east electronics
Επαγγελματίας
- Μηνύματα
- 1.241
- Reaction score
- 1.108
Απο καιρο τωρα ειχα υποσχεθει να κανω μια εκτεταμενη αναφορα σε αυτο το μηχανημα ...
Service Alchemist Forseti APD15A
Θα γινω μαλλον κουραστικος με την αφιερωση ενος μακρυτατου αρθρου αρχικα σε οτι αφορα την αρχη λειτουργιας αυτου του μηχανηματος και μετα λιγα λογια για την επισκευη του .
Οσοι με διαβαζουν στο ξενο φορουμ γνωριζουν το παθος μου για ενισχυτες CFP η Sziklai οπως αλλιως λεγονται απο το ονομα του εφευρετη τους http://en.wikipedia.org/wiki/George_Clifford_Sziklai…
Για να μην σας κουραζω με πολλα τεχνικα ολοι οι ενισχυτες που γνωριζουμε σε ποσοστο 99% δουλευουν συνηθως με 4 σταδια με απλη λογικη απο το σταδιο 1 εως 4 ενισχυεται το σημα μεχρι να παραδωθει στα ηχεια.
Οι επιδοσεις των τρανσιστορ στο πρωτο σταδιο ειναι αστρονομικες τυπου 300MHZ ( το μεγεθος αυτο σημαινει ευρος και ταχυτητα ) στο δευτερο και τριτο οι επιδοσεις πεφτουν στους 100-130 MHZ και στο τελικο σταδιο σημερα ειναι το πολυ μεχρι 30 .
Η λογικη ειναι παρα πολυ απλη οσο πλησιαζουμε προς την εξοδο οι ταχυτητες πρεπει να πεφτουν γιατι υπαρχει ο κινδυνος τρανσιστορ τα οποια λειτουργουν σε τετοια συχνοτητα αλλα και σε τετοια ισχυ ειναι ευκολο να πεσουν σε αυτοταλαντωση και να αυτοκαταστραφουν πολυ πριν ο ενισχυτης συνδεθει με ηχεια η πηγες .
Μαλιστα το παραπανω απο μονο του ειναι και η απαντηση γιατι εινω ολοι οι ενισχυτες ειναι σχεδον ιδιοι κυκλωματικα ολοι τους παιζουν διαφορετικα . Φυσικα το νουμερο 1 ειναι η υλοποιηση και τα υλικα αλλα το νουμερο 2 και εξισου σημαντικο ειναι το πως και ποσο καλα αποφασισε ο σχεδιαστης να φυλαξει το μηχανημα του το οποιο φυσικα ειναι σε βαρος της ποιοτητας του ηχου .
Ενας αλλο τροπος για να υπαρχει ελεγχος στα σταδια και κυριως στα εξοδου ειναι η αναδραση οπου απο την στιγμη που τα 4 σταδια ειναι μεσα στον κυκλο της αναδρασης στην ουσια ο ενισχυτης αυτοδιορθωνεται ενω τα πρωτα 3 σταδια παρακολουθουν τι συμβαινει στην εξοδο .
Ο George Clifford Sziklai σκεφτηκε με διαφορετικο τροπο προσπαθωντας να εκμεταλευτει τα πολυ καλα χαρακτηριστικα που εχει το 3 σταδιο δηλαδη ευρος και ταχυτητες μεχρι 100-130ΜΗΖ και να κατασκευασει εναν ενισχυτη χωρις αργα τρανσιστορ εξοδου …. Πολυ απλα στους ενισχυτες αυτους δεν υπαρχουν ουσιαστικα τρανσιστορ εξοδου την δουλεια αυτη εχει αναλαβει να κανει το 3 σταδιο που ειναι τα ντριβερ που φυσικα οπως ειπα εχουν αστρονομικες ταχυτητες ,απιστευτο ευρος , μπορουν ευκολα να πολωθουν σε ψηλοτερη πολωση μονο που στην εξοδο τους δεν μπορουν να οδηγησουν ηχεια ……Για τον λογο αυτο προστεθηκαν δυο τρανσιστορ παραλληλα με τα ντριβερ για να ενισχυσουν την λειτουργια τους και να μπορεσουν τελικα να οδηγησουν ηχεια .
