Μηχανική γείωση, απομόνωση, ''αντικραδασμικά"

Μηνύματα
1.108
Reaction score
169
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

@Takis Δε χρειάζεται να παλαντζάρει ούτε να μετακινηθεί ολόκληρο το ηχείο για να επηρεαστεί ο ήχος.
Σκέψου πόσο μικρή κίνηση κάνει ο κώνος για να βγάλει πχ 1000hz
Και ειδικά αν είναι μεγάλος ο κώνος, το να δονήσει ένα κακοστηριγμένο ηχείο είναι πολύ εύκολο.
 

Auditory

Επαγγελματίας
Μηνύματα
532
Reaction score
703
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

Φυσικά το όλο θέμα είναι λίγο πιο πολύπλοκο, αλλά νομίζω πως αυτά είναι αρκετά για να εξηγήσετε στον ευατό σας τι χρειάζεστε σε κάθε περίπτωση, με χρήση απλών νόμων της φυσικής, που δυστυχώς ή ευτυχώς, είναι αδιαπραγμάτευτοι. :109:
Δεν είναι απλά "λίγο πιο πολύπλοκο"... Οι νόμοι της φυσικής δεν επαρκούν να εξηγήσουν "το μέτρο του υποκειμενικού αισθήματος".
Ήχος είναι η οποιαδήποτε ακουστή/αντιληπτή μεταβολή πίεσης.
Η οποιαδήποτε μεταβολή πίεσης επηρρεάζει το σασι των συσκευών ως παλμικός θόρυβος.
Παλμικός θόρυβος σημαίνει η μία ή περισσότερες εξάρσεις ηχητικής ενέργειας μικρής διάρκειας (κάτω από 1") και το αυτί δεν τις αντιλαμβάνεται... αλλά επειδή είναι "πολλές" για τις διαφορετικές συχνότητες προστίθενται και όταν "αφαιρεθούν" με κάποιους τρόπους τότε γίνονται αντιληπτές.
Κάποιοι το "εξηγούν" στην χαι φαι... ορολογία ως εστίαση, σφιχτό χαμηλό, "αέρας" κλπ.
Μη ξεχνάμε ότι θόρυβος στη φυσική ορίζεται το σύνολο των ηχητικών κυμάτων με μικρή ή μηδενική περιοδικότητα.

Κανονικά χρειάζεται μεγαλύτερη ανάλυση αλλά τέτοια ώρα, τέτοια λόγια, ποιος κάθεται να γράψει ολόκληρες αράδες. Πιστεύω ότι αρκούν για να συμπληρώσουν το κείμενο του costas EAR και να δημιουργήσουν περισσότερες απορίες.
Μπορεί παρακάτω να έχουν αναφερθεί αλλά δεν έχω διαβάσει παρακάτω ακόμα
 

Μηνύματα
236
Reaction score
145
Απάντηση: μηχανική γείωση και απομόνωση, ή όλα όσα θέλετε να ξέρετε για τα "αντικραδα

ενώ κάτι τέτοιο



ή κάτι τέτοιο



κάνει μηχανική απομόνωση και προτείνεται για όποιον επιθυμεί αυτό για τη συσκευή του.
εχω εδρασει το πικ απ μου Thorens TD-350 με αναρτηση πανω σε Κοριαν 24χλ.και κατω από το Κοριαν εχω βαλει φελο 14χλ.
είμαι ενταξει;Αν εβαζα κατω από το Κοριαν τα αντικραδασμικα της Audioquest θα ειχα άλλο αποτέλεσμα;
 


Μηνύματα
7.370
Reaction score
2.556
Ξέρει κανένας που μπορώ να βρώ αυτό το υλικό (σορμποθάνη) για να βάλω κάτω από ηχεία δαπέδου;
 


Μηνύματα
7.370
Reaction score
2.556
Ευχαριστώ.
Μου αρέσει ο τρόπος που παρουσιάζει την επιχείρηση! Τελείως αντίθετος με τις σύγχρονες τάσεις αλλά εμένα (παλιά καραβάνα) με πείθει.

Και μερικά από τα υλικά που έχει (π.χ. Vibro) τα έχω χρησιμοποιήσει σε προβλήματα κραδασμών όταν έφτιαχνα καράβια...
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.828
Reaction score
2.427
Με μπερδεψατε (Κωσταδες) με τις ακιδες ηχειων: χρειαζονται ή οχι; Κατ΄εμε ακρως απαραιτητες! Γιατι; Γιατι τοποθετωντας κατ΄ευθειαν το ηχειο στο δαπεδο (μωσαϊκο το δικο μου, παλαιας κοπης), μπουμπουνιζε ολο το σπιτι! Με τις ακιδες μπουμπουνιζει εκει γυρω (ελαχιστα).
Βαζοντας προσθετο γρανιτη (παχους πχ 4εκατ) κατω απο τις ακιδες, επιτυγχανουμε κατι; κι αν βαλουμε κατω απο το γρανιτη στις γωνιες κομματακια τσοχας (κυριως για να γλυστρανε) τι "χαλαμε";
 

Μηνύματα
2.795
Reaction score
1.390
αν διαβασεις προσεκτικα τα πρωτα ποστ του κωστα, θα σου λυθουν οι αποριες...ολα ειναι εκει...

