμαι σε συζητηση με τον Κωστα τον EAR οτι επεμενε πριν απο πολυ καιρο οτι ακομη και σ αυτην την περιπτωση (HM 105&205) οι ενισχυτες παρομοιας η και ιδιας τοπολογιας μ αυτους που εχεις καταληξει, αποτελουν την καλυτερη λυση (σε σχεση με τις λυχνιες).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.327
Reaction score
138.064
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Θα μου επιτρέψεις να συμπληρώσω κάτι στον κανόνα... πρέπει να σου διέφυγε...

Λοιπόν... όταν καθόμαστε στον τυπικό χώρο ακρόασης στο σπίτι μας η στο φίλο μας, άσχετα αν είναι ηχητικά μονωμένος ο χώρος, άσχετα με τη θέση που καθόμαστε και την απόσταση από το σύστημα, άσχετα με τι ηχεία ακούμε και με τι ένταση ακούμε, αυτό που ακούμε είναι 80% ΕΚΟ(echo) και αντανακλάσεις.......
.
.
.
.
.
.
ΑΦΟΥ ΞΕΧΑΣΑΜΕ ΝΑ ΤΡΑΒΗΞΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΗΧΕΙΑ ΜΑΣ ΤΙΣ ΠΟΡΤΕΣ ΠΟΥ ΑΚΟΥΜΠΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΕΓΝΩΣΟΥΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΑΨΙΜΟ!!!
χαχαχαχαχαχα, είπες κάτι για τα ηχεία μου; εεε....sorry, για τις πόρτες μου; χαχαχαχαχα :116:

Πάντως, πέραν της πλάκας, ο φίλος μας ο Σπύρος ο Κωστόπουλος το είχε πρωτογράψει αυτό. Πριν από σχεδόν μια δεκαετία. Και εννοείται, δεν έκανε λάθος. Αν ψάξεις, θα βρεις τα γραπτά του.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.327
Reaction score
138.064
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Καταρχήν να ευχαριστήσω ΟΛΟΥΣ που γράφουν σε αυτό το νήμα, άσχετα με την λανθασμένη ή μη άποψή τους, τις γνώσεις τους και την παρορμητική ή όχι συμπεριφορά τους που καμιά φορά φέρνει και συγκρούσεις επιπέδου νηπιαγωγίου...

...και εννοώ ΟΛΟΥΣ, γιατί αυτοί που γράφουν δεν είναι ούτε το ένα χιλιοστό των μελών ή ακόμη περισσότερο των επισκεπτών που διαβάζουν τα γραφόμενα...αυτοέκθεση μηδέν, κόστος και κόπος μηδέν... και πολύ είναι που γράφουμε....μια άποψη μιας αράδας, όχι τα κατεβατά των Κωστήδων ή του Bhutia που ανήκουν σε άλλη κατηγορία...

Πάμε τώρα στην ανακεφαλαίωση (όπως την αντιλαμβάνομαι εγώ, ο καθένας ας προσθέσει ότι νομίζει):

Μας αρέσει να ακούμε δυνατά γιατί:

1. Γιατί το επιβάλει το δυναμικό εύρος της μουσικής και ο αναπόφευκτος θόρυβος περιβάλλοντος:



2. Γιατί μπορεί να μας αρέσει η επικαλυπτική δράση του πεδίου αντήχησης.



3. Γιατί συνδέουμε την εμπειρία μας από ένα live άκουσμα στο ολυμπιακό στάδιο (με κάτι εκατοντάδες kWatt ενισχυτικών βαθμίδων και κάτι εκατοντάδες PA ηχείων), με αυτό που θέλουμε να αναπαράξουμε στο σπίτι μας.




.....τι άλλο?
Το έγραψε ο μπούτχιας και το "άλλο". Εμμέσως και ο αδεφός μου και γω.

Όταν "δυναμώνεις" τη στάθμη, φέρνεις πιο κοντά το όργανο που ακούς. Είναι σα το παράδειγμα με την κιθάρα, που αλλιώς την ακούς από απόσταση 4 μέτρα, κι αλλιώς αν κάθεσαι δίπλα της όταν παίζει ένα τραγουδάκι ο φίλος σου στο σαλόνι σου. Όσο πιο κοντά, τόσο πιο πολλές μικρολεπτομέρειες ακούς. Αυτές οι λεπτομέρειες, μας "αρέσουν". Γ'αυτό μας αρέσει να δυναμώνουμε την ένταση, ακούμε πιο πολλές μικρολεπτομέρειες.