Σοβαρο μειονεκτημα ειναι οτι τα δυο συμπηρωματικα τρανσιστορ που δουλεουν ως ενισχυτες για τα ντριβερ και μονο που ειναι και τα εξοδου στην συγκεκριμενη περιπτωση, ειναι εξω απο τον κυκλο της αναδρασης και αρα δουλευουν αυτονομα εξω απο τον λοιπο ελεγχο του ενισχυτη , πρατουν κατα συνειδηση και συμφωνα με τις αναγκες του ντριβερ που στην συγκεκριμενη περιπτωση δουλευει ως εξοδου .Αυτο απο μονο του κερδισε στον κυριο George Sziklai την φημη οτι οι ενισχυτες αυτου του τυπου δεν εχουν σταθεροτητα αλλα ο κυριος λογος που δεν επεκρατησαν ευρυτατα ειναι οτι την απλη αυτη αναλυση που σας εκανα παραπανω ειναι πολυ δυσκολο να την καταλαβουν ακομα και κορυφαιοι σχεδιαστε μεχρι και σημερα .
Λογο του οτι το 99% των ενισχυτων εχουν κατασκευαστει με την κλασσικη μεθοδο που υπερτερει σε ακριβεια ,σταθεροτητα ενω συναμα συγχωρει πολυ ευκολα σχεδιαστικα λαθη παραμενει μεχρι και σημερα μη κατανοητη η αρχη λειτουργιας . Βλεπουν το σχηματικο και σκεφτονται ακολουθους εκπομπου που ειναι λαθος σε αυτη την περιπτωση .
Ετσι ενισχυτες παραγωγης σε σχεση με την κλασσικη μεθοδο υπαρχουν μετρημενοι στα δαχτυλα δυο χεριων ενας απο αυτους ειναι ο AUDIOLAB οπου πηραν αυτο το υπεροχο κυκλωμα και το σκοτωσαν στην κυριολεξια ,ο αλλος ειναι ο Alchemist Forseti βασισμενος στην ιδια αρχη αλλα υλοποιημενος με μια ακομα προσθετη εφαρμογη , ο αλλος ταρα ! ταρα! ειναι ο Nakamichi STASIS που ενω ειναι σχεδιaσμενος απο τον Pass νομιζω οτι τα σχεδια του αγοραστηκαν απο την Nakamichi την στιγμη που ο Pass ηταν ετοιμος να τα κυκλοφορησει για λογαριασμο του , Υπαρχει ενας και μονο Marantz κατασκευασμενος ετσι , ενας και μονο Harman Kardon , ενας και μονο Sony , και προφανως θα μου ξεφευγουν 5-6 που δεν εχει τυχει να δω .
Τα πλεονεκτηματα αυτου του κυκλωματος ειναι ο εξαιρετικα γλυκος φιλικος και μουσικος ηχος , ακομα καλυτερα οταν ειναι Bootstrap , το αστρονομικο ευρος και ταχυτητα , και αναλογως την πολωση αρμονικες οι οποιες ειναι συχνα σχεδον ιδιες με αρμονικες που βγαζει ενα λαμπατο μηχανημα Το αποτελεσμα ειναι τοσο γλυκο και φιλικο που το ανθρωπινο αυτι μπορει ευκολα να ξεχωρισει ενα τετοιο μηχανημα με κλειστα τα ματια μεσα σε 10 αλλα καλα μηχανηματα.
Το μειονεκτημα ειναι οτι το μηχανημα αυτο μεχρι και σημερα εχει αποτυχει να παραχθει σε εκδοσεις με παραπανω απο δυο τρανσιστορ στην εξοδο και αρα ισχυ πανω απο 100 W το οποιο ειναι απολυτα λογικο αν καποιος θυμηθει οτι τα “”μεγαλα “”τρανσιστορ ειναι μονο υποστιρικτες των πραγματικων εξοδου που ειναι τα οδηγα Συνεπως το να προσθετεις περισσοτερα εξοδου για να κερδισεις ισχυ ενω εχεις αυξησει την τροφοδοσια ( Που ειναι και η συνταγη για την κλασσικη μεθοδο ) δεν εχει απολτελεσμα απο την στιγμη που τα περισσοτερα εξοδου δεν μπορουν να αναπαραγουν τα θετικα στοιχεια των οδηγων και απο την στιγμη που δουλευουν απο “”μονα τους ” και εξω απο τον κυκλο της αναδρασης μονο σε προβληματα σταθεροτητας θα οδηγησουν .
Εξαιρεση στον παραπανω κανονα ειναι μονο ο STASIS του Pass τον οποιο δεν εχω μελετησει για να δω πως καταφερνει να τον κανει σε τοση ισχυ ενω παραλληλα ειναι εξαιρετικα σταθερος και ο Alchemist Forseti που εχει 4 τρανσιστορ εξοδου ( αλλα και 4 οδηγα ) και συνεπως ειναι μια πολυ αιρετικη σχεδιαση και μοναδικη στον κοσμο τον οποιο ο εγγλεζος που τον αντεγραψε τον φυλαξε τοσο καλα που ενω ειναι ενα μηχανημα το οποιο εχει τα χαρακτηριστικα ενος Sziklai γενικα ειναι ενα μαζεμενο μηχανημα σε ηχοχρωματα και ταχυτητα προφανως για να κερδισει σταθεροτητα .
