Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.710
Reaction score
58.425
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης




Ο άμεσος ήχος που καταφθάνει σε δεδομένη θέση ακρόασης τόσο εντός δωματίου όσο και στο ελεύθερο πεδίο,ακολουθεί το νόμο των αντιστρόφων τετραγώνων:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.710
Reaction score
58.425
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Λαμβάνεται τώρα παντοκατευθυντική σημειακή πηγή που εκπέμπει διαρκώς εντός δωματίου το οποίο δεν έχει ανηχοϊκές ιδιότητες.Ηχητικά κύματα διαδίδονται προς όλες τις δυνατές κατευθύνσεις και συναντούν τις ομόλογες περικλείουσες επιφάνειες παράγοντας τις πρώτες ανακλάσεις.Στη συνέχεια οι μικρότερης ενέργειας συνιστώσες που παράγονται από τις πρώτες ανακλάσεις οδεύουν διαδοχικά προς τις άλλες επιφάνειες του χώρου (με βάση ότι η γωνία ανάκλασης ισούται με τη γωνία πρόσπτωσης) παράγοντας έτσι τις επόμενες ανακλάσεις ακόμα μικρότερης ενέργειας,κ.ο.κ. γιά να ενταχθούν μαζί με όσες έχουν προηγηθεί και θ'ακολουθήσουν στο σχηματιζόμενο πεδίο αντήχησης.Εφόσον η πηγή εξακολουθεί να εκπέμπει ήχο σταθερής στάθμης,το παραγόμενο πεδίο αντήχησης θα έχει σταθερή στάθμη σε κάθε τμήμα του δωματίου.

Η απόσταση από το ακουστικό κέντρο της πηγής μέχρι το σημείο εντός του χώρου όπου ο άμεσος ήχος από την πηγή έχει την ίδια στάθμη με το παραγόμενο πεδίο αντήχησης,είναι η κρίσιμη απόσταση.Όσο μεγαλύτερη γίνεται η απόσταση της θέσης ακρόασης σε σχέση με την κρίσιμη τόσο περισσότερο επικρατεί σ'αυτή η στάθμη του πεδίου αντήχησης.

Καθώς μάλιστα απομακρυνόμαστε από το ακουστικό κέντρο της πηγής,από κάποιο σημείο και πέρα η στάθμη ηχητικής πίεσης που προσλαμβάνουμε τείνει προς μιά στατιστικά σταθερή τιμή-υπό την προϋπόθεση ότι η πηγή μας διεγείρει αδιάκοπα το συγκεκριμένο χώρο.Είναι φανερό ότι η συνολική ηχητική πίεση (άμεση συνιστώσα και πεδίο αντήχησης) που προσλαμβάνουμε πέραν της κρίσιμης απόστασης,παύει ν'ακολουθεί το νόμο των αντιστρόφων τετραγώνων.Εφόσον θεωρείται ότι η στάθμη του πεδίου αντήχησης είναι σταθερή παντού εντός του χώρου,το μέγεθος που υπακούει πάντα στο νόμο θα είναι η αναλογία της άμεσης προς την συνιστώσα του πεδίου αντήχησης.Γιά παράδειγμα,εάν στο σημείο που αντιστοιχεί στην κρίσιμη απόσταση ο λόγος στάθμης άμεσου προς το πεδίο αντήχησης είναι 1:1,σε απόσταση διπλάσια της κρίσιμης ο άμεσος ήχος θα έχει στάθμη χαμηλότερη κατά 6dB αυτής του πεδίου αντήχησης.

Επομένως σε θέσεις πέραν της κρίσιμης απόστασης είναι δυνατόν ν'ακούμε στάθμες υψηλότερες της προβλεπόμενης από το νόμο των αντιστρόφων τετραγώνων.Κρατώντας σταθερά τα χαρακτηριστικά εκπομπής της υποθετικής πηγής,οι στάθμες δύνανται επίσης να είναι κατά τι μικρότερες των αναμενομένων στην περίπτωση που συνυπάρχουν εντός του χώρου σώματα άλλων ακροατών ή αντικείμενα που παρουσιάζουν απορροφητικό εμπόδιο στη διάδοση του άμεσου ήχου.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.710
Reaction score
58.425
Απάντηση: Ηχοσύστημα,στάθμη ακρόασης και o συντελεστής ΠΣΙ (Πανικός Στο...Ισωμα)