και φυσικά, ισχύει το αντίθετο του "bold" κειμένου. Όσο χαμηλώνει η στάθμη αναπαραγωγής, τόσο πιο μακριά μας πάει η "ορχήστρα". Όπως ξέρεις, όλοι θέλουν να είναι "πρώτη θέση"....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.327
Reaction score
138.064
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρ

Επισης θυμαμαι σε συζητηση με τον Κωστα τον EAR οτι επεμενε πριν απο πολυ καιρο οτι ακομη και σ αυτην την περιπτωση (HM 105&205) οι ενισχυτες παρομοιας η και ιδιας τοπολογιας μ αυτους που εχεις καταληξει, αποτελουν την καλυτερη λυση (σε σχεση με τις λυχνιες).
βρε ελέφαντα, δε ξεχνάς τίποτα, ε; :116::116:

Κατά την ταπεινή μου "άποψη" η "πικρή" αλήθεια είναι ότι οι ενισχυτές λυχνίας έχουν κυρίαρχη θέση ΜΟΝΟ σε μονόδρομα φουλ-ρέιντζ, όπου για καθαρά τεχνικούς λόγους τα ελαττώματά τους μετατρέπονται σε προτερήματα, οπότε όσο πιο πολλά ελαττώματα έχουν, τόσο πιο "σωστά" (και πιο ωραία, πιο ευχάριστα) ακούς μουσική από τον συνδυασμό αυτό. Γι'αυτό και έχω προτείνει κατά καιρούς, ως χαμηλού κόστους σύστημα ακρόασης, το συνδυασμό ενός μονόδρομου φουλ-ρέιντζ με μια μικρή και φτηνή λαμπούλα. Αυτός ο "άτιμος" συνδυασμός, μπορεί να βγάλει απίστευτα πολύ ωραίο ήχο, ιδίως σε μουσικά έργα μικρών συνόλων και χωρίς πολλά πολλά στα άκρα του φάσματος. :144:
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Δέν είναι μόνο αυτό.
Το ανθρώπινο αυτί έχει ένα κατώφλι ακουστότητας για το σύνολο των συχνοτήτων.Όσο μεγαλώνει η ένταση τόσο το αυτί αντιλαμβάνεται τις συχνότητες που υπάρχουν αλλα αυτό δέν τις πιάνει σε χαμηλές στάθμες...
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.499
Reaction score
21.897
Απάντηση: Re: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Δέν είναι μόνο αυτό.
Το ανθρώπινο αυτί έχει ένα κατώφλι ακουστότητας για το σύνολο των συχνοτήτων.Όσο μεγαλώνει η ένταση τόσο το αυτί αντιλαμβάνεται τις συχνότητες που υπάρχουν αλλα αυτό δέν τις πιάνει σε χαμηλές στάθμες...
Indeed
 

Μηνύματα
6.940
Reaction score
5.485
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης

Ισως Γιαννη το λαθος μου ειναι οτι εχοντας διαβασει στο παρελθον πολλα αρθρα για Zingali HM 105 & 205 και το δεσιμο τους με ενισχυτες λυχνιας να τα συγχεω και με το κεντρικο. (Φυσικα ελπιζω να καταλαβαινεις το χιουμορ στις αναφορες προς το Νικο Τσαρουχα)

Επισης θυμαμαι σε συζητηση με τον Κωστα τον EAR οτι επεμενε πριν απο πολυ καιρο οτι ακομη και σ αυτην την περιπτωση (HM 105&205) οι ενισχυτες παρομοιας η και ιδιας τοπολογιας μ αυτους που εχεις καταληξει, αποτελουν την καλυτερη λυση (σε σχεση με τις λυχνιες).
Τα Home Monitor 212, 115, 215 θέλουν ρεύματα. Τι ακούνε αυτοί που τα παίζουν με λάμπες κι εγώ απορώ. Εντάξει, θα βγουν κάποιοι ήχοι από την κόρνα, λόγω ευαισθησίας, αλλά τα γούφερ θα είναι διακοσμητικά, βγάζοντας βόμβους παρά παλμό. Κατά τη δική μου άποψη πάντα.
 

Μηνύματα
1.639
Reaction score
2.297
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

+10000
 

Μηνύματα
1.292
Reaction score
38
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Δυστυχώς δεν παρακολούθησα το νήμα, και μου είναι αδύνατο να το κάνω (28 σελίδες γαρ) οπότε απλά να καταθέσω την άποψή μου περί έντασης.

Κανένα σύστημα, από αυτά που έχω ακούσει δεν αποδίδει το ίδιο καλά σε όλες τις εντάσεις.