Service Alchemist Forseti APD15A
Θα γινω μαλλον κουραστικος με την αφιερωση ενος μακρυτατου αρθρου αρχικα σε οτι αφορα την αρχη λειτουργιας αυτου του μηχανηματος και μετα λιγα λογια για την επισκευη του .
Οσοι με διαβαζουν στο ξενο φορουμ γνωριζουν το παθος μου για ενισχυτες CFP η Sziklai οπως αλλιως λεγονται απο το ονομα του εφευρετη τους http://en.wikipedia.org/wiki/George_Clifford_Sziklai…
Για να μην σας κουραζω με πολλα τεχνικα ολοι οι ενισχυτες που γνωριζουμε σε ποσοστο 99% δουλευουν συνηθως με 4 σταδια με απλη λογικη απο το σταδιο 1 εως 4 ενισχυεται το σημα μεχρι να παραδωθει στα ηχεια.
Οι επιδοσεις των τρανσιστορ στο πρωτο σταδιο ειναι αστρονομικες τυπου 300MHZ ( το μεγεθος αυτο σημαινει ευρος και ταχυτητα ) στο δευτερο και τριτο οι επιδοσεις πεφτουν στους 100-130 MHZ και στο τελικο σταδιο σημερα ειναι το πολυ μεχρι 30 .
Η λογικη ειναι παρα πολυ απλη οσο πλησιαζουμε προς την εξοδο οι ταχυτητες πρεπει να πεφτουν γιατι υπαρχει ο κινδυνος τρανσιστορ τα οποια λειτουργουν σε τετοια συχνοτητα αλλα και σε τετοια ισχυ ειναι ευκολο να πεσουν σε αυτοταλαντωση και να αυτοκαταστραφουν πολυ πριν ο ενισχυτης συνδεθει με ηχεια η πηγες .
Μαλιστα το παραπανω απο μονο του ειναι και η απαντηση γιατι εινω ολοι οι ενισχυτες ειναι σχεδον ιδιοι κυκλωματικα ολοι τους παιζουν διαφορετικα . Φυσικα το νουμερο 1 ειναι η υλοποιηση και τα υλικα αλλα το νουμερο 2 και εξισου σημαντικο ειναι το πως και ποσο καλα αποφασισε ο σχεδιαστης να φυλαξει το μηχανημα του το οποιο φυσικα ειναι σε βαρος της ποιοτητας του ηχου .
Ενας αλλο τροπος για να υπαρχει ελεγχος στα σταδια και κυριως στα εξοδου ειναι η αναδραση οπου απο την στιγμη που τα 4 σταδια ειναι μεσα στον κυκλο της αναδρασης στην ουσια ο ενισχυτης αυτοδιορθωνεται ενω τα πρωτα 3 σταδια παρακολουθουν τι συμβαινει στην εξοδο .
Ο George Clifford Sziklai σκεφτηκε με διαφορετικο τροπο προσπαθωντας να εκμεταλευτει τα πολυ καλα χαρακτηριστικα που εχει το 3 σταδιο δηλαδη ευρος και ταχυτητες μεχρι 100-130ΜΗΖ και να κατασκευασει εναν ενισχυτη χωρις αργα τρανσιστορ εξοδου …. Πολυ απλα στους ενισχυτες αυτους δεν υπαρχουν ουσιαστικα τρανσιστορ εξοδου την δουλεια αυτη εχει αναλαβει να κανει το 3 σταδιο που ειναι τα ντριβερ που φυσικα οπως ειπα εχουν αστρονομικες ταχυτητες ,απιστευτο ευρος , μπορουν ευκολα να πολωθουν σε ψηλοτερη πολωση μονο που στην εξοδο τους δεν μπορουν να οδηγησουν ηχεια ……Για τον λογο αυτο προστεθηκαν δυο τρανσιστορ παραλληλα με τα ντριβερ για να ενισχυσουν την λειτουργια τους και να μπορεσουν τελικα να οδηγησουν ηχεια .
Σοβαρο μειονεκτημα ειναι οτι τα δυο συμπηρωματικα τρανσιστορ που δουλεουν ως ενισχυτες για τα ντριβερ και μονο που ειναι και τα εξοδου στην συγκεκριμενη περιπτωση, ειναι εξω απο τον κυκλο της αναδρασης και αρα δουλευουν αυτονομα εξω απο τον λοιπο ελεγχο του ενισχυτη , πρατουν κατα συνειδηση και συμφωνα με τις αναγκες του ντριβερ που στην συγκεκριμενη περιπτωση δουλευει ως εξοδου .Αυτο απο μονο του κερδισε στον κυριο George Sziklai την φημη οτι οι ενισχυτες αυτου του τυπου δεν εχουν σταθεροτητα αλλα ο κυριος λογος που δεν επεκρατησαν ευρυτατα ειναι οτι την απλη αυτη αναλυση που σας εκανα παραπανω ειναι πολυ δυσκολο να την καταλαβουν ακομα και κορυφαιοι σχεδιαστε μεχρι και σημερα .