Τί συμβαίνει όμως όταν η πηγή μας αντί να είναι παντοκατευθυντική,εστιάζει το μεγαλύτερο μέρος της εκπεμπομένης από αυτή ηχητικής ενέργειας προς συγκεκριμένη κατεύθυνση;Όταν ο ακροατής βρίσκεται επί του άξονα στον οποίο συγκεντρώνεται η εκπεμπόμενη ηχητική ενέργεια,είναι προφανές ότι η συνιστώσα της στάθμης άμεσου ήχου θα υπερτερεί έναντι αυτής του πεδίου αντήχησης γιά μεγαλύτερη απόσταση από το ακουστικό κέντρο της κατευθυντικής πηγής,συγκρινόμενη μ'εκείνη που θ'αντιστοιχούσε σε παντοκατευθυντική πηγή η οποία θα εξέπεμπε στην ίδια στάθμη.Αυτό συμβαίνει γιά δύο λόγους:πρώτον,η εκπεμπόμενη άμεση ηχητική ενέργεια συσσωρεύεται ως επί το πλείστον σε συγκεκριμένη διεύθυνση εμπρός από την πηγή.Δεύτερον,μικρότερο ποσοστό της εκπεμπόμενης ενέργειας είναι διαθέσιμο γιά να διαδοθεί προς άλλες διευθύνσεις (οπίσθια,πλευρικές,πάτωμα,οροφή),οπότε το παραγόμενο εκ των ανακλάσεων πεδίο αντήχησης θα τροφοδοτείται με μικρότερο ποσό ενέργειας.Κατά συνέπεια,η κατευθυντική συμπεριφορά της πηγής θ'αυξάνει την κρίσιμη απόσταση γιά δεδομένο χώρο.
Εξετάζοντας ενδεικτικά ένα χαρακτηριστικό μέγεθος αξιολόγησης του δείκτη καταληπτότητας,το ΄΄ποσοστό απώλειας άρθρωσης συμφώνων(% Alcons)΄΄,παρατηρούμε ότι είναι ανάλογο του τετραγώνου του μέσου χρόνου αντήχησης δεδομένου χώρου και αντιστρόφως ανάλογο του συντελεστή ΄΄Q΄΄ που αναφέρεται στην κατευθυντικότητα δεδομένης πηγής.

Σημειωτέον ότι η καταληπτότητα και η ευκρίνεια αυξάνονται με τη μείωση του ποσοστού γιά δεδομένο σύστημα πηγών-χώρου,με βέλτιστες τιμές κάτω του 5%.

Εδώ όμως υπεισέρχονται δύο σημαντικότατα στοιχεία:

-Η συνθήκη που αφορά την επιμήκυνση της κρίσιμης απόστασης θα ισχύει αποκλειστικά γιά τις θέσεις ακρόασης που θα βρίσκονται επί του άξονα.Αντιθέτως,γιά ακροατές ευρισκόμενους εκτός του άξονα η κρίσιμη απόσταση θα μειώνεται και η ευκρίνεια στην αντίληψη των χαρακτηριστικών της ηχογράφησης θα επιδεινώνεται.Το φαινόμενο αυτό θα γίνεται ακόμα εντονώτερο όπως έχει ήδη εξηγηθεί με την άνοδο της εκπεμπόμενης ηχητικής στάθμης.

-Εξαιρουμένης της απίθανης περίπτωσης να γίνεται ολοκληρωτική απορρόφηση από τον παριστάμενο ακροατή ή σύνολο αυτών και το υλικό των θέσεων όπου θα κάθονταν,όσο κατευθυντική και να είναι η εκπεμπόμενη δέσμη ηχητικής ενέργειας,θα προσκρούει στον τοίχο όπισθεν αυτών με αποτέλεσμα να συσταθεί-μέσω του γνωστού κύκλου- αξιοσημείωτο πεδίο αντήχησης εντός του τυπικού οικιακού χώρου ακρόασης.Άρα η κατευθυντικότητα της πηγής μπορεί να επιμηκύνει την κρίσιμη απόσταση,πλην όμως δεν ανατρέπει τη γνωστή επίδραση του πεδίου αντήχησης πέραν αυτής.Η καταστρεπτική επίδραση θα εξακολουθεί ν'αυξάνεται με την περαιτέρω απομάκρυνση του ακροατή από την κρίσιμη απόσταση όπως και με την άνοδο της εκπεμπομένης στάθμης.