Άλλα χάνουν σώματα και δυναμικές σε χαμηλότερη ένταση αλλα τσιρίζουν σε υψηλότερες κτλ...
Επίσης είναι σχεδόν αδύνατον να συγκρίνεις δύο διαφορετικές πηγές ή ηχεία αν δεν έχουν ισοσταθμιστεί απόλυτα τα db στη θέση ακρόασης.

Νομίζω τα συμπεράσματα απο τις δύο παραπάνω διαπιστώσεις (ελπίζω να συμφωνείτε) είναι εύκολα αντιληπτά.

Η ένταση είναι πολύ σημαντικός παράγοντας και η ενδεδειγμένη διαφέρει απο σύστημα σε σύστημα.
Καλό είναι λοιπόν να συνυπολογίζουμε τον παράγοντα αυτό στη διάρκεια ακροάσεων για την επιλογή μέρους ή ολόκληρου συστήματος, σύμφωνα με τα γούστα μας περί db ακρόασης.
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

H ένταση είναι πολύ σημαντικός παράγοντας και η ενδεδειγμένη διαφέρει απο σύστημα σε σύστημα.
Καλό είναι λοιπόν να συνυπολογίζουμε τον παράγοντα αυτό στη διάρκεια ακροάσεων για την επιλογή μέρους ή ολόκληρου συστήματος, σύμφωνα με τα γούστα μας περί db ακρόασης.
..καλά βρε Dalanik, πολύ μας βοήθησες....να το διαβάσεις ΟΛΟ το νήμα ρε...εμείς μπρίκια κολάμε? :116:

...το έλκυθρο είναι ένα άχρηστο μέσο για το καλοκαίρι.....

 
Last edited by a moderator:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.654
Reaction score
58.205
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Θα μου επιτρέψεις να συμπληρώσω κάτι στον κανόνα... πρέπει να σου διέφυγε...
Λοιπόν... όταν καθόμαστε στον τυπικό χώρο ακρόασης στο σπίτι μας η στο φίλο μας, άσχετα αν είναι ηχητικά μονωμένος ο χώρος, άσχετα με τη θέση που καθόμαστε και την απόσταση από το σύστημα, άσχετα με τι ηχεία ακούμε και με τι ένταση ακούμε, αυτό που ακούμε είναι 80% ΕΚΟ(echo) και αντανακλάσεις.......
.
.
.
.
.
.
ΑΦΟΥ ΞΕΧΑΣΑΜΕ ΝΑ ΤΡΑΒΗΞΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΗΧΕΙΑ ΜΑΣ ΤΙΣ ΠΟΡΤΕΣ ΠΟΥ ΑΚΟΥΜΠΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΕΓΝΩΣΟΥΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΒΑΨΙΜΟ!!!
O λόγος γιά τον οποίο η αντίληψη του άμεσου ήχου τείνει να προηγείται έναντι αυτής του πεδίου αντήχησης σ'έναν τυπικό οικιακό χώρο,είναι το φαινόμενο Haas παρά ο βαθμός κατευθυντικότητας των ηχείων.
 

Μηνύματα
7.481
Reaction score
2.202
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Για να βγαλεις σε χωρο 140-150 τμ (με αρκετες απωλειες,εσωτ.σκαλες κλπ), και με θεση ακροασης στα 6,5 μετρα,σταθμη 95-100 db (που θεωρειται ιδανικη) ποσα db πρεπει να εχεις στο ενα μετρο βρε παιδια?
Πάρε δύο φτηνά ντεσιμπελόμετρα και τοποθέτησε το πρώτο στη ζητούμενη θέση ακρόασης (6,5μ.) και το δεύτερο στο σημείο αναφοράς 1μ. από το ηχείο στο ύψος του tweeter.
Παίξε ένα μουσικό κομμάτι που διαθέτει πολλά δυναμικά και ανέβαζε προοδευτικά την ένταση στον ενισχυτή μέχρις ότου στο πρώτο ντεσιμπελόμετρο (θέση ακρόασης 6,5μ.) εμφανιστεί οριακά η επιθυμητή στάθμη (95-100db). Αν το σύστημα δεν τα καταφέρει, τότε απλά μέτρησε μέχρι πόσα dB ακούστηκε το κομμάτι χωρίς παραμόρφωση. Κατά τη διάρκεια της ακρόασης να διαβάζεις και την ένδειξη στο δεύτερο ντεσιμπελόμετρο όπου ουσιαστικά καταγράφεται και η ζητούμενη στάθμη στο 1μ.
Σε κάθε περίπτωση μας ενδιαφέρει να μάθουμε και τη διαφορά σε dB μεταξύ των δύο θέσεων όπου πραγματοποιήθηκαν οι μετρήσεις.
 

