Y
Yiannis_B
Guest
Πες ρε κότα.
Πες ρε κότα!
Και τι θα καταλάβετε βρε καφετζήδες?

Πες ρε κότα.
Πες ρε κότα!
Δεκτά όλα, έχω διαβάσει τα πάντα του Bhutia. Το αν τα λαμβάνει όλα αυτά υπ' όψιν της η τυπική μέτρηση...
Τώρα το κατάλαβα...Ερωτοδικείο mode on λοιπόν.![]()
Πες ρε κότα.
Mε δύο λόγια γιατί η impulse response του ήχου που φτάνει σε έκαστο αυτί δεν είναι η ίδια η μία με την άλλη, εκτός άξονα. Στις χαμηλές συχνότητες υπάρχουν χρονικές διαφορές (interaural time differences, ITD), ενώ στις συχνότητες >2khz υπάρχουν διαφορές έντασης (interaural intensity differences, IID). Φυσικά, ακόμα κι αυτό μπορούν να το αποτυπώσουν μετρητικά, μέσω της IACF, (Interaural Cross-correlation Function, Φlr(t)) μεταξύ των 2 σημάτων f1(t) και f2(t) στα 2 αυτιά.Πες ρε κότα!
Τέλεια.Mε δύο λόγια γιατί η impulse response του ήχου που φτάνει σε έκαστο αυτί δεν είναι η ίδια η μία με την άλλη, εκτός άξονα. Στις χαμηλές συχνότητες υπάρχουν χρονικές διαφορές (interaural time differences, ITD), ενώ στις συχνότητες >2khz υπάρχουν διαφορές έντασης (interaural intensity differences, IID). Φυσικά, ακόμα κι αυτό μπορούν να το αποτυπώσουν μετρητικά, μέσω της IACF, (Interaural Cross-correlation Function, Φlr(t)) μεταξύ των 2 σημάτων f1(t) και f2(t) στα 2 αυτιά.
Για την ιστορία, η σχέση είναι αυτή:
View attachment 31568
όπου T είναι το χρονικό διάστημα που μας ενδιαφέρει, συνήθως το Τ60 και τα fl(t) και fr(t) τα κατά προσέγγιση σήματα που φτάνουν στα δύο αυτιά, τα οποία υπολογίζονται αφού περάσουν από ένα Α-σταθμισμένο σύστημα που προσεγγίζει την ευαισθησία του αυτιού.
Οπότε λέμε ακριβώς το ίδιο...Κοίταξε τα λαμβάνουν υπόψη τους τα τελευταία χρόνια που έγιναν γνωστά, αυτοί που τα γνωρίζουν και που μπορούν...και προφανώς μπορούν να βοηθήσουν ακόμα περισσότερο τις μετρήσεις γιατί έχει παρατηρηθεί ότι πχ. η ακουστική αντίληψη της θέσης στον χώρο αντιστοιχεί σε καμπύλη IACF με έντονη κορυφή και χαμηλή τιμή WIACC, όπως εδώ στο δεξί αυτί πχ:
View attachment 31570
Επίσης έχει παρατηρηθεί ότι όταν ένα ηχητικό πεδίο έχει IACC < 0,15 τότε εκλαμβάνεται υποκειμενικά ως diffused.
Οπότε όλα αυτά έχουν την χρησιμότητά τους, αν και είναι σχετικά νέο πεδίο γνώσεων.
Όμως, ειδικά από το 1981 και μετά, με τα πρώτα LEDE δωμάτια, μια χαρά χώρους έφτιαχναν με τις ως τότε μετρήσεις και χωρίς όλα αυτά!!! Φυσικά οι γνώσεις συνεχώς αυξάνονται και τα αποτελέσματα βελτιώνονται κι αυτό είναι το λογικό...
Νίκο μου,δεν θέλω να λέω λόγια του αέρα.....Αν είναι δυνατόν να λαμβάνουμε υπόψιν την διαφορετική ακοή του καθενός.
Τα έχω διαβάσει πρώτος...Comparing the 13s to the Ultimate Ears 11 Pros was an eye opener. The UEs sounded like a cartoon character's earphone with coloration and larger than life bass. If I ever want the experience of sitting in the trunk of my car laying my head on my subwoofers I know I can bring out the UE 11 Pros.
http://www.computeraudiophile.com/content/510-jh-audio-jh13-pro-custom-ear-monitors-review/
Οπως βλέπεις φίλε σωκράτη οι ακουστικαριοι που θαυμάζεις ακούνε με ακουστικά που παίζουν σαν να ακουμπας το κεφάλι σου σε σαμπ αυτοκινήτου.
Τεσπα, όποιος δεν ξέρει τι να μετρήσει αυτά παθαίνει....
φισικα για να γινει αυτο χρειαζεται εκτετεμενη μελετη αλλα οι αριθμοι μονο δεν αρκουν..Μου φαινεται εχει χαθει η ουσια..
Δινουμε απιστευτη εμφαση στο μεσο και οχι στην πηγη.. Η πηγη ειναι η μουσικη και τα συναισθηματα που σου δημιουργει και οχι τα μηχανηματα και οι "αριθμοι" που βγαζουν..
Το νοημα σε ενα σπιτι ειναι να ακους μουσικη στην καρεκλα σου και να γουσταρεις τιποτα αλλο.
Και τα studio που τοσο εκθειαζουμε ειναι χωροι δουλειας οχι χωροι απολαυσης-χαλαρωσης φτιαγμενα για να βγαζουν οσο το δυνατον περισοτερη λεπτομερια ωστε να μπορει ο sound engineer να πειραζει τον ηχο και να ακουει 5-6 ωρες χωρις να κουραζεται..
Οι μετρησεις ειναι σημαντικες αλλα ειναι μονο η μια πλευρα του νομισματος..
Γιατι το κατα ποσο ενα ηχοσυστημα μπορει να σε χαλαρωσει και να σε κανει να νιωσεις κατι δεν ειναι μετρησιμο.
Φαντάζομαι πως τέτοιες καμπίνες δεν υπάρχουν...Μια ερώτηση: πριν κάποιος κάνει ολόκληρο το βήμα για κατασκευή ηχείου (καμπίνα, cross και συνδυασμός μεγαφώνων) , δε μπορεί να ξεκινήσει περίπου απο τα μισά αγοράζοντας μια έτοιμη καμπίνα κρίνοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά της;
Υπάρχουν τέτοιες καμπίνες στην αγορά; Δε μιλάω για σχέδια για να την φτιάξεις μόνος σου γιατί εκεί υπάρχει ο αστάθμητος παράγοντας της προσωπικής τεχνικής κατάρτισης στο αντικείμενο.
Η πηγη ειναι η μουσικη και τα συναισθηματα που σου δημιουργει και οχι τα μηχανηματα και οι "αριθμοι" που βγαζουν......
Οι μετρησεις ειναι σημαντικες αλλα ειναι μονο η μια πλευρα του νομισματος..
Γιατι το κατα ποσο ενα ηχοσυστημα μπορει να σε χαλαρωσει και να σε κανει να νιωσεις κατι δεν ειναι μετρησιμο.
η μόνη μελέτη που μού'ρχεται στο μυαλό .........φισικα για να γινει αυτο χρειαζεται εκτετεμενη μελετη αλλα οι αριθμοι μονο δεν αρκουν..