Η ανισορροπία βέβαια εντείνεται όταν στο ρόλο της πηγής θα βρεθεί ένα ηχείο το οποίο θα καλύπτει το ακουστό φάσμα μέσω διαφορετικών μονάδων εκπομπής με σημαντικές διαφορές μεταξύ των πολικών τους αποκρίσεων.Σ'αυτές τις περιπτώσεις,έστω και αν ο άμεσος ήχος έχει ομαλή απόκριση σε θέση on-axis και η αντίληψη αυτού προηγείται,οι ανακλάσεις και το σχηματιζόμενο πεδίο αντήχησης θα έχουν ριζικά διαφορετική φασματική κατανομή ενέργειας.Αποτέλεσμα αυτού θα είναι επιπρόσθετα φαινόμενα επικάλυψης και δυσχέρεια στην ακουστική φροντίδα του τυπικού δωματίου ακρόασης.

Δεν είναι τυχαία η επιμονή της JBL στις κόρνες περίθλασης.Στο ηχείο του antkots μάλιστα η ίδια μονάδα επιφορτίζεται με την ευρεία και κρίσημη ζώνη μεταξύ 800-10000 Hz.

Ούτε είναι τυχαία και η επιμονή αρκετών ακουστικών μηχανικών στις διατάξεις εκπομπής καρδιοειδούς μπάσου.:126:
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Στο post 302 δεν μου βγαίνει η άθροιση των κυματομορφών στο σχήμα 2 ώστε να καταλήξουμε στο σχήμα 3...

Θα περίμενα το άθροισμα να είναι η μπλε καμπύλη, μετατοπισμένη κατά 40 db στον Y άξονα....:203:

...επίσης μια επεξήγηση του τελευταίου σχήματος στο ίδιο post μάλλον χρειάζεται...τι αντιπροσωπεύουν οι γραμμοσκιασμένες περιοχές?
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.911
Reaction score
28.075
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

κιπ ον σλίπινγκ. σσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσσς....
Κιπ ον ντριμινγκ .ζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζζ
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.911
Reaction score
28.075
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Για ποια σωστα Α/Β μιλας; για τον αντιτορπιλικο Αβερωφ που εχεις;:119: Εσενα βρε θεοτρελε ο παληοσανσουις τα πρωτα 6 βατ στα δινει σε Α και τα υπολοιπα ρεστα 244σε Β!!

Γιαννη σ αγαπαω ρε!! αλλα μ αρεσει να σε πειραζω!!!!:116:
Τάκη δεν ξέρω αν είναι τα πρώτα εξι σε Α, η τα πρώτα 2 η 3 , χέστηκα. Αυτό που ξέρω είναι ενα slew rate +-170v/μsec, ενα rise time 5μsec , και κάτι ρεύματα ναααααα με το συμπάθειο. Σου είπα οτι ακόμα και τα 15ιντσα σαμπς , όταν τα οδήγησε ο sansui, χτύπησαν απο διαδρομές. Τώρα το τι κάνει ο κάθε ενισχυτής class d , με αφήνει παγερά αδιάφορο.
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Ηχοσύστημα,στάθμη ακρόασης και o συντελεστής ΠΣΙ (Πανικός Στο...Ισωμα)

....Η ανισορροπία βέβαια εντείνεται όταν στο ρόλο της πηγής θα βρεθεί ένα ηχείο το οποίο θα καλύπτει το ακουστό φάσμα μέσω διαφορετικών μονάδων εκπομπής με σημαντικές διαφορές μεταξύ των πολικών τους αποκρίσεων.Σ'αυτές τις περιπτώσεις,έστω και αν ο άμεσος ήχος έχει ομαλή απόκριση σε θέση on-axis και η αντίληψη αυτού προηγείται,οι ανακλάσεις και το σχηματιζόμενο πεδίο αντήχησης θα έχουν ριζικά διαφορετική φασματική κατανομή ενέργειας.Αποτέλεσμα αυτού θα είναι επιπρόσθετα φαινόμενα επικάλυψης και δυσχέρεια στην ακουστική φροντίδα του τυπικού δωματίου ακρόασης.
Να υποθέσω λοιπόν ότι αν μετρούσαμε ένα τρίδρομο ηχείο σε ανοικτό χώρο χωρίς ανακλάσεις, θα θέλαμε μειωμένη απόκριση συχνότητας στο κάτω μέρος του φάσματος, ώστε όταν το ίδιο ηχείο παίξει σε δωμάτιο, η απόκριση να έρθει στα ίσια της....
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Τάκη δεν ξέρω αν είναι τα πρώτα εξι σε Α, η τα πρώτα 2 η 3 , χέστηκα. Αυτό που ξέρω είναι ενα slew rate +-170v/μsec, ενα rise time 5μsec , και κάτι ρεύματα ναααααα με το συμπάθειο. Σου είπα οτι ακόμα και τα 15ιντσα σαμπς , όταν τα οδήγησε ο sansui, χτύπησαν απο διαδρομές. Τώρα το τι κάνει ο κάθε ενισχυτής class d , με αφήνει παγερά αδιάφορο.
....τα ίδια χαρακτηριστικά και καλύτερα έχει ένα inverter για οδήγηση κινητήρων....αλλά δεν παίζει μουσική το άτιμο...:116::116:
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