ειπα να κανω απ το θεμα.....
 

Μηνύματα
734
Reaction score
620
Πανηγύρι πραγματικό τα αντικραδασμικά, ε? :105:

Πολλές φορές βλέπω κάποιος να γράφει πως οι τάδε βάσεις είναι εξαιρετικές, "φτιάχνουν" φοβερές μεσαίες ή η δείνα βάσεις "καταστρέφουν τον ήχο".:138:

Ταυτόχρονα, η έλλειψη γνώσης δίνει τη δυνατότητα στους πωλητές ή και στον κόσμο γενικά να λεν το γνωστό "δοκίμασέ το με τα αυτιά σου, και θα δεις αν σου κάνει, δε κάνει για όλους", αλλά χωρίς να ξέρουν το "γιατί", οπότε καταλήγει να είναι άλλο ένα θέμα "μαύρης μαγείας"..:116:

Τα πράγματα βέβαια είναι πολύ απλά, καθώς όλα τα παραπάνω εξηγούνται εύκολα από έννοιες της φυσικής και σε καμιά περίπτωση δεν εμπλέκεται μαύρη μαγεία.

Στο φόρουμ μας, αυτά έχουν ξαναειπωθεί πολλές φορές, κι είναι ουσιαστικά διαθέσιμα σε αυτόν που θα <<ψάξει>> για να μάθει, αλλά δυστυχώς είναι διάσπαρτα μέσα σε θρεντς για πικάπ ή για ηχεία, και δύσκολα κάποιος θα <<πέσει πάνω>> τους. Γι'αυτό είπα να ξεκινήσω ένα νέο θρεντ, όπου και να εξαντλήσουμε επιτέλους αυτό το απλό θέμα, καιρός δεν είναι?

Πάμε λοιπόν.
Εκατσα και το διάβασα όλο. Σαν πιο νεος στο φόρουμ να ρωτησω κάτι;
Αυτός ο άνθρωπος που είναι; Γιατί δεν γράφει πια; :(
 


Μηνύματα
236
Reaction score
145
Απορία!
δεν γνωριζω πως συμπεριφερονται τα πικαπ μαζας,εγω παντως με πικαπ αναρτησης βρηκα την ησυχια μου,τοποθετωντας
παχυ στρωμα φελλου(14 χιλ) κατω από ένα φυλλο κοριαν.Νομιζω ότι είναι η φθηνοτερη και ποιο απλη και σιγουρη λυση.
 

Μηνύματα
13.632
Reaction score
11.190
Δεν ξέρω γιατί με quoteάρισες, αλλά το ποστ μου έχει να κάνει με την αξία της απόρίας του freaklight. Δεν έχω πικάπ.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.760
Reaction score
21.598
Απορία!
Χωρίς να είμαι σίγουρος (δεν κάνω τον δικηγόρο του), είμαι με την εντύπωση ότι αφενός δεν έχει χρόνο και αφετέρου θεωρεί ότι όσα είχε να πει & να γράψει, σχετικά με τα θέματα του audio, hi-fi και hi-end, τα είπε και τα έγραψε.
 

Μηνύματα
311
Reaction score
100
Το δικό μου πικάπ έχει ποδαράκια από συνδυασμό σορμποθάνης και ακίδα:
CustomImage.jpg

ανάμεσα στην ακίδα και στον μαύρο κύλινδρο που βιδώνει στο πικάπ υπάρχει σορμποθάνη και αν πιέσεις το πικάπ, συμπεριφέρεται σαν κάποιου είδους ανάρτηση.
Αλλά, σύμφωνα με αυτό:
Έχουμε ας πούμε ένα πικάπ. Ή ένα CD, μη τσακώνεστε, το ίδιο είναι. Τι θέλουμε από τη βάση του? Θέλουμε να επιτύχουμε μηχανική απομόνωση ή μηχανική γείωση; Δηλαδή είναι τόσο πολλοί πια οι κραδασμοί του ντακ ή του πικάπ που πρέπει να τους περάσουμε στο δάπεδο? Τρίχες. Απομόνωση θέλουμε, ώστε να μη περνούν οι κραδασμοί του δάπεδου στην πηγή μας. Και το δάπεδο έχει κραδασμούς, από το ηχείο μας, διότι παίζει μουσική στο χώρο και δονείται όλος ο χώρος. Ναι, ωραία, αλλά και το πικάπ έχει κάποιους κραδασμούς, πχ από το μοτοράκι του, τους οποίους αν τους γειώσουμε μηχανικά, θα έχουμε θετικό αποτέλεσμα. Πως μπορούμε να το κάνουμε αυτό; Μια λύση είναι να βρούμε μια βάση μεγάλης μάζας, πχ μια πλάκα γρανίτη, την οποία θα εδράσουμε στο δάπεδο με μηχανική απομόνωση. Πάνω στην πλάκα του γρανίτη γειώνουμε τους κραδασμούς της πηγής μας, όπου δηλαδή απορροφούνται από τη μεγάλη μάζα του γρανίτη, δηλαδή έχουμε ακίδες κάτω από το πικαπ μας και σορμποθάνη κάτω από το γρανίτη.
η project ακυρώνει την μηχανική γείωση των ακίδων, βάζοντας ανάμεσα σορμποθάνη.
Τι κάνω; βγάζω τα ποδαράκια και βάζω μόνο ακίδες;