Car_Audio_Test

Επαγγελματίας
Editor
Μηνύματα
2.294
Reaction score
869
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Χωρίς να έχω διαβάσει όλο το νήμα, η άποψή μου είναι:

Ακρόαση σε στάθμες από 85 - 105db ανάλογα το τι κομμάτι ακούω και πως με "διεγείρει" στο σημείο ακρόασης
Σίγουρα σε πολλά τα κομμάτια θα φτάσω και ίσως ξεπεράσω τις στάθμες των 105-110dB αν ακούω ορχήστρα, ροκιά, η Νότη, η Ξυλούρη. Αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να ξεπεράσω τα 90-95dB αν ακούω κάτι πολύ ήσυχο και χαλαρωτικό.
Επίσης δε νομίζω ότι χρήζει ντεσιμπελόμετρο ο ακροατής για να ακούει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.327
Reaction score
138.064
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Για να βγαλεις σε χωρο 140-150 τμ (με αρκετες απωλειες,εσωτ.σκαλες κλπ), και με θεση ακροασης στα 6,5 μετρα,σταθμη 95-100 db (που θεωρειται ιδανικη) ποσα db πρεπει να εχεις στο ενα μετρο βρε παιδια?
Πάρε δύο φτηνά ντεσιμπελόμετρα και ....
κοίτα, είναι σχετικά εύκολο να υπολογιστεί.

όσο αυξάνει η απόσταση σε τυπικά ηχεία, η απώλεια στάθμης είναι λογαριθμική, και όπως έχει ήδη αναφερθεί ισούται με 6db για κάθε διπλασιασμό της απόστασης, και αντίστροφα, στην μισή απόσταση έχεις +6db στάθμη. Οπότε, για 100db από τα δυο ηχεία στα 6,5 μ, χρειάζονται 116 db στο 1 μέτρο από τα δυο ηχεία μαζί, ή 113db από το κάθε ηχείο στο 1 μ.

τα φτηνά ντεσιμπελόμετρα, είναι κι αυτά μια προοπτική, αλλά οι υπολογισμοί είναι (όπως βλέπεις) αρκετά εύκολοι για ΟΛΟΥΣ, κι όταν λέω ΟΛΟΥΣ, δεν εννοώ ΟΛΟΥΣ... χαχαχαχαχαχαχαχα

Για να εξηγήσουμε και γιατί δεν είναι όλα πολύ απλά (γι'αυτό ο μπούτχιας έχει αφρίσει ο άνθρωπος- χαχαχαχαχαχα) ο απλός αυτός "κανόνας" των τυπικών ηχείων, δεν ισχύει σε σχεδιάσεις όπου η απώλεια στάθμης δεν είναι λογαριθμική, αλλά είναι γραμμική (λόγω άλλου τύπου λοβού ακτινοβολίας) μέχρι κάποιο όριο απόστασης (δηλαδή έχουμε πτώση στάθμης κατά 3db σε κάθε διπλασιασμό απόστασης, με την ίδια γραμμικότητα της διαφοροποίησης κατά 3db για κάθε διπλασιασμό ισχύος ή για την πρόσθεση στάθμης του δεύτερου ηχείου), μετά το οποίο όριο απόστασης μεταπίπτει η γραμμική σε λογαριθμική (ακόμα και ένα τετράμετρο γουίσντομ όντιο στα 12 μέτρα + μεταπίπτει από "ηχο-τοίχος" -λάιν αρέι- σε σημειακή πηγή και υπολογίζεται η πτώση στάθμης τυπικά στα 6db για κάθε περαιτέρω διπλασιασμό απόστασης) όπως για παράδειγμα και σε δίπολο με σχεδίαση τύπου αρέι (βλέπε πχ. μάγκνεπαν - αυτό για να σε μπερδέψω! υπ'όψιν πως ακούς το μάγκ σε απόσταση "λογική"! τώρα είναι που σε μπέρδεψα, ε; χαχαχαχα, τέλος πάντων, ενώ "συμφέρει" να πας λίγο πιο κοντά για να ακούς, ταυτόχρονα πρέπει να είσαι λίγο μακριά για να μην έχεις χρονικές καθυστερήσεις από τα άκρα του μεγαφώνου, σε σχέση με το κέντρο του, σε συνδυασμό με το μήκος κύματος της συχνότητας που αναπαράγει. απλό είναι). Ταυτόχρονα, υπολόγισε πως στην πεζή πραγματικότητα (και όχι στην ιδανική θεωρία) υπάρχουν μεταβολές των δεδομένων που εμπλέκονται σε αυτούς τους υπολογισμούς, όπως πχ λόγω δυναμικής συμπίεσης των μεγαφώνων, αύξησης της αντίστασης των πηνίων τους κατά την θέρμανσή τους από μεγάλες ποσότητες ισχύος, διαφοροποίηση των τιμών των αντιστάσεων και των πηνίων των παθητικών κρος για τους ίδιους λόγους (καταπόνηση εξαρτημάτων λόγω αυξημένης ισχύος) αλλά και διαφοροποίηση της έντασης του μαγνητικού πεδίου (κυρίως στα γούφερ που κάνουν μεγάλες διαδρομές) καθώς το πηνίο φωνής φεύγει από το ιδανικό κεντρικό σημείο μέγιστης τιμής Bl όταν φτάνει στα όρια του x-max, κάτι που σαφώς ισχύει κατά το ήμισυ στα μονόμπαντου μαγνήτη μάγκνεπαν (όσο αυξάνει η απόσταση της μεμβράνης από τον μαγνήτη μειώνεται η ένταση του μαγνητικού πεδίου, αλλά αυτό ισχύει μόνο στην μετακίνηση της μεμβράνης προς τα έξω κι όχι στην μετακίνηση προς τα μέσα, προς την μεριά του μαγνήτη, άρα δηλαδή στην μισή απόσταση προς τα έσω του x-max δεν υφίσταται η έννοια την μείωσης της έντασης του μαγνητικού πεδίου - κι ούτε της αύξησης διότι έχει υπολογιστεί η απόσταση των μαγνητών μεταξύ τους αναλόγως του ήμισυ του x-max) αλλά δεν ισχύει διόλου στα μάγκνεπαν με διπλούς (μπρος πίσω) μαγνήτες, όπου σε όλη τη διαδρομή της μεμβράνης (x-max) υφίσταται επακριβώς η ίδια τιμή έντασης μαγνητικού πεδίου, κάτι ουσιαστικά ανέφικτο σε τυπικά μεγάφωνα, εξ ου και η μοναδική απόδοση των ...δυναμικών! Είπα για δυναμική συμπίεση; κάτι είπα, ε; χαχαχαχαχα ελπίζω να μη σε μπέρδεψα, ε;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.327
Reaction score
138.064
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