....αν η τάξη Α είναι η πρώτη λυκείου....τότε στην D είσαι πρωτοετής στο πολυτεχνείο...:135::135:


.....ο John κάθε φορά που πατάει στην Β....τα κάνει κ@λ@ς και τον ξαναστέλνουν στην Α....:116:
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Bhutia έχω απορίες, που είσαι? :121:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.608
Reaction score
138.612
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Στο post 302 δεν μου βγαίνει η άθροιση των κυματομορφών στο σχήμα 2 ώστε να καταλήξουμε στο σχήμα 3...

Θα περίμενα το άθροισμα να είναι η μπλε καμπύλη, μετατοπισμένη κατά 40 db στον Y άξονα....:203:
χεχεχε, ας κάνουμε μερικές ασκήσεις:

τι άθροισμα ηχητικής στάθμης έχουν δυό πηγές που η μία βγάζει 100db και η άλλη 50db?
υπενθυμίζω πως 40+40db μας κάνει 43db.
άρα, πόσο κάνει 40+3db? :116:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.608
Reaction score
138.612
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

οπότε, το άθροισα είναι σωστό στο σχήμα 3, ενώ στο τελευταίο σχήμα οι σκιασμένες περιοχές δείχνουν τη διαφορά στάθμης του ανακλώμενου ήχου από τον άμεσο, αλλά και το όριο του νίαρ φίλντ (όπου ο άμεσος είναι πάνω από τον ανακλώμενο).
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

χεχεχε, ας κάνουμε μερικές ασκήσεις:

τι άθροισμα ηχητικής στάθμης έχουν δυό πηγές που η μία βγάζει 100db και η άλλη 50db?
υπενθυμίζω πως 40+40db μας κάνει 43db.
άρα, πόσο κάνει 40+3db? :116:
Mε την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος...:142:

100 db+50 db= 101,5 db
40 db + 3 db = 40,231 (περίπου)

Mετά του κηδεμόνος μου δεν έρχομαι...


:142:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.710
Reaction score
58.425
Απάντηση: Η Λερναία Ύδρα και ο περιβόητος συντελεστής ΠΣΙ

Στο post 302 δεν μου βγαίνει η άθροιση των κυματομορφών στο σχήμα 2 ώστε να καταλήξουμε στο σχήμα 3...
Θα περίμενα το άθροισμα να είναι η μπλε καμπύλη, μετατοπισμένη κατά 40 db στον Y άξονα....:203:

...επίσης μια επεξήγηση του τελευταίου σχήματος στο ίδιο post μάλλον χρειάζεται...τι αντιπροσωπεύουν οι γραμμοσκιασμένες περιοχές?
Δεν πρόκειται περί κυματομορφών,αλλά περί λογαριθμικών καμπυλών.Οι λογαριθμικές διαφορές είναι εκθετικού τύπου και η άθροιση των μεγεθών δεν είναι γραμμική.Γιά παράδειγμα δύο σήματα στάθμης 40dB έκαστο,δίνουν ολική στάθμη 43dB και όχι 80dB.Στις συγκεκριμένες παραστάσεις,η αντιληπτική προτεραιότητα δεν ανήκει στην αυστηρότητα βαθμονόμησης του καθέτου άξονα.Ανήκει στη συνολική διαμόρφωση της καμπύλης,εκ της οποίας συνάγεται ότι γιά διαστήματα μικρότερα της κρίσιμης απόστασης επικρατεί στη θέση ακρόασης η συμπεριφορά του άμεσου ήχου ενώ γιά διαστήματα πέραν της κρίσιμης απόστασης επικρατεί η συμπεριφορά του πεδίου αντήχησης.