Το πικάπ κάθετε σε χοντρή πλάκα γρανίτη, η οποία ακουμπάει με ελαστικά ποδαράκια στο ρακ.
Επίσης το μοτέρ είναι εκτός πικάπ, σε δική του βάση, και τελείωςέκτος του ρακ, πάνω σε τρίποδο, οπότε το πικάπ δε παράγει κραδασμούς από το μοτέρ, για να το γειώσω μηχανικά.
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Καλημέρα Μike,
Τα ποδαράκια που έχεις τώρα κάνουν απομόνωση των κραδασμών από το ρακ (στην περίπτωσή σου από τον γρανίτη) προς το πικαπ.
Έχοντας υπόψιν ότι έχεις απαλλαγεί από το πρόβλημα των κραδασμών του μοτέρ μετά την απομάκρυνσή του από το ρακ, θα σου πρότεινα να βάλεις αυτές τις ακίδες που έχεις κάτω από τον γρανίτη και να συνδέσεις μηχανικά το πικαπ σου με τον γρανίτη έτσι ώστε να αυξήσεις την μάζα απόσβεσης (δες το clearaudio champion) ή να το γειώσεις μηχανικά με ακίδες στον γρανίτη (ίσως καλύτερα έτσι λόγω διαφορετικών υλικών και της μεγαλύτερης επιφάνειας που έχει ο γρανίτης)



Πρώτα από όλα όμως πρέπει να δεις τον τρόπο που το bearing και ο βραχίωνας συνδέεται με το chassis.
Εάν τα απομονώνει (μάλλον απίθανο) με κάποιο τρόπο (με λάστιχο πχ) από το chassis, ΙΜΗΟ δεν θα έχει και μεγάλη επιτυχία.
 

Μηνύματα
311
Reaction score
100
Καλησπέρα Γιώργο,
Έβαλα τα ποδαράκια του πικάπ κάτω από το γρανίτη και το πικάπ σε ακίδες. Το θέμα είναι ότι τα ποδαράκια αυτά είναι μελετημένα για το βάρος του πικάπ και κάτω από το βάρος του γρανίτη έχουν συμπιεστεί πολύ και η όλη κατασκευή κουνιέται πολύ. Αυτά από ότι καταλαβαίνω δουλεύουν σαν κάποιο είδος ανάρτησης, η οποία τώρα, κάτω από το μεγαλύτερο βάρος κάνει άλλους συντονισμούς. Και από τις πρώτες ακροάσεις μάλλον πλαδάρεψε λίγο το πράγμα.
Η μηχανική σύνδεση που αναφέρεις, προυποθέτει τρύπημα του γρανίτη σε κάποια σημεία για να έρθει να κάτσει το πικάπ και να δέσει μαζί του.

Το πηγάδι και η βάση του βραχίονα, δεν απομονώνονται από το σασί με κάποιο τρόπο, απλά βιδώνουν πάνω ( αν και δε θέλω και πολύ να πειραματιστώ και σε αυτά ;)).

ΥΓ. Γιώργο έχεις pm.
 


Μηνύματα
73
Reaction score
6
εγω αυτο που θελω να ρωστησω ειναι για ενισχυτη και dac. επειδη δεν θελω να πληρωσω ενα καρο χρηματα σε ρακ. Οι επιφανειες που βαζω τα μηχανηματα ειναι γυαλι. εκοψα μπαλακια του τεννις στην μεση ....να βαλω τον ενισχυτη να παταει πανω στα ποδαρακια; ή να βαλω κανενα μαρμαρο μεταξυ μπαλακια και ενισχυτη;

Οσο αφορα το dac....εκει καμια φθηνη λυση;τι μπορω να κανω;και οντως θα υπαρχει ουσιαστικη διαφορα;

τελος και κατι αλλο....

εχω κατω πλακακι....δλδ βαζω κατω ακιδες....βαση γεματη με αμμο.....και αναμεσα ηχειου και βασης τι;
Εχει μεσα στην συσκευασια κατι μαξιλαρακια σαν σιλικονι....να βαλω αυτα;
 

Attachments


Μηνύματα
73
Reaction score
6
***μηπως ειναι καλυτερα να βαλω μεταξυ ενισχυτη και μπαλακιων μαρμαρο;ή μηπως ξυλο;ή να το αφησω ετσι οπως το εκανα σκετο;
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *
  • spylab
    Shalom
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.820
Μηνύματα
2.952.905
Members
38.243
Νεότερο μέλος
desmios2025
Top