σε αυτό το σημείο αξίζει να γίνει και μια μικρή αναφορά στις κόρνες, διότι εξ'αρχής η σχεδίαση της κόρνας ήταν για να υπάρχει αυξημένη αποδιδόμενη στάθμη με ταυτόχρονο σχετικό περιορισμό του λοβού του μεγαφώνου, με αποτέλεσμα σε μικρή μόνο απόσταση από το στόμιο της κόρνας και αναλόγως της μέγιστης διαμέτρου αυτής, να υφίσταται όντως γραμμική μείωση στάθμης, η οποία όμως τάχιστα μεταπίπτει σε λογαριθμική, και για να μη "διυλίζουμε τον κώνωπα", μια χονδρική εκτίμηση είναι πως σε τυπικά σαλονάτα ηχεία κόρνας και σε τυπική απόσταση ακρόασης υπάρχει ένα κέρδος της τάξης του 1 db σε σχέση με τους τυπικούς υπολογισμούς, ενώ ταυτόχρονα ο περιορισμός της γωνίας διασποράς είναι στις σύγχρονες υλοποιήσεις ένας ακόμα μύθος, με μόνο ουσιαστικό κέρδος τις όντως ελαττωμένες πρώτες ανακλάσεις από τους πλευρικούς τοίχους, καθώς σε τυπικούς χώρους ακρόασης αυτές οι αποστάσεις είναι μικρές και εμπίπτουν στην μικρή απόσταση γραμμικής μείωσης στάθμης της κόρνας - και κατευθυντικότητας. Αμέσως μετά, γίνεται το γνωστό αλαλούμ των τυπικών ηχείων. Σα να λέμε, σιγά τα ωά, ιδίως όταν γράφεις στα παλαιότερα των υποδημάτων σου την απαιτούμενη περιποίηση του χώρου για ομοιογενή και συμφασική διασπορά με στόχο την διατήρηση του αρ-τι-σίξτι στα επιθυμητά επίπεδα σε ΟΛΟ το συχνοτικό εύρος του ακουστού φάσματος, κι όταν λέω ΟΛΟ, εδώ όντως εννοώ ΟΛΟ....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.327
Reaction score
138.064
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

α ρε τσίπρας που μας χρειάζεται.... ή μάλλον συνασπισμός τσίπρα-μιχαλολιάκου!
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.884
Μηνύματα
2.954.994
Members
38.254
Νεότερο μέλος
PanosLouis
Top