Χαίρομαι που κάποιος με ρώτησε γιά το ύστατο διάγραμμα.Η προέλευσή του είναι από την Bruel & Kjaer και δεν αναφέρεται σε θέσεις ακρόασης ή μετρήσεις ηχείων,αλλά στις αρχές διάδοσης του θορύβου περιβάλλοντος.Η παρουσία των γραμμοσκιασμένων περιοχών φανερώνει την αναξιοπιστία της μέτρησης στάθμης του εκπεμπομένου θορύβου στις αντίστοιχες αποστάσεις από την πηγή,εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν ισχύει ο νόμος των αντιστρόφων τετραγώνων.Στα μεν μικρότερα διαστήματα επειδή τα κύματα εντός αυτών δεν θα διαδίδονται ακριβώς σφαιρικά,στα δε μεγαλύτερα (όπου λαμβάνεται υπόψη η εμφάνιση ανακλάσεων και πεδίου αντήχησης στο περιβάλλοντα χώρο) επειδή η στάθμη της αντήχησης θα αθροίζεται με αυτή του άμεσου θορύβου.
Να υποθέσω λοιπόν ότι αν μετρούσαμε ένα τρίδρομο ηχείο σε ανοικτό χώρο χωρίς ανακλάσεις, θα θέλαμε μειωμένη απόκριση συχνότητας στο κάτω μέρος του φάσματος, ώστε όταν το ίδιο ηχείο παίξει σε δωμάτιο, η απόκριση να έρθει στα ίσια της....
Αρκετοί καταξιωμένοι κατασκευαστές ηχείων προβαίνουν σε κατάλληλη ρύθμιση του κάτω ορίου της απόκρισης υπό τις ανηχοϊκές συνθήκες μέτρησης.Μιά άλλη τακτική που ακολουθείται από κάποιους,είναι να τονίζουν την απόκριση απί του άξονα στις ανώτερες συχνοτικές ζώνες,όπου αυξάνει η κατευθυντικότητα των μονάδων που χρησιμοποιούν,ούτως ώστε ν'αντισταθμίσουν την ανισορροπία στη σύσταση του παραγόμενου πεδίου αντήχησης η οποία θα έκανε το ηχείο τους ν'ακούγεται λιγότερο ΄΄ζωντανό΄΄ στις συγκεκριμένες ζώνες του φάσματος.Εννοείται ότι αυτή η πρακτική είναι ανάλογη από ακουστικής άποψης της μυθικής...Λερναίας Ύδρας.
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Διορθώνω:

100 + 50= 100

40 + 3 = 40

Tρελό μεν αλλά...

(Πρόσθεση λογαρίθμων)

Βλέπετε ο δημιουργός προέβλεψε όλες οι αισθήσεις μας να λειτουργούν λογαριθμικά για να μην καίγονται τα...τρανζίστορ στο πρώτο φύσημα του ανέμου η για να μην...στραβωνόμαστε στην θέα ενός...μανουλιού, ε, μπαρδόν, μανουαλίου ήθελα να πω...


:142:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.710
Reaction score
58.425
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Bhutia έχω απορίες, που είσαι? :121:
Κι εγώ έχω ασχολίες,στις οποίες μπορεί να μην παράγω αυστηρώς τεχνικό έργο,αλλ'απλώς...έργο.:137:
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Κι εγώ έχω ασχολίες,στις οποίες μπορεί να μην παράγω αυστηρώς τεχνικό έργο,αλλ'απλώς...έργο.:137:
Aυτό το έργο κάπου τόχω ξαναδεί...

:142:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.710
Reaction score
58.425
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Aυτό το έργο κάπου τόχω ξαναδεί...:142:
Μάλλον έχεις δει το...κάτεργο αντί του έργου.:137:
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Μάλλον έχεις δει το...κάτεργο αντί του έργου.:137:
Θα προτιμούσα την "άεργο ισχύ"...

:142:
 

Μηνύματα
4.023
Reaction score
3.901
Απάντηση: Ηχοσύστημα και ένταση στάθμης ακρόασης

Διορθώνω:

100 + 50= 100

40 + 3 = 40

Tρελό μεν αλλά...

(Πρόσθεση λογαρίθμων)

Βλέπετε ο δημιουργός προέβλεψε όλες οι αισθήσεις μας να λειτουργούν λογαριθμικά για να μην καίγονται τα...τρανζίστορ στο πρώτο φύσημα του ανέμου η για να μην...στραβωνόμαστε στην θέα ενός...μανουλιού, ε, μπαρδόν, μανουαλίου ήθελα να πω...


:142:
Δηλαδή 100+50+40+3=?
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.075
Μηνύματα
2.961.262
Members
38.286
Νεότερο μέλος
MichaelK
Top