Λογο του οτι το 99% των ενισχυτων εχουν κατασκευαστει με την κλασσικη μεθοδο που υπερτερει σε ακριβεια ,σταθεροτητα ενω συναμα συγχωρει πολυ ευκολα σχεδιαστικα λαθη παραμενει μεχρι και σημερα μη κατανοητη η αρχη λειτουργιας . Βλεπουν το σχηματικο και σκεφτονται ακολουθους εκπομπου που ειναι λαθος σε αυτη την περιπτωση .
Ετσι ενισχυτες παραγωγης σε σχεση με την κλασσικη μεθοδο υπαρχουν μετρημενοι στα δαχτυλα δυο χεριων ενας απο αυτους ειναι ο AUDIOLAB οπου πηραν αυτο το υπεροχο κυκλωμα και το σκοτωσαν στην κυριολεξια ,ο αλλος ειναι ο Alchemist Forseti βασισμενος στην ιδια αρχη αλλα υλοποιημενος με μια ακομα προσθετη εφαρμογη , ο αλλος ταρα ! ταρα! ειναι ο Nakamichi STASIS που ενω ειναι σχεδιaσμενος απο τον Pass νομιζω οτι τα σχεδια του αγοραστηκαν απο την Nakamichi την στιγμη που ο Pass ηταν ετοιμος να τα κυκλοφορησει για λογαριασμο του , Υπαρχει ενας και μονο Marantz κατασκευασμενος ετσι , ενας και μονο Harman Kardon , ενας και μονο Sony , και προφανως θα μου ξεφευγουν 5-6 που δεν εχει τυχει να δω .
Τα πλεονεκτηματα αυτου του κυκλωματος ειναι ο εξαιρετικα γλυκος φιλικος και μουσικος ηχος , ακομα καλυτερα οταν ειναι Bootstrap , το αστρονομικο ευρος και ταχυτητα , και αναλογως την πολωση αρμονικες οι οποιες ειναι συχνα σχεδον ιδιες με αρμονικες που βγαζει ενα λαμπατο μηχανημα Το αποτελεσμα ειναι τοσο γλυκο και φιλικο που το ανθρωπινο αυτι μπορει ευκολα να ξεχωρισει ενα τετοιο μηχανημα με κλειστα τα ματια μεσα σε 10 αλλα καλα μηχανηματα.
Το μειονεκτημα ειναι οτι το μηχανημα αυτο μεχρι και σημερα εχει αποτυχει να παραχθει σε εκδοσεις με παραπανω απο δυο τρανσιστορ στην εξοδο και αρα ισχυ πανω απο 100 W το οποιο ειναι απολυτα λογικο αν καποιος θυμηθει οτι τα “”μεγαλα “”τρανσιστορ ειναι μονο υποστιρικτες των πραγματικων εξοδου που ειναι τα οδηγα Συνεπως το να προσθετεις περισσοτερα εξοδου για να κερδισεις ισχυ ενω εχεις αυξησει την τροφοδοσια ( Που ειναι και η συνταγη για την κλασσικη μεθοδο ) δεν εχει απολτελεσμα απο την στιγμη που τα περισσοτερα εξοδου δεν μπορουν να αναπαραγουν τα θετικα στοιχεια των οδηγων και απο την στιγμη που δουλευουν απο “”μονα τους ” και εξω απο τον κυκλο της αναδρασης μονο σε προβληματα σταθεροτητας θα οδηγησουν .
Εξαιρεση στον παραπανω κανονα ειναι μονο ο STASIS του Pass τον οποιο δεν εχω μελετησει για να δω πως καταφερνει να τον κανει σε τοση ισχυ ενω παραλληλα ειναι εξαιρετικα σταθερος και ο Alchemist Forseti που εχει 4 τρανσιστορ εξοδου ( αλλα και 4 οδηγα ) και συνεπως ειναι μια πολυ αιρετικη σχεδιαση και μοναδικη στον κοσμο τον οποιο ο εγγλεζος που τον αντεγραψε τον φυλαξε τοσο καλα που ενω ειναι ενα μηχανημα το οποιο εχει τα χαρακτηριστικα ενος Sziklai γενικα ειναι ενα μαζεμενο μηχανημα σε ηχοχρωματα και ταχυτητα προφανως για να κερδισει σταθεροτητα .